متن كامل خبر
عامل گسترش آلزایمر در مغز کشف شد

تاريخ خبر :  28/11/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  595

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان کمبریج در این تحقیقات با مطالعه بر روی موش ها دریافتند موش های سالمی که در مغز آنها نسوج مغزی مبتلا به آلزایمر قرار گرفته شود این بیماری را در مغز خود گسترش می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان کمبریج در این تحقیقات با مطالعه بر روی موش ها دریافتند موش های سالمی که در مغز آنها نسوج مغزی مبتلا  به آلزایمر قرار گرفته شود این بیماری را در مغز خود گسترش می دهند.
گره های تائو یکی از دو ناهنجاری های پروتئینی که در بیماران آلزایمری دیده می شود نیز از دیگر عواملی است که در مغز موش سالم پس از دریافت نسوج بیمار آغاز به گسترش آن می کند.
گره های تائوی آلزایمر درون سلول های اعصاب شکل گرفته و ابتدا سلول های حیاتی حافظه را نابود می کنند و سپس به تخریب دیگر قسمت های مغزی می پردازند.
محققان دانشگاه کمبریج معتقدند با تکمیل این مطالعات می توان چگونگی گسترش این گره های عصبی و چگونگی تاثیر اختلال تائو بر روی شکل گیری بیماری را درک کرد. افزایش سطح دانش از چگونگی گسترش این اختلال می تواند شیوه هایی جدید را برای متوقف ساختن این گسترش و مقابله با آلزایمر ارائه دهد.
بر اساس گزارش تلگراف، محققان اعلام کردند گره های تائو طی ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر اختلالات مغزی در مغز شکل گرفته و چگونگی این شکل گیری تا کنون ناشناس باقی مانده است. بیماری آلزایمر یکی از رایج ترین انواع ناهنجاری های مغزی است که تنها در انگلستان ۷۰۰ هزار نفر به آن مبتلا هستند.
 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت