XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
 XMod
 test
 مسأله‌ی دلار گم‌شده (زنگ تفريح شماره‌ي 61)
مسأله‌ی دلار گم‌شده (زنگ تفريح شماره‌ي 61)زنگ تفريح رياضي
معما

مسأله‌ی دلار گم‌شده




اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.

 

 

 

چكيده

اهداف آموزشي

 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني

    - «توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني» < «فهميدن» < «ترجمه» < «تفسير»

    - «توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني» < «فهميدن» < «ترجمه» < «درون‌يابي»

 نتايج مورد نظر

    - افزایش دقت در فهم مسأله

 محتواي آموزشي
    - روش‌هاي اثبات.





معما
سه‌دوست در یک رستوران ناهار می‌خورند و صورتحساب آن‌ها برابر با 30 دلار می‌شود. آن‌ها توافق می‌کنند این مبلغ را به‌طور مساوی تقسیم و هریک 10 دلار پرداخت کند.

پیشخدمت صورتحساب و 30 دلار پرداخت ‌شده را نزد صندوقدار می‌برد. صندوقدار تشخیص می‌دهد که اشتباه شده و صورتحساب درست تنها 25 دلار است؛ بنابراین 5 عدد 1 دلاری را به پیشخدمت می‌دهد تا به مشتری‌ها برگرداند و از آن‌ها بابت این اشتباه عذرخواهی کند.

در هر صورت پیشخدمت صادق نبوده و 2 دلار را برای خود برداشته و تنها 3 دلار را به مشتریان بر‌می‌گرداند. بنابراین هر یک از 3 دوست 9 دلار پرداخت کرده و پیشخدمت نیز 2 دلار را دزدیده که جمع این مبالغ 29 دلار می‌شود؛ ولی صورت‌حساب اولیه 30 دلار بود!

دلار گم‌شده کجاست؟!



توضيح معما
البته هیچ دلاری گم نشده! جمع 27 دلار و 2 دلار (با حاصل 29 دلار) یک عملیات ساختگی است تا شما را گمراه کند. 3 دوست 27 دلار پرداخت کرده‌اند؛ پیش‌خدمت 2 دلار دزدیده و به رستوران 25 دلار پرداخت شده است.

شما باید 2 دلار را از 27 دلار کم کنید تا 25 دلار به‌دست آید!

1388/1/5 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog List
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 مسأله‌ی دلار گم‌شده (زنگ تفريح شماره‌ي 61)
مسأله‌ی دلار گم‌شده (زنگ تفريح شماره‌ي 61)زنگ تفريح رياضي
معما

مسأله‌ی دلار گم‌شده




اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.

 

 

 

چكيده

اهداف آموزشي

 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني

    - «توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني» < «فهميدن» < «ترجمه» < «تفسير»

    - «توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني» < «فهميدن» < «ترجمه» < «درون‌يابي»

 نتايج مورد نظر

    - افزایش دقت در فهم مسأله

 محتواي آموزشي
    - روش‌هاي اثبات.





معما
سه‌دوست در یک رستوران ناهار می‌خورند و صورتحساب آن‌ها برابر با 30 دلار می‌شود. آن‌ها توافق می‌کنند این مبلغ را به‌طور مساوی تقسیم و هریک 10 دلار پرداخت کند.

پیشخدمت صورتحساب و 30 دلار پرداخت ‌شده را نزد صندوقدار می‌برد. صندوقدار تشخیص می‌دهد که اشتباه شده و صورتحساب درست تنها 25 دلار است؛ بنابراین 5 عدد 1 دلاری را به پیشخدمت می‌دهد تا به مشتری‌ها برگرداند و از آن‌ها بابت این اشتباه عذرخواهی کند.

در هر صورت پیشخدمت صادق نبوده و 2 دلار را برای خود برداشته و تنها 3 دلار را به مشتریان بر‌می‌گرداند. بنابراین هر یک از 3 دوست 9 دلار پرداخت کرده و پیشخدمت نیز 2 دلار را دزدیده که جمع این مبالغ 29 دلار می‌شود؛ ولی صورت‌حساب اولیه 30 دلار بود!

دلار گم‌شده کجاست؟!



توضيح معما
البته هیچ دلاری گم نشده! جمع 27 دلار و 2 دلار (با حاصل 29 دلار) یک عملیات ساختگی است تا شما را گمراه کند. 3 دوست 27 دلار پرداخت کرده‌اند؛ پیش‌خدمت 2 دلار دزدیده و به رستوران 25 دلار پرداخت شده است.

شما باید 2 دلار را از 27 دلار کم کنید تا 25 دلار به‌دست آید!

1388/1/5 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog Archive
 test
Use module action menu to edit content
 Bonosoft - Link
 Text/HTML
Use module action menu to edit content