XMod
 ميزگرد (مسابقه‌ي شماره‌ي 48)
ميزگرد (مسابقه‌ي شماره‌ي 48)مسابقه كامپيوتر
اصل لانه‌ي كبوتري ... سؤال همراه با جواب

ميزگرد






اشاره

آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
 اهداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها يا روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»

 نتايج مورد نظر
    - آشنايي با «اصل لانه‌ي كبوتري»
    -
استفاده از «اصل لانه‌ي كبوتري» در حل مسائل
محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
    - نظريه‌ي «احتمال» > اصل لانه‌ي كبوتري





سؤال
الف - 15 صندلي يكسان دور يك ميزگرد قرار گرفته‌اند؛ بر روي ميزگرد نام كارت‌هايي براي 15 نفر مشخص است. افراد متوجه اين كارت‌ها نمي‌شوند مگر آن‌كه پشت ميز بنشينند و ناگهان متوجه بشوند كه هيچ‌كس جلوي كارت خود ننشسته است.

ثابت كنيد ميز مي‌تواند به‌گونه‌اي بچرخد كه حداقل دو فرد در يك لحظه در محل صحيح خود نشسته باشند.

ب – مثالي از يك آرايش بزنيد كه تنها يكي از 15 نفر به‌طور صحيح نشسته باشد و براي هيچ دوراني از ميز بيش از يك‌نفر در جاي صحيح خود قرار نگرفته باشد.





 

جواب

قسمت الف – براي هر فرد دقيقاً يك چرخش ميز، او را در صندلي صحيح قرار مي‌دهد. از آن جايي كه 15 نفر وجود دارند اما تنها 14 چرخش مهم ديگر وجود دارد بنابراين «اصل لانه‌ي كبوتري» تضمين مي‌كند كه بعضي از گردش‌ها بايد صندلي دو يا بيش از دو نفر را در موقعيت صحيح قرار دهند.

قسمت ب – براي بررسي وضعيتي كه هيچ فردي در مقابل نام كارت خود قرار نگرفته باشد از دو روش مي‌توانيم به مسأله بپردازيم:

راه هندسي
مجبوريم نشان دهيم وقتي افراد و كارت‌ها در وضعيت صحيح قرار نگرفته‌اند دقيقاً تنها يك نفر در هر يك از 15 دوران روي صندلي صحيح پشت ميز قرار مي‌گيرد. اما اين يك مفهوم استاندارد درباره‌ي تقارن يك چند ضلعي منظم است كه متشكل از  دوران و بازتاب
است:

- دوران‌ها نظم رؤوس را حفظ مي‌كند
- در حالي كه بازتاب اين نظم را برهم مي‌زنند.

زماني كه  عددي «فرد» باشد هر بازتاب يك رأس (مثلاً: رأس ) را تثبيت كرده و موقعيت رأس مذكور را در فاصله‌ي  از سمت راست تا سمت چپ رأس  تغيير مي‌دهد.

كافي است مشاهده كنيم كه يك بازتاب بعد از دوران داراي همان اثر يك بازتاب به‌تنهايي است يعني ترتيب رؤؤس معكوس مي‌شود بنابراين دقيقاً بايد تنها يك رأس در وضعيت ثابت وجود داشته باشد. در مورد رأس مطرح شده در مسأله، موقعيت ثابت بيانگر فردي است كه در مقابل كارت صحيح نشسته است.

 راه جبري
در راه جبري مي‌توانيم فرض كنيم:




(رابطه‌ي 1)

كه در آن  و  اعداد كم‌تر از 15 هستند؛ هم‌چنين  داراي هر دو ويژگي بوده و به‌همراه  نسبت به عدد 15 «اول» محسوب مي‌شوند.  بايد نسبت به 15 «اول» باشد به‌گونه‌اي كه رابطه‌ي  براي دقيقاً يك مقدار  صادق بوده و مقدار  هم اهميتي ندارد.

 احتمالاً داراي مقادير ذيل است:




(رابطه‌ي 2)

اين مقادير تنها مقادير ممكن براي  است تا نسبت به 15 بتواند «اول» باشد.

از آن‌جايي كه عدد 14 همان  است اين مقدار، جوابي عمومي براي مسأله نيز محسوب مي‌شود يعني وضعيتي كه نام كارت‌ها مخالف نام افراد باشد.

دو جواب ديگر اين مسأله اين است كه كارت  در جلوي فرد  گذاشته شود و يا كارت  در جلوي فرد  (كه معادل است با نشستن فرد  در جلوي كارت ).



 جواب كلي‌تر
اكنون مسأله را براي زماني حل مي‌كنيم كه تعداد افراد ‌نفر باشند:

زماني كه  نفر دور ميز نشسته باشند به‌گونه‌اي كه چگونگي دوران ميز اهميتي نداشته باشد دقيقاً يكي از افراد جلوي كارت صحيح خواهد نشست:

 

زماني كه  عددي «فرد» باشد  هميشه يك جواب مسأله خواهد بود. علت آن است كه  و  نسبت به هر عدد «فرد»  اول هستند.

 

 واضح است كه وقتي  عددي «زوج» باشد راه‌حلي براي رابطه‌ي وجود ندارد به‌خاطر اين‌كه  يا  يا «زوج» بوده و بنابراين نسبت به  «اول» نيستند.

وقتي عددي «زوج» باشد هرگز آرايشي از  در مورد كارت‌ها وجود ندارد به‌گونه‌اي كه از هر  از عدد صفر تا ، تنها عدد  (در بين اعداد صفر تا ) در رابطه‌ي  صدق مي‌كند.

شرايطي كه در آن براي هر عدد ، رابطه‌ي  تنها با عدد  برقرار باشد جايگشت‌هاي  و  از  خواهد بود.

اكنون  را به‌شكل ذيل تعريف مي‌كنيم:






(رابطه‌ي 3)

توجه كنيم كه داريم:





(رابطه‌ي 4)

علت آن است كه عبارت‌هاي داخل «براكت‌ها» جمع اعداد صحيح از صفر تا ‌هستند.

اما از آن‌جايي كه لازم است  جايگشتي از اعداد صحيح از صفر تا  باشد بايد ‌معادل جمع آن اعداد صحيح باشد به‌عبارت ديگر:





(رابطه‌ي 5)

از آن‌جايي كه  عددي «زوج» است براي بعضي از مقادير  داريم:




(رابطه‌ي 6)

از آن‌جايي كه  داريم:





(رابطه‌ي 7)

اين با رابطه‌ي 4 - كه در آن ‌است - در تناقض مي‌باشد. نتيجه مي‌گيريم كه تعداد افراد  نمي‌تواند «زوج» باشد.

1386/10/13 لينک مستقيم

فرستنده :
علیرضا شفائی HyperLink HyperLink 1386/11/8
مـتـن : با سلام و خسته نباشید

قسمت الف: تابلوئه!
لم: در هر حالت از چیدمان افراد و میز مربوطه ی آنها میشه برای هر نفر با چرخاندن میز یک حالتی را به وجود آورد که آن فرد جلوی شماره خودش نشسته باشد!
اثبات» با توجه به اینکه میدونیم شماره تمام افراد روی میز هست با یک حرکت نمادین انقدر میز را میچرخانیم تا شماره اش بیاد جلوش!

حالا میریم سر مسئله . 15 نفر داریم . برای هر کدوم میشه از لم بالا استفاده کرد و در 15 حالت مختلف برای یک نفر یک حالت درست بوجود آورد.
از آنجایی که خوده میز 15 حالت بیشتر نداره و اینکه در یکی از این 15 حالت هیچکدوم در جای خودشون نیستن. 14 حالت خالی میمونه که طبق اصل لانه ی کبوتری
(Pigeonhole principle) (انگلیسیش خیلی باحاله!) در یکی از حالات دو نفر هستن که در جای صحیح نشستن!

اینم یک نمونه که در قسمت ب گفتید:
http://ashafaei.parsaspace.com/ans1.jpg


در مورد اون مسئله ای که گفته بودم بعد از پست کاربر را به یک صفحه دیگر بفرسته این بود که وقتی همین صفحه دوباره میاد مرورگر(اینجا فایر فاکس) متن تایپ شده را دوباره در کادرهای خالی قرار میده . اینطوری و با عنایت به سیستم پیشرفته مخابرات و اینترنت ایران و البته تجربه های قبلی کاربر تصور میکنه پست نشده!و ... فکر کنم با این که یک چیز چند بار پست شده زیاد برخورد کرده باشید.
پاسـخ : ايميل فرستنده: a.shafaei@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/17


عليرضا جان!
جواب قسمت اول سؤال رو به‌خوبي مطرح كردي. افرين بر شما.
اما در مورد قسمت دوم پيشنهاد مي‌كنم حتما جواب سؤال رو ببيني.
عليرضا جان!
به‌لطف خدا، به خوبي با سؤال‌ها پيش مي‌آي و ما از اين‌كه جواب سؤال‌ها رو با شجاعت مطرح مي‌كني خيلي خوشحاليم . برات آرزوي موفقيت مي‌كنيم.
ضمناً درگير شدن با مسائل علمي انصافا باحال‌ترين چيزيه كه مي‌شه تصور كرد. علتش هم اينه كه توسط قادر مطلق - كه زيباترين و باحال‌ترين موجوده - به‌زيبايي طراحي شده.
از نكته‌هاي فني‌اي هم كه متذكر شدي واقعاً تشكر مي‌كنيم. بله بعضا جواب‌هاي دوگانه برامون ارسال مي‌شه كه حالا موضوع رو به مسؤولين فني انتقال مي‌ديم.
باز هم از تو برادر بزرگوار تشكر مي‌كنيم.

فرستنده :
آناهیتا HyperLink HyperLink 1386/11/8
مـتـن : روی الف فکر نکردمD:
ولی ب :
اگه همه به ترتیب و در جهت مخالف ترتیب اعدادشان بنشینند در حالت اول فقط یک نفر در جای صحیح نشسته و با هر چرخش هم فقط یکی در جای صحیح خود خواهد نشست.
پاسـخ : ايميل فرستنده: machereana@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/20

آناهيتا جان!
اين قسمت از راه‌حلت كاملا صحيحه و به تو به‌خاطر اون تبريك مي گم ولي بقيه‌ي مسأله رو هم ثابت كن.
اشناءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 ميزگرد (مسابقه‌ي شماره‌ي 48)
ميزگرد (مسابقه‌ي شماره‌ي 48)مسابقه كامپيوتر
اصل لانه‌ي كبوتري ... سؤال همراه با جواب

ميزگرد






اشاره

آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
 اهداف آموزشي
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - دانش
    - «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها يا روش‌شناسي»
اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    - «فهميدن» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»

 نتايج مورد نظر
    - آشنايي با «اصل لانه‌ي كبوتري»
    -
استفاده از «اصل لانه‌ي كبوتري» در حل مسائل
محتواي آموزشي (سرفصل‌هاي المپياد جهاني)
    - نظريه‌ي «احتمال» > اصل لانه‌ي كبوتري





سؤال
الف - 15 صندلي يكسان دور يك ميزگرد قرار گرفته‌اند؛ بر روي ميزگرد نام كارت‌هايي براي 15 نفر مشخص است. افراد متوجه اين كارت‌ها نمي‌شوند مگر آن‌كه پشت ميز بنشينند و ناگهان متوجه بشوند كه هيچ‌كس جلوي كارت خود ننشسته است.

ثابت كنيد ميز مي‌تواند به‌گونه‌اي بچرخد كه حداقل دو فرد در يك لحظه در محل صحيح خود نشسته باشند.

ب – مثالي از يك آرايش بزنيد كه تنها يكي از 15 نفر به‌طور صحيح نشسته باشد و براي هيچ دوراني از ميز بيش از يك‌نفر در جاي صحيح خود قرار نگرفته باشد.





 

جواب

قسمت الف – براي هر فرد دقيقاً يك چرخش ميز، او را در صندلي صحيح قرار مي‌دهد. از آن جايي كه 15 نفر وجود دارند اما تنها 14 چرخش مهم ديگر وجود دارد بنابراين «اصل لانه‌ي كبوتري» تضمين مي‌كند كه بعضي از گردش‌ها بايد صندلي دو يا بيش از دو نفر را در موقعيت صحيح قرار دهند.

قسمت ب – براي بررسي وضعيتي كه هيچ فردي در مقابل نام كارت خود قرار نگرفته باشد از دو روش مي‌توانيم به مسأله بپردازيم:

راه هندسي
مجبوريم نشان دهيم وقتي افراد و كارت‌ها در وضعيت صحيح قرار نگرفته‌اند دقيقاً تنها يك نفر در هر يك از 15 دوران روي صندلي صحيح پشت ميز قرار مي‌گيرد. اما اين يك مفهوم استاندارد درباره‌ي تقارن يك چند ضلعي منظم است كه متشكل از  دوران و بازتاب
است:

- دوران‌ها نظم رؤوس را حفظ مي‌كند
- در حالي كه بازتاب اين نظم را برهم مي‌زنند.

زماني كه  عددي «فرد» باشد هر بازتاب يك رأس (مثلاً: رأس ) را تثبيت كرده و موقعيت رأس مذكور را در فاصله‌ي  از سمت راست تا سمت چپ رأس  تغيير مي‌دهد.

كافي است مشاهده كنيم كه يك بازتاب بعد از دوران داراي همان اثر يك بازتاب به‌تنهايي است يعني ترتيب رؤؤس معكوس مي‌شود بنابراين دقيقاً بايد تنها يك رأس در وضعيت ثابت وجود داشته باشد. در مورد رأس مطرح شده در مسأله، موقعيت ثابت بيانگر فردي است كه در مقابل كارت صحيح نشسته است.

 راه جبري
در راه جبري مي‌توانيم فرض كنيم:




(رابطه‌ي 1)

كه در آن  و  اعداد كم‌تر از 15 هستند؛ هم‌چنين  داراي هر دو ويژگي بوده و به‌همراه  نسبت به عدد 15 «اول» محسوب مي‌شوند.  بايد نسبت به 15 «اول» باشد به‌گونه‌اي كه رابطه‌ي  براي دقيقاً يك مقدار  صادق بوده و مقدار  هم اهميتي ندارد.

 احتمالاً داراي مقادير ذيل است:




(رابطه‌ي 2)

اين مقادير تنها مقادير ممكن براي  است تا نسبت به 15 بتواند «اول» باشد.

از آن‌جايي كه عدد 14 همان  است اين مقدار، جوابي عمومي براي مسأله نيز محسوب مي‌شود يعني وضعيتي كه نام كارت‌ها مخالف نام افراد باشد.

دو جواب ديگر اين مسأله اين است كه كارت  در جلوي فرد  گذاشته شود و يا كارت  در جلوي فرد  (كه معادل است با نشستن فرد  در جلوي كارت ).



 جواب كلي‌تر
اكنون مسأله را براي زماني حل مي‌كنيم كه تعداد افراد ‌نفر باشند:

زماني كه  نفر دور ميز نشسته باشند به‌گونه‌اي كه چگونگي دوران ميز اهميتي نداشته باشد دقيقاً يكي از افراد جلوي كارت صحيح خواهد نشست:

 

زماني كه  عددي «فرد» باشد  هميشه يك جواب مسأله خواهد بود. علت آن است كه  و  نسبت به هر عدد «فرد»  اول هستند.

 

 واضح است كه وقتي  عددي «زوج» باشد راه‌حلي براي رابطه‌ي وجود ندارد به‌خاطر اين‌كه  يا  يا «زوج» بوده و بنابراين نسبت به  «اول» نيستند.

وقتي عددي «زوج» باشد هرگز آرايشي از  در مورد كارت‌ها وجود ندارد به‌گونه‌اي كه از هر  از عدد صفر تا ، تنها عدد  (در بين اعداد صفر تا ) در رابطه‌ي  صدق مي‌كند.

شرايطي كه در آن براي هر عدد ، رابطه‌ي  تنها با عدد  برقرار باشد جايگشت‌هاي  و  از  خواهد بود.

اكنون  را به‌شكل ذيل تعريف مي‌كنيم:






(رابطه‌ي 3)

توجه كنيم كه داريم:





(رابطه‌ي 4)

علت آن است كه عبارت‌هاي داخل «براكت‌ها» جمع اعداد صحيح از صفر تا ‌هستند.

اما از آن‌جايي كه لازم است  جايگشتي از اعداد صحيح از صفر تا  باشد بايد ‌معادل جمع آن اعداد صحيح باشد به‌عبارت ديگر:





(رابطه‌ي 5)

از آن‌جايي كه  عددي «زوج» است براي بعضي از مقادير  داريم:




(رابطه‌ي 6)

از آن‌جايي كه  داريم:





(رابطه‌ي 7)

اين با رابطه‌ي 4 - كه در آن ‌است - در تناقض مي‌باشد. نتيجه مي‌گيريم كه تعداد افراد  نمي‌تواند «زوج» باشد.

1386/10/13 لينک مستقيم

فرستنده :
علیرضا شفائی HyperLink HyperLink 1386/11/8
مـتـن : با سلام و خسته نباشید

قسمت الف: تابلوئه!
لم: در هر حالت از چیدمان افراد و میز مربوطه ی آنها میشه برای هر نفر با چرخاندن میز یک حالتی را به وجود آورد که آن فرد جلوی شماره خودش نشسته باشد!
اثبات» با توجه به اینکه میدونیم شماره تمام افراد روی میز هست با یک حرکت نمادین انقدر میز را میچرخانیم تا شماره اش بیاد جلوش!

حالا میریم سر مسئله . 15 نفر داریم . برای هر کدوم میشه از لم بالا استفاده کرد و در 15 حالت مختلف برای یک نفر یک حالت درست بوجود آورد.
از آنجایی که خوده میز 15 حالت بیشتر نداره و اینکه در یکی از این 15 حالت هیچکدوم در جای خودشون نیستن. 14 حالت خالی میمونه که طبق اصل لانه ی کبوتری
(Pigeonhole principle) (انگلیسیش خیلی باحاله!) در یکی از حالات دو نفر هستن که در جای صحیح نشستن!

اینم یک نمونه که در قسمت ب گفتید:
http://ashafaei.parsaspace.com/ans1.jpg


در مورد اون مسئله ای که گفته بودم بعد از پست کاربر را به یک صفحه دیگر بفرسته این بود که وقتی همین صفحه دوباره میاد مرورگر(اینجا فایر فاکس) متن تایپ شده را دوباره در کادرهای خالی قرار میده . اینطوری و با عنایت به سیستم پیشرفته مخابرات و اینترنت ایران و البته تجربه های قبلی کاربر تصور میکنه پست نشده!و ... فکر کنم با این که یک چیز چند بار پست شده زیاد برخورد کرده باشید.
پاسـخ : ايميل فرستنده: a.shafaei@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/17


عليرضا جان!
جواب قسمت اول سؤال رو به‌خوبي مطرح كردي. افرين بر شما.
اما در مورد قسمت دوم پيشنهاد مي‌كنم حتما جواب سؤال رو ببيني.
عليرضا جان!
به‌لطف خدا، به خوبي با سؤال‌ها پيش مي‌آي و ما از اين‌كه جواب سؤال‌ها رو با شجاعت مطرح مي‌كني خيلي خوشحاليم . برات آرزوي موفقيت مي‌كنيم.
ضمناً درگير شدن با مسائل علمي انصافا باحال‌ترين چيزيه كه مي‌شه تصور كرد. علتش هم اينه كه توسط قادر مطلق - كه زيباترين و باحال‌ترين موجوده - به‌زيبايي طراحي شده.
از نكته‌هاي فني‌اي هم كه متذكر شدي واقعاً تشكر مي‌كنيم. بله بعضا جواب‌هاي دوگانه برامون ارسال مي‌شه كه حالا موضوع رو به مسؤولين فني انتقال مي‌ديم.
باز هم از تو برادر بزرگوار تشكر مي‌كنيم.

فرستنده :
آناهیتا HyperLink HyperLink 1386/11/8
مـتـن : روی الف فکر نکردمD:
ولی ب :
اگه همه به ترتیب و در جهت مخالف ترتیب اعدادشان بنشینند در حالت اول فقط یک نفر در جای صحیح نشسته و با هر چرخش هم فقط یکی در جای صحیح خود خواهد نشست.
پاسـخ : ايميل فرستنده: machereana@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/10/20

آناهيتا جان!
اين قسمت از راه‌حلت كاملا صحيحه و به تو به‌خاطر اون تبريك مي گم ولي بقيه‌ي مسأله رو هم ثابت كن.
اشناءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content