ساختار كلي نرم افزار MAX را ميتوان به پنج بخش تقسيم نمود:
MENUS:
منوها بيشترين حجم از دستورات نرم افزار را در بردارند. منوها در بالاترين بخش از صفحه MAX قرار دارند.
TOOLBARS:
تعدادي از گزينههاي MAX در اين بخش واقع شدهاند. Toolbarها ميتوانند به راحتي به صورت شناور درآيند و يا در قسمتي از نرم افزار جاسازي شوند. به صورت پيش فرض TOOLBAR هاي اصلي و REACTOR قابل ديدن هستند.
VIEWPORTS:
به طور پيش فرض چهار نماي ديد از بالا، روبرو، چپ و پرسپكتيو مشخص است.
COMMAND PANEL:
اين گزينهها در كنار پنجره چهارنما واقع شدهاند. آنها از 6 گزينه اصلي در قسمت بالا، كه هر يك شامل زير مجموعههاي متعددي هستند، تشكيل شدهاند كه شمايل اين PANELها، بسته به انتخاب گزينههاي اصلي و زير مجموعههاي آن تغيير ميكند.
LOWER INTERFACE BAR :
اكنون به توضيح بيشتري در ارتباط با بخشهاي مختلف ميپردازيم.
Menus : همانطور كه گفته شده تعداد زيادي از دستورات MAX در اين بخش قرار دارند. در مقابل بعضي از اين دستورات، به طور پيش فرض "ميانبر صفحه كليدي" در نظر گرفته شدهاست.
FILE, EDIT, TOOLS, GROUP, VIEWS, CREAT, MODIFIERS, CHARACTER, REACTOR, ANIMTION
Menu: فهرست انتخاب دستورات از ليستي از انتخابهاي موجود براي كاربر
Toolbars: پنجرهاي كه حاوي گزينههايي است به ابزار دسترسي دارند
View: نما، منظره، ديدگاه
Command: فرمان، حكم، دستور
Panel: قطعه، قاب، تابلو، قطعه مستطيل شكل
Reactor : عامل واكنش،عامل عكسالعمل، در اين نرمافزار مجموعه توابعي است كه كنش و واكنشهاي واقعي اجسام در مقابل يكديگر را شبيهسازي ميكند مانند برخورد توپ بولينگ