XMod
 استرس - قسمت دوم (مشاوره‌ي شماره‌ي 21)
استرس - قسمت دوم (مشاوره‌ي شماره‌ي 21)
راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس

استرس - قسمت دوم

راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس

 

دوستان عزيز در ادامه‌ي مطلب قبلي كه نا تموم باقي مونده بود در اين‌جا سعي مي‌كنم تا شما رو با راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس آشنا كنم.

1- روي وقت خود مديريت داشته باشيد. بايد براي درس‌ها از قبل برنامه‌ريزي كنيد و براي هر كدوم به مقدار كافي وقت اختصاص بدين تا در هنگام نزديك شدن به امتحانات دچار نگراني و اضطراب نشيد.

2- منظم باشيد. سيستمي براي طبقه‌بندي يادداشت‌ها، خلاصه‌برداري‌ها و ... داشته باشيد. براي مثال يك فهرست موضوعي (مثل ايندكس كتاب‌ها) تهيه كنيد كه مطالب و لينك مطالب در اون مشخص شده است. اگه بدونيم هرچي كجا قرار داره ذهن دچار نگراني نمي‌شه كه خلاصه‌ي بخش فلان كتاب فلان رو كجا گذاشتم! حالا چيكار كنم!

3- يك محيط درست و حسابي براي مطالعه آماده كنيد. از عناصر آرامش بخش در اتاق يا محيط مطالعه‌تون استفاده كنيد.

مثل رنگ‌ آبي و سبز، يا عطرهاي ملايم و عطر نعنا كه باعث هوشياري بيش‌تر ذهن هم ميشه. 
 گوش دادن به موسيقي كلاسيك هم مي‌تونه آرامش بيش‌تري رو براي شما به وجود بياره.





4- روش يادگيري مناسب خود رو پيدا كرده و از اون بيش‌تر استفاده كنيد. همه‌ي ما داراي لِم‌هاي مختلفي براي يادگيري هستيم. به طور كلي ميزان قدرت يادگيري از راه‌هاي ديداري، شنيداري و لمسي در افراد متفاوت است. با جواب به چند سؤال ساده مي‌تونين لِم يادگيري‌تون رو پيدا كنيد:

1- آيا براي تاكيد بيش‌تر زير مطالب مهم خط مي‌كشيد يا اونا رو چند بار با ريتم مي‌خونيد يا آن رو براي كسي شرح مي‌ديد؟

2- دوست داريد براي يادآوري چند بار مطالب را بنويسيد يا يك بار نوشته و چند بار بخونيد يا آن‌ها را ضبط و گوش كنيد؟
3- دوست داريد مطالب را بشنويد، بخونيد يا بگيد؟
4- گاهي اوقات بر اساس مطالب آواز ميخوني يا نقاشي ميكشي يا بازي ميكني؟


5- خيال‌بافي كنيد!!! طبق تحقيقات تصور و تجسم به ميزان زيادي در كاهش استرس و افزايش ميزان موفقيت‌ها مؤثر است. چند دقيقه (3 دقيقه بيش‌تر نشه‌ها!) با جزويات هر چه بيش‌تر نتيجه‌اي كه از فراگرفتن مطالب انتظار داريد و صحنه‌هاي آرامش‌بخش ديگر (مثل بودن زير دوش آب گرم) را تصور كنيد.

6- خوش‌بين باشيد (نيمه‌ي پُر ليوان!). اگر نتيجه‌ي مثبتي از كاري گرفتيد موقع بررسي به دنبال پيدا كردن نكات مثبتي از خودتون باشيد كه باعث شده آن نتيجه رو بگيريد.  اما هنگام يادآوري يك نتيجه‌ي نه چندان مطلوب سعي كنيد اتفاقات و عواملي كه مانع موفقيت شما شده‌اند را بررسي كنيد. مثل گريه كردن برادر كوچيكه در شب امتحان رياضي و ...

7- به اندازه‌ي كافي بخوابيد. تحقيقات نشان مي‌ده افراد با كمبود خواب بيش‌تر دچار بيماري‌هاي مربوط به استرس مي‌شن. ميزان معمول نياز به خواب 7 تا 8 ساعته. در ضمن اگر تونستيد حتما بعد از ظهر يه چرت 20 (تا 60) دقيقه‌اي بزنيد. اين خواب باعث شادابي و رفع استرس‌هاي روزانه ميشه و از 20 دقيقه خواب اضافي صبح‌ها خيلي مفيدتره.

8- از تكنيك‌هاي يادگيري استفاده كنيد تا سرعت يادگيريتون بيش‌تر بشه. خيلي از بچه‌ها از كم بودن سرعت يادگيري شكايت دارند. راه‌هاي زيادي براي مقابله با اين مشكل وجود داره كه 64 تاش رو ما اينجا قبلا گفتيم.

9- راه‌هاي ديگه‌اي هم وجود داره كه ما اينجا فقط به اون‌ها اشاره مي‌كنيم:


- دعا كردن (يكي از مهم‌ترين راه‌هاي آرام شدن)
- تنفس عميق
- ماساژ به خود (با انگشت شصت كف دست ديگر را در يك حركت دايره‌اي ماساژ بديد)
- محكم بگيد: سيب! (همين لبخند مصنوعي باعث كاهش استرس شما مي‌شه)

- استفاده از عبارات مثبت (مي‌تونم حلش كنم و ...)

- نرمش‌هاي كششي
- خوردن چيپس و پفك (به علت «سرتونين» بالا باعث آرامش بيش‌تر ميشن)
- خوردن چاي

- حمام رفتن

- درد دل كردن

- قدم زدن در ميان گياهان و طبيعت (گياهان نشانه‌ي رشد و چرخش زندگي‌اند و بهترين يادآور اين‌كه اين شرايط استرس‌زا نيز بگذرد )

منتظر نظرهاي سبز شما هستيم
دوست شما        
آرام 
           

1386/10/3 لينک مستقيم

فرستنده :
نسترن رجب پور HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : خیلی مفید بود ماهمه دانش آموزان هنرستان ممنونیم

فرستنده :
zahra HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : salam
alie
vali ey kash ke beine azaie roshd ham mosabeghe mizashtid
پاسـخ : سلام زهرا جان،
تو هر کدوم از رشته های ریاضی و فیزیک و شیمی و کامپیوتر و زیست شناسی مسابقه برگزار می شه.
شما می تونید از طریق صفحه اول بهش مراجعه کنید.

فرستنده :
مجيد HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : سلام من مدت هاست كه به يك بازي اينترنتي معتاد شدم ولي هر چي مي كنم نمي تونم اونو ترك كنم نمره هام كمي اومدن پايين ولي اون بازيو اون قدر دوست دارم كه هر چي مي كنم نمي تونم اونو از ياد خودم ببرم لطفا به من چند راه رو پيشنهاد بديد خوشحال ميشم ممنون
پاسـخ : مجید جان این موضوع یکی از مشکلات بسیاری از جوانهای هم سن و سال شماست. دقیقا درست میگی، ترک کردن این کار خیلی سخته. فکر می کنم که اراده، پیدا کردن جایگزین و کمک گرفتن از طبیعت و خانواده خیلی می تونه کمک کنه. یاد خدا رو فراموش نکن

فرستنده :
دنیز HyperLink HyperLink 1386/12/23
مـتـن : سلام آرام جون.
خیلی استفاده کردم...دستت درد نکنه!
در ضمن...یه چیزی..
یه هفته دیگه قراره یه مسابقه ریاضی بدیم که برام خیلی مهمه...بین 40 تا کشور برگزار میشه..
کم تر از یه هفته مونده و من واقعا کلافه شدم..
مقاله ی "کمتر از یه هفته مونده" رو هم خوندم..کمک کرد ولی بازم دلم رضایت نمیده!
با نمونه سوالاتشم آشنا نیستم و دیگه از شدت ترس و کلافگی نمیدونم چیکار باید بکنم...چی بخونم...چجوری بخونم؟؟؟؟؟
شما بگو چی کار کنم آرام جون؟
پاسـخ : سلام دنيز جان. چطوري خوشحالم كه از مطالب ما استفاده مي‌كني. من راستش رشتم رياضي نيست بهتره از بخش رياضي يا فيزيك سوالت رو بپرسي. ولي در كل آرامش خودت رو حفظ كن بهتره تو اين يه هفته خيلي خودت رو خسته نكني و بهتره مطالبي كه تا حالا خوندي مرور و تمرين كني. مطمئنم موفق مي‌شي.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/11/26
مـتـن : هیچی درباره ی تیزهوشان پنجم ندارید
پاسـخ : felan na motasefane. shayad dar ayande be inmozu ham beprdazim

فرستنده :
حسین HyperLink HyperLink 1386/11/26
مـتـن : عالی بود استفاده کردم
پاسـخ : khoda ro shokr ke morede estefadat gharar gereft Hosein jan

فرستنده :
ali HyperLink HyperLink 1386/11/26
مـتـن : khoobe nokte haye jalebi bood
پاسـخ : mamnun ali jan

فرستنده :
payam HyperLink HyperLink 1386/11/20
مـتـن : خیلی خوبه
پاسـخ : قابل نداشت آقا پيام.

فرستنده :
مبينا اكبري نژاد HyperLink HyperLink 1386/11/12
مـتـن : عالي بود لطفا بيشتر مطلب بنويسيد

فرستنده :
فا طمه HyperLink HyperLink 1386/10/27
مـتـن : از نكته هاي خوبتون خيلي ممنونم
پاسـخ : فاطمه جان خواهش مي‌كنم.

فرستنده :
اتوسا HyperLink HyperLink 1386/10/21
مـتـن : راه هاي از اين ها بهتر هم وجود دارد.
پاسـخ : آتوسا جان خوب لطفا بگو ما و بقيه بچه‌ها استفاده كنيم.

فرستنده :
amin HyperLink HyperLink 1386/10/19
مـتـن : mataleb khobi darid
پاسـخ : آقا امين قابل شما رو نداره

فرستنده :
فرزانه HyperLink HyperLink 1386/10/19
مـتـن : عالي بود دمتون گرم . قربونت فرزانه
پاسـخ : قابلي نداشت فرزانه جون

فرستنده :
غزال HyperLink HyperLink 1386/10/19
مـتـن : عالي بود ممنون
پاسـخ : خواهش مي‌كنم غزال جان ولي اي كاش راههايي كه خودتون داريد رو هم به من مي‌گفتين.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 استرس - قسمت دوم (مشاوره‌ي شماره‌ي 21)
استرس - قسمت دوم (مشاوره‌ي شماره‌ي 21)
راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس

استرس - قسمت دوم

راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس

 

دوستان عزيز در ادامه‌ي مطلب قبلي كه نا تموم باقي مونده بود در اين‌جا سعي مي‌كنم تا شما رو با راه‌هاي كاربردي مقابله با استرس آشنا كنم.

1- روي وقت خود مديريت داشته باشيد. بايد براي درس‌ها از قبل برنامه‌ريزي كنيد و براي هر كدوم به مقدار كافي وقت اختصاص بدين تا در هنگام نزديك شدن به امتحانات دچار نگراني و اضطراب نشيد.

2- منظم باشيد. سيستمي براي طبقه‌بندي يادداشت‌ها، خلاصه‌برداري‌ها و ... داشته باشيد. براي مثال يك فهرست موضوعي (مثل ايندكس كتاب‌ها) تهيه كنيد كه مطالب و لينك مطالب در اون مشخص شده است. اگه بدونيم هرچي كجا قرار داره ذهن دچار نگراني نمي‌شه كه خلاصه‌ي بخش فلان كتاب فلان رو كجا گذاشتم! حالا چيكار كنم!

3- يك محيط درست و حسابي براي مطالعه آماده كنيد. از عناصر آرامش بخش در اتاق يا محيط مطالعه‌تون استفاده كنيد.

مثل رنگ‌ آبي و سبز، يا عطرهاي ملايم و عطر نعنا كه باعث هوشياري بيش‌تر ذهن هم ميشه. 
 گوش دادن به موسيقي كلاسيك هم مي‌تونه آرامش بيش‌تري رو براي شما به وجود بياره.





4- روش يادگيري مناسب خود رو پيدا كرده و از اون بيش‌تر استفاده كنيد. همه‌ي ما داراي لِم‌هاي مختلفي براي يادگيري هستيم. به طور كلي ميزان قدرت يادگيري از راه‌هاي ديداري، شنيداري و لمسي در افراد متفاوت است. با جواب به چند سؤال ساده مي‌تونين لِم يادگيري‌تون رو پيدا كنيد:

1- آيا براي تاكيد بيش‌تر زير مطالب مهم خط مي‌كشيد يا اونا رو چند بار با ريتم مي‌خونيد يا آن رو براي كسي شرح مي‌ديد؟

2- دوست داريد براي يادآوري چند بار مطالب را بنويسيد يا يك بار نوشته و چند بار بخونيد يا آن‌ها را ضبط و گوش كنيد؟
3- دوست داريد مطالب را بشنويد، بخونيد يا بگيد؟
4- گاهي اوقات بر اساس مطالب آواز ميخوني يا نقاشي ميكشي يا بازي ميكني؟


5- خيال‌بافي كنيد!!! طبق تحقيقات تصور و تجسم به ميزان زيادي در كاهش استرس و افزايش ميزان موفقيت‌ها مؤثر است. چند دقيقه (3 دقيقه بيش‌تر نشه‌ها!) با جزويات هر چه بيش‌تر نتيجه‌اي كه از فراگرفتن مطالب انتظار داريد و صحنه‌هاي آرامش‌بخش ديگر (مثل بودن زير دوش آب گرم) را تصور كنيد.

6- خوش‌بين باشيد (نيمه‌ي پُر ليوان!). اگر نتيجه‌ي مثبتي از كاري گرفتيد موقع بررسي به دنبال پيدا كردن نكات مثبتي از خودتون باشيد كه باعث شده آن نتيجه رو بگيريد.  اما هنگام يادآوري يك نتيجه‌ي نه چندان مطلوب سعي كنيد اتفاقات و عواملي كه مانع موفقيت شما شده‌اند را بررسي كنيد. مثل گريه كردن برادر كوچيكه در شب امتحان رياضي و ...

7- به اندازه‌ي كافي بخوابيد. تحقيقات نشان مي‌ده افراد با كمبود خواب بيش‌تر دچار بيماري‌هاي مربوط به استرس مي‌شن. ميزان معمول نياز به خواب 7 تا 8 ساعته. در ضمن اگر تونستيد حتما بعد از ظهر يه چرت 20 (تا 60) دقيقه‌اي بزنيد. اين خواب باعث شادابي و رفع استرس‌هاي روزانه ميشه و از 20 دقيقه خواب اضافي صبح‌ها خيلي مفيدتره.

8- از تكنيك‌هاي يادگيري استفاده كنيد تا سرعت يادگيريتون بيش‌تر بشه. خيلي از بچه‌ها از كم بودن سرعت يادگيري شكايت دارند. راه‌هاي زيادي براي مقابله با اين مشكل وجود داره كه 64 تاش رو ما اينجا قبلا گفتيم.

9- راه‌هاي ديگه‌اي هم وجود داره كه ما اينجا فقط به اون‌ها اشاره مي‌كنيم:


- دعا كردن (يكي از مهم‌ترين راه‌هاي آرام شدن)
- تنفس عميق
- ماساژ به خود (با انگشت شصت كف دست ديگر را در يك حركت دايره‌اي ماساژ بديد)
- محكم بگيد: سيب! (همين لبخند مصنوعي باعث كاهش استرس شما مي‌شه)

- استفاده از عبارات مثبت (مي‌تونم حلش كنم و ...)

- نرمش‌هاي كششي
- خوردن چيپس و پفك (به علت «سرتونين» بالا باعث آرامش بيش‌تر ميشن)
- خوردن چاي

- حمام رفتن

- درد دل كردن

- قدم زدن در ميان گياهان و طبيعت (گياهان نشانه‌ي رشد و چرخش زندگي‌اند و بهترين يادآور اين‌كه اين شرايط استرس‌زا نيز بگذرد )

منتظر نظرهاي سبز شما هستيم
دوست شما        
آرام 
           

1386/10/3 لينک مستقيم

فرستنده :
نسترن رجب پور HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : خیلی مفید بود ماهمه دانش آموزان هنرستان ممنونیم

فرستنده :
zahra HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : salam
alie
vali ey kash ke beine azaie roshd ham mosabeghe mizashtid
پاسـخ : سلام زهرا جان،
تو هر کدوم از رشته های ریاضی و فیزیک و شیمی و کامپیوتر و زیست شناسی مسابقه برگزار می شه.
شما می تونید از طریق صفحه اول بهش مراجعه کنید.

فرستنده :
مجيد HyperLink HyperLink 1389/8/12
مـتـن : سلام من مدت هاست كه به يك بازي اينترنتي معتاد شدم ولي هر چي مي كنم نمي تونم اونو ترك كنم نمره هام كمي اومدن پايين ولي اون بازيو اون قدر دوست دارم كه هر چي مي كنم نمي تونم اونو از ياد خودم ببرم لطفا به من چند راه رو پيشنهاد بديد خوشحال ميشم ممنون
پاسـخ : مجید جان این موضوع یکی از مشکلات بسیاری از جوانهای هم سن و سال شماست. دقیقا درست میگی، ترک کردن این کار خیلی سخته. فکر می کنم که اراده، پیدا کردن جایگزین و کمک گرفتن از طبیعت و خانواده خیلی می تونه کمک کنه. یاد خدا رو فراموش نکن

فرستنده :
دنیز HyperLink HyperLink 1386/12/23
مـتـن : سلام آرام جون.
خیلی استفاده کردم...دستت درد نکنه!
در ضمن...یه چیزی..
یه هفته دیگه قراره یه مسابقه ریاضی بدیم که برام خیلی مهمه...بین 40 تا کشور برگزار میشه..
کم تر از یه هفته مونده و من واقعا کلافه شدم..
مقاله ی "کمتر از یه هفته مونده" رو هم خوندم..کمک کرد ولی بازم دلم رضایت نمیده!
با نمونه سوالاتشم آشنا نیستم و دیگه از شدت ترس و کلافگی نمیدونم چیکار باید بکنم...چی بخونم...چجوری بخونم؟؟؟؟؟
شما بگو چی کار کنم آرام جون؟
پاسـخ : سلام دنيز جان. چطوري خوشحالم كه از مطالب ما استفاده مي‌كني. من راستش رشتم رياضي نيست بهتره از بخش رياضي يا فيزيك سوالت رو بپرسي. ولي در كل آرامش خودت رو حفظ كن بهتره تو اين يه هفته خيلي خودت رو خسته نكني و بهتره مطالبي كه تا حالا خوندي مرور و تمرين كني. مطمئنم موفق مي‌شي.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/11/26
مـتـن : هیچی درباره ی تیزهوشان پنجم ندارید
پاسـخ : felan na motasefane. shayad dar ayande be inmozu ham beprdazim

فرستنده :
حسین HyperLink HyperLink 1386/11/26
مـتـن : عالی بود استفاده کردم
پاسـخ : khoda ro shokr ke morede estefadat gharar gereft Hosein jan

فرستنده :
ali HyperLink HyperLink 1386/11/26
مـتـن : khoobe nokte haye jalebi bood
پاسـخ : mamnun ali jan

فرستنده :
payam HyperLink HyperLink 1386/11/20
مـتـن : خیلی خوبه
پاسـخ : قابل نداشت آقا پيام.

فرستنده :
مبينا اكبري نژاد HyperLink HyperLink 1386/11/12
مـتـن : عالي بود لطفا بيشتر مطلب بنويسيد

فرستنده :
فا طمه HyperLink HyperLink 1386/10/27
مـتـن : از نكته هاي خوبتون خيلي ممنونم
پاسـخ : فاطمه جان خواهش مي‌كنم.

فرستنده :
اتوسا HyperLink HyperLink 1386/10/21
مـتـن : راه هاي از اين ها بهتر هم وجود دارد.
پاسـخ : آتوسا جان خوب لطفا بگو ما و بقيه بچه‌ها استفاده كنيم.

فرستنده :
amin HyperLink HyperLink 1386/10/19
مـتـن : mataleb khobi darid
پاسـخ : آقا امين قابل شما رو نداره

فرستنده :
فرزانه HyperLink HyperLink 1386/10/19
مـتـن : عالي بود دمتون گرم . قربونت فرزانه
پاسـخ : قابلي نداشت فرزانه جون

فرستنده :
غزال HyperLink HyperLink 1386/10/19
مـتـن : عالي بود ممنون
پاسـخ : خواهش مي‌كنم غزال جان ولي اي كاش راههايي كه خودتون داريد رو هم به من مي‌گفتين.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content