مصاحبه و گزارش - موضوعي
 حبابي بر لب دريا (مصاحبه و گزارش 121)
حبابي بر لب دريا (مصاحبه و گزارش 121)
رمز موفقت: كمك خداوند، تشويق‌ها و پشتيبانی‌های خانواده و كلاس‌ها و تلاش در درس خواندن ... مصاحبه با محمد جهان‌گشاهی دارنده‌ي مدال نقره‌ی المپياد كشوری رياضی در سال 1385، مدال طلای المپياد كشوری رياضی 1386 و مدال نقره‌ی المپياد جهانی رياضی در سال 1387 (2008 ميلادي)

زندگی: حبابی بر لب دريا

رمز موفقت: كمك خداوند، تشويق‌ها و پشتيبانی‌های خانواده

و كلاس‌ها و تلاش در درس خواندن






اشاره
در المپياد رياضی در واقع مصاحبه خيلی كم داشتيم و تصميم گرفتيم تا براتون چند تا مصاحبه بزاريم. با بچه‌های تيم ام‌سال شروع كرديم.

«محمد جهان‌گشايی» هم يكی از اعضای تيم بود كه موفق به كسب مدال نقره گرديد.




خودت را معرفی كن!
«محمد جهان‌گشاهی» هستم، 18 سالمه و مدرسه‌ی «شهيد سلطانی كرج» درس خواندم.

مدال نقره‌ی المپياد كشوری رياضی در سال 1385، مدال طلای المپياد كشوری رياضی در سال 1386 و مدال نقره‌ی المپياد جهانی رياضی در سال 1387 (2008 ميلادي) را كسب كرده‌ام.

 



 

چی شد كه وارد المپياد شدی؟
از دوران دبستان به رياضی علاقه داشتم. در راهنمايی و دبيرستان نيز در فعاليت‌های رياضی شركت داشتم و وارد المپياد شدم.



چه كسانی مشوقت بودن؟
از همه مهم‌تر مادر و پدرم و نيز معلمان و اساتيد در كلاس‌های «باشگاه دانش‌پژوهان جوان» و دبيرستان.



از كجا شروع كردی؟
از اول دبيرستان به‌طور جدی برای المپياد كشوری با كتاب‌های «مبتكران» دبيرستان. 



حالا از المپياد بگيم ... مراحل
كشوری چه‌جوری هست؟
مرحله‌ی اول المپياد در سطح كشور بين همه‌ی كسانی كه داوطلب هستند برگزار می‌شود.

بعد قبولی‌ها امتحان مرحله‌ی دوم را می‌دهند و در حدود 40 نفر قبول می‌شوند و در تابستان آن سال در «باشگاه دانش‌پژوهان جوان» در كلاس‌هايی كه برای المپياد برگزار می‌شود شركت می‌كنند.

در پايان تابستان امتحان‌هايی برای تعيين مدال برگزار می‌شود:

كسانی كه طلا می‌شوند (12 نفر در رشته‌ی رياضی) وارد اردوی انتخاب تيم شده و در ارديبهشت سال بعد امتحانی برای انتخاب اعضای تيم (6 نفر) گرفته می‌شود.
 



به‌نظرت رمز موفقيت‌ات چیه؟
كمك خداوند، تشويق‌ها و پشتيبانی‌های خانواده و كلاس‌ها و تلاش در درس خواندن. 



از كلاس‌های تقويتی و ...
استفاده كرده‌ای؟
تنها همان كلاس‌هايی كه «باشگاه دانش‌پژوهان جوان» برای همه‌ی قبول شدگان برگزار می‌كرد البته در دوران دبيرستان گاهی كلاس‌هايی در مدرسه برگزار می‌شد. 



كنكور چيه؟ فرق كنكور با المپياد
چيه؟ معايب و مزايای هر كدوم ...
در كنكور بچه‌ها مجبورند كه همه‌ی درس‌ها را بخوانند و به‌دليل رقابت شديد، درس‌ها از حالت علمی خارج می‌شوند و فقط تلاش برای استفاده از نكته‌های كنكوری در وقت كم است.

هم‌چنين معمولاً بچه‌ها درس‌هايی كه می‌خوانند يا به آن علاقه ندارند يا جنبه‌ی كاربردی در بعد از آن كنكور را ندارد.

ولی در المپياد درس‌ها به‌طور عميق و با رويكرد علمی ارائه می‌شوند و هر كس در رشته‌ی مورد علاقه‌ی خودش درس می‌خواند.
 



حالا می‌خواهی دانشگاه چه

رشته‌ای رو ادامه بدی ... با توجه به اين‌كه از سال دوم می‌تونی دو رشته بخونی چه رشته(هايی) رو انتخاب می‌كنی؟

الآن مشغول ادامه‌ی تحصيل در رشته‌ی برق هستم. ولی به‌طور جدی به دو رشته‌اي بودن با رياضی و يا حتی تغيير رشته به رياضی فكر می‌كنم. 



به علاقه‌مندان برای شركت در
المپياد چه توصيه‌ای داری؟
المپياد جايی است كه به‌طور جدی می‌توانند به علاقه‌ی خود بپردازند. پس بايد با تلاش و پشتكار زياد درس‌ها را بخوانند و همه‌ی سعی خودشان را به‌كار گيرند. 



اوقات فراغت‌ات رو چه‌جوری
می‌گذرونی؟
با دوستام بيرون می‌رفتيم. به ديدار اقوام می‌رفتيم. با برادرم فوتبال بازی می‌كرديم. 



بهترين كتابی كه خوندی؟
كتاب «پرنده‌ی خارزار» نوشته‌ی «كالين مكالر». 



آرزويی كه می‌خوای به ما بگی؟
اين‌كه هميشه خانواده‌ام در سلامتی كامل باشند. 



در مورد دوره‌ی باشگاه كه

گذروندی بگو؟ باشگاه چه معايب و مزايايی در كارش داره؟

در آن دوره‌ها كلاس‌های مفيد و پركاربرد زيادی وجود داشت. همه‌ی اساتيد برای بهتر بودن كلاس‌ها تلاش می‌كردند و سطح علمی بچه‌ها خيلی خوب بود. 



يه بيت شعر بگو ...
گفتمش نقاش را نقشی بكش از زندگی
حبابی با نگاهش بر لب دريا كشيد
 



خيلی ممنون
خواهش می‌كنم.

1387/8/22 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 فعاليت‌هاي علمي رشد

 

     

 

 

صفحه‌ي اصلي

     

 

راهنماي سايت

     

 

 

آموزش

     

 

بانك سوال

     

 

 

مسابقه

     

 

 

زنگ تفريح

     

 

 

مصاحبه و گزارش

     

 

 

معرفي كتاب

     

 

 

مشاوره

     

 

 

پرسش‌و‌پاسخ‌علمي

     

 

اخبار

     

 

فعاليت‌هاي علمي

 تماس با ما