متن كامل خبر
برگزاری جشن رونمایی از 30 کتاب درسی جدید التالیف در 19 شهریور

تاريخ خبر :  18/6/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  4344


از 930 عنوان کتاب درسی آماده شده از دوره های ابتدایی تا پیش دانشگاهی و با تیراژ حدود 150 میلیون جلد،
30عنوان آن جدید التالیف است و با توجه به این که در جامعه نگاه تقدیر و تکریم نسبت به مولفان کتاب های درسی دانش آموزان وجود نداشت، انجام جشن رونمایی از کتاب های جدید التالیف از سال گذشته به طور جدی از سوی آموزش و پرورش آغاز شد، تا ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته ، انگیزه مشارکت در تالیف کتب درسی دانش آموزان که معتبرترین سند آموزشی یک کشور هستند را تقویت کند.

در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش کتاب های تاسیسات برودتی ،‌تاسیسات بهداشتی ساختمان، هندسه ترسیمی ، شبکه های کامپیوتری ، بسته های نرم افزاری ، بانک اطلاعات ورسم مدل و قالب از کتاب های جدید التالیف بازنوشته برای سال تحصیلی 86 هستند.

علاوه بر کتاب های بازنوشته شده، عناوین فن آوری چاپ، مبانی نظری و ساختار موسیقی ایران، شناخت سازها و جلد پنجم نازک دوزی زنانه برای رشته طراحی و دوخت عناوینی هستند که از امسال برای اولین بار به صورت کتاب در اختیار دانش آموزان قرار می گیرند.

شمار کتاب های فنی و حرفه ای و کاردانش در مجموع بیش از 500 عنوان کتاب است و مجموعاً 80 عنوان از 500 کتاب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش مورد تالیف جدید یا اصلاح با رویکرد توجه به تاریخ ، فرهنگ و تمدن ایران و اسلام قرار گرفته اند. از 30 کتاب درسی جدید التالیف برای امسال ، 9 عنوان به کتاب هایی اختصاص دارد که تصویر سازی آن ها به طور کلی تغییر کرده است. در گذشته در جشن رونمایی از کتاب های درسی، تنها مولفان مورد تقدیر قرار گرفتند، اما امسال از تصویر سازان کتاب های درسی دانش آموزان نیز تقدیر خواهد شد که شمار مولفان و تصویر سازان در مجموع به 70 نفر می رسد.

توجه به رویکرد دانش آموز محوری ، استفاده ازروش پودمانی برای حداقل دو کتاب درسی فنی حرفه ای که به خودآموزی دانش آموز کمک می کند، توجه به مسائل محیطی و جهانی و بهره گیری از موضوع IT در برخی کتاب های درسی از ویژگی های عمده کتاب های جدید التالیف آموزش و پرورش است.

کتاب های آمادگی دفاعی سوم راهنمایی ، کاررایانه و تاریخ معاصر(2 جلد) سوم دبیرستان و راهنمای معلم آموزش قرآن اول ،‌دوم و چهارم ابتدایی از کتاب جدید التالیف آموزش و پرورش برای امسال هستند.

کتاب های علوم تجربی اول ابتدایی، بخوانیم دوم و سوم ابتدایی، علوم چهارم و پنجم ابتدایی، عربی دوم راهنمایی، دین و زندگی سوم دبیرستان و دین و زندگی پیش دانشگاهی ، کتاب هایی هستند که از تصویر سازی کاملاً جدید برخوردار شده اند.


      منبع خبر : روابط عمومي سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش

بازگشت