مسابقه‌ی تصادفی

 المپياد جهاني زيست‌شناسي
 
 واكنش پرنده (مسابقه‌ي شماره‌ي 23)
واكنش پرنده (مسابقه‌ي شماره‌ي 23)مسابقه زيست
با حالت‌هاي بدن پرنده و معناي آن چقدر آشنا هستيد؟

سؤال
شكل ذيل چندين حالت ممكن را براي يك پرنده نشان مي‌دهد. فرض كنيد اين پرنده برحسب اتفاق وارد قلمروي يك پرنده‌ي ديگر هم‌نوع خود شده و روي زمين فرود آمده است.

به‌نظر شما كدام‌يك از حالت‌هاي نشان داده شده نمايش‌دهنده‌ي پرنده‌ي ميهمان خواهد بود؟

1386/3/7 لينک مستقيم

فرستنده :
ارغوان HyperLink HyperLink 1387/3/5
مـتـن : با سلام به نظر بنده شکل شماره 7 درسته چون پرنده ای که وارد حریم شخصیه پرنده ی دیگه میشه اروم نمیشینه...

فرستنده :
غزاله HyperLink HyperLink 1386/3/26
مـتـن : شماره 1

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/26
مـتـن : ممکنه سوال جدید بذارین؟ می شه یه کم زود به زود سوال بذارین؟با نفیسه موافقم. سوال بیوفیزیک هم اگه بذارین ممنون میشم.
.
پاسـخ : چشم! به زودي مسابقه جديد را مطرح خواهيم كرد. بيوفيزيك هم به چشم!

فرستنده :
نفيسه HyperLink HyperLink 1386/3/24
مـتـن : یه پیشنهاد هم داشتم . بیش ترسوالاتون جوری نیست که توش بشه از ریاضی استفاده کرد اگه ممکنه ریاضی شو بیشتر کنید.
.
پاسـخ : به روي چشم!

فرستنده :
یگانه HyperLink HyperLink 1386/3/22
مـتـن : به نظر من چون پرنده تازه وارد قلمرو پرنده دیگر شده وناشناسه کمی با ترس ازاینکه ایا صاحب خانه حضوراتفاقی اونو می پذیره یا نه حالت خود را حفظ میکند و کمی حالت احتیاطی به خود میگیره پس میتونیم بگیم شماره 7 درسته

فرستنده :
parivash HyperLink HyperLink 1386/3/20
مـتـن : شماره ی 7 درسته فکر می کنم پرنده وقتی وارد یک قلمرو جدید می شه حتما کمی کنجکاو و حالت ترس وکمی حالت تهاجم را دارد البته شماره ی 8
نیز می توان به عنوان پاسخ گفت ولی پرنده در حالت 8 در حال صدا کردن است ولی پرنده ای که به یک قلمرو جدید وارد می شود اول کنجکاوانه به
اطرا ف نگاه می کنه و بعدهم از ترس حالت تهاجم می گیرد و بعد شروع به صدا کردن می کند.
.
پاسـخ : جواب شما هم درسته!ممنون!

فرستنده :
نفيسه HyperLink HyperLink 1386/3/20
مـتـن : چه طوري مي شه سوالامونو بهتون بديم تا تو سايت مطرحش کنين؟
.
پاسـخ : نفيسه جان! خوشحالم كه مي‌خواهي با ما همكاري كني. سئوال هايت را مي‌تواني به آدرس زير بفرستي:

olympiad01@gmail.com

فرستنده :
سعید HyperLink HyperLink 1386/3/16
مـتـن : شکل 7 چون پرنده به یک قلمرو بیگانه وارد شده است مسلما او با حالت احتیاط و کمی ترس و کنجکاوانه قرار می گیرد.
.
پاسـخ : تحليل شما درست است.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/16
مـتـن : شماره ی7 احتمالا" درسته
.
پاسـخ : من هم همين احتمال را مي دهم.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/16
مـتـن : 3

فرستنده :
نفيسه HyperLink HyperLink 1386/3/16
مـتـن : يکي پرسيده بود من سال چندمم پاسخ:سال سوم!!!!!
پاسـخ :

فرستنده :
محمد رضا HyperLink HyperLink 1386/3/16
مـتـن : با تسلیت رحلت امام راحل یک سوال دارم:آیا فرق می کند که سوال را طرح کرده باشم یاجایی دیده باشم!! و اینکه من خودم پاسخ سوالهایی رو که ممکنه بدم دقیقا نمی دونم! حالا با این حساب در آینده تعدادی سوال را انتخاب می کنم تا برایتان بفرستم ! با تشکر
.
پاسـخ : محمدرضا جان! ما هم ايام سوگواري را به شما تسليت مي‌گوئيم. ما از هر سئوال خوب و تحليلي استقبال مي‌كنيم.

فرستنده :
عقيق HyperLink HyperLink 1386/3/14
مـتـن : شماره 7 چون به نظرم پرنده دراين حالت آمادگي بيشتري براي فرار داردوفكر نمي كنم حالت تهاجمي به خودش بگيره اون فقط باآمادگي كامل مراقب اطرافش هست
باتشكر
.
پاسـخ : عقيق جان! ممنون از پاسخ خوبت.

فرستنده :
محمد رضا HyperLink HyperLink 1386/3/14
مـتـن : پست ناشناس من بودم و نظر در مورد سوالات گیاهی هم دادم بدینوسیله اعلام هویت می کنم (اشتباها اسم یادم رفت) و یک نظر :آیا ما هم می توانیم سوال پیشنهاد کنیم یا خیر؟؟؟ ممنون
.
پاسـخ : محمدرضا جان! ممنون از اعلام هويت خودت! من از سئوال هاي شما با آغوش باز استقبال مي‌كنم. مخصوصا اگر سئوال گياهي باشد. البته به شرط اينكه خودت پاسخ ندهي! سئوالت را مي‌تواني همينجا مطرح كني و بعد اگر مناسب بود من براي مسابقه آماده اش مي‌كنم. در ضمن ايميل خودت را هم بنويس.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/13
مـتـن : salam monsefane nist khob kasaie ke dirtar javab midan javabaye avaliha va hamintor javab e shoma be oona ro mibinan
.
پاسـخ : دوست من! حق با شماست. اما مشكل اينجاست كه كساني كه جواب خود را ارسال مي‌كنند از ما انتظار دارند كه ما سريع تر جواب آنها را به نمايش بگذاريم و در مورد نظرشان جواب بدهيم. البته سعي ما اين است كه در سه روز اول اعلام مسابقه، جواب ها را نمايش ندهيم. به هر حال...از اين به بعد تاخير در نمايش جواب ها را بيشتر خواهيم كرد. ممنون از تذكر خوبتان

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/13
مـتـن : آره سوالibo هست .ولی خوبه اگه سوالاتون گیاهی هم باشن بهتره! همونطور که صادق گفت بر طبق کربز و دیویس و توجیهات کامل دوستمون نفیسه و توجیهات خودم در پست قبلم 7 درسته که البته اشاره کردم 7 بهتره ودلایل را همه تقریبا فهمیدیم! اگه میشه نفیسه خانوم و آقا صادق بگن که سال چندم هستن و آیا در مرحله دوم شرکت کردن یا نه!؟ ممنون از سایت شما و سوالات تحلیلی منتخب! پیشنهاد:سوالات گیاهی و ژنتیک هم بزنید تا بتونیم درک کنیم که زیست شناسی دانش بی انتهایی است که هیچ از آن نمی دانیم! ممنون!
.
پاسـخ : دوست عزيز! ممنون از نظر خوب شما. در مورد سئوال هاي گياهي حق با شماست. ما سعي مي‌كنيم از اين به بعد سئوالات گياهي را بيشتر كنيم.

فرستنده :
نفيسه HyperLink HyperLink 1386/3/12
مـتـن : IBO سوالای قشنگی داره ولی فکر می کنم اگه سوالاتونو از جایی کپی نکنید بهتره!
.
پاسـخ : نفيسه جان! ما هر كجا سئوال قشنگي ببينيم حتما از آن استفاده مي‌كنيم. هدف ما اين است كه دانش آموزان خوب ايراني را با سئوالات متنوع زيست شناسي از هر جاي دنيا آشنا كنيم ور در اين راه ابايي از نقل يك مطلب نداريم!

فرستنده :
نفيسه HyperLink HyperLink 1386/3/12
مـتـن : 7 درسته چون تو پاسخ نامه ي IBOزده7! البته من دليلش رو هم مي تونم بگم به نظر من پرنده ي تازه وارد حالتي به خودش ميگيره که اولا بتونه اطراف رو خوب ببينه تا اگه خطري تهديدش کرد الفرار!پس با اين اوصاف حالتهاي 4و9و3و1 حذف ميشن.ثانيا من فکر مي کنم پرنده ي تازه وارد تا حد امکان سعي مي کنه پرنده ي صاحب خونه متوجه حضورش نشه پس سروصدا نمي کنه پس 6و8هم رد مي شه(البته طبق نظر اين جانب!)و براي رد حالت هاي 2و5 هم مي تونيم از نظر ارين استفاده کنيم مسلما وقتي پرنده ي صاحب خونه اونو ببينه ازش استقبال نمي کنه پس پرنده ي ميهمان حالتي رو اتخاذ مي کنه که بتونه زود فرار کنه که خوب از بين حالت هاي 2و5و7 حالت 7 براي فرار مناسب تره1فقط يه اشکالي تو اين سواله هست (البته من که کسي نيستم بخام از سوال IBO اشکال بگيرم ) ولي تو صورت سواله بايد چنتا چيزو مشخص مي کرد برا اينکه جوابش بشه 7 يکي اين که بايد مي گفت اين دو تا پرنده ي مهمان و صاحب خونه هم جنس اند (يعني هر دو تاشون نر هستن يا مثلا هر دوتاشون ماده ان) يکي ديگه هم اين که بايد مي گفت که فرود پرنده ي مهمان بعد از اينک پرنده ي ميزبان جفت پيدا کرد اتفاق مي افته(چون اگه قبل از اون باشه و پرنده ي ميزبان و مهمان هم جنس نباشن مطمئنا ديگه گزينه ي اول پيش روي پرنده ي مهمان فرار کردن نخواهد بود.)
.
پاسـخ : نفيسه جان! خوشحالم كه به اين سئوال دقيق و كامل جواب دادي. فقط نمي‌دانم چرا اعتماد به نفست در مقابل يك سئوال ساده IBO كم است! چرا شما نمي‌تواني از IBO ايراد بگيري؟ باور كن در علم كم پيدا مي‌كني چيزي را كه صد در صد قطعي و ابدي باشد! پس مي‌شود از همه چيز را نقض كرد و از نو نگريست. البته با فكر و تحليل درست!

فرستنده :
صادق HyperLink HyperLink 1386/3/12
مـتـن : تبريک مي گم. سوالاتون روز به روز غني تر ميشه. ادم رو وادار به تفسير مي کنه.سعي کنيد اين روند رو حفظ کنيد. پاسخ تصوير 7.به دليل اين که در درجه ي اول پرنده بايد حالت دفاعي ،در برابر تهاجم احتمالي مالک قلمرو ،از خود نشان دهد(8يا 7) پس رفتارهاي ديگر مردود هستند اين طور تفسير مي شود که در رفتار هشتم پرنده صدا هم مي کند، اما پرنده ي ميهمان نمي تواند در اولين ديدار اعتراض کند(خداييش چيزي هم وجود نداره که بخواد بهش اعتراض کنه)يا اين بخواهد سيگنالي را به حريف منتقل کند.در نتيجه شکل شماره 8بيشتر به رفتار پرنده ي ميزبان شباهت دارد که طبق krebs با صوت محدوده ي قلمرو را اطلاع مي دهد.با در نظر گرفتن اين رفتار شماره ي 7 بهترين و مطمئن ترين انتخاب است.
.
پاسـخ : صادق جان! آفرين به اين جواب دقيق و كامل! اين نشان مي‌دهد كه قوه تحليل خوبي داري.

فرستنده :
آرتا HyperLink HyperLink 1386/3/12
مـتـن : به نظر من شماره 3 درسته
.
پاسـخ : دوست عزيز! دليل خود را هم بايد بگوئيد.

فرستنده :
کیانوش HyperLink HyperLink 1386/3/12
مـتـن : اطمینان ندارم ولی احتمالا 8 جواب درسته چون وارد قلمرو یه پرنده دیگه شده بنابراین حالت تهاجمی به خودش می گیره!(من هنوز رفتار شناسی نخوندم بنابراین اگر جوابم ضایعس ببخشید!!!)
.
پاسـخ : كسانوش جان! جوابت اصلا ضايع نيست! اتفاقا خيلي هم به واقعيت نزديك است. البته كمي فاصله دارد!

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : شماره 5
.
پاسـخ : دوست عزيز! بايد كمي بيشتر در مورد جوابت توضيح بدهي.

فرستنده :
عطيه HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : به اين علت گفتم سر و صدا مي كنه چون ديروز خودم شاهد همچين صحنه اي بودم. دوتا خروس كه ديگري به قلمرو اون يكي وارد شده بود علاوه بر دعوا سر و صدا هم مي كردن. و خروس مهمان حالتي شبيه به حالت 7و 8 داشت. البته امكانش هست كه اين پرنده ي عزيز ما به طور كلي پرنده ي كم حرفي باشه!!!! پس بهتره حالت كلي رو در نظر بگيريم . با اين تفاسير 7 درسته.
.
پاسـخ : ممنون از توضيحت! بايد چند روز ديگر صبر كنيم!

فرستنده :
محمد رضا HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : سخته!؟ از مرحله دو المپیادم سخت تره آخه از هر تصویری چند برداشت می شه کرد! ولی فکر کنم چون اتفاقی اومده باید مراقب باشه و حالات غرور و تهاجم رفتارشو توجیه نمی کنه! مدل بهینگی می تونه کمک کنه و البته استراتژی غریزی که اگر کلا پرنده مهاجمی باشد می تواند باعث فرق شود. کلا باید توجه داشت و تفسیر درست انجام داد پس کلا هر حالتی که آماده باشه بهتره فکر می کنم 7 باشه هم آماده است و هم متهاجم نیست چون به جلو خم نشده و یه جوری داره ارزیابی می کنه که آیا از این ورود اتفاقی می شه سود برد یا نه؟ در 8 سر و صدا نمی کند در 6 سر و صدا مشهود است!!! در کل 7 و 1 بهترند البته اصلا اطمینان ندارم و فقط یک فرضیه غیر قابل اطمینان بر خاسته از فکر اولیه ارایه کردم! اگر خیلی غلطه ببخشید نظر لحظه ایم رو گفتم! ما که نابغه نیستیم!! به هر حال ممنون!!!
.
پاسـخ : محمدرضا جان! به نظرم تحليل خوبي داري! بايد تا آخر مسابقه صبر كنيم ببينيم نظر بقيه چيست!

فرستنده :
مرتضی اسدپور HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : 8.چون پرنده حالت آماده باش دارد.
.
پاسـخ : شما هم به پاسخي كه به عطيه دادم نگاهي بيانداز و به من بگو نظرت چيست.

فرستنده :
عطيه HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : من فكر مي كنم گزينه ي 8 درست باشه چون پرنده به خاطر حالت تهاجمي پرنده ي مقابل نوعي حالت دفاعي (البته براي سگ ها حالت مظلوميت)نشون مي ده و احتمالا صدا هم مي كنه(نوك شماره ي 8 تقريبا بازه) .
.
پاسـخ : گزاره اول شما درست است. يعني قاعدتا پرنده ناخوانده بايد كمي آماده فرار و دفاع باشد. اما در مورد سر و صدا كردن مطمئن نيستم!

فرستنده :
اصغر HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : تصوير شماره ي 5
پرنده با بلند كردن سر خود مراقب اطراف است.
.
پاسـخ : به نظرم تفسير شما در مورد حالت پرنده در تصوير شماره 5 درست است. يعني پرنده در اين تصوير بسيار هوشيار و مراقب است. اما آيا به نظرم پرنده مهمان در اين موقعيت بهتر است موضع ديگري بگيرد. يعني كمي تسليم تر باشد.

فرستنده :
حسینی HyperLink HyperLink 1386/3/10
مـتـن : من فکر می کنم شماره ی 5 درست باشد زیرا پرنده ی تازه وارد ایستاده و اجازه می خواهد.
.
پاسـخ : اما من احساس مي‌كنم در تصوير شماره 5 پرنده بسيار پرغرور ايستاده است. اينطور نيست؟

فرستنده :
ارين HyperLink HyperLink 1386/3/9
مـتـن : از اونجايي كه اين پرنده تصادفا در قلمرو ي پرندهيي ديگر آمده پس در صدد تهاجم و اشغال قلمرو نيست .
پس احتمالا در حالتي قرار مي گيرد كه در صورت واكنش ميزبان به حضور ا و راحت بتواند فرار كند---->تصوير 7
.
پاسـخ : ممنون از توضيح شما. بايد صبر كنيم ببينيم نظر بقيه چيست!

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/3/9
مـتـن : 8
.
پاسـخ : علت چيست؟ بيشتر توضيح دهيد!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 
 المپياد زيست شناسي

 


 

 
 

 


 

صفحه‌ي اصلي


 

 
 


 

راهنماي سايت


 

 
 

 


 

آموزش


 

 
 


 

بانك سوال


 

 
 

 


 

مسابقه


 

 
 

 


 

زنگ تفريح


 

 
 

 


 

مصاحبه و گزارش


 

 
 

 


 

معرفي كتاب


 

 
 

 

 

مشاوره


 

 
 

 


 

پرسش‌و‌پاسخ‌علمي


 

 
 


 

اخبار

 

فعاليت‌هاي علمي

 پيوندها
 تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌

المپياد زيست شناسی جمهوري اسلامي ايران در تابستان 1377 هنگام برگزاری نهمين المپياد جهانی زيست‌شناسی در «کيل» آلمان شکل گرفت.

در اين دوره از المپيادهای جهانی بود که درخواست مشارکت جمهوري اسلامي ايران در اين رقابت جهانی به‌تصويب رسيد.

ادامه ...

 بازديدها
خطایی روی داده است.
خطا: بازديدها فعلا" غیر قابل دسترسی می باشد.