متن كامل خبر
فلفل تند ؛ مفید برای دیابتی‌ها

تاريخ خبر :  20/4/1389 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  750

پژوهشگر هندی در مطالعات خود دریافته است که فلفل تند در پیشگیری از دیابت و بیماری ‌های قلبی عروقی که مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای رو به توسعه هستند ، مفید و موثر است.

کران آهوجا، محقق دانشکده تحقیقات علوم حیات بشر در دانشگاه تاسمانی، درباره یافته جدید خود متذکر شد: این احتمال وجود دارد که روزی فلفل جایگزین آسپرین شود و یا با آسپرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی ترکیب شود.

وی افزود: آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده در بیماران مصرف‌کننده می‌شود.

این محقق به همراه تیم پژوهشی دانشگاهی خود روی فعالیت بیولوژیکی دو ماده فعال در فلفل به نام‌های کاپسایسین و دی‌هیدروکاپسیایسین مطالعه و آزمایش کردند.

این آزمایشات نشان داد که مواد شیمیایی کاپسایسینوئید قابلیت پایین آوردن قند خون و سطح انسولین، کاهش تشکیل چربی‌ها در دیواره‌های سرخرگی و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی را دارد، علاوه بر این که برخی از عوارض جانبی داروهای رایج و قدیمی را نیز ندارد.

به گفته محققان، بیماری‌های قلبی‌عروقی در عصر حاضر بار قابل ملاحظه‌ای را بر جمعیت جهان و نظام‌های خدمات بهداشتی دنیا تحمیل می‌کنند و همین عامل متخصصان را بر آن داشته تا شیوه‌هایی نوین و کارآمد برای پیشگیری را جستجو کنند.


      منبع خبر : ايرنا

بازگشت