متن كامل خبر
پمپ جدید جایگزین پیوند قلب

تاريخ خبر :  8/8/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  995

  پمپ‌های قلب بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را تا زمان دریافت قلب پیوندی زنده نگاه می دارد.

پمپ جدید جایگزین پیوند قلب

 


  ‌‌
 

 

پمپ‌های قلب بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را تا زمان دریافت قلب پیوندی زنده نگاه می دارد.

محققان دانشگاه « اوکلند نیوزیلند» به پیشرفتی دست یافته‌اند که می تواند زندگی هزاران بیمار قلبی را در سراسر جهان نجات داده و سرانجام جایگزینی برای پیوند قلب ارائه کند.

به گزارش «ایرنا»، دانشمندان موسسه‌ی مهندسی زیستی، گروه مهندسی برق و کامپیوتر و گروه فیزیولوژی دانشگاه اوکلند به فناوری ساخت یک پمپ بی سیم قلب دست یافته اند.

پمپ‌های قلب بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را تا زمان دریافت قلب پیوندی زنده نگاه می دارد. اما فن‌اوری‌های پمپ قلب کنونی به یک سیم نیاز دارد تا انرژی مورد نیاز فعالیت قلب را از طریق معده‌ی بیمار به سینه‌ی وی ببرد. این کار می تواند عفونت‌های شدید و حتی مرگ را در پی داشته باشد.

این پمپ جدید از میدان‌های مغناطیسی برای انتقال برق از طریق پوست بیمار استفاده می کند و می تواند در هر دقیقه به‌طور متوسط هفت لیتر خون را تلمبه کند و به صورت 24 ساعته کار کند.

طی 10 سال آینده امکان استفاده 50 هزار نفر در سال از این دستگاه وجود دارد. براساس پیش‌بینی‌ها، سال آینده حدود یک میلیون نفر در سراسر جهان در اثر نارسایی قلبی جان خود را از دست خواهند داد، درحالی که فقط 3 هزار پیوند قلب انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت