متن كامل خبر
هدف گیری مطمئن تر سرطان خون!

تاريخ خبر :  12/5/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  700

ذرات مشتق شده از ویروسی منحصر به فرد، سلول های سرطان خون انسان را در آزمایشگاه کشته و این بیماری را در موش های مبتلا، با عوارض جانبی بسیار کمی از بین برد.

 

این پژوهش در مجله سرطان خون (Blood Cancer Journal) و توسط دیوید کنراد (David Conrad) و جان بل (John Bell) از موسسه تحقیقاتی بیمارستان اتاوا (OHRI) و از دانشگاه اتاوا (uOttawa). منتشر شده است.


این نخستین موفقیت بزرگ دکتر بل و همکارانش برای درمان سرطان خون (لوسمی) و همچنین نخستین موفقیت آنها در استفاده از یک ذره غیر تکراری مشتق شده از ویروس، به جای تکثیر ویروس بوده است.


دکتر کنراد می گوید: « تحقیقات ما نشان داد که ویروس تکثیری، نمی تواند بی خطرترین و موثرترین روش درمان لوسمی باشد، بنابراین تصمیم به بررسی ذراتی گرفتیم که مشتق شده از ویروس و غیرقابل تکرار اما کشنده ی سرطان باشد. ما از امنیت بسیار این درمان جدید در دوزهای بالا، و کارکرد بسیار خوب آن در مدل آزمایشگاهی لوسمی، خوشحال شده و برای آزمایش بیماران در آینده ای نزدیک امیدواریم.»


این محققان با استفاده از روشی خاص و دوز پرتوی UV برای تبدیل منظم ویروس های تکثیری به ذرات منحصر به فرد که نمی تواند دیگر تکرار و گسترش پذیر باشد، اما می تواند وارد سلول های سرطانی کارآمد شده، آنها را بکشند و یک پاسخ ایمنی قوی در برابر سرطان را تحریک کند. این ذرات قادر به کشتن اشکال گوناگون سرطان خون در آزمایشگاه است، از جمله نمونه های گرفته شده از افراد محلی که تمام درمان های دیگر درباره آنها شکست خورده بود. سلول های خون طبیعی تحت تاثیر قرار نمی گرفتند.


این درمان جدید در مدل لوسمی موش نیز موفق بود. در واقع، 80 درصد از موش هایی تحت این درمان، به طور قابل توجهی بقای طولانی داشتند و 60 درصد سرانجام درمان شدند، در حالی که موش های دارای لوسمی درمان نشده ظرف مدت 20 روز درگذشتند.

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت