متن كامل خبر
اولین داروی پیشگیری از ایدز

تاريخ خبر :  27/4/1391 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1887

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی پییشگیری از ایدز را تایید کرد

قرص تراوودا  تا کنون به عنوان یک داروی درمانی برای بیماران مبتلا به ایدز به کار می‌رفت اما اخیراً شواهدی بدست آمده است که نشان می‌دهد که این دارو خطر ابتلا به HIV را کاهش می‌دهد و حالا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این دارو را به عنوان اولین داروی پیشگیری از ایدز تائید کرده‌است.  با توجه به 50000 نفری که هر سال در آمریکا در معرض ابتلا به این بیماری هستند، این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
قرص تراوودا محصول شرکت  بیوتکنولوژی کالیفرنیاست و پس از دو مرحله آزمایش بر روی 2500 نفر HIV منفی که در گروه افراد در معرض ابتلا به ایدز قرار داشتند،  مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

 

 

 

 

در طی این آزمایش‌ها پزشکان به این نتیجه رسیدند که در صورت استفاده مدام از این دارو احتمال ابتلا به این بیماری به صورت  چشمگیری کاهش می‌یابد.  سازمان غذا و دارو میزان تاثیر این دارو را را تا 42% اعلام کرده‌است.با این دارو، خطر آلودگی به HIV تا نصف کاهش یافته‌است اما برای ارزیابی این دارو در نمونه‌های بزرگ‌تر هنوز نتیجه‌گیری زود است، زیرا عوامل زیادی در ابتلا به این بیماری دخیل هستند. گذشته از همه چیز، قیمت هر قرص تراوودا حدود 40 دلار است !

 

 


Gizmodo


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت