متن كامل خبر
باطری‌های شارژی گردشی

تاريخ خبر :  24/7/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  619

 

پژوهشگران دانشگاه MIT باطری شارژی جدیدی درست کرده‌اند که به لایه‌ها یا غشاهای گرانی وابسته نیست، تا یک مولد و نگهدارنده‌ی آن باشد. این تیم اعلام کرده که می‌تواند نگهدارنده‌ی بزرگ مقیاس و ارزان‌تری نسبت به باطری‌های کنونی باشد. مولدهای اولیه این طرح تقریباً یک وجبی توانی سه برابر در متر مکعب نسبت به نمونه‌های قبلی بدون غشاء تولید می‌کنند که باطری‌هایی با یون لیتیُم و یا دیگر انواع تجاری باطری‌ها و نگهدارنده‌های انرژی تولید می‌کردند. 

این باطری انرژی را در دستگاهی نگهداشته و استفاده می‌کند که بر مبنای پدیده‌ای بنام «شار لایه‌ نازک» معروف است: دو مایع مختلف به کانالی پمپ شده و واکنش‌های شیمیایی بیت دو الکترود انرژی را ذخیره یا منتشر می‌کند. در شرایط ایده آل محلول‌ها به‌صورت موازی با کمی ترکیب، جریان پیدا می‌کنند. این شار به‌طور طبیعی بدون نیاز به غشای گران قیمت کار خود را انجام می‌دهد. یکی از کاربردهای آن می‌تواند در سلول‌های خورشیدی و انرژی بادی باشد.


William A. Braff, Martin Z. Bazant, Cullen R. Buie.Membrane-less hydrogen bromine flow batteryNature Communications, 2013; 4 DOI: 10.1038/ncomms3346


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت