متن كامل خبر
گلی که دوازده سال به خواب می رود!

تاريخ خبر :  1/12/1388 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  647

شاید جالب باشد بدانید که یکی از شگفتی های طبیعت، گلی است که هر دوازده سال یک بار خود را به دنیا عرضه می کند.

این گل زیبا که نیلاکورونجی (Neelakurunji) نام دارد برای شکفتن دوباره دوازده سال منتظر می ماند و وقتی که شکوفه کرد سراسر پارک ملی اراویکولام (Eravikulam) در کشور نیجریه را غرق گل می کند.

این گل براستی یکی از با ارزشترین مخلوقات طبیعت است. این پدیده نادر هزاران توریست از نقاط مختلف دنیا را به سمت این کشور جلب می کند. آنها برای دیدن این پدیده کوه های صعب العبور تا ارتفاع 7000 پا را باید بپیمایند تا از نزدیک آنرا تماشا کنند.

توریست هایی که این فرصت را پیدا می کنند تا برای دیدن این گل زیبا به نیجریه سفر کنند خود را بسیار خوش شانس می دانند و از دیدن این شگفتی طبیعت غرق در لذت می شوند.

در میان این مکان زیبای پوشیده از گل در پارک ملی نیجریه گونه ای از بز کوهی که در خطر انقراض قرار دارد نیز زندگی می کند.

این نوع بزهای کوهی در منطقه مخصوصی تحت حفاظت قرار دارند اما گاهی برای خوشایند توریست ها یکی از آنها در میان گل ها سرگردان می شود و سرمست از دیدار گل ها صحنه های خیال انگیزی را برای تماشاگران به تصویر می کشد.

در تاریخی که این گل شکوفه می دهد روزانه هزاران توریست به تماشای آن می روند. البته هنوز راز این گل برای دانشمندان کشف نشده است که به چه علت دوازده سال در حال استراحت و خاموشی می ماند و بعد از طی این دوره در ماه سپتامبر شکوفه داده و در ماه نوامبر می میرد و دانه های آن دوازده سال منتظر مانده و سپس شکوفا م یشوند.

دفعه بعدی که ما قادر به دیدار این پدیده شگفت انگیز طبیعت خواهیم شد سال 2018 میلادی است که البته ارزش صبر کردن را نیز دارد.


      منبع خبر : ايسنا

بازگشت