آرشيو پستها
 پيوندها
 یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)
یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)زنگ تفريح كامپيوتر
بازي با اعداد

یافتن یک عدد جادویی



اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
نتايج مورد نظر
    - کاربرد دانسته‎های ساده‏ی ریاضی در حل مسأله با به‌کارگیری «خلاقیت»
محتواي آموزشي
    - نظربه‌ي اعداد.


حتماً تا حالا براتون این اتفاق افتاده که دوستان‌تون به شما گفته باشند که عددی رو انتخاب کنید و از شما خواستند که یک تعدادی اعمال جبری روی عدد انتخاب شده انجام بدید و بعد بدون این‌که از عددی که شما انتخاب کردین خبر داشته باشند و پاسخ شما رو حدس می‏زنند.

این‎بار ما مسأله‎ای را به‌صورت چنین بازی‌اي در اختیارتون قرار می‎دیم.




مراحل بازی

 عددی بین ١ تا ١٠٠٠ را انتخاب کن . این مقدار  را در قرار بده!

- مقدار دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با  و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- مقدار قرینه‏ی دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- اكنون این دو مقدار را با هم جمع کن!

- مقدار حاصل برابر است با چه عددي؟

- فکر می‏کنید چه جوابی را باید به دوست‌تان بدهید.


باید پاسخی ارائه دهید که به عددی وابسته نباشد که دوست‌تان انتخاب می‎کند.

اما به‌نظر شما چگونه؟!

پاسخ بسیار ساده است!

رابطه‌ي ذيل را داریم:











هم‎چنین رابطه‌ي ذيل برقرار است:








آن‎گاه می‎توان به‌سادگی به‌رابطه‌ي ذيل دست يافت:





بنابراین عدد جادویی عدد 2 خواهد بود.





 

1387/12/21 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 برندگان آخرين مسابقه
Use module action menu to edit content
 مسابقه المپياد

براي شركت در مسابقه المپياد به آخرين مسابقه رفته و در قسمت پاسخ جديد ، پاسخ خود را وارد نماييد، همچنين مي توانيد پاسخ خود  را از طريق ايميل به آدرس Olympiad@roshd.ir ارسال نماييد. براي ديدن سوال ها، پاسخ ها و اسامي برندگان مسابقات قبلي روي مسابقه كليك كنيد. 

 یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)
یافتن یک عدد جادویی (زنگ تفريح شماره‌ي 50)زنگ تفريح كامپيوتر
بازي با اعداد

یافتن یک عدد جادویی



اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «درون‌يابي» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
نتايج مورد نظر
    - کاربرد دانسته‎های ساده‏ی ریاضی در حل مسأله با به‌کارگیری «خلاقیت»
محتواي آموزشي
    - نظربه‌ي اعداد.


حتماً تا حالا براتون این اتفاق افتاده که دوستان‌تون به شما گفته باشند که عددی رو انتخاب کنید و از شما خواستند که یک تعدادی اعمال جبری روی عدد انتخاب شده انجام بدید و بعد بدون این‌که از عددی که شما انتخاب کردین خبر داشته باشند و پاسخ شما رو حدس می‏زنند.

این‎بار ما مسأله‎ای را به‌صورت چنین بازی‌اي در اختیارتون قرار می‎دیم.




مراحل بازی

 عددی بین ١ تا ١٠٠٠ را انتخاب کن . این مقدار  را در قرار بده!

- مقدار دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با  و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- مقدار قرینه‏ی دوبرابر ریشه‎ی دوم  را با و عدد 1 جمع کن و ریشه‎ی دوم آن را در متغيري به‌نام  ذخیره کن!

- اكنون این دو مقدار را با هم جمع کن!

- مقدار حاصل برابر است با چه عددي؟

- فکر می‏کنید چه جوابی را باید به دوست‌تان بدهید.


باید پاسخی ارائه دهید که به عددی وابسته نباشد که دوست‌تان انتخاب می‎کند.

اما به‌نظر شما چگونه؟!

پاسخ بسیار ساده است!

رابطه‌ي ذيل را داریم:











هم‎چنین رابطه‌ي ذيل برقرار است:








آن‎گاه می‎توان به‌سادگی به‌رابطه‌ي ذيل دست يافت:





بنابراین عدد جادویی عدد 2 خواهد بود.





 

1387/12/21 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 ارتباط
                           

مشاوره

|

معرفي كتاب

|

مصاحبه

|

زنگ تفريح

|

آموزش

|

راهنماي سايت

|

صفحه اصلي

                            
                             

درباره ما

|

پرسش و پاسخ علمي

|

نظرات و پيشنهادات

|

اخبار

|

مسابقه

                             

© Copyright 2004, Roshd Mathematics Olympiad Website, All rights reserved.