XMod
 گردش دوستانه با قايق (مسابقه‌ي شماره‌ي 47)
گردش دوستانه با قايق (مسابقه‌ي شماره‌ي 47)مسابقه كامپيوتر
حداقل چند بار بايد عرض رودخانه را طي كنند تا همه‌ي آن‌ها به طرف ديگر رودخانه برسند؟ ... سؤال همراه با جواب

گردش دوستانه با قايق







 

        اشاره
آن‌چه كه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و علاقه‌مندان است.


        چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    «فهميدن» > «ترجمه يا برگردان» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «تركيب» (خلاقيت يا آفرينندگي) > «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر
    ايجاد روحيه‌ي خلاقيت يا آفرينندگي در دانش‌اموزان
    حل مسائل مشابه.

 محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
     مباني الگوريتم، حل الگوريتمي و ساختار داده‌ها.





سؤال
در يك گردش دوستانه 170 نفر شركت دارند كه وزن 150 نفر از آن‌ها 50 كيلوگرم و وزن 20 نفر از آن‌ها 100 كيلوگرم است. آن‌ها مي‌خواهند با استفاده از يك قايق – كه ظرفيت آن 100 كيلوگرم است – از يك رودخانه عبور كنند.

حداقل چند بار بايد عرض رودخانه را طي كنند تا همه‌ي آن‌ها به طرف ديگر رودخانه برسند؟




راهنمايي

قايق بدون راننده نمي‌تواند عرض رودخانه را طي كند.


جواب

بايد توجه داشت قايق بدون راننده نمي‌تواند باشد. در هر رفت حداكثر دو نفر به‌سمت ديگر رودخانه رفته و حداقل يك‌نفر به‌سمت اول رودخانه برمي‌گردد. پس در هر رفت و برگشت حداكثر يك‌نفر از سمت اول رودخانه به‌سمت ديگر رودخانه منتقل مي‌شود.

150 نفر كه وزن آن‌ها 50 كيلوگرم است را درنظر مي‌‌گيريم. شخص  از اين گروه را راننده فرض مي‌كنيم.  بايد 149 نفر را در 149 مرحله (مجموعاً 298 حركت) به‌سمت ديگر رودخانه ببرد و براي بردن 20 نفر ديگر به‌سمت اول رودخانه برگردد.

در سمت اول رودخانه پياده مي‌شود و يكي از افراد مجموعه‌ي 20 نفري كه وزن هركدام از آن‌ها 100 كيلوگرم است به‌سمت ديگر رودخانه مي‌رود و يكي از افراد 50 كيلوگرمي قايق را به‌سمت اول رودخانه برمي‌گرداند او نيز پياده شده و يكي ديگر از افراد 100 كيلوگرمي به‌سمت ديگر رودخانه منتقل مي‌شود و به‌همين ترتيب همه‌ي اين 20 نفر به‌سمت ديگر رودخانه منتقل شده و 20 نفر از افراد 50 كيلوگرمي به‌سمت اول رودخانه برمي‌گردند (با شمردن شخص مجموعاً 21 نفر در سمت اول رودخانه موجود هستند).

پس تا حالا 40+298 يعني 338 حركت انجام شده است. باز شخص ، 20 نفر موجود در سمت اول رودخانه را در 39 حركت به‌سمت ديگر رودخانه منتقل مي‌كند (بار آخر خود در سمت مقصد پياده شده و لازم نيست قايق به‌سمت اول رودخانه برگردد).

پس مجموعاً قايق 377=39+338 بار عرض رودخانه را طي كرده است.

1386/10/7 لينک مستقيم

فرستنده :
فرناز سلیمانی HyperLink HyperLink 1386/11/8
مـتـن : فکر می کنم باید 2بار رد شوند چون ظرفیت قایق 100 کیلو گرم است ومجموع وزن نفرات150 کیلو گرم است
پاسـخ : ايميل فرستنده: fsol1373@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/11/1

فرناز جان!
يك مقدار توضيح بيش‌تري بده چطور با دو بار رفت و آمد مي‌تونه اين كار رو بكنه در حالي كه 170 نفر هستن و قايق در هر بار تنها 100 كيلوگرم رو مي تونه حمل كنه؟

انشاءالله موفقق باشي!

فرستنده :
Kherad HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : سلام ...
گفتم که نکته هوشی داره ... من هم که IQ م زیر صفر ....

در ضمن به این سوال خیلی فرض می شه اضافه کرد . مثلا این که اصلا قایق اون ور رودخانه باشه ..یا این که می تونن قایق رو برگردونن (بدون این که کسی توش باشه ) .... یا ......

فقط نفهمیدم چه ربطی به چکیده داشت !!!

هداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
- «فهميدن» > «ترجمه يا برگردان» > «كاربستن»
- «فهميدن» > «تركيب» (خلاقيت يا آفرينندگي) > «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدام‌هاي پيشنهادي»
نتايج مورد نظر
- ايجاد روحيه‌ي خلاقيت يا آفرينندگي در دانش‌اموزان
- حل مسائل مشابه.
محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
- مباني الگوريتم، حل الگوريتمي و ساختار داده‌ها.
پاسـخ : ايميل فرستنده: a.i.kheradmand@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

دوست خوبم!
چكيده‌اي كه در اول مسابقه‌ها، زنگ تفريح‌ها و گزارش‌ها مي بيني ويژه‌ي مربيان، معلمان، مسؤولين، كارشناسان آموزشي و ساير علاقه‌مندان به مسائل آموزشيه.
هدف داشتن در فعاليت‌هاي آموزشي بسيار مهمه كه متأسفانه بعضي از مسؤولين و معلمين به اون بي‌توجهن نتيجه‌اش هم اين مي‌شه كه بي‌هدف حركت مي‌كنن.
خوندن اين چكيده رو از اين لحاظ به شما توصيه مي‌كنيم كه انشاءالله خواستيد كار فرهنگي، آموزشي و ... انجام بديد با متغيرهاي آموزشي آشنا باشيد.
موفقيت روزافزون شما رو از خداي كريم درخواست مي‌كنيم.

فرستنده :
علیرضا شفائی HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : من با 377 بار تونستم
اول 149 تا از اون آدمای 50 کیلویی را میبریم اون ور . آخر سر یکیشون باید برگرده تا بقیه بتونن از قایق استفاده کنن. تا این مرحله شده 298 بار از عرض رودخانه رد شدن.
حالا هر آدم 100 کیلویی سوار میشه میره اون ور پیاده میشه و یک 50 کیلویی به جاش برمیگرده این ور . وقتی همه ی 20 تا 100 کیلویی ها برن در عوض 40 بار از عرض رودخانه رد شدند و 20 نفر 50 کیلویی هم برگشتن این ور تا حالا پس کلا 338 بار از عرض رد شدیم و این ور هم هنوز 20+1 نفر 50 کیلویی داریم . اینا رو هم میشه با 39 بار بردشون اون ور. (مثل قبل)
پس شد 377 بار!
پاسـخ : ايميل فريتنده: a.shafaei@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

عليرضا جان!
از اين‌كه چنين با استدلال جواب رو به‌صورت كامل دادي تشكر مي‌كنيم و برات آرزوي موفقيت داريم.
بارك‌الله مسابقه رو بردي!

فرستنده :
علیرضا شفائی HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : یک پیشنهاد هم دارم!
به طراح سایتتون بگید پس از تایید ، ببیننده را به یک صفحه ی دیگه هدایت کنه!

با تشکر
ع.ش
پاسـخ : ايميل فرستنده: a.shafaei@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

عليرضا جان!
پيشنهاد خيلي خوبيه ولي براي اين‌كه كاربر رو تو مشكل ورود به صفحه‌هاي ناخواسته نذاريم اين‌كار رو كرديم.
حاشيه‌هاي سمت چپ و راست صفحه از لينك‌هايي تشكيل شده كه به‌راحتي مي‌توني يكيشو انتخاب كني.
انشاالله موفق باشي!

فرستنده :
Kherad HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : سلام ...
گفتم که نکته هوشی داره ... من هم که IQ م زیر صفر ....

در ضمن به این سوال خیلی فرض می شه اضافه کرد . مثلا این که اصلا قایق اون ور رودخانه باشه ..یا این که می تونن قایق رو برگردونن (بدون این که کسی توش باشه ) .... یا ......

فقط نفهمیدم چه ربطی به چکیده داشت !!!

هداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
- «فهميدن» > «ترجمه يا برگردان» > «كاربستن»
- «فهميدن» > «تركيب» (خلاقيت يا آفرينندگي) > «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدام‌هاي پيشنهادي»
نتايج مورد نظر
- ايجاد روحيه‌ي خلاقيت يا آفرينندگي در دانش‌اموزان
- حل مسائل مشابه.
محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
- مباني الگوريتم، حل الگوريتمي و ساختار داده‌ها.

یک چیزی ....
377
یک 50 کیلویی همیشه تو قایق باشه و اون 149 تا دیگه رو ببره اون طرف ....
و خودش برگرده ... تا این جا 149*2=298
حالا خود یارو می یاد پایین ... و هر بار یک 100 کیلیویی با قایق می ره اون ور و به جاش یک 50 کیلویی قایق رو برمی گردونه و خودش پیاده می شه .
این هم 20*2 = 40 تا حرکت می خواد .... و اینجوری 20 تا از 50 تایی ها برمی گردن ... پس تا الان 298+40 = 338 تا حرکت انجام شده و 21 عدد 50 کیلویی این طرف هستن .... دوباره همون حرکت اول رو انجام میدن .... یعنی یک 50 کیلویی تو قایق می شینه و طی 19*2 = 38 تا حرکت بقیه 19 تا دیگه رو می بره اون ور و دویاره خودش می یاد این ور تا الان 338+38 = 376 تا حرکت کرده و یک نفر (به همراه خود یارو !) این طرف رودخانه هستند ... پس خودش و اون یکی طی یک حرکت می رن اون ور .... پس با 376+1= 377 حرکت رفتن همگی اون ور

پاسـخ : ايميل فرستنده: a.i.kheradmand@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

دوست خوبم!
از اين‌كه با دقت اين مسأله را مورد تجزيه و تحليل قرار دادي تشكر مي‌كنيم. ضمن اين‌كه فرض‌هايي هم كه پيشنهاد دادي بسيار جالب و قابل بررسي است.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
Kherad HyperLink HyperLink 1386/10/11
مـتـن : سلام .
این سوال کامپیوتریه یا نکته ی هوشی داره ؟
عجیبه ...
189
20 تا 100 کیلویی هستنن . خوب اینا هر کدوم باید تک تک برن . قایق بالطبع همون طرفی هست که اونام هستن . چون اگه نباشه نمی تونن برن .
برای بردن این 20 تا 20 بار باید بره و 20 بار بیاد تا برسه به همون طرف واسه بقیه . تا اینجا 40 بار . 150 تا 50 کیلویی هستن . که قایق حد اکثر 2 تا از اونا رو هر بار می تونه ببره . پس 75 بار باید بره و 74 بار برگرده (چون دفعه ی آخر نیاز نست برگرده ) پس اینجا هم 149 بار عرض رو رد کرده .
پس جمعا 40+149=189 بار باید عرض رو رد کنه (حداقل)

چرا کمتر نمی شه ؟ در نوشته توضیح دادم .

پاسـخ : ايميل فرستنده: a.i.kheradmand@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/10

دوست خوبم خردمند!
از اين‌كه اين‌گونه باپشتكار و شجاعانه در مسابقه‌ها شركت مي‌كني جاي تقدير فراوان دارد. دوست عزيز، «عزت نفس» يكي از ويژگي‌هاي بسيار مهم براي خودشكوفايي و موفقيت است.
دوست خوبم!
برگشت قايق بدون راننده ممكن نيست. اين راهنمايي خيلي كمك مي‌كنه!
يك‌بار ديگه با اين فرض مسأله رو حل كن!
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
آیدین HyperLink HyperLink 1386/10/11
مـتـن : 189بار .زیرا اولاً چون 20 نفر 100 کیلو هستند چند نفره نمی توانند بنشینند پس 40 بار میرود و می آید بهد 150 نفر هم 50 کیلویی را این بار دونفره می برد و 1-150 بار گشتی عرض رود خانه را طی می کند چون بار آخر دیگر ایم کار را انجام نمی دهد . پس :
189= 40 + 149
پاسـخ : ايميل فرستنده: medalion2000@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/10/9

آيدين جان!
چگونگي جواب دادنت نشان از توجه و شجاعت فراوانت دارد. اما خودت را جاي يكي از افراد بگذار! آيا مي‌شود قايق را بدون راننده برگرداند؟!
قطعاً جواب منفي است. با توجه به اين راهنمايي، يك‌بار ديگر مسأله را با همان دقت حل كن!
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
محمدمحمدی HyperLink HyperLink 1386/10/11
مـتـن : 190بار باید بیاید و برود امافقط برود95باراست
پاسـخ : ايميل فرستنده: Awas@noavar.com
تاريخ ارسال: 1386/10/9

محمد جان!
از اين‌كه در اين مسابقه مشاركت فعال داشته‌اي تشكر مي‌كنيم. اما محمد جان توضيح ندادي چگونه به عدد 190 بار رسيده‌اي.
منتظر جوابت هستيم.
موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 گردش دوستانه با قايق (مسابقه‌ي شماره‌ي 47)
گردش دوستانه با قايق (مسابقه‌ي شماره‌ي 47)مسابقه كامپيوتر
حداقل چند بار بايد عرض رودخانه را طي كنند تا همه‌ي آن‌ها به طرف ديگر رودخانه برسند؟ ... سؤال همراه با جواب

گردش دوستانه با قايق







 

        اشاره
آن‌چه كه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و علاقه‌مندان است.


        چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    «فهميدن» > «ترجمه يا برگردان» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «تركيب» (خلاقيت يا آفرينندگي) > «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدام‌هاي پيشنهادي»
 نتايج مورد نظر
    ايجاد روحيه‌ي خلاقيت يا آفرينندگي در دانش‌اموزان
    حل مسائل مشابه.

 محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
     مباني الگوريتم، حل الگوريتمي و ساختار داده‌ها.





سؤال
در يك گردش دوستانه 170 نفر شركت دارند كه وزن 150 نفر از آن‌ها 50 كيلوگرم و وزن 20 نفر از آن‌ها 100 كيلوگرم است. آن‌ها مي‌خواهند با استفاده از يك قايق – كه ظرفيت آن 100 كيلوگرم است – از يك رودخانه عبور كنند.

حداقل چند بار بايد عرض رودخانه را طي كنند تا همه‌ي آن‌ها به طرف ديگر رودخانه برسند؟




راهنمايي

قايق بدون راننده نمي‌تواند عرض رودخانه را طي كند.


جواب

بايد توجه داشت قايق بدون راننده نمي‌تواند باشد. در هر رفت حداكثر دو نفر به‌سمت ديگر رودخانه رفته و حداقل يك‌نفر به‌سمت اول رودخانه برمي‌گردد. پس در هر رفت و برگشت حداكثر يك‌نفر از سمت اول رودخانه به‌سمت ديگر رودخانه منتقل مي‌شود.

150 نفر كه وزن آن‌ها 50 كيلوگرم است را درنظر مي‌‌گيريم. شخص  از اين گروه را راننده فرض مي‌كنيم.  بايد 149 نفر را در 149 مرحله (مجموعاً 298 حركت) به‌سمت ديگر رودخانه ببرد و براي بردن 20 نفر ديگر به‌سمت اول رودخانه برگردد.

در سمت اول رودخانه پياده مي‌شود و يكي از افراد مجموعه‌ي 20 نفري كه وزن هركدام از آن‌ها 100 كيلوگرم است به‌سمت ديگر رودخانه مي‌رود و يكي از افراد 50 كيلوگرمي قايق را به‌سمت اول رودخانه برمي‌گرداند او نيز پياده شده و يكي ديگر از افراد 100 كيلوگرمي به‌سمت ديگر رودخانه منتقل مي‌شود و به‌همين ترتيب همه‌ي اين 20 نفر به‌سمت ديگر رودخانه منتقل شده و 20 نفر از افراد 50 كيلوگرمي به‌سمت اول رودخانه برمي‌گردند (با شمردن شخص مجموعاً 21 نفر در سمت اول رودخانه موجود هستند).

پس تا حالا 40+298 يعني 338 حركت انجام شده است. باز شخص ، 20 نفر موجود در سمت اول رودخانه را در 39 حركت به‌سمت ديگر رودخانه منتقل مي‌كند (بار آخر خود در سمت مقصد پياده شده و لازم نيست قايق به‌سمت اول رودخانه برگردد).

پس مجموعاً قايق 377=39+338 بار عرض رودخانه را طي كرده است.

1386/10/7 لينک مستقيم

فرستنده :
فرناز سلیمانی HyperLink HyperLink 1386/11/8
مـتـن : فکر می کنم باید 2بار رد شوند چون ظرفیت قایق 100 کیلو گرم است ومجموع وزن نفرات150 کیلو گرم است
پاسـخ : ايميل فرستنده: fsol1373@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/11/1

فرناز جان!
يك مقدار توضيح بيش‌تري بده چطور با دو بار رفت و آمد مي‌تونه اين كار رو بكنه در حالي كه 170 نفر هستن و قايق در هر بار تنها 100 كيلوگرم رو مي تونه حمل كنه؟

انشاءالله موفقق باشي!

فرستنده :
Kherad HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : سلام ...
گفتم که نکته هوشی داره ... من هم که IQ م زیر صفر ....

در ضمن به این سوال خیلی فرض می شه اضافه کرد . مثلا این که اصلا قایق اون ور رودخانه باشه ..یا این که می تونن قایق رو برگردونن (بدون این که کسی توش باشه ) .... یا ......

فقط نفهمیدم چه ربطی به چکیده داشت !!!

هداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
- «فهميدن» > «ترجمه يا برگردان» > «كاربستن»
- «فهميدن» > «تركيب» (خلاقيت يا آفرينندگي) > «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدام‌هاي پيشنهادي»
نتايج مورد نظر
- ايجاد روحيه‌ي خلاقيت يا آفرينندگي در دانش‌اموزان
- حل مسائل مشابه.
محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
- مباني الگوريتم، حل الگوريتمي و ساختار داده‌ها.
پاسـخ : ايميل فرستنده: a.i.kheradmand@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

دوست خوبم!
چكيده‌اي كه در اول مسابقه‌ها، زنگ تفريح‌ها و گزارش‌ها مي بيني ويژه‌ي مربيان، معلمان، مسؤولين، كارشناسان آموزشي و ساير علاقه‌مندان به مسائل آموزشيه.
هدف داشتن در فعاليت‌هاي آموزشي بسيار مهمه كه متأسفانه بعضي از مسؤولين و معلمين به اون بي‌توجهن نتيجه‌اش هم اين مي‌شه كه بي‌هدف حركت مي‌كنن.
خوندن اين چكيده رو از اين لحاظ به شما توصيه مي‌كنيم كه انشاءالله خواستيد كار فرهنگي، آموزشي و ... انجام بديد با متغيرهاي آموزشي آشنا باشيد.
موفقيت روزافزون شما رو از خداي كريم درخواست مي‌كنيم.

فرستنده :
علیرضا شفائی HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : من با 377 بار تونستم
اول 149 تا از اون آدمای 50 کیلویی را میبریم اون ور . آخر سر یکیشون باید برگرده تا بقیه بتونن از قایق استفاده کنن. تا این مرحله شده 298 بار از عرض رودخانه رد شدن.
حالا هر آدم 100 کیلویی سوار میشه میره اون ور پیاده میشه و یک 50 کیلویی به جاش برمیگرده این ور . وقتی همه ی 20 تا 100 کیلویی ها برن در عوض 40 بار از عرض رودخانه رد شدند و 20 نفر 50 کیلویی هم برگشتن این ور تا حالا پس کلا 338 بار از عرض رد شدیم و این ور هم هنوز 20+1 نفر 50 کیلویی داریم . اینا رو هم میشه با 39 بار بردشون اون ور. (مثل قبل)
پس شد 377 بار!
پاسـخ : ايميل فريتنده: a.shafaei@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

عليرضا جان!
از اين‌كه چنين با استدلال جواب رو به‌صورت كامل دادي تشكر مي‌كنيم و برات آرزوي موفقيت داريم.
بارك‌الله مسابقه رو بردي!

فرستنده :
علیرضا شفائی HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : یک پیشنهاد هم دارم!
به طراح سایتتون بگید پس از تایید ، ببیننده را به یک صفحه ی دیگه هدایت کنه!

با تشکر
ع.ش
پاسـخ : ايميل فرستنده: a.shafaei@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

عليرضا جان!
پيشنهاد خيلي خوبيه ولي براي اين‌كه كاربر رو تو مشكل ورود به صفحه‌هاي ناخواسته نذاريم اين‌كار رو كرديم.
حاشيه‌هاي سمت چپ و راست صفحه از لينك‌هايي تشكيل شده كه به‌راحتي مي‌توني يكيشو انتخاب كني.
انشاالله موفق باشي!

فرستنده :
Kherad HyperLink HyperLink 1386/10/13
مـتـن : سلام ...
گفتم که نکته هوشی داره ... من هم که IQ م زیر صفر ....

در ضمن به این سوال خیلی فرض می شه اضافه کرد . مثلا این که اصلا قایق اون ور رودخانه باشه ..یا این که می تونن قایق رو برگردونن (بدون این که کسی توش باشه ) .... یا ......

فقط نفهمیدم چه ربطی به چکیده داشت !!!

هداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
- «فهميدن» > «ترجمه يا برگردان» > «كاربستن»
- «فهميدن» > «تركيب» (خلاقيت يا آفرينندگي) > «توليد يك نقشه يا مجموعه اقدام‌هاي پيشنهادي»
نتايج مورد نظر
- ايجاد روحيه‌ي خلاقيت يا آفرينندگي در دانش‌اموزان
- حل مسائل مشابه.
محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
- مباني الگوريتم، حل الگوريتمي و ساختار داده‌ها.

یک چیزی ....
377
یک 50 کیلویی همیشه تو قایق باشه و اون 149 تا دیگه رو ببره اون طرف ....
و خودش برگرده ... تا این جا 149*2=298
حالا خود یارو می یاد پایین ... و هر بار یک 100 کیلیویی با قایق می ره اون ور و به جاش یک 50 کیلویی قایق رو برمی گردونه و خودش پیاده می شه .
این هم 20*2 = 40 تا حرکت می خواد .... و اینجوری 20 تا از 50 تایی ها برمی گردن ... پس تا الان 298+40 = 338 تا حرکت انجام شده و 21 عدد 50 کیلویی این طرف هستن .... دوباره همون حرکت اول رو انجام میدن .... یعنی یک 50 کیلویی تو قایق می شینه و طی 19*2 = 38 تا حرکت بقیه 19 تا دیگه رو می بره اون ور و دویاره خودش می یاد این ور تا الان 338+38 = 376 تا حرکت کرده و یک نفر (به همراه خود یارو !) این طرف رودخانه هستند ... پس خودش و اون یکی طی یک حرکت می رن اون ور .... پس با 376+1= 377 حرکت رفتن همگی اون ور

پاسـخ : ايميل فرستنده: a.i.kheradmand@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/12

دوست خوبم!
از اين‌كه با دقت اين مسأله را مورد تجزيه و تحليل قرار دادي تشكر مي‌كنيم. ضمن اين‌كه فرض‌هايي هم كه پيشنهاد دادي بسيار جالب و قابل بررسي است.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
Kherad HyperLink HyperLink 1386/10/11
مـتـن : سلام .
این سوال کامپیوتریه یا نکته ی هوشی داره ؟
عجیبه ...
189
20 تا 100 کیلویی هستنن . خوب اینا هر کدوم باید تک تک برن . قایق بالطبع همون طرفی هست که اونام هستن . چون اگه نباشه نمی تونن برن .
برای بردن این 20 تا 20 بار باید بره و 20 بار بیاد تا برسه به همون طرف واسه بقیه . تا اینجا 40 بار . 150 تا 50 کیلویی هستن . که قایق حد اکثر 2 تا از اونا رو هر بار می تونه ببره . پس 75 بار باید بره و 74 بار برگرده (چون دفعه ی آخر نیاز نست برگرده ) پس اینجا هم 149 بار عرض رو رد کرده .
پس جمعا 40+149=189 بار باید عرض رو رد کنه (حداقل)

چرا کمتر نمی شه ؟ در نوشته توضیح دادم .

پاسـخ : ايميل فرستنده: a.i.kheradmand@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/10

دوست خوبم خردمند!
از اين‌كه اين‌گونه باپشتكار و شجاعانه در مسابقه‌ها شركت مي‌كني جاي تقدير فراوان دارد. دوست عزيز، «عزت نفس» يكي از ويژگي‌هاي بسيار مهم براي خودشكوفايي و موفقيت است.
دوست خوبم!
برگشت قايق بدون راننده ممكن نيست. اين راهنمايي خيلي كمك مي‌كنه!
يك‌بار ديگه با اين فرض مسأله رو حل كن!
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
آیدین HyperLink HyperLink 1386/10/11
مـتـن : 189بار .زیرا اولاً چون 20 نفر 100 کیلو هستند چند نفره نمی توانند بنشینند پس 40 بار میرود و می آید بهد 150 نفر هم 50 کیلویی را این بار دونفره می برد و 1-150 بار گشتی عرض رود خانه را طی می کند چون بار آخر دیگر ایم کار را انجام نمی دهد . پس :
189= 40 + 149
پاسـخ : ايميل فرستنده: medalion2000@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/10/9

آيدين جان!
چگونگي جواب دادنت نشان از توجه و شجاعت فراوانت دارد. اما خودت را جاي يكي از افراد بگذار! آيا مي‌شود قايق را بدون راننده برگرداند؟!
قطعاً جواب منفي است. با توجه به اين راهنمايي، يك‌بار ديگر مسأله را با همان دقت حل كن!
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
محمدمحمدی HyperLink HyperLink 1386/10/11
مـتـن : 190بار باید بیاید و برود امافقط برود95باراست
پاسـخ : ايميل فرستنده: Awas@noavar.com
تاريخ ارسال: 1386/10/9

محمد جان!
از اين‌كه در اين مسابقه مشاركت فعال داشته‌اي تشكر مي‌كنيم. اما محمد جان توضيح ندادي چگونه به عدد 190 بار رسيده‌اي.
منتظر جوابت هستيم.
موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content