عدد گمشده
اشارهآنچه با عنوان «چكيده» در اول مسابقهها و زنگتفريحها مشاهده ميكنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقهمندان است.
اهداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزهي شناختي – دانش
- «دانش امور جزوي» > «دانش واقعيتهاي مشخص»
- «دانش راهها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روشها و روششناسي»
اهداف آموزشي در حوزهي شناختي – تواناييها و مهارتهاي ذهني
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
- «فهميدن» > «ترجمه» > «درونيابي»
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر»
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
نتايج مورد نظر
- درک مسائل بخشپذیری
محتواي آموزشي
- نظریهی اعداد
سؤالیک ریاضیدان از یک نفر خواست 2 عدد بنویسد بهگونهاي که در ساخت آنها تمام ارقام صفر تا 9 یکبار بهکار رفته باشد.
بهعنوان مثال
شما میتوانید اعداد 342195 و 6087 را بنویسید.
سپس از او خواست این اعداد را جمع کرده و در نهایت این اعداد و یک رقم دلخواه از حاصلجمع را پاک کند.
سپس ریاضیدان تنها با یک نظر به عدد حاصل، رقم گمشده را بیان کرد!
توضیح دهید چگونه ریاضیدان قادر است رقم گمشده را بهدرستی حدس بزند.