XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
 XMod
 test
 دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)
دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)مسابقه رياضي
بخش‌پذيري

دايره‌اي از اعداد






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - حل مسأله با استفاده از بخش‌پذيري
 محتواي آموزشي
    - بخش‌پذيري.



 

شكل 1 – دايره و شش عدد بر روي محيط
آن در حالتي كه: .

سؤال
براي يك عدد صحيح و مثبت  داده شده مي‌خواهيم دايره‌اي از شش عدد مطابق شكل 1 بسازيم به‌گونه‌اي كه قواعد ذيل در مورد آنان صادق باشد:

الف - شش عدد واقع بر محيط دايره داراي اعداد سه‌رقمي متفاوت بوده و هيچ‌يك داراي رقم «صفر» نباشند.

ب - وقتي در جهت عقربه‌هاي ساعت بر روي محيط دايره از هر عدد به عدد ديگر مي‌رسيم دو رقم اول عدد بعدي با دو رقم آخر عدد قبلي برابر باشد.

ج - همه‌ي شش عدد واقع بر محيط دايره بر بخش‌پذير باشند.

در شكل 1 يك مثال موفق از دايره‌ براي مقادير  نشان داده شده است:

- اكنون براي هريك از مقادير  دايره‌اي ايجاد كنيد كه چنين ويژگي‌اي را داشته باشد (در صورت وجود).

- ثابت كنيد اين‌كار براي چه مقاديري از غيرممكن است.

1387/7/25 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog List
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)
دايره‌اي از اعداد (مسابقه‌ي شماره‌ي 91)مسابقه رياضي
بخش‌پذيري

دايره‌اي از اعداد






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
    - «دانش امور كلي و مسائل انتزاعي» > «دانش اصل‌ها و تعميم‌ها»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - حل مسأله با استفاده از بخش‌پذيري
 محتواي آموزشي
    - بخش‌پذيري.



 

شكل 1 – دايره و شش عدد بر روي محيط
آن در حالتي كه: .

سؤال
براي يك عدد صحيح و مثبت  داده شده مي‌خواهيم دايره‌اي از شش عدد مطابق شكل 1 بسازيم به‌گونه‌اي كه قواعد ذيل در مورد آنان صادق باشد:

الف - شش عدد واقع بر محيط دايره داراي اعداد سه‌رقمي متفاوت بوده و هيچ‌يك داراي رقم «صفر» نباشند.

ب - وقتي در جهت عقربه‌هاي ساعت بر روي محيط دايره از هر عدد به عدد ديگر مي‌رسيم دو رقم اول عدد بعدي با دو رقم آخر عدد قبلي برابر باشد.

ج - همه‌ي شش عدد واقع بر محيط دايره بر بخش‌پذير باشند.

در شكل 1 يك مثال موفق از دايره‌ براي مقادير  نشان داده شده است:

- اكنون براي هريك از مقادير  دايره‌اي ايجاد كنيد كه چنين ويژگي‌اي را داشته باشد (در صورت وجود).

- ثابت كنيد اين‌كار براي چه مقاديري از غيرممكن است.

1387/7/25 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog Archive
 test
Use module action menu to edit content
 Bonosoft - Link
 Text/HTML
Use module action menu to edit content