متن كامل خبر
با گرامیداشت زنده یاد قیصر امین پور : چهارمین سوگواره کربلا برگزار می‌شود.

تاريخ خبر :  27/9/1386 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  3733

فراخوان اینتر نتی مراسم شعر خوانی چهارمین سوگواره کربلا به صورت متمرکز برای دانش آموزان کشور منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، این سوگواره در دهه ی اول محرم با حضور علاقمندان به صورت ارسال آثار در نشانی اینتر نتی برگزار می شود .

این گزارش می افزاید : مرکز آفرینش های ادبی و هنری آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، مراسم شعر خوانی سوگواره چهارم را با تکیه بر موضوع « حماسه سازان جوان کربلا » حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن (ع) همزمان در شهرهای تبریز ، تهران ، شیراز و نیشابور به صورت همزمان برگزار می کند .

براساس گزارش فوق ، دانش آموزان برگزیده این مسابقه جهت شرکت در مراسم شعر خوانی چهارمین سوگواره کربلا حداکثر تا 20 دیماه دعوت می شوند . همچنین اختتامیه سومین سوگواره سراسری کربلا نیز با عنوان « مرکز آسمان » که در زمینه های شعر ، قطعه ادبی ، داستان نویسی ، نقاشی ، عکاسی و فیلم ویدئویی با رویکرد هجرت و زندگی عاشورایی در سال گذشته برگزار شد از دیگر بخش های این مراسم است .

برگزاری سه دوره سوگواره کربلا در رشته های مختلف ادبی و هنری و ارزیابی از آثار رسیده حاکی از آنست که آثار شعر این سوگواره از کیفیت و صلابت بیشتری نسبت به سایر گونه های ادبی هنری برخوردار است لذا دست اندرکاران برگزاری این مراسم را بر آن داشت تا با تقویت آن به سوگواره چهارم هویت خاصی ببخشند .

از بخش های دیگر این مراسم می توان به انتشار کتاب آثار برگزیده دانش آموزان ، انتشار آثار زنده یاد قیصر امین پور در حوزه شعر عاشورایی ، انتشار نشریه دیواری « سفر به مدار مهتاب » حاوی آثار عاشورایی دانش آموزان و نمایشگاه آثار هنری اشاره کرد .

برگزاری سلسله برنامه های سالانه سوگواره کربلا ، اهدافی چون ایجاد نگرش عمیق دینی با نگاه زیبایی شناسانه به محرم و عاشورا ، توسعه و اشاعه هنر و ادبیات دینی و متعالی در بین دانش آموزان و شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و هنری دانش آموزان را دنبال می کند .

شایان ذکر است ، دانش آموزان علاقمند می توانند با مراجعه به سایت
www.adabhonar.ir ضمن تکمیل فرم ثبت نام با ارسال آثار خود تا تاریخ 30 آذر سال جاری در مسابقه اینترنتی فوق شرکت نموده و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن 2-77636031-021 تماس حاصل نمایند .

     

بازگشت