زنگ‌تفریح تصادفی

 پيوندهاي المپياد كامپيوتر
 سايت‌هاي المپياد كامپيوتر
 
 فلش یا HTML5 ؟
فلش یا HTML5 ؟زنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفریح شماره 76

اگر مثلا شما نرم افزری می سازید که ارتباطی با فناوری همراه کم سرعت ندارد( مانند در گاه های اینترانت یا برنامه های بر پایه مرور گر و با محتوای غنی) فلش برای رابط کاربری بهترین فناوری است.اما اگر مار با ابزار های همراه برای شما ضروری است HTML5 انتخاب بهتری است.

این ها مشاهدات« آنتونی فرانکو»، موسس و مدیر ارشد شرکت effective UI است.او می گوید اگر بدانیم نیاز کاربران را برای کسی که طراحی رابط را انجام می دهد هر روز نسبت به دیروز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

زماني‌که ادوبي فلش عرضه شد، کاملا يک ابزار انقلابي به‌حساب مي‌آمد. البته نگارش‌هاي اوليه آن بسيار ساده‌تر از نسخه‌هاي اخير بودند. اساسي‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار، اين بود که به کاربران کامپيوتر با دانش متوسط اين اجازه را مي‌داد که طرح‌هاي گرافيکي و رابط‌هاي کاربري زيبايي را بدون داشتن دانش خاصي طراحي کنند. فلش، شاهکاري در دنياي پيچيده و آشفته IE4 و Netscape بود.

 

 

فرانکو می گوید:جنگ بین این غول های فناوری به برنامه نویسان کمکی نمی کند.این مکالمات از لحاظ فنی هیچ گاه از«اپل به درد نمی خورد» یا« ادوب به درد نمی خورد» جلو تر نرفته است.به هر حال چیزی که برای من آزار دهنده است این است که نمی توانم تمام محتوای مورد نیازم از وب را روی آی پدم ببینم.این مسئله نه تنها برای من بلکه برای خیلی ها ذهنیت خوبی از کار با آی پد ایجاد نمی کند.

 این منازعه ی نه چندان هوشمندانه باعث شده که بیش تر شرکت ها مجبور شوند برنامه خود را دو بار نوشته یا این که از برنامه نوشتن خود منصرف شوند.بلکه شرکت ها باید به فکر کسب تجربه خوب برای کاربرانشان باشند.

گاتلف در تکمیل صحبت های فرانکو می گوید: «نمی توان این موضوع را انکار کرد که بخش اعظمی از ترافیک نرم افزاری در جهان زیر سر اپل است.برای همین برنامه نویسان ناچار خواهند شد از HTML5 استفاده کنند و زمانی که این نرم افزار به علت ضعف فنی در مقابل فلش نتواند پاسخ نیاز های مردم را بدهد چاره ای جز ساده تر کردن نرم افزار های خود نخواهد داشت که این کار به طور حتم از کیفیت تجربه کار نیز کم خواهد مرد.

در حال حاضر بهترین راه حل برای جلب شرکت هایی که به دنبال  بیش ترین رضایت  از کاربران خود باشند اکوسیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مختلف است.«فرانکو» این عقیده را دارد که مشکل طراحان و برنامه نویسان نرم افزار این است که باید انتخاب کنند به کدام راه بروند.

خوشبختانه اکثر این سؤال ها با جمع کردن اطلاعات از کار بران قبل از شروع هرگونه طراحی یا تصمیم گیری پاسخ داده می شود.همچنین او می گوید متاسفانه تیم ارزیابی معمولا از انجام این مرحله طفره می رود.

گاتلف می گوید:فلش در زمینه تبلیغات بر خط و بنر ها فرمانروا است، در حالی که در صفحات اینترنتی روز مره،اجباری برای استفاده از فلش نخواهد بود.او در پایان می افزاید:«شکاف مهارتی را نباید از یاد ببریم چرا که HTML5 فناوری جدیدی است و فناوری امروزی با برنامه های پخته فلش راحت ترند.به هر حال در آینده خواهید دید که HTML5   بسیار فراگیر تر خواهد شد.

 

 

در یک نامه سر گشاده در سایت اپل منتشر شد، استیو جابز توضیح داد که فناوری فلش انحصاری و قدیمی است و از منابع دستگاه بیش از حد استفاده می کند و در خیلی موارد آن طور که باید عمل نمی کند.از طرفی دیگر هم شرکت ادوبی گفته است علت استفاده نکردن اپل از فلش به علت علاقه این شرکت برای کنترل زیاد روی همه نرم افزار های قابل اجرا روی محصولاتش است.

1389/9/10لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 زنگ تفريح‌ها

 
 المپياد كامپيوتر

 

     

 

 

صفحه‌ي اصلي

     

 

راهنماي سايت

     

 

 

آموزش

     

 

بانك سوال

     

 

 

مسابقه

     

 

 

زنگ تفريح

     

 

 

مصاحبه و گزارش

     

 

 

معرفي كتاب

     

 

 

مشاوره

     

 

 

پرسش‌و‌پاسخ‌علمي

     

 

اخبار

 

فعاليت‌هاي علمي

 بازديدها
كاربران غيرعضو آنلاينكاربران غيرعضو آنلاين:  8565
 كاربران عضو آنلاين:  0
  کل كاربران آنلاين:  8565