توجه :
 
 چنانچه مفاهیم یا عبارت ها و اصطلاحات به کار رفته در این صفحه را متوجه نمی شوید، می توانید مطالعه خود را از اولین جلسه آموزشی رباتیک شروع نمایید. بدین منظور روی لینک زیر کلیک فرمایید:
 
 
همچنین چنانچه بخشی از مطالب را قبلا خوانده اید، برای مشاهده فهرست موضوعات جلسات آموزشی رباتیک، لطفا روی لینک زیر کلیک فرمایید:
 
 
در این بخش از سایت رشد، مطالب آموزشی در زمینه رباتیک با زبان بسیار ساده و بر مبنای مطالبی که در سنین راهنمایی آموخته اید ارائه شده و در هر جلسه مطالب جدیدی آموزش داده شده اند.
 آخرین مطالب
 شبیه سازی
شبیه سازی
شبیه سازی های چند بعدی

به نام خدا

با عرض سلام خدومت دوستان عزیز

لیگ شبیه ساز به 4 قسمت تقسیم میشود:

1-لیگ شبیه سازی 2 بعدی

 

 

 

 

2D Soccer Simulation  ( به اختصار : 2dsoccersim ) یکی از رشته های محبوب در زمینه Robocup هست که هم در ایران و هم در سایر کشور ها سرمایه گزاری های زیادی روی اون انجام میشه . به دلیل اینکه بر خلاف سایر رشته های روبوکاپ , برای درست کردن یک تیم فوتبال شبیه سازی شده هیچ هزینه ای احتیاج نیست .

اين رشته که از جمله قديمی ترين رشته های مسابقات جهانی ربوکاپ است، تيمهايی متشکل از 11 برنامه نرم افزاری هوشمند با استفاده از يک نرم افزار Server به نام RoboCup Soccer Server که از سايت رسمی شبيه ساز ربوکاپ قابل دسترسی است، با هم به رقابت ميپردازند.در این مسابقات هیچ رباتی بشکل سخت افزاری وجود ندارد ولی افراد میتوانند نتیجه ورفتار بازیکنان را درصفحه نمایش بزرگی مشاهده کنند که این مانند یک مسابقه بزرگ بازی های رایانه ای است. 

 

 

مسابقه شبيه سازی مربی فوتبال، يک ليگ جنبی رقابتهای شبيه سازی است، که در آن نرم افزارهای هوشمندی که به عنوان مربی آماده شده اند، با استفاده از يک زبان استاندارد (Coaching Language) قادر خواهند بود با تيمهای مختلف کار کنند، و آنها را رهبری و هدايت نمايند. تحقيقات در اين رشته، بر مدلسازی رفتار حريف و سازگار شدن Online متمرکز است. اين نرم افزارها (مربی ها) ميتوانند به دو صورت عمل نمايند: بررسی و تجزيه و تحليل بازيهای قبلی، و تجزيه و تحليل و سازگار شدن در حالی که بازی در حال انجام است.

 

 

 

 

 

4-( Mixed Reality Soccer Simulation (formerly called Visualisation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- لیگ شبیه سازی 3 بعدی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اين رشته، بر مبنای سيستم شبيه سازی که در سمپوزيوم بين المللی ربوکاپ در سال 2003 معرفی گرديد به راه افتاده است. قرار است قابليتهای بسيار زيادتری به Server شبيه ساز سه بعدی اضافه گردد. نرم افزارها و مستندات مرتبط از طريق   www.sourceforge.net  قابل دسترسی است.

 

همان طور که از نام این لیگ مشخص است در آن مانند مسابقه 2بعدی ربات ها باهم مسابقه میدهند با این تفاوت که شکل فیزیکی ربات ها در فضای رایانه ای شبیه سازی شده است و این لیگ می تواند به تحقیقات برای ساخت ربات های واقعی و رسیدن فدراسیون رباکاپ به هدفش که همان بازی فوتبال بین تیم منتخب انسانها و ربات ها است کمک کند

این سایت یک منبع کامل از سورس ها و مستندات برنامه نویسی است که کدهای آن از نوع منبع باز هستند به این معنی که همه اجازه دیدن و استفاده مجدد از آن را دارند و با مراجعه به این سایت و جستجو در آن با منابع بسیاری آشنا می شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسابقه توسعه شبيه ساز سه بعدی فوتبال : با توجه به اينکه رشته شبيه سازی سه بعدی فوتبال هنوز در ابتدای راه است، مسابقه جنبی ديگری در کنار ليگ شبيه سازی فوتبال راه افتاده است، که شرکت کنندگان ايده های خود را برای افزودن قابليتهای جديد به Server شبيه ساز سه بعدی فوتبال برای سايرين مطرح مينمايند. در پايان به برترين ايده ها (بنا به نظر اکثريت) جوايزی اهدا ميشود.

 

 

 

 

 

 

واقعیت ترکیبی: که هدف آن ترکیب مسائل مجازی و واقعی با یکدیگر است.

 

 

 

 

 

 

 

شبيه سازی مربی فوتبال:

مسابقه شبيه سازی مربی فوتبال، يک ليگ جنبی رقابتهای شبيه سازی است، که در آن نرم افزارهای هوشمندی که به عنوان مربی آماده شده اند، با استفاده از يک زبان استاندارد (Coaching Language) قادر خواهند بود با تيمهای مختلف کار کنند، و آنها را رهبری و هدايت نمايند. تحقيقات در اين رشته، بر مدلسازی رفتار حريف و سازگار شدن Online متمرکز است. اين نرم افزارها (مربی ها) ميتوانند به دو صورت عمل نمايند: بررسی و تجزيه و تحليل بازيهای قبلی، و تجزيه و تحليل و سازگار شدن در حالی که بازی در حال انجام است.

شبیه سازی امداد:

پروژه شبیه سازی امداد روبوکاپ یکی از زمینه های تحقیقاتی – کاربردی جدید روبوکاپ است که هدف اصلی آن ایجاد یک سیستم پشتیبانی تصمیم اضطراری است. با استفاده از جمع آوری اطلاعات مربوط به بلایای طبیعی رخ داده (زلزله)، پیش‌بینی، نقشه ریزی و سرانجام یک واسط کاربر ایجاد چنین سیستمی امکان پذیر می باشد.برای شبیه سازی، یک محیط شبیه سازی فاجعه شهری که روی شبکه ای از رایانه های متصل به هم کار می کند، ساخته شده است. در این دنیای شبیه سازی شده، عامل های ناهمگون مانند آتش نشان ها، فرماندهان، قربانیان، داوطلبان، و غیره عملیات جستجو و نجات را هدایت می کنند. امدادگران انسانی می توانند از این شبیه ساز به عنوان زیربنا و پایه سیستم شبیه ساز مورد نظر خود استفاده کنند و سپس ویژگیهای مورد نظر خود را با اضافه کردن ماژول های مورد نیاز به شبیه ساز به سیستم اضافه کنند.این پروژه موضوعات تحقیقاتی پیشرفته در زمینه های مختلفی را در بر می گیرد. به عنوان مثال در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک، استراتژی رفتار (برای مثال برنامه ریزی چندعاملی، برنامه ریزی بلادرنگ، ناهمگونی عاملها، و غیره) یکی از مسایل پیچیده موجود می باشد.نتایج پژوهش های انجام شده در پروژه شبیه سازی امداد روبوکاپ در اختیار همگان قرار می گیرد. همه ساله افراد زیادی با هدف پژوهش، سرگرمی، و آموزش در این مسابقات شرکت می کنند. طیف گسترده ای از قسمت های مختلف این فناوری در ایجاد یک سیستم اجتماعی ایمن تر در آینده قابل استفاده خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- 3D Development

 

3- 3D Development

1390/4/26 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 

 

 فعاليت هاي علمي
 تماس با ما