متن كامل خبر
تغییرات عمده برای طبیعی شدن صنایع غذایی

تاريخ خبر :  3/12/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1767

عصاره ی گیاهان و میوه ها به زودی می توانند جایگزین ترکیبات مصنوعی و افزودنی های خوراکی شوند.

 

 

به گزارش گروه خبری شیمی و مهندسی در هفته نامه newsmagazine انجمن شیمی آمریکا، رنگ ها، شیرین کننده ها و نگهدارنده های مصنوعی به سمت آنچه که از طبیعت مشتق می شود، تغییر کرده و به زودی می توان گزینه های بسیار طبیعی تری حاصل کرد.
ملودی ام بامگارتنر (Melody M. Bomgardner)، سردبیر ارشد C&EN، اشاره می کند که روند حرکتی ایجاد شده، بیش از اثرات منفی بهداشتی در ترکیبات مصنوعی و رشد مواد افزودنی اهمیت دارد.


مطالعات اخیر حاکی از ارتباط بین رنگ های مصنوعی با بیش فعالی در کودکان است و در چندین مورد گزارش داده اند که برخی از نگهدارنده های مصنوعی می توانند به سرطان منجر شوند.

تا سال 2013، تقریبا یک چهارم از مصرف کنندگان ایالات متحده گفته اند که برچسب های مواد غذایی را برای بررسی رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی می خوانند که این تعداد، 15 درصد بیشتر از سال گذشته است. مقررات اروپا، تغییرات سریع تری را موجب شد و تا حد زیادی فروش جهانی را به سمت تغییرات چشمگیر در رنگ های طبیعی کشانده است.


در حال حاضر با روش های نوین تخمیر کردن برای رنگ های قرمز و بنفش و زرد طبیعی؛ بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی رنگ های مشتق شده از غذاهایی همچون زردچوبه را تولید می کنند. رزماری هم به عنوان ماده نگهدارنده به کار می رود. رنگ های خوراکی سبز و آبی طبیعی سخت تر به دست می آیند، اما محققان در حال یافتن منابعی برای آنها نیز هستند. تابستان گذشته، سازمان غذا و داروی آمریکا برای تولید رنگ آبی از عصاره ی جلبک سبز آبی مجوز داد. دانشمندان در حال بررسی روش هایی طبیعی برای حفظ گوشت، تولید وانیل و غذاهای شیرین بدون کالری هستند.

 

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت