بطور عمده اين نرم افزار در توسعه بازيهاي كامپيوتري، تيزرهاي تبليغاتي و استوديوهاي هنرهاي تجسمي و معماري بكار برده ميشود. همچنين در ساخت جلوههاي ويژه در فيلمها نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.
در نسخههاي جديد اين نرم افزار امكانات پيشرفتهاي نظير سايه زني يكپارچه كه هر شي در محيط از اشياء كناري خود تاثير ميپذيرد و مكانيزم جديد نفوذ بازتاب نور و پراكندگي آن بر روي اجسام نيمه شفاف و مات، قرار دارد كه باعث ايجاد تصاوير واقعيتر ميشود.
نمونهاي از توليدات مشتريان اين نرمافزار در سايت Autodesk كه سايت كمپاني سازنده اين نرم افزار ميباشد در دسترس است.
3D Buzz، adacel Systems، atari، Bathesda Softworks تعدادي از شركتهايي هستند كه از 3Ds Max در توليدات خود استفاده ميكنند. عمدهترين مراحل جهت ساخت پويانمايي شامل Modeling، Animating، Lighting و Rendering مي باشد كه ابزارهاي گوناگوني براي هر كدام از قسمتهاي ذكر شده وجود دارد كه بسته به نوع پويانمايي و جلوه مورد نظر ميتوان از آنها سود برد. به عنوان مثال در صورتي كه ساخت حجمي را در نظر داشته باشيد كه بتوان آن را به حجمهاي سادهتر مانند كره، مخروط، مكعب و... تقسيم كرد ميتوان از اين حجمها كه به صورت آماده در اختيار كاربر قرار دارد بهره برد و سريع تر به مقصود رسيد.
|