FAQs

Your Email:
Question:
Save
 
   
 PY1
روز:  ماه: 
شهر:
20 شوال 1445 قمری
29 آوریل 2024 میلادی
اذان صبح: 04:39:27
طلوع خورشید: 06:13:53
اذان ظهر: 13:01:36
غروب خورشید: 19:49:52
اذان مغرب: 20:08:06
نیمه شب شرعی: 00:16:39
 وردو هکر ها از راه حسگر باد تایر خودرو ها
وردو هکر ها از راه حسگر باد تایر خودرو هازنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفریح شماره 79

 

 ایده هک شدن و از دست دادن اطلاعات روی دیسک سخت رایانه می‌تواند به اندازه کافی هشدار‌دهنده باشد، اما به اندازه از کنترل خارج شدن اتومبیلی که دارد به سرعت بزرگراه را طی می‌کند، دلهره‌آور به نظر نمی‌رسد.

پژوهش های صورت گرفته از دانشگاه «روتگر» و دانشگاه کالیفرنیا جنوبی نشان می دهد که نظارت باد چرخ های اتومبیل ها با استفاده از جمع آوری داده های حسگر های فشار و تحلیل آنها بسیار نا امن هستند.

حسگر های بی سیم در آمریکا از سال 2008  برای اتومبیل های جدید به کار گرفته می شوند.از این حسگر ها می توان برای ردیابی موقعیت اتومبیل یا متاسفانه برای ارسال داده های نا مناسب برای کنترل اتومبیل که می تواند باعث خرابی آنها شود،استفاده کرد.

در اوایل سال جاری پژوهشگران دانشگاه واشنگتن و دانشگاه سن دیه گوی کالیفرنیا نشان دادند که می توان ECU ها را هک کرد.این توانایی نه تنها نی تواند آزار دهنده باشد بلکه می تواند خطرناک و مرگبار هم باشد.

برای مثال هکری که ECU را کنترل می کند، می تواند برف پاک کن را روشن کند یا به طور مداوم بوق بزند و بدتر از آن حتی ترمز ها را از کار بیندازد یا کنترل گاز ماشین را در دست بگیرد. این حملات بسیار‌هشدار‌دهنده به نظر می‌رسند اما خودروسازان می‌گویند تاکنون با نمونه مشابهی برخورد نکرده‌اند.

پژوهش های اخیر حاکی از آن است که دیگر سیستم های موجود در اتومبیل هم همان قدر آسیب پذیر و در معرض خطر هستند، اما حسگر های باد چرخ به خاطر بی سیم بودن بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.زیرا حمله می تواند از از وسایل نقلیه مجاور اتومبیل سازمان دهی شود.

یک لپ‌تاپ متصل به زیر داشبورد از دید راننده دور نمی‌ماند اما کنترل از راه دور چنین سیستمی هم چندان دور از انتظار نیست. محققان علاوه بر این در مورد کنترل اتومبیل توسط سیگنال‌های بی‌سیم و از طریق اینترنت نیز هشدار می‌دهند.

حسگر های فشار هر کدام شماره شناسایی یکتایی دارند. بنابر این تنها با شناسایی این شماره می توان مکان اتومبیل را ردیابی کرد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان اطلاعات جعلی را به عنوان ورودی به ECU خوراند و باعث اعلام هشدار نا درست یا حتی از کار انداختن ECU  باشد.

البته باید به این مساله توجه داشت که حسگر های باد هر 60 تا 90 ثانیه پیام های خود را ارسال کنند.به همین دلیل فرصت برای دسترسی خرابکاران به سیستم خیلی محدود بوده و عملا امکان خرابکاری عمده به آنها نمی دهد.

امیدوارم پیش از آغاز این حملات صنعت خوردوسازی و محققان در کنار یکدیگر به تمامی راه حل‌ها برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروها دست یافته باشند.

 

 

1389/10/25 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 وردو هکر ها از راه حسگر باد تایر خودرو ها
وردو هکر ها از راه حسگر باد تایر خودرو هازنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفریح شماره 79

 

 ایده هک شدن و از دست دادن اطلاعات روی دیسک سخت رایانه می‌تواند به اندازه کافی هشدار‌دهنده باشد، اما به اندازه از کنترل خارج شدن اتومبیلی که دارد به سرعت بزرگراه را طی می‌کند، دلهره‌آور به نظر نمی‌رسد.

پژوهش های صورت گرفته از دانشگاه «روتگر» و دانشگاه کالیفرنیا جنوبی نشان می دهد که نظارت باد چرخ های اتومبیل ها با استفاده از جمع آوری داده های حسگر های فشار و تحلیل آنها بسیار نا امن هستند.

حسگر های بی سیم در آمریکا از سال 2008  برای اتومبیل های جدید به کار گرفته می شوند.از این حسگر ها می توان برای ردیابی موقعیت اتومبیل یا متاسفانه برای ارسال داده های نا مناسب برای کنترل اتومبیل که می تواند باعث خرابی آنها شود،استفاده کرد.

در اوایل سال جاری پژوهشگران دانشگاه واشنگتن و دانشگاه سن دیه گوی کالیفرنیا نشان دادند که می توان ECU ها را هک کرد.این توانایی نه تنها نی تواند آزار دهنده باشد بلکه می تواند خطرناک و مرگبار هم باشد.

برای مثال هکری که ECU را کنترل می کند، می تواند برف پاک کن را روشن کند یا به طور مداوم بوق بزند و بدتر از آن حتی ترمز ها را از کار بیندازد یا کنترل گاز ماشین را در دست بگیرد. این حملات بسیار‌هشدار‌دهنده به نظر می‌رسند اما خودروسازان می‌گویند تاکنون با نمونه مشابهی برخورد نکرده‌اند.

پژوهش های اخیر حاکی از آن است که دیگر سیستم های موجود در اتومبیل هم همان قدر آسیب پذیر و در معرض خطر هستند، اما حسگر های باد چرخ به خاطر بی سیم بودن بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.زیرا حمله می تواند از از وسایل نقلیه مجاور اتومبیل سازمان دهی شود.

یک لپ‌تاپ متصل به زیر داشبورد از دید راننده دور نمی‌ماند اما کنترل از راه دور چنین سیستمی هم چندان دور از انتظار نیست. محققان علاوه بر این در مورد کنترل اتومبیل توسط سیگنال‌های بی‌سیم و از طریق اینترنت نیز هشدار می‌دهند.

حسگر های فشار هر کدام شماره شناسایی یکتایی دارند. بنابر این تنها با شناسایی این شماره می توان مکان اتومبیل را ردیابی کرد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان اطلاعات جعلی را به عنوان ورودی به ECU خوراند و باعث اعلام هشدار نا درست یا حتی از کار انداختن ECU  باشد.

البته باید به این مساله توجه داشت که حسگر های باد هر 60 تا 90 ثانیه پیام های خود را ارسال کنند.به همین دلیل فرصت برای دسترسی خرابکاران به سیستم خیلی محدود بوده و عملا امکان خرابکاری عمده به آنها نمی دهد.

امیدوارم پیش از آغاز این حملات صنعت خوردوسازی و محققان در کنار یکدیگر به تمامی راه حل‌ها برای حفظ جان رانندگان و سرنشینان خودروها دست یافته باشند.

 

 

1389/10/25 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
Module Load Warning
One or more of the modules on this page did not load. This may be temporary. Please refresh the page (click F5 in most browsers). If the problem persists, please let the Site Administrator know.

 Account Login2