XMod FormView
اين ماژول نياز به پيكربندي دارد
 XMod
 test
 ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)
ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)زنگ تفريح فيزيك
جمع برداری و کاربرد آن در ناوبری هواپیما

ناوبری هواپیما در باد










ناوبری هواپیما بخش جمع برداری سرعت نسبی هواپیما را دارد که سرعت نهایی نسبت به زمین در آن برابر جمع برداری سرعت هواپیما و سرعت باد است. با استفاده از هوا به عنوان چاچوب مرجع میانی، سرعت نسبت به زمین به این صورت بدست می آید:

 

سرعت هواپیما نسبت به زمین برابر است با سرعت هواپیما نسبت به هوا به علاوه سرعت هوا نسبت به زمین. جهت ناوبری معمولاً به صورت زاویه هایی که در شکا زیر می بینید بیان می شوند:

توجه: جهت باد در محاسبه ای که انجام می دهید جهت حرکت هوا است . نه جهتی که باد می وزد. بنابراین اگر باید از سمت شمال بیاید آن را باد شمالی می نامیم، و حرکت هوا جنوب خواهد بود و باید 180 درجه برای زاویه ی باید در نظر بگیرید.

یادتان باشد که سرعت را وقتی محاسبه می کنید به مولفه های مختصاتی آن دقت کنید. (شکل2). اگر با قطبنما کارکنید، دو راه دارید برای محاسبه:

1. زاویه را در قطبنما به زاویه های استاندارد تبدیل کنید.

2. محاسبه را در قطبنما با روشی که در بالا نشان داده شد، بدست آورید.

اگر از زاویه های مثلثاتی استفاده کنید، باز می توانید برای ناوبری هواپیما به زاویه های قطبنما تبدیل کنید. و مسأله ی آخر تانژانت است.

در مثلث قائم الزاویه زاویه به این صورت محاسبه می شود:

وقتی بخواهیم جمع برداری استفاده کنیم در یک مسأله، باید از وارون تانژانت استفاده کنیم (آرکتانژانت):

1388/5/17 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog List
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)
ناوبری هواپیما در باد (زنگ تفریح شماره ی 126)زنگ تفريح فيزيك
جمع برداری و کاربرد آن در ناوبری هواپیما

ناوبری هواپیما در باد










ناوبری هواپیما بخش جمع برداری سرعت نسبی هواپیما را دارد که سرعت نهایی نسبت به زمین در آن برابر جمع برداری سرعت هواپیما و سرعت باد است. با استفاده از هوا به عنوان چاچوب مرجع میانی، سرعت نسبت به زمین به این صورت بدست می آید:

 

سرعت هواپیما نسبت به زمین برابر است با سرعت هواپیما نسبت به هوا به علاوه سرعت هوا نسبت به زمین. جهت ناوبری معمولاً به صورت زاویه هایی که در شکا زیر می بینید بیان می شوند:

توجه: جهت باد در محاسبه ای که انجام می دهید جهت حرکت هوا است . نه جهتی که باد می وزد. بنابراین اگر باید از سمت شمال بیاید آن را باد شمالی می نامیم، و حرکت هوا جنوب خواهد بود و باید 180 درجه برای زاویه ی باید در نظر بگیرید.

یادتان باشد که سرعت را وقتی محاسبه می کنید به مولفه های مختصاتی آن دقت کنید. (شکل2). اگر با قطبنما کارکنید، دو راه دارید برای محاسبه:

1. زاویه را در قطبنما به زاویه های استاندارد تبدیل کنید.

2. محاسبه را در قطبنما با روشی که در بالا نشان داده شد، بدست آورید.

اگر از زاویه های مثلثاتی استفاده کنید، باز می توانید برای ناوبری هواپیما به زاویه های قطبنما تبدیل کنید. و مسأله ی آخر تانژانت است.

در مثلث قائم الزاویه زاویه به این صورت محاسبه می شود:

وقتی بخواهیم جمع برداری استفاده کنیم در یک مسأله، باید از وارون تانژانت استفاده کنیم (آرکتانژانت):

1388/5/17 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 Blog Archive
 test
Use module action menu to edit content
 Bonosoft - Link
 Text/HTML
Use module action menu to edit content