متن كامل خبر
پرسش مهر سال تحصیلی 86-87 از سوی رییس جمهور مطرح شد.

تاريخ خبر :  6/7/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  9794

در مراسم گشایش سال تحصیلی 86-87: * کاهش سن رای‌دهندگان هدیه دولت به دانش‌آموزان کشور. * رییس جمهور: دولت مصمم است عرصه حضور جوانان را در زمینه‌های مدیریت کشور فراهم سازد.

رییس جمهوری در مراسم گشایش سال تحصیلی 86-87 در جمع پرشور دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه حجاب منطقه 9 آموزش و پرورش تهران پرسش مهر امسال را مطرح نمود.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دکتر محمود احمدی نژاد امروز شنبه در مراسم نواختن زنگ سال تحصیلی جدید و در جمع دانش‌آموزان با با ابراز خوشحالی از حضور در یکی از زیباترین و پاک‌ترین نقاط سرزمین ایران اظهار داشت: مدرسه بهترین ،‌والاترین و ارزشمندترین نهادی است که بعد از خانواده درخدمت سازندگی، پیشرفت و اخلاق جامعه قرار دارد

دکتر احمدی نژاد با تبریک اول مهر به ملت ایران و همه کسانی که در عرصه فرهنگ‌، علم واندیشه قرار دارند اول مهر را یک روز بزرگ و یک حادثه پرشکوه در سرزمین ایران عنوان کرد و افزود: در اول مهر یک جوشش، خیزش و نشاط عمومی سراسر ایران را فرا می‌گیرد چرا که مهر، ماه مهرورزی و ماه شکوه و ماه دوست داشتن و فعالیت مثبت وسازنده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به تقارن ماه مهر با هفته دفاع مقدس و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: جنگی که علیه ملت ایران آغاز شد تا جلوی پیشرفت ما را بگیرد با رهبری امام بزرگوار و همت ملت ایران به یک فرصت بزرگ برای ملت ما تبدیل شد و ملت ایران از همه سختی‌ها، تنگناها و محاصره‌ها فرصت‌های بسیار ارزشمندی را برای سازندگی در زمینه‌های مختلف آفریدند و پا در راه نیل به قله‌های افتخار گذاشتند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اکنون کشور ما نیازمند علم، خلاقیت، افتخار و پشت سر گذاشتن مرزهای دانش و دسترسی به علم ودانش می‌باشد تاکید کرد: ایران همواره پرچمدار علم و فرهنگ بوده و امروز نیز در سایه انقلاب اسلامی باید هویت و ماموریت خود را انجام دهیم.

رئیس‌ جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرسش های مهر سال‌های گذشته که در مورد عدالت و مهرورزی بود اظهار داشت: امسال پرسش ما در خصوص تعالی همه ‌جانبه کشور و در زمینه‌های مختلف می‌باشد چرا که ملت ما شایسته قرارگرفتن بر قله‌های بلند جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران شایستگی آن را دارد درهمه زمینه‌ها پیشاپیش ملت های دیگر حرکت کند پرسش مهر امسال را اینگونه بیان کرد که:
چه عواملی ما را در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار می‌دهد؟
عوامل پیشرفت ایران چیست؟
موانع پیشرفت کشور چه چیزهایی می‌باشد؟
و چه کنیم تا موانع پیشرفت را از پیش رو برداریم؟

رئیس‌جمهور همچنین از ارائه لایحه به مجلس از سوی دولت خبر داد که بر اساس آن سن رای‌دهندگان به مانند سال‌های گذشته به 15 سال کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه این لایحه هدیه دولت در آغاز سال تحصیلی به تمام جوانان می‌باشد ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با دقت و ظرافت به این مسئله مهم اهتمام ورزند تا شایسته حضور جوانان در تمامی عرصه‌ها باشیم.

احمدی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مدرسه جایگاه ترویج فرهنگ و علم‌آموزی است، گفت: مدرسه امن‌ترین کانون علم و فرهنگ است و باید نگاه به مدرسه نگاه به بهترین‌ها باشد، چرا که مدرسه جایگاهی برای آموختن، ساختن، و پیشرفت کشور است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به فعالیت فرهنگیان در عرصه‌های مختلف علم و دانش، بیان داشت:‌ فرهنگیان بالاترین، مهم‌ترین و حساس‌ترین مسئولیت را در ایران بر عهده دارند، انتظار و حق ملت ایران است که فرزندان آنها که به شما سپرده شده‌اند، مؤمن، عالم، با اخلاق، ‌هوشمند و پاک تربیت شوند.

وی ادامه داد: این انتظار گزافی نیست، چرا که فرهنگیان خود اینگونه هستند و جامعه فرهنگی معلمان ما همواره با اخلاق، شجاع، پاک، با ایمان و عاشق خدا و ملت ایران هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان برای پیشرفت ایران در آینده نزدیک آنها را نقطه اتکای یک ملت دانست و بیان داشت: در هر صحنه‌ای که آنها وارد می‌شوند، آن صحنه پیروزی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه مسئولیت جوانان در ایران امروز که به سمت شکوه و عظمت در حال حرکت است، بسیار سنگین می‌باشد، تصریح کرد: حفظ خودباوری، شخصیت، ارتباط با خدا و همت برای کار و تلاش مسئولیت امروز جوانان امروز می‌‌باشد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه ما امروز وظیفه داریم موانع را از مقابل جوانان برای حضور درعرصه‌های مختلف کشور برداریم،خاطر نشان ساخت: حضور جوانان در همه عرصه‌ها به خاطر شادابی و نشاط آنها بسیار تعیین‌کننده و موفقیت‌آفرین است.

وی با اشاره به حضور جوانان در عرصه سیاسی این حضور را باعث نشاط و سازندگی عنوان کرد و افزود: در دورانی که جوانان صحنه‌گردان میدان سیاسی بودند، شاهد بودیم که تصمیمات ملت ما انقلابی ، بزرگ و راهگشا بود و اکنون نیز همه باید کمک کنیم که جوانان به درستی وارد عرصه سیاسی و تصمیم‌گیری بزرگ شوند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت مصمم است عرصه حضور جوانان را در زمینه‌های مدیریت کشور بوجودآورد گفت: ما مصمم هستیم که عرصه‌های مدیریت را به تدریج و با سرعت مناسب بر روی جوانان باز کنیم و نمونه آن را می‌توان در مورد سرپرست وزارت صنایع ومعادن که جوانی متولد سال 1348 است مشاهده کنیم.

وی با اشاره به حضور جوانان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی این حضور را حضوری توام با افتخار و شجاعت دانست و بیان داشت: در دوران دفاع مقدس هر جا که کاری سخت و پیچیده‌ای بود جوانان پاک و مومن پیشقدم می‌شدند و انبوه لشگر دشمن را در هم می شکستند و پرچم افتخار ملت ایران رابه اهتزاز در می‌اوردند.

      منبع خبر : شبكه رشد

بازگشت