متن كامل خبر
تکامل آنتی بادی

تاريخ خبر :  21/1/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  947

راهنمای تکامل واکسن ایدز

 

مشاهده‌ی تکامل نوع خاصی از آنتی بادی بیمار آلوده به HIV-1 ، پروژه ای است به رهبری دانشگاه دوک، و آزمایشگاه ملی لوس آلاموس، که بینشی را برای توانایی واکسیناسیون با تقلید از تکامل آنتی بادی واقعی در درون بدن ارائه داده اند.

نوع آنتی بادی مورد مطالعه، « آنتی بادی به طور گسترده خنثی میان- واکنش » نام دارد و به گفته نویسندگان این مقاله، جزئیات نسل آن می تواند با چاپ اوزالید (به نوعی چاپ در عکاسی گفته می شود که زمینه اش ابی ونقش آن سفید است) برای واکسیناسیونی موثر ارائه شود. درمقاله‌ی منتشر شده‌ ‌ی نیچر ، این گروه تحقیقاتی از ایزوله ، تکامل و ساختار « آنتی بادی ِ به طور گسترده خنثی » از یک فرد دهنده آفریقایی و پس از آن در زمان عفونت گزارش داده است.

این مشاهدات، با پیگیری تکامل مشترک ویروس ها و آنتی بادی ها، در نهایت به سیر تکاملی یک سویه از آنتی بادی های قوی منجر شد و با این بررسی، محققان توانستند دیدگاه خود را برای استراتژی استخراج آنتی بادی های مشابه توسط واکسیناسیون ارائه دهند.

بیماران در ابتدای عفونت ، دارای ویروس عفونت زای منحصر بفردی هستند که به اندازه کافی برای عفونی کردن فرد قوی است، حتی اگر شمار زیادی از ویروس های بیمار دارای تنوع بیشتر و شامل طیف گسترده ای از جهش های گوناگون HIV  باشد. هنگامی که ویروس عفونت زا در سیستم بیمار جدید درگیر می شود، محیط اطراف آن، ویروس HIV را به جهش وا می‌دارد و جمعیتی متناسب و یگانه از ویروس های منحصر به فرد تشکیل می‌دهد.

این گروه تحقیقاتی، شامل بت کورب، پیتر رابر، و اس.جی. نانکاران، از آزمایشگاه ملی لوس آلاموس، به رهبری بارتون هاینز از دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، با همکارانش در دانشگاه بوستون، موسسه ملی بهداشت، و موسسات دیگر بصورت بخشی از یک همکاری بزرگ، نشان داده اند که آنتی بادی های به طور گسترده خنثی ، تنها پس از آنکه در فردی شماری از ویروس‌ها، بالغ و متنوع تر شده بودند تکامل یافتند.

سرپرست گروه لوس آلاموس ؛ بت کورب می‌گوید : «ما امیدواریم که واکسن مبتنی بر مجموعه ای از انواع HIV که در این بررسی تکامل یافته و با هم قادر به تحریک پاسخ این آنتی بادی قوی در عفونت طبیعی بودند، ممکن است قادر به تحریک پاسخ های آنتی بادی محافظتی مشابه در واکسن ها شود.»


* توضیح عکس:

« آنتی بادی به طورگسترده خنثی» در یک بیمار آلوده به ویروس HIV (که درشکل با رنگ سبز نشان داده شده است) شروع به جهش و تنوع می‌کند.

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت