مسابقه‌ی تصادفی

 مسابقه‌های پربازدید
 
 آرشيو
 اعداد اعشاري!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 59)
اعداد اعشاري!! (مسابقه‌ي شماره‌ي 59)مسابقه رياضي
نظريه‌ي اعداد

اعداد اعشاري!!






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش امور جزوي» > «دانش اصطلاح‌ها»
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر» 
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط» 
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي
»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
نتايج مورد نظر 
    - شناخت ويژگي‌هاي قسمت اعشاري اعداد 
    
- آشنايي با روش‌هاي حل مسأله بر روي قسمت اعشاري اعداد
محتواي آموزشي
    - نظريه‌ي اعداد




سؤال
«قسمت اعشاري يك عدد» را بدين‌صورت تعريف مي‌كنيم:

(بزرگ‌ترين عدد صحيح كوچك‌تر از )- =














به‌عنوان مثال:
يك مقدار مثبت براي  
بيابيد به‌گونه‌اي كه داشته باشيم:





(رابطه‌ي 1)

1386/11/26لينک مستقيم

فرستنده :
genius623 HyperLink HyperLink 1386/12/24
مـتـن : فکر می کنم که بشه گفت یک عدد خیلی خیلی نزدیک به یک. زیرا قسمت اول سمت چپ (رابطه‌ي 1) برابر می شود با یک عدد مانند حدود 0.99999999 و یا 1.000000001 قسمت دوم می شود عددی حدود 1.00000001 و یا 0.999999999 که طبق تعریف تابع F جواب می شود 1 . که شاید بشه این رو تعمیم داد به اعداد بیشتری که راستش فلاً به ذهن مبارک نمی رسه.
پاسـخ :ايميل فرستنده: emad_2006new@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌ 1386/12/11

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
از اين‌كه در اين مسابقه اين‌گونه شجاعانه شركت كردي به شما و خانواده‌ي محترم تبريك مي‌گوييم.
انجام عمليات بر روي چنين اعدادي، كمي متفاوت با ساير اعداد است.
اگر بخواهيم راهنمايي كنيم مي‌تونيم از شما بخوايم دنبال توابعي از درجه‌ي دوم باشي كه دو ريشه‌ي اون رو اعداد r و (1/r) تشكيل بدن و ...
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/12/1
مـتـن : agar r mosavi bashad ba n/999 ba dore gardesh bar roye 9 be roye n+1
پاسـخ :اسميل فرستنده: r_kh2006_m@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/11/29

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
خواهشمند است در مورد علت جواب‌تان (همراه با ذكر دليل و راه‌حل) نيز توضيح بفرماييد.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 
 المپياد رياضي

 

     

 

 

صفحه‌ي اصلي

     

 

راهنماي سايت

     

 

 

آموزش

     

 

بانك سوال

     

 

 

مسابقه

     

 

 

زنگ تفريح

     

 

 

مصاحبه و گزارش

     

 

 

معرفي كتاب

     

 

 

مشاوره

     

 

 

پرسش‌و‌پاسخ‌علمي

     

 

اخبار

     

 

فعاليت‌هاي علمي

 بازديدها
كاربران غيرعضو آنلاينكاربران غيرعضو آنلاين:  8528
 كاربران عضو آنلاين:  0
  کل كاربران آنلاين:  8528