XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
 XMod
 test
 كاغذ و تا‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 96)
كاغذ و تا‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 96)مسابقه رياضي
هندسه

كاغذ و تا






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - حل مسائل هندسي
    - كاربرد مسائل هندسي در زندگي
 محتواي آموزشي
    - هندسه.



سؤال
قطعه كاغذي را به دونيم تا مي‌كنيم. نيم دوم به‌گونه‌اي ساخته مي‌شود كه زاويه‌ي علامت زده شده در شكل 1 يعني  بين صفر و 90 درجه باشد:




(رابطه‌ي 1)

زماني كه قطعه كاغذ از حالت «تا» خارج (باز) مي‌شود شكل سوراخ به‌دست آمده چندضلعي خواهد بود.

شكل 1.

فرض مي‌كنيم  يكي از رؤوس باشد. هم‌چنين اين‌طور در نظر مي‌گيريم كه همه‌ي رؤوس ديگر سوراخ بر روي محيط دايره‌اي به‌مركز قرار داشته باشد و هم‌چنين رابطه‌ي ذيل برقرار باشد:





(رابطه‌ي 2)

كه در آن  و  رؤوس سوراخ در مجاورت نقطه‌ي  است.

مقدار يا مقادير زاويه‌ي  را برحسب «درجه» بيابيد.
1387/9/1 لينک مستقيم

فرستنده :
عبدالنبي كجوري HyperLink HyperLink 1387/10/22
مـتـن : 36 درجه
پاسـخ : ايميل فرستنده: drgholam_alikojouri@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌ 1387/9/2

دوست خوبم
سلام
از اين‌كه با شجاعت به اين سؤال جواب دادي ازت تشكر مي‌كنيم.
راستي راجع به علت جوابت توضيح ندادي.
منتظر جواب كاملت هستيم.
انشاء‌الله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog List
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 كاغذ و تا‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 96)
كاغذ و تا‌ (مسابقه‌ي شماره‌ي 96)مسابقه رياضي
هندسه

كاغذ و تا






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر 
    - حل مسائل هندسي
    - كاربرد مسائل هندسي در زندگي
 محتواي آموزشي
    - هندسه.



سؤال
قطعه كاغذي را به دونيم تا مي‌كنيم. نيم دوم به‌گونه‌اي ساخته مي‌شود كه زاويه‌ي علامت زده شده در شكل 1 يعني  بين صفر و 90 درجه باشد:




(رابطه‌ي 1)

زماني كه قطعه كاغذ از حالت «تا» خارج (باز) مي‌شود شكل سوراخ به‌دست آمده چندضلعي خواهد بود.

شكل 1.

فرض مي‌كنيم  يكي از رؤوس باشد. هم‌چنين اين‌طور در نظر مي‌گيريم كه همه‌ي رؤوس ديگر سوراخ بر روي محيط دايره‌اي به‌مركز قرار داشته باشد و هم‌چنين رابطه‌ي ذيل برقرار باشد:





(رابطه‌ي 2)

كه در آن  و  رؤوس سوراخ در مجاورت نقطه‌ي  است.

مقدار يا مقادير زاويه‌ي  را برحسب «درجه» بيابيد.
1387/9/1 لينک مستقيم

فرستنده :
عبدالنبي كجوري HyperLink HyperLink 1387/10/22
مـتـن : 36 درجه
پاسـخ : ايميل فرستنده: drgholam_alikojouri@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌ 1387/9/2

دوست خوبم
سلام
از اين‌كه با شجاعت به اين سؤال جواب دادي ازت تشكر مي‌كنيم.
راستي راجع به علت جوابت توضيح ندادي.
منتظر جواب كاملت هستيم.
انشاء‌الله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog Archive
 test
Use module action menu to edit content
 Bonosoft - Link
 Text/HTML
Use module action menu to edit content