XMod
 گراف‌هاي فاقد حلقه (مسابقه‌ي شماره‌ي 63)
گراف‌هاي فاقد حلقه (مسابقه‌ي شماره‌ي 63)مسابقه كامپيوتر
تابع مولد و روابط بازگشتي

گراف‌هاي فاقد حلقه 








اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» <
«تحليل روابط»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي
»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    
- آشنايي با گراف‌هاي فاقد حلقه
    
- آشنايي با توابع مولد
    
- آشنايي با روابط بازگشتي
    
- روش حل مسأله در زمينه‌ي گراف‌ها
 محتواي آموزشي
    
- گراف‌ها
    - توابع <
توابع مولد
    - دنباله‌ها < روابط بازگشتي




سؤال
آرايه‌اي شامل  رأس داريم كه در آن عددي صحيح و مثبت است. مي‌خواهيم اين رؤوس را با يال‌هايي به‌هم وصل كنيم به‌گونه‌اي كه يك اتصال «صحيح» از آرايه‌ها عبارت از اضافه كردن يال‌هاي افقي و عمودي با طول «واحد» بين رؤوس باشد؛ به‌گونه‌اي كه هر رأس به هر رأس ديگر از طريق يال‌ها متصل شده به‌هيچ وجه حلقه‌اي با هر اندازه تشكيل نشود.

به‌عنوان مثال:
براي  
آرايه‌هاي ذيل را درنظر بگيريد:

شكل 1 – آرايه‌ي صحيح.

شكل 2 – آرايه‌ي صحيح.

شكل 3 – آرايه‌ي ناصحيح
به‌علت وجود حلقه.

شكل 4 – آرايه‌ي ناصحيح
غيرمتصل.

 

فرض كنيد  تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي  باشد. در اين صورت  را بيابيد.

1386/12/3 لينک مستقيم

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1387/1/2
مـتـن : من خیلی در زمینه گراف اطلاعاتی ندارم و تنها از روی راهنمایی هایی که کردید تونستم رابطه بازگشتی که تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*n را مشخص می کند را بیابم.
P(n + 1)=4 P(n) – P(n – 1) A
بنابراین براساس رابطه A
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*1 برابر است با:1
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*2 برابر است با:4
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*3 برابر است با:15
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*4 برابر است با:56
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*5 برابر است با:209
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*6 برابر است با:780
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*7 برابر است با:2911
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*8 برابر است با:10864
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*9 برابر است با:40545
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*10 برابر است با:151316
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌ 1386/12/21

دوست خوبم!
سلام
از اين‌كه اين سؤال را با اين دقت مورد بررسي و تحليل قرار دادي تشكر مي‌كنيم.
جوابت كاملاً صحيحه!
بارك‌الله! آفرين و درود بر شما!
يك‌بار ديگر به‌خاطر تصحيح صورت مسأله ازت تشكر مي‌كنيم.
منتظر حضور فعالت در ساير مسابقه‌ها هم هستيم.
واقعاً اسم شما باعث شادي همكاران ما در اين بخش مي‌شود.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1386/12/14
مـتـن : با توجه به راهنمايي هاي شما به نظرم سوال را بايد به اين صورت تصحيح كنيد.
فرض كنيد تعداد آرايه هاي صحيح آرايه‌ي باشد. در اين صورت را بيابيد.

و يا

زير نويس عكس ها را تغيير دهيد و به جاي آرايه‌ي صحيح از اتصال صحيح استفاده كنيد.
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/11

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
تذكر شما بسيار صحيح و به‌جا است و اين مورد را در توضيح اشكال سؤال تصحيح مي‌كنيم.
واقعاً از نهايت دقت و لطف شما در ارائه‌ي اشكال‌هاي‌مان نهايت تشكر و امتنان را داريم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
Azin.H HyperLink HyperLink 1386/12/9
مـتـن : Salam
Javab-e- man hast 3,9,27
Yani baraye 6 raas 3 etesal
Baraye 8 raas 9 etesal
Baraye 10 raas 27 etesal
Javabamo kheili nemitoonam tozih bedam chon bayad shekl bekesham va nemishe.
Man baraye 6 raas 3 etesal e sahih peyda kardam.baraye 8 raas ba estefade az har kodoom az etesal haye ghabli 3 ta etesal-e diga peyda kardam yani 9 etesal.3*3=9baraye 10 raas dobare 3 etesal be har kodoom az 9 etesal-e ghabli ezafe kardam va 9*3=27.
baraye 12 raas fekr mikonam javab 3^4 bashe.
پاسـخ : ايميل فرستنده: hds.azin@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/12/8


آذين جان!
ضمن تشكر از شما
واقعا ببخشيد كه در حال حاضر امكانات زيادي براي ارسال جواب در اختيارتون قرار نداديم.
ولي شايد منظور سؤال رو متوجه نشدي اگر بخوام راهنمايي كرده باشم بايد بگم جواب براي حالت‌هاي ذيل بدين‌صورت است:
- براي 3 رأس 15 اتصال صحيح
- براي 4 رأس 56 اتصال صحيح
- براي 5 رأس 209 اتصال صحيح
- براي 6 رأس 780 اتصال صحيح
- و ...
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1386/12/9
مـتـن : تعداد يال هاي عمودي كه مي توانيم در يك آرايه n*2 رسم كنيم برابر است با n
تعداد يال هاي افقي كه مي توانيم در يك آرايه n*2 رسم كنيم برابر است با 2(n - 1)
در نتيجه كل يال هاي عمودي و افقي كه مي توانيم در يك آرايه n*2 رسم كنيم برابر است با 2(n - 1) + n=2n - 2 + n=3n - 2

يك آرايه n*2 را مي توان به n - 1 آرايه 2*2 تبديل كرد به عبارت ديگر مي توان n - 1 آرايه 2*2 متفاوت را در يك آرايه n*2 يافت.

اگر بخواهيم يك آرايه را كه تمام يال هاي آن رسم شده است را به يك آرايه صحيح تبديل كنيم بايد آن يال هايي كه باعث به وجود آمدن حلقه در آرايه مي شوند را از آرايه حذف كرد.

براي از حلقه خارج كردن يك آرايه n*2 مي توانيم يكي از دو كار زير را انجام دهيم:

1.حذف يكي از يال هاي غير مشترك در آرايه هاي 2*2 ( منظور همه يال ها بجز يال هاي عمودي 2 تا n - 1 )
با اين كار يك آرايه 2*2 از حالت حلقه خارج مي شود همان طور كه مي دانيد n - 1 آرايه 2*2 متفاوت را در يك آرايه n*2 داريم در نتيجه با حذف n - 1 يال مي توان تمام آرايه n*2 را از حالت حلقه خارج كرد.

2.حذف يكي از يال هاي مشترك در آرايه هاي 2*2 ( منظور عمودي 2 تا n - 1 )
در اين صورت آرايه 2*2 اول از حلقه خارج مي شود ولي آرايه 2*2 بعدي با وجود حذف يك يال از آن هنوز حلقه برطرف نشده و باز بايد براي برطرف كردن حلقه يكي از يال هاي ديگر را حذف كرد و كار به همين ترتيب تا پايان ادامه مي دهيم.در اين روش همان طور كه ديديد از هر آرايه 2*2 باز يك يال بايد مستقيما حذف مي كرديم در نتيجه با توجه به وجود n -1 آرايه 2*2 (مانند روش اول) بايد n - 1 يال را حذف كنيم تا كل آرايه از حالت حلقه خارج شود.

تذكر 1:در هر دو روش بايد توجه داشت كه بايد يال هايي از آرايه هاي 2*2 را انتخاب كرد كه آرايه را به يك آرايه غير متصل تبديل نكند.
تدكر 2:از هر دو روش به صورت همزمان درصورتي كه شروط مسئله نقض نشود مي توان استفاده كرد.

بنابراين تعداد اتصال هاي صحيح يك آرايه n*2 برابر است با تعداد كل يال ها منهاي تعداد يال هاي حذف شده از آرايه كه برابر است با 3n - 2 - (n - 1)=2n - 1
و جواب مسئله كه يافتن تعداد اتصال هاي صحيح يك آرايه 2*10 برابر 19 است.
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/4

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
استدلال‌تان بسيار زيبا انجام شده است البته تا آن‌جا كه مجموع تعداد يال‌ها را در صورت اتصال كامل افقي و عمودي رؤوس به يكديگر محاسبه كرديد.
ولي مشخص نشد چرا شرط ضروري براي عدم تشكيل «حلقه» ان چيزي است كه شما مطرح كرده‌ايد.
براي راهمايي بايد بگوييم:
براي n=1 داريم: T1=1
براي n=2 داريم: T1=4
براي n=3 داريم: Tn=15
براي n=4 داريم: Tn=56
براي n=5 داريم: Tn=209
و ...
منتظر جوابت هستم.
انشاءالله موفق باشي!


نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 گراف‌هاي فاقد حلقه (مسابقه‌ي شماره‌ي 63)
گراف‌هاي فاقد حلقه (مسابقه‌ي شماره‌ي 63)مسابقه كامپيوتر
تابع مولد و روابط بازگشتي

گراف‌هاي فاقد حلقه 








اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.




چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» <
«تحليل روابط»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي
»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر 
    
- آشنايي با گراف‌هاي فاقد حلقه
    
- آشنايي با توابع مولد
    
- آشنايي با روابط بازگشتي
    
- روش حل مسأله در زمينه‌ي گراف‌ها
 محتواي آموزشي
    
- گراف‌ها
    - توابع <
توابع مولد
    - دنباله‌ها < روابط بازگشتي




سؤال
آرايه‌اي شامل  رأس داريم كه در آن عددي صحيح و مثبت است. مي‌خواهيم اين رؤوس را با يال‌هايي به‌هم وصل كنيم به‌گونه‌اي كه يك اتصال «صحيح» از آرايه‌ها عبارت از اضافه كردن يال‌هاي افقي و عمودي با طول «واحد» بين رؤوس باشد؛ به‌گونه‌اي كه هر رأس به هر رأس ديگر از طريق يال‌ها متصل شده به‌هيچ وجه حلقه‌اي با هر اندازه تشكيل نشود.

به‌عنوان مثال:
براي  
آرايه‌هاي ذيل را درنظر بگيريد:

شكل 1 – آرايه‌ي صحيح.

شكل 2 – آرايه‌ي صحيح.

شكل 3 – آرايه‌ي ناصحيح
به‌علت وجود حلقه.

شكل 4 – آرايه‌ي ناصحيح
غيرمتصل.

 

فرض كنيد  تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي  باشد. در اين صورت  را بيابيد.

1386/12/3 لينک مستقيم

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1387/1/2
مـتـن : من خیلی در زمینه گراف اطلاعاتی ندارم و تنها از روی راهنمایی هایی که کردید تونستم رابطه بازگشتی که تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*n را مشخص می کند را بیابم.
P(n + 1)=4 P(n) – P(n – 1) A
بنابراین براساس رابطه A
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*1 برابر است با:1
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*2 برابر است با:4
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*3 برابر است با:15
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*4 برابر است با:56
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*5 برابر است با:209
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*6 برابر است با:780
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*7 برابر است با:2911
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*8 برابر است با:10864
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*9 برابر است با:40545
تعداد اتصال‌هاي صحيح آرايه‌ي 2*10 برابر است با:151316
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال:‌ 1386/12/21

دوست خوبم!
سلام
از اين‌كه اين سؤال را با اين دقت مورد بررسي و تحليل قرار دادي تشكر مي‌كنيم.
جوابت كاملاً صحيحه!
بارك‌الله! آفرين و درود بر شما!
يك‌بار ديگر به‌خاطر تصحيح صورت مسأله ازت تشكر مي‌كنيم.
منتظر حضور فعالت در ساير مسابقه‌ها هم هستيم.
واقعاً اسم شما باعث شادي همكاران ما در اين بخش مي‌شود.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1386/12/14
مـتـن : با توجه به راهنمايي هاي شما به نظرم سوال را بايد به اين صورت تصحيح كنيد.
فرض كنيد تعداد آرايه هاي صحيح آرايه‌ي باشد. در اين صورت را بيابيد.

و يا

زير نويس عكس ها را تغيير دهيد و به جاي آرايه‌ي صحيح از اتصال صحيح استفاده كنيد.
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/11

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
تذكر شما بسيار صحيح و به‌جا است و اين مورد را در توضيح اشكال سؤال تصحيح مي‌كنيم.
واقعاً از نهايت دقت و لطف شما در ارائه‌ي اشكال‌هاي‌مان نهايت تشكر و امتنان را داريم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
Azin.H HyperLink HyperLink 1386/12/9
مـتـن : Salam
Javab-e- man hast 3,9,27
Yani baraye 6 raas 3 etesal
Baraye 8 raas 9 etesal
Baraye 10 raas 27 etesal
Javabamo kheili nemitoonam tozih bedam chon bayad shekl bekesham va nemishe.
Man baraye 6 raas 3 etesal e sahih peyda kardam.baraye 8 raas ba estefade az har kodoom az etesal haye ghabli 3 ta etesal-e diga peyda kardam yani 9 etesal.3*3=9baraye 10 raas dobare 3 etesal be har kodoom az 9 etesal-e ghabli ezafe kardam va 9*3=27.
baraye 12 raas fekr mikonam javab 3^4 bashe.
پاسـخ : ايميل فرستنده: hds.azin@gmail.com
تاريخ ارسال: 1386/12/8


آذين جان!
ضمن تشكر از شما
واقعا ببخشيد كه در حال حاضر امكانات زيادي براي ارسال جواب در اختيارتون قرار نداديم.
ولي شايد منظور سؤال رو متوجه نشدي اگر بخوام راهنمايي كرده باشم بايد بگم جواب براي حالت‌هاي ذيل بدين‌صورت است:
- براي 3 رأس 15 اتصال صحيح
- براي 4 رأس 56 اتصال صحيح
- براي 5 رأس 209 اتصال صحيح
- براي 6 رأس 780 اتصال صحيح
- و ...
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1386/12/9
مـتـن : تعداد يال هاي عمودي كه مي توانيم در يك آرايه n*2 رسم كنيم برابر است با n
تعداد يال هاي افقي كه مي توانيم در يك آرايه n*2 رسم كنيم برابر است با 2(n - 1)
در نتيجه كل يال هاي عمودي و افقي كه مي توانيم در يك آرايه n*2 رسم كنيم برابر است با 2(n - 1) + n=2n - 2 + n=3n - 2

يك آرايه n*2 را مي توان به n - 1 آرايه 2*2 تبديل كرد به عبارت ديگر مي توان n - 1 آرايه 2*2 متفاوت را در يك آرايه n*2 يافت.

اگر بخواهيم يك آرايه را كه تمام يال هاي آن رسم شده است را به يك آرايه صحيح تبديل كنيم بايد آن يال هايي كه باعث به وجود آمدن حلقه در آرايه مي شوند را از آرايه حذف كرد.

براي از حلقه خارج كردن يك آرايه n*2 مي توانيم يكي از دو كار زير را انجام دهيم:

1.حذف يكي از يال هاي غير مشترك در آرايه هاي 2*2 ( منظور همه يال ها بجز يال هاي عمودي 2 تا n - 1 )
با اين كار يك آرايه 2*2 از حالت حلقه خارج مي شود همان طور كه مي دانيد n - 1 آرايه 2*2 متفاوت را در يك آرايه n*2 داريم در نتيجه با حذف n - 1 يال مي توان تمام آرايه n*2 را از حالت حلقه خارج كرد.

2.حذف يكي از يال هاي مشترك در آرايه هاي 2*2 ( منظور عمودي 2 تا n - 1 )
در اين صورت آرايه 2*2 اول از حلقه خارج مي شود ولي آرايه 2*2 بعدي با وجود حذف يك يال از آن هنوز حلقه برطرف نشده و باز بايد براي برطرف كردن حلقه يكي از يال هاي ديگر را حذف كرد و كار به همين ترتيب تا پايان ادامه مي دهيم.در اين روش همان طور كه ديديد از هر آرايه 2*2 باز يك يال بايد مستقيما حذف مي كرديم در نتيجه با توجه به وجود n -1 آرايه 2*2 (مانند روش اول) بايد n - 1 يال را حذف كنيم تا كل آرايه از حالت حلقه خارج شود.

تذكر 1:در هر دو روش بايد توجه داشت كه بايد يال هايي از آرايه هاي 2*2 را انتخاب كرد كه آرايه را به يك آرايه غير متصل تبديل نكند.
تدكر 2:از هر دو روش به صورت همزمان درصورتي كه شروط مسئله نقض نشود مي توان استفاده كرد.

بنابراين تعداد اتصال هاي صحيح يك آرايه n*2 برابر است با تعداد كل يال ها منهاي تعداد يال هاي حذف شده از آرايه كه برابر است با 3n - 2 - (n - 1)=2n - 1
و جواب مسئله كه يافتن تعداد اتصال هاي صحيح يك آرايه 2*10 برابر 19 است.
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1386/12/4

دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
استدلال‌تان بسيار زيبا انجام شده است البته تا آن‌جا كه مجموع تعداد يال‌ها را در صورت اتصال كامل افقي و عمودي رؤوس به يكديگر محاسبه كرديد.
ولي مشخص نشد چرا شرط ضروري براي عدم تشكيل «حلقه» ان چيزي است كه شما مطرح كرده‌ايد.
براي راهمايي بايد بگوييم:
براي n=1 داريم: T1=1
براي n=2 داريم: T1=4
براي n=3 داريم: Tn=15
براي n=4 داريم: Tn=56
براي n=5 داريم: Tn=209
و ...
منتظر جوابت هستم.
انشاءالله موفق باشي!


نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content