XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
 XMod
 test
 بازي رياضيدانان! (مسابقه‌ي شماره‌ي 102)
بازي رياضيدانان! (مسابقه‌ي شماره‌ي 102)مسابقه رياضي
بخش‌پذيري

بازي رياضيدانان!



اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > « استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر
    - حل مسائل با استفاده از منطق
 محتواي آموزشي
    - گزاره‌هاي منطق.



«باري ادوارد جانسون»‌
(Barry Edward Johnson).

سؤال

دو رياضيدان به‌نام‌هاي «اريك كوهلر» (Erich Kähler) و «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson) در يك بازي دونفره شركت مي‌كنند.

در اين بازي، كامپيوتر چند عدد رمزي مثبت به‌گونه‌اي اختيار مي‌كند كه رابطه‌ي ذيل برقرار باشد:





(رابطه‌ي 1)

اما رياضيدانان هرگز از آن عدد باخبر نيستند.

كامپيوتر به «اريك كوهلر» (Erich Kähler) يكي از اعداد تك‌رقمي از مجموعه اعداد ‌ را لو مي‌دهد. اين در حالي است كه «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson) از يكي از مقسوم‌عليه‌هاي عددمذكور مطلع خواهد شد.

اين دو رياضيدان صحبت‌هاي ذيل را بين هم رد و بدل مي‌كنند:

- «اريك كوهلر» (Erich Kähler): نمي‌دانم عدد  چقدر است و مطمئن هستم شما هم از آن چيزي نمي‌دانيد.

اما به‌هر حال مي‌دانم عدد  حداقل بر دو عدد اول بخش‌پذير است.

- «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson): اوه! پس اكنون مي‌دانم چه عددي است.

- «اريك كوهلر» (Erich Kähler): اكنون من هم مي‌دانم  چه عددي است.

فرض كنيد هم «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson) و هم «اريك كوهلر» (Erich Kähler) به‌درستي با يكدگير صحبت كرده‌اند و سعي كرده‌اند از اطلاعات خود حداكثر بهره را ببرند.

اكنون شما از اين گزاره‌ها استفاده كرده همه‌ي مقادير ممكن را بيابيد.

1387/10/28 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog List
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 بازي رياضيدانان! (مسابقه‌ي شماره‌ي 102)
بازي رياضيدانان! (مسابقه‌ي شماره‌ي 102)مسابقه رياضي
بخش‌پذيري

بازي رياضيدانان!



اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «كار بستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > « استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر
    - حل مسائل با استفاده از منطق
 محتواي آموزشي
    - گزاره‌هاي منطق.



«باري ادوارد جانسون»‌
(Barry Edward Johnson).

سؤال

دو رياضيدان به‌نام‌هاي «اريك كوهلر» (Erich Kähler) و «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson) در يك بازي دونفره شركت مي‌كنند.

در اين بازي، كامپيوتر چند عدد رمزي مثبت به‌گونه‌اي اختيار مي‌كند كه رابطه‌ي ذيل برقرار باشد:





(رابطه‌ي 1)

اما رياضيدانان هرگز از آن عدد باخبر نيستند.

كامپيوتر به «اريك كوهلر» (Erich Kähler) يكي از اعداد تك‌رقمي از مجموعه اعداد ‌ را لو مي‌دهد. اين در حالي است كه «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson) از يكي از مقسوم‌عليه‌هاي عددمذكور مطلع خواهد شد.

اين دو رياضيدان صحبت‌هاي ذيل را بين هم رد و بدل مي‌كنند:

- «اريك كوهلر» (Erich Kähler): نمي‌دانم عدد  چقدر است و مطمئن هستم شما هم از آن چيزي نمي‌دانيد.

اما به‌هر حال مي‌دانم عدد  حداقل بر دو عدد اول بخش‌پذير است.

- «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson): اوه! پس اكنون مي‌دانم چه عددي است.

- «اريك كوهلر» (Erich Kähler): اكنون من هم مي‌دانم  چه عددي است.

فرض كنيد هم «باري ادوارد جانسون»‌ (Barry Edward Johnson) و هم «اريك كوهلر» (Erich Kähler) به‌درستي با يكدگير صحبت كرده‌اند و سعي كرده‌اند از اطلاعات خود حداكثر بهره را ببرند.

اكنون شما از اين گزاره‌ها استفاده كرده همه‌ي مقادير ممكن را بيابيد.

1387/10/28 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog Archive
 test
Use module action menu to edit content
 Bonosoft - Link
 Text/HTML
Use module action menu to edit content