متن كامل خبر
افقی جدید در پزشکی ریوی

تاريخ خبر :  5/11/1392 امتياز بده : ارسال به دوست تعدادمشاهده :  1162

ضمیمه جامعی از پنجاه و ششمین کنفرانس سالانه ریه آسپن (Aspen Lung Conference) با عنوان "همزیستی ریوی : افقی جدید در پزشکی ریوی" در سالنامه انجمن قفسه سینه آمریکا منتشر شد.

 

 بیش از 170 میکروبیولوژیست، دانشمند و پزشک متخصص ریوی از نه کشور جهان برای تشکیل جلسه در کنفرانس سه روزه ژوئن 2013 حضور یافتند. ضمیمه سالنامه با پژوهش های 12 سخنران برتر، 24 ارائه شفاهی و 20 پوستر از پیشگامان در حال ظهور این زمینه گردآوری شده است.


دکترجیمز بک (James Beck)، رئیس نظام پزشکی و مراقبت های بهداشتی کلرادو شرقی، در بخشی از سخنرانی خود اشاره کرد: « با روش های آزمایشی مبتنی بر فرهنگ بومی، ریه های انسان های سالم به طور سنتی استریل در نظر گرفته می شدند. با این حال، اکنون روش های شناسایی مولکولی برای کشف همزیستی ریوی ( همزیستی میکرورگانیسم ها در بدن ) به کار می روند که در دیگر نقاط و سیستم های بدن نیز بازتاب دارد. این زمینه پژوهشی هیجان انگیز و در حال ظهور، به روش های نوین تفکر پیرامون ریه و بیماری های ریوی منجر می شود.»


در خلاصه کنفرانس، دکتر کیلی (Dr. Kiley) مدیر بخش بیماری های ریه در انستیتو ملی قلب، ریه و خون اشاره کرد: «این نشست پیشرفت های اخیر علمی را درباره درک میکروبیا ریه در افراد سالم و بیمار برجسته ساخت و با اشاره به چالش ها و فرصت های فعلی و روند مطالعات کاربردی برای جهت گیری های آینده، مکانیسم بیماری را روشن کرده و نقش تعریف شده تر میکروارگانیسم ها در سلامت را به بحث گذاشت. ما اکنون به این تشخیص رسیده ایم که میکروب ها از حالت دشمنان ما٬ در حال تکامل یافتن به همزیستان ما می باشند. این چالش جدیدی است که به درک تعادل ظریف و همزیستی آن در جوامع، و تعریف نقش میکروبیوم (ها) در سلامت و بیماری می انجامد.»

 

 

 


      منبع خبر : سرويس فعالیت‌های علمی رشد

بازگشت