وزارت آموزش و پرورش
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی
عنـوانهـای پژوهشـی
سالهـای 1388-1386
خـرداد 1386
موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی |
|
وزارت آموزش و پرورش
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی
موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی
فهرست مطالب |
صفحه |
مقدمه..................................................................................................................................... |
1 |
گروه پژوهش در مبانی برنامهریزی درسی.................................................................... |
2 |
گروه پژوهش در آموزش علوم، ریاضی و فناوری....................................................... |
3-4 |
گروه پژوهش در برنامههای درسی علوم انسانی........................................................... |
5 |
گروه پژوهش در برنامههای درسی آموزش فنی و حرفهای...................................... |
6 |
گروه پژوهش در برنامههای درسی تربیت معلم............................................................ |
7 |
گروه پژوهش در اعتباربخشی و ارزشیابی از برنامههای درسی.................................. |
7 |
گروه پژوهش در نوآوریهای آموزشی و تربیتی........................................................... |
8 |
گروه پژوهش در برنامههای درسی تربیت بدنی و بهداشت....................................... |
9 |
گروه پژوهش در برنامههای درسی زبانآموزی........................................................... |
10 |
گروه پژوهش در برنامههای درسی هنر......................................................................... |
11 |
فرم شماره 1......................................................................................................................... |
12 |
از پژوهشگران و مراکز علمی و پژوهشی دعوت میشود ضمن مطالعه دقیق عنوانهای پژوهشی مطرح شده، برای ارائه طرح و انجام تحقیق پیشگام شوند. توجه به نکات ذیل جهت همکاری پژوهشی ضروری است:
1-در صورت تمایل به انجام پژوهش فرم شماره(1) را تکمیل و به آدرس تهران- خیابان ایرانشهر شمالی- کوچه خسرو- پلاک 4 – موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی تا تاریخ 30/5/1386 ارسال نمایید.
2-پس از دریافت پاسخ و اعلان پذیرش پیشنهاد پژوهشی طبق فرم شماره(2) موسسه، فرم شماره(3) را که شامل پیشطرح تحقیق است تکمیل و حداکثر به مدت 20 روز پس از اعلان نتیجه به آدرس مذکور ارسال نمایید.
3-جهت آشنایی بیشتر با عناوین پژوهشی و انتظارات موسسه، شرح اجمالی عناوین را که در سایتهای رشد به نشانیold.roshd.ir و موسسه به نشانی www.rici.ac.ir (در صورت ممکن) درج گردیده است مطالعه نمایید.
4-از دیگر راههای گوناگون ارتباط الکترونیک با موسسه، که عبارتند از: ثبت نام در"نظام تحقیقات هوشمند" و همچنین پست الکترونیکی: Email:rici@rici.ac.ir نیز میتوانید استفاده نمایید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای 88327348 و 88311006 تماس حاصل فرمایید. |
گروه پژوهش در مبانی برنامهریزی درسی |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی امکانسنجی مشارکت در تولید برنامه های درسی کشورهای اسلامی |
* |
|
|
2 |
ارزشیابی صلاحیتهای حرفهای برنامهریزان در نظام برنامهریزی درسی |
* |
|
|
3 |
امکان سنجی تولید و اجرای برنامه درسی مبتنی بر شبکه در دوره های مختلف تحصبلی |
* |
|
|
4 |
طراحی و اعتباربخشی الگوی اجرای عدالت آموزشی در ایران |
* |
|
|
5 |
شناسایی برنامه درسی مغفول در دوره آموزش عمومی کشور |
* |
|
|
6 |
طراحی وارائه الگوی اشاعه برنامههای درسی در نظام برنامه درسی ایران |
* |
|
|
7 |
امکان سنجی اجرای برنامه درسی مدرسه محور |
* |
|
|
8 |
بررسی فرایند نظارت و پشتیبانی برنامه درسی در مرحله اجرا(آسیبشناسی، ارائه الگوی راهنما) |
* |
|
|
9 |
رویکردها، روشها، موضوعات، متون درسی، موسسات و مدیریت آموزشی در گذشته |
* |
|
|
10 |
بررسی اصول و معیارهای اساسی تدوین کتاب راهنمای معلم در کشورهای مختلف |
|
* |
|
11 |
طراحی و تدوین برنامه های درسی در جهت لحاظ نمودن ارزش های دینی |
|
* |
|
12 |
طراحی و الگوی برنامه درسی تلفیقی دوره آموزش عمومی ویژه کلاسهای درس چند پایه |
|
* |
|
13 |
طراحی الگوی آموزش مهارتهای یادگیری ومطالعه همراه با درس |
|
* |
|
14 |
بررسی نقش مشارکت واحدهای استانی و منطقهای در تدوین برنامه درسی رسمی(امکانسنجی، طراحی و تدوین و اجرای برنامه) |
|
* |
|
15 |
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه ریزی درسی برای آموزش و بهسازی(ضمن خدمت، تربیت معلم، سوادآموزی) |
|
* |
|
16 |
مطالعه تطبیقی شیوههای آموزش همزیستی در کشورهای چند فرهنگی |
|
* |
|
17 |
تبیین جایگاه مواد درسی در فرایند اجرای برنامههای درسی مدارس |
|
* |
|
18 |
نقد و بررسی راهنماهای برنامه درسی رایج در سازمان پژوهش از منظر اصول و مدلهای برنامهریزی درسی |
|
* |
|
19 |
بررسی میزان تحقق اهداف مصوب آموزش و پرورش در برنامههای درسی |
|
* |
|
20 |
تأثیرپذیری برنامههای درسی از تحولات نگرشی در جهان اسلام، جهان غرب و ایران |
|
* |
|
گروه پژوهش در آموزش علوم، ریاضی و فناوری |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی و تعیین مؤلفههای انواع سواد علمی، فناوری و سنجش آنها در دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی |
* |
|
|
2 |
بررسی و تدوین چهارچوب انواع فعالیتهای آزمایشگاهی و شیوههای ارزشیابی از آنها در آموزش علوم دوره متوسطه |
* |
|
|
3 |
بررسی روشهای ارتقای کیفیت یاددهی- یادگیری علوم و ریاضی در مدارس دوره متوسطه و آموزش عمومی |
* |
|
|
4 |
تبیین دیدگاههای فلسفی، روانشناسی، علوم شناختی و جامعه شناسی در برنامه درسی ریاضی مدرسهای |
* |
|
|
5 |
بررسی وضعیت موجود و چالشهای پیشرو در آموزش ریاضی ایران در دورههای مختلف تحصیلی |
* |
|
|
6 |
بررسی چگونگی ایجاد تعادل "بین آموزش ریاضی برای همه" و" آموزش ریاضی برای فعالیتهای ریاضی سطح بالا" در برنامه درسی ریاضی مدرسهای |
* |
|
|
7 |
تعیین پیش نیازها و پایه علمی لازم برای برنامهریزی آموزش فناوریهای نو و بررسی تطابق آنها با برنامههای موجود در دروس علوم تجربی دورههای تحصیلی راهنمایی، متوسطه و تربیت معلم |
* |
|
|
8 |
بررسی و شناسایی ارزشهایی که از طریق آموزش ریاضی قابل ایجاد و توسعه هستند |
* |
|
|
9 |
بررسی چگونگی استفاده از ICT در آموزش علوم و ریاضی و ارایه راهکارهای کاربردی برای استفاده از آنها |
* |
|
|
10 |
بررسی تطبیقی نقش و جایگاه آموزش محیط زیست در برنامههای درسی سطوح مختلف تحصیلی ایران و کشورهای توسعه یافته |
|
* |
|
11 |
مطالعه تطبیقی محتوای برنامههای درسی ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی ایران و کشورهای توسعه یافته |
|
* |
|
12 |
بررسی جایگاه محیط زیست و اخلاق زیست محیطی در دیدگاههای اسلامی و دلالتهای آن بر برنامههای درسی |
|
* |
|
گروه پژوهش در آموزش علوم، ریاضی و فناوری |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
13 |
مطالعه سیر تحول برنامهها و کتابهای درسی ریاضی مدرسهای ایران در یک قرن گذشته با توجه به تحولات اجتماعی و پیشینه تاریخی |
|
* |
|
14 |
بررسی بسترهای لازم برای استفاده از ماشینحساب و کامپیوتر در تدریس و یادگیری ریاضی مدرسهای در دورههای ابتدایی، راهنمایی و متوسطه |
|
* |
|
15 |
بررسی نقش تجسم و تخیل در درک مفاهیم مجرد ریاضی |
|
* |
|
16 |
مطالعه وضعیت برنامه ریزی درسی و آموزش فناوریهای نو(نانو و زیست فناوری) در سطح آموزش مدرسهای کشورهای هدف |
|
* |
|
17 |
امکان سنجی و اجرای آزمایشی آموزش فناوریهای نو در برنامه درسی مدارس و مراکز تربیت معلم |
|
* |
|
18 |
بررسی و سنجش میزان آگاهی دبیران علوم دورههای مختلف تحصیلی از فناوریهای نو |
|
|
* |
19 |
فراتحلیل پژوهشهای انجام گرفته در زمینه به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت |
|
|
* |
20 |
مقایسه اثربخشی محتوای الکترونیکی و کتابهای درسی علوم تجربی و ریاضی در فرایند یاددهی- یادگیری |
|
|
* |
21 |
تهیه برنامه درسی مبتنی بر ICT در فرایند یاددهی- یادگیری برای علوم تجربی و ریاضی همراه با ارایه الگوهای اثر بخش |
|
|
* |
گروه پژوهش در برنامههای درسی علوم انسانی |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
آسیبشناسی کتابهای درسی/ برنامههای درسی علوم انسانی |
* |
|
|
2 |
بررسی شیوههای بهبود و ارتقاء سطح هویت ملی- دینی دانشآموزان |
* |
|
|
3 |
بررسی تأثیرات جهانی شدن بر هویت ملی- دینی دانشآموزان و راههای کنترل این تأثیرات از طریق برنامههای درسی(ادبیات، تاریخ، مطالعات اجتماعی و ...) |
* |
|
|
4 |
تبیین حقوق شهروندی و ضرورت آموزش آن در دورههای مختلف تحصیلی |
|
* |
|
5 |
میزان اثربخشی رویکردهای تفکر انتقادی، حل مسئله و سنتی در اعتلای معرفت دینی |
|
* |
|
6 |
بررسی رویکردهای آموزش تاریخ در دوره آموزش عمومی و متوسطه |
|
* |
|
7 |
بررسی میزان اثربخشی آموزشهای غیرمستقیم در تربیت دینی |
|
|
* |
8 |
بررسی تأثیر رسانهها(IT , ICT) بر تحولات هویتی دانشآموزان |
|
|
* |
9 |
سنجش دیدگاه دانشآموزان و معلمان در خصوص مفاهیم آیندهنگر در اسلام و ارائه الگو برای عملیاتی نمودن مفاهیم مورد نظر در برنامه درسی |
|
|
* |
گروه پژوهش در برنامههای درسی آموزش فنی و حرفهای |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی چگونگی و میزان ارتباط آموزشهای فنی و حرفه ای رسمی با محیط کار و مهارت های شغلی |
* |
|
|
2 |
بررسی مهارتها و صلاحیتهای حرفهای موردنیاز هنرآموزان در شاخه کاردانش و فنی و حرفهای |
* |
|
|
3 |
بررسی ضرورت و چگونگی درهم تنیدگی آموزشهای فنی و حرفهای با آموزش عمومی |
* |
|
|
4 |
بررسی راههای توسعه دانش و مهارت کارآفرینی در دانشآموزان شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای |
|
* |
|
5 |
بررسی و ارائه الگوی مناسب رویکردهای برنامهریزی درسی در آموزش موضوعات بینرشتهای در برنامههای درسی آموزشهای فنی و حرفهای |
|
* |
|
6 |
بررسی وضعیت موجود آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش و مقایسه آن با اصول و هدفهای مصوب در تغییر نظام آموزشی |
|
* |
|
7 |
بررسی ضرورت و امکان سنجی آموزش مهارتهای پایه در آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش برای تنوعبخشی فرصتهای شغلی دانش آموختگان |
|
|
* |
8 |
بررسی و ارزشیابی روشهای آموزش و تدریس هنرآموزان در مدارس فنی و حرفهای و کاردانش |
|
|
* |
گروه پژوهش در برنامههای درسی تربیت معلم |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی تطبیقی صلاحیتهای حرفهای معلمان در ایران و سایر کشورها |
* |
|
|
2 |
تعیین صلاحیتهای حرفهای معلمان متناسب با نیاز برنامههای درسی |
* |
|
|
3 |
طراحی الگویی برای هماهنگسازی تغییرات برنامه درسی و آموزش معلمان |
* |
|
|
4 |
ارزشیابی ویژگیهای حرفهای فارغالتحصیلان مراکز تربیت معلم |
* |
|
|
5 |
طراحی الگوی بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامههای درسی تربیت معلم |
|
* |
|
6 |
آسیبشناسی عملکرد مراکز آموزش عالی درجذب، تربیت و آمادهسازی نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش |
|
* |
|
7 |
ارزشیابی میزان توانایی بکارگیری ICT توسط مدرسین و دانشجویان تربیت معلم در تدریس |
|
* |
|
گروه پژوهش در اعتباربخشی و ارزشیابی از برنامههای درسی |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
امکان سنجی به کار گیری روشهای کیفی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی،راهنمایی و متوسطه نظام آ موزشی ایران |
* |
|
|
2 |
نقد و بررسی مبانی فلسفی و روانشناختی رویکردهای ارزشیابی تحصیلی |
* |
|
|
3 |
نقد و بررسی الگوهای ارزشیابی از برنامههای درسی و پیشنهاد الگوی مناسب برای ارزشیابی از برنامه های درسی اجراء شده سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی |
|
* |
|
4 |
طراحی الگوی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی مبتنی بر خودسنجی |
|
* |
|
گروه پژوهش در نوآوریهای آموزشی و تربیتی |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی مبانی نظری نوآوریهای آموزشی جهت تبیین ملاکها, راهبردهای گسترش و شیوههای کاربرد نوآوری |
* |
|
|
2 |
بررسی راههای توسعه نوآوریهای آموزشی در حوزه برنامه درسی با تاکید برتمرکززدایی، یادگیری مادامالعمر و حمایت از نوآوریهای آموزشی در نظام آموزشی ایران |
* |
|
|
3 |
بررسی تجارب جهانی در زمینه نوآوریهای آموزشی از منظر شیوه های انتخاب ,اشاعه و کاربرد |
* |
|
|
4 |
تحلیل محتوای کتابهای درسی جدیدالتألیف دوره آموزش عمومی از منظر پرورش خلاقیت و بروز نوآوری در دانشآموزان |
* |
|
|
5 |
مقایسه دو شیوه جدید و قدیم ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان در برنامه درسی جدید دوره آموزش عمومی و تأثیر آنها بر خلاقیت و نوآوری آنان |
|
* |
|
6 |
مطالعه تطبیقی تلفیق فناوریهای اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) با برنامههای درسی دوره متوسطه |
|
* |
|
7 |
بررسی تأثیر سبکهای مدیران آموزشی بر گسترش و کاربرد نوآوریهای آموزشی |
|
* |
|
8 |
بررسی نقش و جایگاه نظریهها و رویکردهای تعلیم و تربیت در ایجاد نوآوریهای آموزشی |
|
* |
|
9 |
بررسی تأثیر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بر گسترش نوآوریهای آموزشی در نظام آموزشی ایران |
|
|
* |
گروه پژوهش در برنامههای درسی تربیت بدنی و بهداشت |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
نیازسنجی آموزش سلامت در دورههای تحصیلی مختلف |
* |
|
|
2 |
تحلیل محتوای کتب درسی از منظر مؤلفههای آموزش سلامت در دورههای مختلف تحصیلی |
* |
|
|
3 |
مطالعه تطبیقی برنامه درس تربیت بدنی در نظام آموزشی ایران و نظامهای آموزشی کشورهای منتخب |
* |
|
|
4 |
بررسی چگونگی تدوین برنامههای درسی تربیت بدنی متناسب با استعدادهای متنوع دانشآموزان |
* |
|
|
5 |
طراحی، تدوین و اعتباربخشی الگوی آموزش سلامت مبتنی بر رویکرد تلفیقی در برنامه درسی |
* |
|
|
6 |
تدوین مبانی نظری آموزشهای پیشگیرانه و ارتقاء سلامت دانشآموزان |
|
* |
|
7 |
طراحی و اجرای آزمایشی برنامههای آموزشی کارآمد در زمینه ارتقاء سلامت دانشآموزان |
|
* |
|
8 |
بررسی برنامههای مداخلاتی و اصلاحی مؤثر بر رفع یا کاهش کمبودهای حرکتی و ناهنجاریهای وضعیتی - اسکلتی و جسمی دانشآموزان وشیوههای اجرای این مداخلهها از طریق برنامههای درسی تربیت بدنی |
|
* |
|
9 |
بررسی شیوههای تغییر و اصلاح نگرش دانشآموزان در زمینه رفتارهای پرخطر و مقابله با عوامل خطرآفرین از طریق برنامههای درسی و آموزشی |
|
* |
|
10 |
بررسی وضعیت شاخصهای ایمنی و شاخصهای کمی و کیفی تجهیزات و فضاهای ورزشی مدارس دورههای مختلف تحصیلی |
|
|
* |
11 |
بررسی ویژگیها و آمادگی جسمی و حرکتی دانشآموزان در دورههای مختلف تحصیلی و مقایسه آن با هنجارهای تحولی آنان و دانشآموزان کشورهای منتخب |
|
|
* |
12 |
بررسی دانش تغذیهای و عملکرد دانشآموزان در زمینه تغذیه سالم در دورههای مختلف تحصیلی |
|
|
* |
13 |
بررسی رابطه سطح سلامت و میزان توجه به سلامت جسمی و روانی با باورهای مذهبی- معنوی و کنشهای اجتماعی دانشآموزان در دورههای مختلف تحصیلی |
|
|
* |
گروه پژوهش در برنامههای درسی زبانآموزی |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی خط مشی و سیاست های آموزش زبان رسمی و زبان خارجی در مدارس کشور |
* |
|
|
2 |
مطالعه مؤلفهها و اهداف سواد خواندن وگوش دادن(مهارتهای ادراکی زبان) و نیز سواد نوشتن و سخن گفتن (مهارتهای تولیدی زبان) در برنامه درسی زبان رسمی کشور دوره های مختلف تحصیلی |
* |
|
|
3 |
مطالعه مؤلفه ها و اهداف توانش ارتباطی (مشتمل بر توانشهای زبانشناختی و کاربردشناختی) در برنامه درسی زبان رسمی کشور در مناطق دوزبانه (دوره های مختلف تحصیلی) |
* |
|
|
4 |
بررسی میزان اثربخشی برنامه درسی زبان رسمی کشور در تقویت هویت ملی دانش آموزان (دورهای مختلف تحصیلی) |
* |
|
|
5 |
بررسی وضعیت و دلایل کم توانی خواندن در بین دانش آموزان دبستانی مناطق دوزبانه کشور و راهکارهای رفع آن |
|
* |
|
6 |
بررسی دلایل ضعف دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی در مهارت نوشتن و راهکارهای رفع آن |
|
* |
|
7 |
مطالعه مؤلفه ها و اهداف توانش ارتباطی (مشتمل بر توانشهای زبانشناختی و کاربردشناختی) در برنامه درسی زبان خارجی در دوره های مختلف تحصیلی |
|
* |
|
8 |
مطالعه شیوه های آموزش توانش ارتباطی (مشتمل بر توانشهای زبانشناختی و کاربردشناختی) در برنامه درسی زبان رسمی کشور در مناطق دوزبانه |
|
|
* |
9 |
مطالعه شیوه های آموزش توانش ارتباطی (مشتمل بر توانشهای زبانشناختی و کاربردشناختی) در برنامه درسی زبان خارجی در دورههای مختلف تحصیلی |
|
|
* |
گروه پژوهش در برنامههای درسی هنر |
ردیف |
عناوین پژوهشی |
سال |
86 |
87 |
88 |
1 |
بررسی نقش رویکردهای مختلف بر آموزش هنر(اخلاقگرایی- زیباشناسی - شناختشناسی) به منظور تبیین مؤلفههای برنامه درسی هنر |
* |
|
|
2 |
تبیین اهداف و اصول برنامه درسی سواد هنری بر اساس محورهای پنجگانه(آگاهیمحوری- تفننمحوری- مهارتمحوری- خلاقیتمحوری- ارزشمحوری) |
* |
|
|
3 |
بررسی راهکارهای توسعه و اثربخشی آموزش هنر در تعمیق هویت فرهنگی ملی- ایرانی در دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی |
* |
|
|
4 |
تأثیر آموزش هنر بر رشد خلاقیت |
* |
|
|
5 |
تبیین مبانی آموزش هنر بر مبنای فرهنگ قرآنی |
* |
|
|
6 |
تحلیل محتوای کتابهای درسی هنر بر مبنای فرهنگ قرآنی در دورههای مختلف تحصیلی |
|
* |
|
7 |
آسیبشناسی برنامه درسی هنر در دورههای مختلف تحصیلی |
|
* |
|
8 |
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامهریزی درسی هنر بر مبنای فرهنگ قرآنی |
|
* |
|
9 |
بررسی نقش آموزش هنر در توسعه قابلیتهای یادگیری |
|
* |
|
10 |
بررسی راههای توسعه دانش و مهارت کارآفرینی از طریق آموزش هنر |
|
|
* |
11 |
آسیبشناسی برنامه درسی رشتههای هنری در آموزش فنی و حرفهای |
|
|
* |
12 |
بررسی تلفیق آموزش هنر در ارتباط با سایر محتوای دروس مدرسه |
|
|
* |
13 |
طراحی و ارائه الگو برای برنامه درسی هنر |
|
|
* |
14 |
طراحی و تدوین برنامه درس هنر با تأکید بر رویکرد عاطفی |
|
|
* |
فرم شماره 1
بسمهتعالی
مشخصات پژوهشگر/
مشخصات نماینده مراکز پژوهشی |
1- اطلاعات مربوط به داوطلب اجرای پروژه:
نام و نام خانوادگی:
شغل:
تلفن و نمابر: پست الکترونیکی:
آدرس پستی :
2- سوابق تحصیلات تکمیلی:
ردیف |
مدرک تحصیلی |
رشته تحصیلی |
محل تحصیل |
|
فوق لیسانس
دکتری |
|
|
3- آثار علمی ـ پژوهشی:
ردیف |
عنوان (گزارش پژوهشی، کتاب، مقاله) |
محل انتشار |
سال انتشار |
|
|
|
|
4- عنوان یا عناوین منتخب:
ردیف |
عنوان پژوهشی |
گروه پژوهشی |
سال اولویت |
|
|
|
|
تاریخ امضای پژوهشگر |