متن كامل خبر
تولید الکتریسیته از رنگ سیاه

تاريخ خبر :  7/3/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1567

 در گذشته نقاشی تنها یک هدف ساده داشت؛ تغییر دادن رنگ اشیا. اما هرچه به سمت آینده پیش می‌رویم کاربردهای بیشتری برای اشیای قدیمی ایجاد می‌شود. برای مثال در حال حاضر رنگ‌هایی ایجاد شده‌اند که قادر به جذب بوی بد اتاق هستند. اما محققان انگلیسی موفق به ایجاد رنگی شده‌اند که الکتریسیته تولید می‌کند. این رنگ غیر سمی جدید که نامش Bare Paint است در دمای اتاق به راحتی خشک می‌شود. این رنگ که توسط دانشجویان کالج سلطنتی هنر انگلستان ایجاد شده است کاربردهای زیادی دارد؛ از کاربردهای هنری تا کاربردهای عملی. با داشتن کلید برق روی کاغذ، داشتن تابلوهای سخنگو غیر منتظره نخواهد بود. 

 

این رنگ جدید دارای لایه ای 50 میکرونی است که می تواند مقاومت سطحی 55 اهم بر سطح داشته باشد. هم چنین پایه و اساس این رنگ آب است، این رنگ ضد آب نیست و می توان با رنگ های ضد آب یا لاک الکل آن را اعمال نمود. Bare Paint  در حال حاضر فقط در رنگ مشکی ارائه می‌شود.

 

مخترع این رنگ می‌گوید: ما به سادگی برنامه‌های کاربردی را به دو دسته تقسیم می‌کنیم: سیگنالی و قدرتی. سیگنالی شامل استفاده از نقاشی به عنوان ابزاری برای سنجش پتانسیل الکتریکی با سطحی میکروکنترل می‌شود و می‌تواند به عنوان یک حسگر خازنی یا مداری بزرگ‌تر با میکروکنترلرها مرتبط گردد. 


منبع مطلب

 

      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت