متن كامل خبر
بالون‌های گوگلی اینترنت را به ارمغان می‌آورند

تاريخ خبر :  5/3/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1141

 گوگل برنامه‌های بلند پروازانه‌ای برای ایجاد شبکه‌های وایرلسی برای بازارهای در حال رشد مانند آفریقا و آسیا در سر می‌پروراند تا دسترسی به اینترنت را برای مردم این کشورها فراهم کند.

 

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد این شبکه‌های وایرلسی را با موبایل های اندروئیدی و پردازنده ها به یکدیگر متصل کند و برای اینکار از راه های هوایی که برای مخابره سیگنا‌ل‌های تلویزیونی به کار می‌رود استفاده خواهد کرد. به گزارش وال استریت ژورنال این شرکت مشغول برنامه ریزی متدهای محرمانه برای دسترسی به وایرلس در مناطق محروم است. گوگل با ترکیب متدهای اینترنت ماهواره‌ای و بالون های بی سیم که نیازمند پلتفرم ویژه و سطح بالایی هم خواهد بود سیگنال‌های وایرلس را در مناطق چند صد کیلومتری مربع گسترش خواهد داد.

 

اما گوگل چرا تصمیم گرفته که چنین سرمایه گذاری عظیم سخت افزاری و مهندسی برای مناطق محروم انجام دهد؟ وال استریت ژورنال می‌گوید هدف گوگل جذب تعداد کاربر بیشتر به Googlesphere است و با این کار گوگل در زمینه تبلیغات وب به موفقیت چشمگیری دست پیدا می‌کند. هنوز نیمی از جهان به اینترنت دسترسی ندارند و اگر گوگل بتواند زودتر از دیگران اینترنت را در اختیار این جمعیت قرار دهد سود سالانه تبلیغات و دیگر بخش های گوگل جهت بزرگی می‌کند.


منبع خبر

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت