FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
20 شوال 1445 قمری
29 آوریل 2024 میلادی
اذان صبح: 04:39:27
طلوع خورشید: 06:13:53
اذان ظهر: 13:01:36
غروب خورشید: 19:49:52
اذان مغرب: 20:08:06
نیمه شب شرعی: 00:16:39
 یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)
یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)زنگ تفريح كامپيوتر
بازي با اعداد

یافتن یک عدد جادویی



اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
نتايج مورد نظر
    - کاربرد دانسته‎های ساده‏ی ریاضی در حل مسأله با به‌کارگیری «خلاقیت»
محتواي آموزشي
    - نظربه‌ي اعداد.


حتماً تا حالا براتون این اتفاق افتاده که دوستان‌تون به شما گفته باشند که عددی رو انتخاب کنید و از شما خواستند که یک تعدادی اعمال جبری روی عدد انتخاب شده انجام بدید و بعد بدون این‌که از عددی که شما انتخاب کردین خبر داشته باشند و پاسخ شما رو حدس می‏زنند.

این‎بار ما مسأله‎ای را به‌صورت چنین بازی‌اي در اختیارتون قرار می‎دیم.




مراحل بازی

 عددی بین ١ تا ١٠٠٠ را انتخاب کن . این مقدار  را در قرار بده!

- مقدار دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با  و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- مقدار قرینه‏ی دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- اكنون این دو مقدار را با هم جمع کن!

- مقدار حاصل برابر است با چه عددي؟

- فکر می‏کنید چه جوابی را باید به دوست‌تان بدهید.


باید پاسخی ارائه دهید که به عددی وابسته نباشد که دوست‌تان انتخاب می‎کند.

اما به‌نظر شما چگونه؟!

پاسخ بسیار ساده است!

رابطه‌ي ذيل را داریم:











هم‎چنین رابطه‌ي ذيل برقرار است:








آن‎گاه می‎توان به‌سادگی به‌رابطه‌ي ذيل دست يافت:





بنابراین عدد جادویی عدد 2 خواهد بود.





 

1387/12/21 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)
یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)زنگ تفريح كامپيوتر
بازي با اعداد

یافتن یک عدد جادویی



اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
نتايج مورد نظر
    - کاربرد دانسته‎های ساده‏ی ریاضی در حل مسأله با به‌کارگیری «خلاقیت»
محتواي آموزشي
    - نظربه‌ي اعداد.


حتماً تا حالا براتون این اتفاق افتاده که دوستان‌تون به شما گفته باشند که عددی رو انتخاب کنید و از شما خواستند که یک تعدادی اعمال جبری روی عدد انتخاب شده انجام بدید و بعد بدون این‌که از عددی که شما انتخاب کردین خبر داشته باشند و پاسخ شما رو حدس می‏زنند.

این‎بار ما مسأله‎ای را به‌صورت چنین بازی‌اي در اختیارتون قرار می‎دیم.




مراحل بازی

 عددی بین ١ تا ١٠٠٠ را انتخاب کن . این مقدار  را در قرار بده!

- مقدار دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با  و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- مقدار قرینه‏ی دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- اكنون این دو مقدار را با هم جمع کن!

- مقدار حاصل برابر است با چه عددي؟

- فکر می‏کنید چه جوابی را باید به دوست‌تان بدهید.


باید پاسخی ارائه دهید که به عددی وابسته نباشد که دوست‌تان انتخاب می‎کند.

اما به‌نظر شما چگونه؟!

پاسخ بسیار ساده است!

رابطه‌ي ذيل را داریم:











هم‎چنین رابطه‌ي ذيل برقرار است:








آن‎گاه می‎توان به‌سادگی به‌رابطه‌ي ذيل دست يافت:





بنابراین عدد جادویی عدد 2 خواهد بود.





 

1387/12/21 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2