متن كامل خبر
پذیرش ۴۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری

تاريخ خبر :  21/6/1397 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  14698

وزیر آموزش‌وپرورش در آئین بهره‌برداری از مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه فرهنگیان آرادان با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، بر لزوم بازگرداندن تربیت‌معلم به جایگاه قبلی خود تأکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در آئین بهره‌برداری از مرکز آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان آرادان با اشاره به یکصدمین سال تأسیس تربیت‌معلم در ایران اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف تأکید فرمودند؛ مهم‌ترین مجرای تأمین و تربیت نیروی انسانی برای آموزش‌وپرورش، تربیت‌معلم است، ما نیز به این امر اهتمام خواهیم داشت.
 
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی دو مجرای مهم در حوزه آموزش‌وپرورش است که به تأمین و تخصیص نیروی انسانی می‌پردازند.
 
بطحایی از تلاش برای ارتقای کیفیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری برای نخستین بار، بیش از ۴۰ هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و این نشان‌دهنده توجه دولت و مجلس به نقش دانشگاه فرهنگیان است.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته با غفلت از این مهم مجبور شدیم از مسیرهای دیگری غیر از تربیت‌معلم، نیروی انسانی موردنیاز آموزش‌وپرورش را تأمین کنیم و از این جهت، ضررهایی متوجه آموزش‌وپرورش شده است.
 
عضو کابینه تدبیر و امید از نیاز شدید آموزش‌وپرورش به نیروی انسانی متخصص در ۶ سال آینده خبر داد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۴ میلیون نفر دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند با رشد نسبتاً سریعی که در جمعیت دانش‌آموزی وجود دارد تا ۶ سال آینده، آمار آن‌ها به ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید، لذا به نیروی انسانی و تربیت‌معلم باید بیش از گذشته توجه شود؛ در غیر این صورت مجبور خواهیم شد تصمیمات عجولانه بگیریم و از نیروی انسانی که شایستگی کمتری نسبت به نیروهای پرورش‌یافته در دانشگاه فرهنگیان دارند، استفاده کنیم؛ درحالی‌که تربیت‌معلم می‌تواند نیروی انسانی موردنیاز آموزش‌وپرورش را به‌خوبی تأمین کند.
 
سید محمد بطحایی، همچنین در دیدار با جمعی از فرهنگیان غرب استان سمنان در سالن همایش‌های خورشید تابان گرمسار افزود: وزارت آموزش‌وپرورش در دولت تدبیر و امید برای اجرای طرح تحول نظام تعلیم و تربیت در تلاش است و برای اجرای این سند توافق وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان در ابعاد مختلف مهارت آموز باشند و رقابت فردی در مدارس جای خود را به رقابت گروهی دهد.
 
وی ادامه داد: کلیدواژه‌های تحول در مدارس باید آن‌قدر تکرار شود تا مسیر کنونی دانش آموزان در مدارس تغییر کند.
 
بطحایی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس باید صبر و دوستی را بیاموزند و ابعاد مختلف تعلیم و تربیت در بین فرهنگیان نهادینه شود.
 
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آسیب‌های اجتماعی به شدت دانش آموزان را تهدید می‌کند و باید با همکاری معلمان و والدین رفتارهای پرخطر فرزندانمان را کنترل کنیم.
 
وی از اجرای چهار برنامه مدرسه محوری در سال جدید تحصیلی خبر داد و تصریح کرد: همه ما محتاج آموزش هستیم و جامعه امروز نسخه‌های قدیمی امر و نهی کردن را نمی‌پذیرد، لذا باید به جدیدترین روش‌های آموزش مجهز شویم.


      منبع خبر : وزارت آموزش و پرورش

بازگشت