مصاحبه و گزارش - موضوعي
 المپياد نبايد هدف قرار بگيرد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 12)
المپياد نبايد هدف قرار بگيرد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 12)
به‌نظر من آدم‌ها آن‌قدر پتانسيل دارند كه هر كاري بخواهند مي‌توانند انجام بدهند فقط كافي است كه شروع كنند.

 

«الهه سادات نقيب» دارنده‌ي مدال طلاي كشوري المپياد نجوم:

المپياد نبايد هدف قرار بگيرد

 

 



اشاره

پس از برگزاري آزمون المپياد نجوم در تابستان 1385 در گروه زير 15 سال 7 نفر مدال طلا 3 نفر نقره و 5 نفر برنز كسب كردند و در گروه رقابتي زير 17 سال 5 نفر مدال طلا 5 نفر نقره و 6 نفر برنز كسب نمودند.

قبول‌شدگان زير 15 سال عبارت بودند از:

برندگان طلا
- اسکندري، عليرضا از شهيد بهشتي زنجان مدال طلا
- اسماعيلي، عرفان از ميرزاکوچک خان رشت مدال طلا
- بني اسدي، پويا از علامه حلي تهران مدال طلا
- حسن مقدم، سپيده از فرزانگان کرج مدال طلا
- دليجاني، آرش از علامه طباطبايي تهران مدال طلا
- مهدي‌زاده، سجاد از شهيد قدوسي قم مدال طلا
- نقيب، الهه‌سادات از فرزانگان کرج مدال طلا

برندگان نقره
- بهبهاني‌نيا، سعيد از علامه طباطبايي تهران مدال نقره
- بيات، داوود از شهيد سلطاني کرج مدال نقره
- زاهدي، مهرنگار از فرزانگان کرج مدال نقره

برندگان برنز
- امام جمعه‌ي کاشان، ارسلان از علامه طباطبايي تهران مدال برنز
- ربيعي کناري پدرام از علامه حلي تهراني مدال برنز
- عليزاده عباس از علامه طباطبايي تهران مدال برنز
- فاطمي سورنا ازعلامه طباطبايي تهران مدال برنز
- نيلفروشان نيلوفر از فرزانگان امين اصفهان مدال برنز

ديپلم افتخار
- سليمان‌نژاد، پيمان از شهيد آيت‌الله مدني تبريز ديپلم افتخار
- صادقي‌مفرد، تکتم سادات از فرزانگان مشهد ديپلم افتخار

قبول‌شدگان زير 17 سال نيز عبارت بودند از:

برندگان طلا
- اکبرنياي تهراني، پيمان از علامه طباطبايي تهران مدال طلا
- جزايري، صدرا از مفيد2 شميران مدال طلا
- رضايي ميان‌رودي، جمشيد از علامه حلي تهران مدال طلا
- صدرالديني، سيدصدرا از شهيد مدني تبريز مدال طلا
- لاله‌پرور، سيدهاجر از فرزانگان شيراز مدال طلا

برندگان نقره
- خلج، پوريا از شهيد سلطاني کرج کرج مدال نقره
- طلابي، محمد از شهيد اژه‌اي اصفهان مدال نقره
- قرباني، کاوه از انرژي اتمي تهران مدال نقره
- کاجي، فرزانه از فرزانگان يزد مدال نقره
- محمدي، نغمه از فرزانگان تبريز مدال نقره

برندگان برنز
- آرين، مريم از سميه تهران مدال برنز
- رايين، هوتن از علامه طباطبايي 1 تهران مدال برنز
- رفيعي راوندي، مسعود از علامه طباطبايي تهران مدال برنز
- عنايتي، فراز از شهيد بهشتي ساري مدال برنز
- مرتضوي، حسني السادات از امام صادق (ع)‌ اصفهان مدال برنز
- منزلي، ساجده از فرزانگان کرمان مدال برنز
منبع:
http://www.nojumi.org/newsn/news.php?action=fullnews&id=480

در نهايت افراد ذيل به‌عنوان تيم المپياد جمهوري اسلامي ايران براي شركت در مسابقه‌هاي المپياد جهاني 2006 در «بمبئي» هند انتخاب شدند:< انتخاب>

در رده‌ي زير 15 سال
- نقيب، الهه‌سادات از فرزانگان کرج مدال طلاا
- اسکندري، عليرضا از شهيد بهشتي زنجان مدال طلا
- دليجاني، آرش از علامه طباطبايي تهران مدال طلا

<>

در رده‌ي زير 17 سال
- جزايري، صدرا از مفيد2 شميران مدال طلا
- صدرالديني، سيدصدرا از شهيد مدني تبريز مدال طلا

نقش الگو در ايجاد انگيزه براي افراد جهت فعاليت پرشور براي آمادگي در المپيادهاي جهاني، استعداد بچه‌هاي ايراني براي حضور موفقيت‌آميز در المپيادهاي جهاني، داشتن هدف و برنامه براي رسيدن به مقصود، علاقمندي به «علوم» به‌جاي «المپياد» و اهميت قايل شدن به اوقات فراغت مسائلي است كه در مصاحبه‌اي كه با سركار خانم «الهه‌سادات نقيب» (يكي از طلايي‌هاي كشور در زير پانزده سال) ترتيب داده‌ايم، به آن پرداخته مي‌شود.

 


خواهشمند است خودتان را معرفي كنيد.

من «الهه سادات نقيب» حدود پانزده سال دارم. از مدرسه‌ي فرزانگان كرج مدال طلاي المپياد نجوم كشوري را دارم. 


از چه زماني به «نجوم» علاقه‌مند شديد؟! چه عاملي باعث شد که وارد المپياد «نجوم» شويد؟!

از وقتي كه يادم است «نجوم» را دوست داشتم. وقتي از پنجم دبستان مي‌خواستم به اول راهنمايي در مدرسه‌ي فرزانگان بروم كلاس «نجوم رصدي» و بيش‌تر به‌صورت مقدماتي به‌همت «خانم كوشكي» مدير مدرسه برگزار مي‌شد. من هم كلي خوشحال شدم و در اين دوره‌ها شركت كردم.

زمزمه‌ي المپياد هم از وقتي «آزاده فتاحي» برنز جهاني را گرفت در مدرسه به‌وجود آمد. اما سال دوم كه وي طلا گرفت انگيزه‌اي شد براي همه كه در اين راه تلاش كنند. خوب ما هم كه آن‌موقع در اوايل سال تحصيلي بوديم؛ ديديم كه وقت كافي داريم لذا شروع كرديم به خواندن المپياد نجوم.

 

 

چه کساني مشوق شما بودند؟!

همه مشوق من بودند عموماً همه نجوم را دوست دارند و كلي آدم را تشويق مي‌كنند ولي از همه بيش‌تر مادر و پدرم كنار من بودند و از هيچ كمكي دريغ نكردند.

 

 

اولين کتاب‌هايي را که در زمينه‌ي المپياد نجوم خوانديد براي علاقمندان معرفي كنيد.

<>
 
اوايل من بيش‌تر به «كيهان‌شناسي»، «نسبيت» و چيزهاي عجيب و غريب فيزيك مدرن علاقه داشتم ولي نمي‌دانم اين قضيه كجا به «نجوم» مي‌رسد؟! خوب هر كس تعريفي از نجوم دارد ولي به‌طور كلي براي المپياد نجوم، اولين كتاب «ساختار ستارگان و كهكشان‌ها» بود كه فكر مي‌كنم خيلي‌ها با اين كتاب شروع كرده باشند.

 

 

 

جايي وجود دارد که علاقه‌مندان به «نجوم» بتوانند از آن‌جا اطلاعات موردنيازشان را کسب کنند؟

< کسب نيازشان>
 
«اينترنت» و «سايت‌هاي خبري» ساده‌ترين راه براي ياد گرفتن همه چيز از جمله «نجوم» است. ولي «نجوم» چيزي است كه مسائل واقعي آن با مجازيش خيلي فرق دارد.

دوستان تهراني مي‌توانند به رصد‌خانه‌ي زعفرانيه سر بزنند. البته از آن‌جايي كه نجوم در كشور ما خيلي جاافتاده نيست كسي كه بخواهد دنبال اين علم برود بايد خيلي علاقه‌مند باشده چون بايد براي كسب اطلاعات زحمت زيادي بكشد.

 

 

توصيه‌ي شما به بقيه‌ي علاقه‌مندان المپياد نجوم درباره‌ي اين‌كه از کجا و چگونه فعاليت در زمينه‌ي المپياد نجوم را شروع کنند، چيست؟

< کنند، شروع نجوم زمينه‌ي در فعاليت چگونه>
 
به‌نظر من آدم‌ها آن‌قدر پتانسيل دارند كه هر كاري بخواهند مي‌توانند انجام بدهند فقط كافي است كه شروع كنند. در همين نجوم خودمان، يك زماني انسان آرزو داشت مثل پرنده‌ها بپرد ولي زماني رسيد كه پاي انسان به ماه رسيد. اين واقعاً كار بزرگي است.

فقط كافي است آدم‌ها بخواهند وشروع كنند. اين مسأله براي هر امري صادق است. ما بايد بدانيم از زندگي چه مي‌خواهيم بعد بخواهيم بعد حتماً موفق مي‌شويم. كسي كه مي‌خواهد شروع كند هر روز بايد به يك سايت خبري سر بزند. در انجمن‌ها شركت كند. در برنامه‌هاي رصدهاي گروهي – كه تدارك ديده مي‌شود – شركت كند. فقط كافي است كه شروع كند.

 

 

«نجوم» را چگونه تعريف مي‌كنيد؟

«نجوم» به‌خاطر آسمان است. آسمان با همه چيز فرق مي‌كند. آسمان چيز ديگر است.

 

 

آيا ستاره‌اي را براي خودت انتخاب کرده‌اي؟!

تعداد ستاره‌هايي كه از روي زمين مي‌توان ديد 6000 عدد است. تعداد آدم‌ها هم شش ميليارد نفر است يعني به هر يك ميليون نفر يك ستاره مي‌رسد!!! پس اين داستان كه هر كس يك ستاره دارد تا وقتي درست بود كه تعداد آدم‌ها 6000 نفر بود!!! اما الآن اين‌گونه نيست.

 

 

اجازه دهيد حالا از المپياد صحبت كنيم ... المپياد در مراحل کشوري چگونه است؟

<>
 
مرحله‌ي اول المپياد توسط آموزش و پرورش برگزار مي‌شود. بايد در مدرسه ثبت‌نام كرد. امتحان در زمستان برگزار مي‌شود. تعداد نسبتاً زيادي براي شركت در اين آزمون انتخاب مي‌شوند.

مرحله‌ي دوم المپياد بهار سال بعد برگزار مي‌شود كه باز حدود 40 نفر انتخاب مي‌شوند. بعد از يك‌ماه برگزاري دوره‌ي تابستاني، رنگ مدال‌ها تعيين مي‌شود.

 

 

رمز موفقيت‌تان را در چه چيز مي‌دانيد؟

موفقيت فقط بستگي به تعريف آدم‌ها از آن دارد. يكي حقوقش دو برابر مي‌شود فكر مي‌كند موفق شده است. يكي كنكور قبول مي‌شود يكي هم مورد تشويق معلمش قرار مي‌گيرد ... ولي چيزي كه روشن است آن است كه همه از موفقيتي كه مي‌خواهند به آن برسند توهم دارند.

كافي است كه بدانيم از خودمان چه مي‌خواهيم و به‌طور دقيق آن را مشخص كنيم. بعد بگوييم «يا علي»! همين.

 

 

آيا براي كسب موفقيت از کلاس‌هاي تقويتي و مواردي اين‌چنين استفاده کرده‌ايد؟

<>
 
بله، از كلاس‌هايي كه بچه‌هاي المپيادي‌هاي قديمي مي‌گذاشتند، استفاده كرده‌ام.

 

 

به‌نظر شما «کنکور» چيست؟! چه فرقي با «المپياد» دارد؟! درباره‌ي معايب و ضررهاي هرکدام صحبت كنيد.

< صحبت هرکدام ضررهاي>
 
من كه هنوز نمي‌دانم كنكور چيست! نه جوش و خروش آن بوده‌ام نه با آدم كنكوري برخورد داشته‌ام. كنكور يك امتحان است كه براي ورود به دانشگاه مي‌گيرند.

المپياد جايي است كه آدم‌هايي كه به آن رشته علاقه دارند دور هم جمع مي‌شوند. در واقع اين دو اصلاً در يك فاز نيستند كه بشود آن‌ها را مقايسه كرد.

ضرر و فايده هم نمي‌شود براي اين چيزهاي مقطعي تعريف كرد. شايد همه‌چيز در يك و فقط يك‌سال اتفاق مي‌افتد.

 

 

تصميم داريد در دانشگاه چه رشته‌اي را ادامه دهيد ... با توجه به اين‌که از سال دوم دانشگاه مي‌تواني دو رشته را بخوانيد، چه رشته(هايي) را انتخاب مي‌كنيد؟

 
«فيزيك محض» و «مهندسي مكانيك» را فعلاً انتخاب كردم ولي حالا تا آن موقع كلي اتفاق مي‌تواند بيفتد. ترجيح مي‌دهم سير عادي را طي كرده و سه‌سال ديگر دانشگاه بروم. معتقدم بايد قبل از دانشگاه خيلي‌چيزها را ياد بگيرم.

 

 

به علاقه‌مندان براي شرکت در المپياد چه توصيه‌اي داريد؟!

علاقه‌مند به شركت در المپياد نمي‌تواند موفق باشد. آدم بايد مثلاً به «رياضي» يا «نجوم» يا هر چيز ديگري علاقه داشته باشد بعد در المپياد شركت كند و بيايد با يك‌سري آدم‌ها آشنا شود. المپياد نبايد هدف قرار بگيرد.

 

ü در ايام فراغت بيش‌تر «موزيك» گوش مي‌دهم ولي گاهي كه كسي خانه نباشد و عصبي نشوند، «آواز» هم مي‌خوانم.


 

اوقات فراغت‌تان را چگونه مي‌گذرانيد؟

بيش‌تر «موزيك» گوش مي‌دهم ولي گاهي كه كسي خانه نباشد و عصبي نشوند، «آواز» هم مي‌خوانم. «رمان خواندن» را هم دوست دارم؛ رومان‌هاي «داستايوفسكي»، «رومن‌رولان» و «صادق هدايت» از همه باحال‌تر است.

 

 

درباره‌ي بهترين تجربه‌اي که داشتيد، صحبت كنيد.

بهترين تجربه‌اي كه داشتم فكر كنم در باشگاه دانش‌پژوهان بود. در اين سن و سال پيش بچه‌هايي رفتم كه همه كلي باسوادند. درس خواندن پيش اساتيدي كه واقعاً نظير ندارند.

 

 

از بهترين کتابي که خوانده‌ايد، بگوييد.

بهترين كتابي كه خواندم «جان شيفته» اثر «رومن‌رولان» بوده است. بعد از آن، كتاب «چگونه مفاهيم فيزيك را درك كنيم؟». فكركنم بخش «مكانيك» آن را - از بس قشنگ بود - پنج‌بار خواندم!!!

 

 

در آسمان دنبال چه مي‌گرديد؟!

اول دنبال خدا مي‌گشتم. بعد فهميدم خدا واقعاً همه‌جا هست. بعد دنبال خودم گشتم. الان هم ديگر وقت نمي‌كنم دنبال خودم بگردم چون بايد «صور فلكي» و «جرم غيرستاره‌اي» پيدا كنم!!!

 

 

تقاضا مي‌كنيم يك قطعه شعر بگوييد.

«اي آسمان چگونه مي‌توان گفت كه چيستي؟!

و خدايت چگونه آفريد تو را؟!

كه ظلمات و نور در تو به هم آميخته مي‌شود!

از اين روست كه دوستت دارم مثل خدايت»

اين شعر في‌البداهه به‌ذهنم رسيد، ببخشيد!

 

در مورد دوره‌ي تابستاني و انتخاب تيم جهاني توضيح دهيد. خودت يك تجربه‌ي رفتن به المپياد جهاني را داشته‌اي ... به‌نظر شما ايران در چه سطحي قرار دارد؟ 

 
در دوره‌ي امسال 33 نفر شركت كردند و حدود سه‌هفته طول كشيد. سه آزمون جامع و سه فاينال برگزار شد. جمع نمره‌ها را محاسبه كردند. پنج نفر عضو تيم جمهوري اسلامي ايران شدند:‌ سه نفر اول زير پانزده سال و دو نفر اول زير هفده سال و كلاً شش نفر اول زير پانزده سال و چهار نفر اول زير هفده سال طلا مي‌گيرند.

اگر منظور المپياد جهاني است، نه! امسال اولين باري است كه عضو تيم هستم.

سطح تئوريك ايران در همه‌ي المپيادها بالاتر از سطح المپياد جهاني است اما از نظر كارهاي عملي و تجربي عموماً كم مي‌آوريم. علت آن‌هم بايد كمبود امكانات باشد. اين مسأله در مورد نجوم هم صدق مي‌كند. 

 

در مورد دوره‌ي باشگاه دانش‌پژوهان جوان که گذرانديد توضيح دهيد. به‌نظر

شما دوره‌‌هاي باشگاه چه معايب و منافعي دارد؟<>

رئيس باشگاه و بقيه‌ي آدم‌هايي كه آن‌جا كار مي‌كنند واقعاً همه دارند زحمت مي‌كشند و بايد از آنان تشكر كرد. باشگاه نهايت سعي خودش را دارد انجام مي‌دهد. البته من كار باشگاه را فقط در سطح نجوم مي‌توانم بررسي كنم كه آن هم خيلي‌خوب بود.

نفس كار باشگاه ايرادي ندارد فقط ما بچه‌ها هستيم كه عادت كرده‌ايم همه‌چيز را به استرس تبديل كنيم و سر همه چيز، خودمان را اذيت كنيم. شايد رقابت‌هاي شديدي كه بابت اسم المپياد بيرون از باشگاه وجود دارد يك‌كمي كار را خراب كند.

 

اگر حرف ديگري داريد بفرماييد.


مثل هميشه و همه‌جا حرف آخر تشكر و قدرداني اول از «خدا»، بعد خانواده‌ام، «سركار خانم كوشكي» و «آقاي باقري» اساتيد دوره و خيلي كسان ديگري كه نه فقط براي المپياد بلكه در همه‌جا هواي آدم را دارند!!!

 

از اين‌كه وقت‌اتان را در اختيار ما گذاشتيد تشكر مي‌كنيم.

از شما هم ممنونم كه وقت گذاشتيد. از خواننده‌ي اين نوشته هم تشكر مي‌كنم. التماس دعا ...

 

ü زمزمه‌ي المپياد هم از وقتي «آزاده فتاحي» برنز جهاني را گرفت در مدرسه به‌وجود آمد اما سال دوم كه وي طلا گرفت انگيزه‌اي شد براي همه كه  در اين راه تلاش كنند.










 

 

 



 
ü «اينترنت» و «سايت‌هاي خبري» ساده‌ترين راه براي ياد گرفتن همه چيز از جمله «نجوم» است.

 










 

 



 
üبه‌نظر من آدم‌ها آن‌قدر پتانسيل دارند كه هر كاري بخواهند مي‌توانند انجام بدهند فقط كافي است كه شروع كنند.





 

 






 



 
ü موفقيت فقط بستگي به تعريف آدم‌ها از آن دارد.

 









 


 

 

ü براي موفقيت كافي است كه بدانيم از خودمان چه مي‌خواهيم و به‌طور دقيق آن را مشخص كنيم. بعد بگوييم «يا علي»! همين.















 

 






 



ü آدم بايد مثلاً به «رياضي» يا «نجوم» يا هر چيز ديگري علاقه داشته باشد بعد در المپياد شركت كند و بيايد با يك‌سري آدم‌ها آشنا شود. المپياد نبايد هدف قرار بگيرد.





 

 










 















 
ü سطح تئوريك ايران در همه‌ي المپيادها بالاتر از سطح المپياد جهاني است اما از نظر كارهاي عملي و تجربي عموماً كم مي‌آوريم.





 





 

 

 ü رقابت‌هاي شديدي كه بابت اسم المپياد بيرون از باشگاه وجود دارد يك‌كمي كار را خراب كند.

 

1385/7/23 لينک مستقيم

فرستنده :
مهدي HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : IQ شما چند است؟
پاسـخ : ايميل فرستنده: mahdiaheghyas@yahoo.com
مهدي جان!
اگرچه IQ در موفقيت نقش زيادي داره ولي شرط كافي براي موفقيت نيست. شايد داشتن هدف، پشتكار و انگيزه از شروط كافي براي موفقيت تلقي بشه.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : تمام كساني كه در اين المپياد مدال آوردند، افرادي بودند كه در مدارس برتر و با شهريه ي چند ميليوني درس مي خواندند. من در يك مدرسه ي دولتي و عادي درس مي خوانم و تصميم دارم براي قبولي در المپياد نجوم به كلاس هاي بيرون بروم. آيا در برابر اين بچه ها براي من شانسي هست؟
پاسـخ : ايميل فرستنده: shinasun1370@yahoo.com
دوست خوبم!
اگر بگم رمز موفقيت داشتن امكانات مادي نيست شايد باور نكني. رمز موفقيت داشتن «عزت نفس»، «هدفدار بودن» و «داشتن پشتكار و حرفه‌اي شدن در مسير حركته».
اگر به زندگي دانشمندان توجه كني مي‌بيني اكثرشون تو سختي‌هاي مادي و معنوي به جايي رسيده‌اند و كم‌تر افرادي در ناز و نعمت به هدف خود دست پيدا مي‌كنند.
اگر اعتقاد به وعده‌ي الهيي داري كه مي فرماي:
«ان مع العسر يسرا» «به‌درستي‌ كه با سختي آساني به‌دست مي‌آيد».

فرستنده :
MAHDI HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : OMIDVARAM HAMISHEH DAR PANAH EMAME ZAMAN MOAFFAGH BASHAND;BARADAR BASIJI VA ROHANYE SHOMA MAHDI AZ SHAHR MOGHADDAS GOM
پاسـخ : مهدي جان!
انشاءالله تو هم در مسير تبليغ دين و گسترش علم واقعي موفق باشي.

فرستنده :
نسترن HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : خیلی با شخصیت و متواضع بودند.من خودم هم مدرسه ای خانم نقیب هستم.
پاسـخ : نسترن جان!
از اين‌كه در چنين موفقيت‌هايي به نكته‌هاي مثبت ديگه‌ي الهه اشاره كردي تا بچه‌ها اون رو با دقت خنده و به اون عمل كنن تشكر مي‌كنيم.

فرستنده :
!-احمد-! HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : سلام
اميدوارم بعد از قبول شدن در المپياد ، راهتون رو بهتر از گذشته و دقيق تر تشخيص بديد.
آسمان ... بزرگه و وسيع ... آدم ها ... به نظرم از اون بزرگتر و وسيع ترند ... مي داني چرا؟... چون مي توانند خالق آن را درك كنند در حالي كه مي توانند آن را منكر هم بشوند!
وسعت ديد هر موجود تناسب داره با ميزان دركش از خودش.
گر خود يابي / همه عالم بيافتي
گر عالم بيابي / خالق بيافتي
گر خالق بيابي / هر چه هست يافتي

يا علي
پاسـخ : ايميل فرستنده: ahmadsarabster@gmail.com
احمد جان!
ما هم اميدواريم در هدفي كه انتخاب كردي با پشتكار و صبر موفق بشي و منتظر نتايج زودرس نباشي.
از نگاه دقيقت به خلقت جهان و خالق واقعي اون در قالب شعر تشكر مي‌كنيم.

فرستنده :
شیدا گل پرور HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : ان قطعه شعری که خواندید از چه کسی بود ؟
پاسـخ : دوست خوبم!
به‌نظر مي رسه اين شعر از خود «الهه» خانم باشه. اگر شما هم شعري تأثيرگذار براي بچه‌ها سراغ داري براي‌ ما بفرست!

فرستنده :
شیدا گل پرور HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : من الهه را خیلی خوب نمی شناسم اما از تعاریف زیادی که خانم کوشکی مدیر مدرسه ما و یکی دیگر از معلمان که نامی از او نمی برم معلوم است که دختر بسیار خوبی است و سختی های زیادی کشیده اما از یاد خدا غافل نشده او هرگز دلسرد نمی شود . من می خواستم از او به خاطر سربلند کردن ما وخودش تشکر کنم و بگویم امیدوارم همیشه موفق باشی . برای ما هم ارزوی موفقیت کن و سفارش ما را به معلم ها بکن .
ممنون

ان قطعه شعری که خواندید از چه کسی بود ؟
پاسـخ : شيدا جان!
همون‌طور كه مدير مدرسه از الهه (يكي از افتخارهاي مدرسه‌تون) تعريف كرده رمز موفقيت وي چند مورد است:
- داشتن هدف
- دارا بودن پشتكار
- داشتن صبر در سختي‌ها و دلسرد نشدن در شكست‌ها
فكر مي‌كنم همين مسائل براي هر كسي مي‌تونه رمز موفقيت‌هاي بزرگي باشه.

فرستنده :
- HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : خانم الهه سادات نقیب، این موفقیت را به شما تبریک می گویم
و افتخار می کنم که در مدرسه فرزانگان کرج به مدیریت سرکار خانم کوشکی که همیشه مشوق بچه های با استعدادی مانند شما هستند، درس می خوانم.
پاسـخ : دوست خوبم!
ما هم به شما به‌خاطر اظهار نظرت درباره‌ِ اين الگوي المپيادي تشكر مي‌كنيم. از اين‌كه تو مدرسه‌اي درس مي‌خوني كه الهه در اون درس مي‌خونده بسيار خوشحاليم. بدون تو هم مي‌توني مثل: الهه‌ها در حوزه‌هايي كه استعداد داري موفق باشي ... البته اگر پشتكار داشته باشي و تو اون زمينه حرفه‌اي بشي.

فرستنده :
nana HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : عالی بود! دیگر چیزی نمی توانم بگویم!
پاسـخ : ايميل فرستنده: nana_g.x@yahoo.com
نانا جان!
از اظهار لطفت تشكر مي‌كنيم. راستي نگفتي از كدوم بخش مصاحبه بيش‌تر خوشت اومد؟!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 فعاليت‌هاي علمي رشد

 

     

 

 

صفحه‌ي اصلي

     

 

راهنماي سايت

     

 

 

آموزش

     

 

بانك سوال

     

 

 

مسابقه

     

 

 

زنگ تفريح

     

 

 

مصاحبه و گزارش

     

 

 

معرفي كتاب

     

 

 

مشاوره

     

 

 

پرسش‌و‌پاسخ‌علمي

     

 

اخبار

     

 

فعاليت‌هاي علمي

 تماس با ما