XMod
 مسابقه‌‌ي دانشجويي! (مسابقه‌ي شماره‌ي 72)
مسابقه‌‌ي دانشجويي! (مسابقه‌ي شماره‌ي 72)مسابقه كامپيوتر
احتمال ... سؤال همراه با جواب

مسابقه‌‌ي دانشجويي!





اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي
»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر
»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با
احتمال
    - روش حل مسأله با
احتمال
 محتواي آموزشي
    - احتمال




سؤال
چهار دانشجو به‌نام‌هاي بهرام، آيدين، فرهاد و سعيد در مسابقه‌اي با جايزه‌اي نفيس شركت مي‌كنند. مسابقه به‌صورت ذيل برگزار مي‌شود:

افراد يك به يك به اتاقي هدايت مي‌شوند كه در آن چهار جعبه وجود دارد كه از 1 تا 4 شماره‌گذاري شده است. حروف «ب»، «الف»، «ف» و «س» بر روي چهار كارت به‌گونه‌اي نوشته شده است كه هر كارت تنها و تنها شامل يك حرف از حروف چهارگانه‌ي مذكور است. كارت‌ها به‌صورت تصادفي در داخل جعبه‌ها قرار داده شده‌اند به‌گونه‌اي كه در هر جعبه يك و تنها يك كارت وجود دارد.

به هر دانشجو اجازه داده مي‌شود كه كارت داخل دو جعبه را ببيند. دانشجويي كه كارتي را مشاهده مي‌كند كه اولين حرف نام خود بر روي آن نوشته شده باشد «موفق» ناميده مي‌شود.

اگر همه‌ي چهار دانشجو «موفق» باشند «گروه» اين مسابقه را مي‌برد. اگر يك يا چند دانشجو «موفق» نباشند «گروه» مسابقه را باخته است.

توافق شده است قبل از اين‌كه دانشجوي اول هر گروه وارد اتاق شود همه‌ي اعضاي گروه بتوانند با يكديگر بر سر راهكاري به‌توافق برسند. اما به‌محض اين‌كه يك دانشجو وارد اتاق مي‌شود اعضاي گروه ديگر مجاز به ارتباط – چه از طريق كلامي و چه با اشاره – نيستند.

علاوه بر آن، دانشجوياني كه در اتاق نبوده‌اند راهي براي دانستن اين‌ موضوع ندارند كه آيا دانشجويان قبلي «موفق» بوده‌اند يا خير.

هر دانشجويي كه در جلوي دو جعبه مي‌ايستد داراي احتمال «موفقيت» 50 درصد بوده و احتمال «برنده شدن» گروه مذكور 25/6 درصد است.

اكنون راهكاري به گروه پيشنهاد كنيد كه احتمال «بردن» بيش از 40 درصد باشد.




جواب

ابتدا دانشجويان رابطه‌اي بين حرف اول نام‌شان و جعبه‌ها برقرار مي‌كنند تا در انتخاب ترتيب جعبه‌ها ابهامي وجود نداشته باشد. سپس هر دانشجو ابتدا به داخل جعبه‌اي كه با حرف اول نامش ارتباط دارد نگاه مي‌كند:

- اگر كارت داخل جعبه با حرف اول نامش تطبيق داشته باشد «موفق» بوده و بدين‌ترتيب مي‌تواند مسابقه‌ را ادامه ندهد.

 

- اگر كارت داخل جعبه با حرف اول نامش تطبيق نداشته باشد بعد از آن به جعبه‌اي نگاه مي‌كند كه با حرف اول نامش يكي باشد.

به‌عنوان مثال:

فرض كنيد «بهرام» ابتدا به داخل جعبه‌اي نگاه مي‌كند كه حرف روي كارت «ب» است؛ بدين‌ترتيب زماني «موفق» مي‌شود كه كارت‌هاي داخل چهار جعبه در يكي از شش وضعيت ذيل باشد:

- ب‌الف‌ف‌س
- ب‌الف‌س‌ف
- ب‌ف‌الف‌س

- ب‌ف‌س‌الف

- ب‌س‌الف‌ف
- ب‌س‌ف‌الف

«بهرام» اگر در اولين انتخاب خود با حرف «ب» مواجه نشود ممكن است حرف انتخابي وي «الف» يا «ف» يا «س» باشد.

در اين صورت «بهرام» در وضعيت‌هاي ذيل «موفق» خواهد شد:

- الف‌ب‌ف‌س، الف‌ب‌س‌ف
يا
- ف‌الف‌ب‌س، ف‌س‌ب‌الف

يا

- س‌‌الف‌ف‌ب، س‌ف‌الف‌ب

بين 12 جايگشت مطلوب براي «بهرام»، تنها دو تا يعني ب‌ف‌س‌الف و ب‌س‌الف‌ف براي «آيدين» هم مناسب است. خوشبختانه ده‌تاي باقي‌مانده منجر به «موفقيت» «فرهاد» و «سعيد» مي‌شود به‌گونه‌اي كه «گروه» با 10 تا از جايگشت‌هاي حروف «برنده»‌ خواهد شد.

از آن‌جايي كه تعداد جايگشت‌هاي محتملاً برابر  است احتمال (برحسب درصد) اين‌كه «گروه» «برنده» شود از رابطه‌ي ذيل به‌دست خواهد آمد:





(رابطه‌ي 1)

در اين‌جا نياز به دو توضيح است:

الف – اين مسأله توضيحي ساده از اهميتي است كه معمولاً با استفاده از همه‌ي اطلاعات قابل‌دسترس مي‌توان احتمال تصميم درست را بالا برد. همان‌طور كه از جمله‌هاي صورت مسأله مي‌توان فهميد اگر دانشجويان از اطلاعاتي كه از اولين فرصت ناشي مي‌شود استفاده نكنند احتمال «موفقيت» از 67/41 به 25/6 درصد كاهش مي‌يابد.

اين حالت را از لحاظ آماري با موقعيتي مقايسه كنيد كه بر پايه‌ي آن تصميم‌گيري به‌جاي استفاده از همه‌ي اطلاعات قابل‌دسترس بر «متوسط‌ها» بنا نهاده شده باشد.

به‌عنوان مثال
خيلي از ما با اين راهكار متعجب مي‌شويم كه با هواپيمايي پرواز مي‌كنيم كه صندلي‌هايش به‌نظر براي آدم‌هاي متوسط طراحي شده بدون اين‌كه رعايت توزيع اندازه‌ي آدم‌ها گرديده باشد. افسوس كه اين ميانگين كه در ساخت صندلي‌هاي هواپيما استفاده مي‌‌شود مربوط به قرني بوده است كه مردم كوچك‌تر بوده‌اند!

ب – زماني كه تعداد احتمال‌ها مانند مسأله‌ي ما كوچك باشد ساده‌ترين راه عبارت است از محسوب كردن تعداد نتايج «موفقيت‌اميز» كه بايد فهرست شود.

بعضي‌ها در مواجهه با اين نوع مسائل، كلي‌تر فكر مي‌كنند يعني تعداد افراد را بيش از چهار در نظر مي‌گيرند؛ در اين صورت تشكيل فهرست از لحاظ عملي غيرممكن به‌نظر مي‌رسد.


فرض كنيد اعضاي گروه به‌جاي چهار نفر  دانشجو باشند كه هريك امكان انتخاب دو جعبه با يك راهكار را داشته باشند. هم‌چنين در نظر بگيريد  تعداد جايگشت‌هاي «موفق» براي نام‌هاي اعضاي گروه باشد. تعداد جايگشت‌هاي «موفق» با نام اولين دانشجو در اولين جعبه با تعداد جايگشت‌هاي «موفق» براي  شركت‌كننده‌ي باقي‌مانده يعني  برابر است.

اولين دانشجو هم‌چنين زماني مي‌تواند «موفق» باشد كه اولين جعبه وي را به جعبه‌اي رهنمون كند كه حرف اول نام وي بر روي كارت درون آن قرار گرفته است.

در اين صورت «برنده شدن» «گروه» با  جايگشت محقق خواهد شد ( جايگشت براي هر  حرف ممكن بر روي كارت داخل جعبه). احتمال اين‌كه «گروه» با  دانشجو «موفق» باشد از رابطه‌ي ذيل به‌دست خواهد آمد:





(رابطه‌‌ي 2)

مي‌دانيم  و  است لذا چند مقدار اول بدين‌صورت محاسبه خواهد شد:














(رابطه‌‌ي 3)

احتمال اين‌كه «گروه» با  دانشجو هر يك بتوانند به كارت درون  جعبه نگاه كنند نيز قابل‌محاسبه است. راهكاري كه براي هر دانشجو پيشنهاد مي‌شود آن است كه با جعبه‌اي آغاز كند كه با نامش ارتباط دارد؛ سپس جعبه‌اي را با توجه نام پيدا شده (در جعبه‌ي قبلي) برگزيند و اين كار را ادامه دهد تا اين‌كه «موفق» شود يا در همه‌ي  بار توفيقي به‌دست نياورد.

مي‌بينيم كه «گروه» تا زماني «برنده» مي‌شود كه جايگشت حروف اول نام‌ها در جعبه‌ها داراي حلقه‌اي با طول بزرگ‌تر از  نباشد. با شمارش جايگشت‌ها با  يا كم‌تر حلقه (با كامپيوتر) به‌راحتي با فرمول «بازگشتي» قابل انجام است.

به‌عنوان مثال
اكنون فرض كنيد اعضاي گروه يكصد نفر  بوده و مي‌خواهيم احتمال موفقيت را براي  انتخاب بيابيم. در اين‌جا ساده‌تر است كه تعداد جايگشت‌هايي را بيابيم كه منجر به «موفقيت» نمي‌شود جايگشت‌هايي كه داراي حلقه‌اي با طول 50 يا بيش‌تر باشد. در اين صورت احتمال «موفقيت» از رابطه‌ي ذيل محاسبه خواهد شد:





(رابطه‌ي 4)

احتمال 31 درصد واقعاً قابل‌ملاحظه است زماني كه با عدم امكان نزديك شدن به «موفقيت» با «راهكار داراي تأثير كم‌تر» مقايسه مي‌شود.

1387/1/26 لينک مستقيم

فرستنده :
آيدين HyperLink HyperLink 1387/2/10
مـتـن : خييييييييييييلي ممنونم
پاسـخ : آيدين جان!
سلام
از اظهار لطفت نهايت تشكر و امتنان را داريم.
به‌خصوص كه «خيلي» آن خيلي ادامه‌دار بود!
انشاءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 مسابقه‌‌ي دانشجويي! (مسابقه‌ي شماره‌ي 72)
مسابقه‌‌ي دانشجويي! (مسابقه‌ي شماره‌ي 72)مسابقه كامپيوتر
احتمال ... سؤال همراه با جواب

مسابقه‌‌ي دانشجويي!





اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي
»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» > «كاربستن»
    - «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل عناصر
»
 نتايج مورد نظر 
    - آشنايي با
احتمال
    - روش حل مسأله با
احتمال
 محتواي آموزشي
    - احتمال




سؤال
چهار دانشجو به‌نام‌هاي بهرام، آيدين، فرهاد و سعيد در مسابقه‌اي با جايزه‌اي نفيس شركت مي‌كنند. مسابقه به‌صورت ذيل برگزار مي‌شود:

افراد يك به يك به اتاقي هدايت مي‌شوند كه در آن چهار جعبه وجود دارد كه از 1 تا 4 شماره‌گذاري شده است. حروف «ب»، «الف»، «ف» و «س» بر روي چهار كارت به‌گونه‌اي نوشته شده است كه هر كارت تنها و تنها شامل يك حرف از حروف چهارگانه‌ي مذكور است. كارت‌ها به‌صورت تصادفي در داخل جعبه‌ها قرار داده شده‌اند به‌گونه‌اي كه در هر جعبه يك و تنها يك كارت وجود دارد.

به هر دانشجو اجازه داده مي‌شود كه كارت داخل دو جعبه را ببيند. دانشجويي كه كارتي را مشاهده مي‌كند كه اولين حرف نام خود بر روي آن نوشته شده باشد «موفق» ناميده مي‌شود.

اگر همه‌ي چهار دانشجو «موفق» باشند «گروه» اين مسابقه را مي‌برد. اگر يك يا چند دانشجو «موفق» نباشند «گروه» مسابقه را باخته است.

توافق شده است قبل از اين‌كه دانشجوي اول هر گروه وارد اتاق شود همه‌ي اعضاي گروه بتوانند با يكديگر بر سر راهكاري به‌توافق برسند. اما به‌محض اين‌كه يك دانشجو وارد اتاق مي‌شود اعضاي گروه ديگر مجاز به ارتباط – چه از طريق كلامي و چه با اشاره – نيستند.

علاوه بر آن، دانشجوياني كه در اتاق نبوده‌اند راهي براي دانستن اين‌ موضوع ندارند كه آيا دانشجويان قبلي «موفق» بوده‌اند يا خير.

هر دانشجويي كه در جلوي دو جعبه مي‌ايستد داراي احتمال «موفقيت» 50 درصد بوده و احتمال «برنده شدن» گروه مذكور 25/6 درصد است.

اكنون راهكاري به گروه پيشنهاد كنيد كه احتمال «بردن» بيش از 40 درصد باشد.




جواب

ابتدا دانشجويان رابطه‌اي بين حرف اول نام‌شان و جعبه‌ها برقرار مي‌كنند تا در انتخاب ترتيب جعبه‌ها ابهامي وجود نداشته باشد. سپس هر دانشجو ابتدا به داخل جعبه‌اي كه با حرف اول نامش ارتباط دارد نگاه مي‌كند:

- اگر كارت داخل جعبه با حرف اول نامش تطبيق داشته باشد «موفق» بوده و بدين‌ترتيب مي‌تواند مسابقه‌ را ادامه ندهد.

 

- اگر كارت داخل جعبه با حرف اول نامش تطبيق نداشته باشد بعد از آن به جعبه‌اي نگاه مي‌كند كه با حرف اول نامش يكي باشد.

به‌عنوان مثال:

فرض كنيد «بهرام» ابتدا به داخل جعبه‌اي نگاه مي‌كند كه حرف روي كارت «ب» است؛ بدين‌ترتيب زماني «موفق» مي‌شود كه كارت‌هاي داخل چهار جعبه در يكي از شش وضعيت ذيل باشد:

- ب‌الف‌ف‌س
- ب‌الف‌س‌ف
- ب‌ف‌الف‌س

- ب‌ف‌س‌الف

- ب‌س‌الف‌ف
- ب‌س‌ف‌الف

«بهرام» اگر در اولين انتخاب خود با حرف «ب» مواجه نشود ممكن است حرف انتخابي وي «الف» يا «ف» يا «س» باشد.

در اين صورت «بهرام» در وضعيت‌هاي ذيل «موفق» خواهد شد:

- الف‌ب‌ف‌س، الف‌ب‌س‌ف
يا
- ف‌الف‌ب‌س، ف‌س‌ب‌الف

يا

- س‌‌الف‌ف‌ب، س‌ف‌الف‌ب

بين 12 جايگشت مطلوب براي «بهرام»، تنها دو تا يعني ب‌ف‌س‌الف و ب‌س‌الف‌ف براي «آيدين» هم مناسب است. خوشبختانه ده‌تاي باقي‌مانده منجر به «موفقيت» «فرهاد» و «سعيد» مي‌شود به‌گونه‌اي كه «گروه» با 10 تا از جايگشت‌هاي حروف «برنده»‌ خواهد شد.

از آن‌جايي كه تعداد جايگشت‌هاي محتملاً برابر  است احتمال (برحسب درصد) اين‌كه «گروه» «برنده» شود از رابطه‌ي ذيل به‌دست خواهد آمد:





(رابطه‌ي 1)

در اين‌جا نياز به دو توضيح است:

الف – اين مسأله توضيحي ساده از اهميتي است كه معمولاً با استفاده از همه‌ي اطلاعات قابل‌دسترس مي‌توان احتمال تصميم درست را بالا برد. همان‌طور كه از جمله‌هاي صورت مسأله مي‌توان فهميد اگر دانشجويان از اطلاعاتي كه از اولين فرصت ناشي مي‌شود استفاده نكنند احتمال «موفقيت» از 67/41 به 25/6 درصد كاهش مي‌يابد.

اين حالت را از لحاظ آماري با موقعيتي مقايسه كنيد كه بر پايه‌ي آن تصميم‌گيري به‌جاي استفاده از همه‌ي اطلاعات قابل‌دسترس بر «متوسط‌ها» بنا نهاده شده باشد.

به‌عنوان مثال
خيلي از ما با اين راهكار متعجب مي‌شويم كه با هواپيمايي پرواز مي‌كنيم كه صندلي‌هايش به‌نظر براي آدم‌هاي متوسط طراحي شده بدون اين‌كه رعايت توزيع اندازه‌ي آدم‌ها گرديده باشد. افسوس كه اين ميانگين كه در ساخت صندلي‌هاي هواپيما استفاده مي‌‌شود مربوط به قرني بوده است كه مردم كوچك‌تر بوده‌اند!

ب – زماني كه تعداد احتمال‌ها مانند مسأله‌ي ما كوچك باشد ساده‌ترين راه عبارت است از محسوب كردن تعداد نتايج «موفقيت‌اميز» كه بايد فهرست شود.

بعضي‌ها در مواجهه با اين نوع مسائل، كلي‌تر فكر مي‌كنند يعني تعداد افراد را بيش از چهار در نظر مي‌گيرند؛ در اين صورت تشكيل فهرست از لحاظ عملي غيرممكن به‌نظر مي‌رسد.


فرض كنيد اعضاي گروه به‌جاي چهار نفر  دانشجو باشند كه هريك امكان انتخاب دو جعبه با يك راهكار را داشته باشند. هم‌چنين در نظر بگيريد  تعداد جايگشت‌هاي «موفق» براي نام‌هاي اعضاي گروه باشد. تعداد جايگشت‌هاي «موفق» با نام اولين دانشجو در اولين جعبه با تعداد جايگشت‌هاي «موفق» براي  شركت‌كننده‌ي باقي‌مانده يعني  برابر است.

اولين دانشجو هم‌چنين زماني مي‌تواند «موفق» باشد كه اولين جعبه وي را به جعبه‌اي رهنمون كند كه حرف اول نام وي بر روي كارت درون آن قرار گرفته است.

در اين صورت «برنده شدن» «گروه» با  جايگشت محقق خواهد شد ( جايگشت براي هر  حرف ممكن بر روي كارت داخل جعبه). احتمال اين‌كه «گروه» با  دانشجو «موفق» باشد از رابطه‌ي ذيل به‌دست خواهد آمد:





(رابطه‌‌ي 2)

مي‌دانيم  و  است لذا چند مقدار اول بدين‌صورت محاسبه خواهد شد:














(رابطه‌‌ي 3)

احتمال اين‌كه «گروه» با  دانشجو هر يك بتوانند به كارت درون  جعبه نگاه كنند نيز قابل‌محاسبه است. راهكاري كه براي هر دانشجو پيشنهاد مي‌شود آن است كه با جعبه‌اي آغاز كند كه با نامش ارتباط دارد؛ سپس جعبه‌اي را با توجه نام پيدا شده (در جعبه‌ي قبلي) برگزيند و اين كار را ادامه دهد تا اين‌كه «موفق» شود يا در همه‌ي  بار توفيقي به‌دست نياورد.

مي‌بينيم كه «گروه» تا زماني «برنده» مي‌شود كه جايگشت حروف اول نام‌ها در جعبه‌ها داراي حلقه‌اي با طول بزرگ‌تر از  نباشد. با شمارش جايگشت‌ها با  يا كم‌تر حلقه (با كامپيوتر) به‌راحتي با فرمول «بازگشتي» قابل انجام است.

به‌عنوان مثال
اكنون فرض كنيد اعضاي گروه يكصد نفر  بوده و مي‌خواهيم احتمال موفقيت را براي  انتخاب بيابيم. در اين‌جا ساده‌تر است كه تعداد جايگشت‌هايي را بيابيم كه منجر به «موفقيت» نمي‌شود جايگشت‌هايي كه داراي حلقه‌اي با طول 50 يا بيش‌تر باشد. در اين صورت احتمال «موفقيت» از رابطه‌ي ذيل محاسبه خواهد شد:





(رابطه‌ي 4)

احتمال 31 درصد واقعاً قابل‌ملاحظه است زماني كه با عدم امكان نزديك شدن به «موفقيت» با «راهكار داراي تأثير كم‌تر» مقايسه مي‌شود.

1387/1/26 لينک مستقيم

فرستنده :
آيدين HyperLink HyperLink 1387/2/10
مـتـن : خييييييييييييلي ممنونم
پاسـخ : آيدين جان!
سلام
از اظهار لطفت نهايت تشكر و امتنان را داريم.
به‌خصوص كه «خيلي» آن خيلي ادامه‌دار بود!
انشاءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content