XMod
 چراغ‌هاي راهنمايي (مسابقه‌ي شماره‌ي 82)
چراغ‌هاي راهنمايي (مسابقه‌ي شماره‌ي 82)مسابقه كامپيوتر
ضرب گراف‌ها، آناليز فوريه و روش‌هاي اسپكترال ... سؤال همراه با جواب

چراغ‌هاي راهنمايي






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر
    - آشنايي با گراف‌ها
 محتواي آموزشي
    
- گراف‌ها.




سؤال

مسؤوليت تنظيم چراغ‌هاي راهنمايي رانندگي را به يك استاد دانشگاه در رشته‌ي كامپيوتر سپرده‌اند. رنگ‌هاي «قرمز»، «زرد» و «سبز» يك چراغ راهنمايي با سوييچ‌هاي سه‌موقعيتي كنترل مي‌شود. سه موقعيت هر سوييچ با اعداد صفر، 1 و 2 مشخص شده و سوييچ‌ها از دو قاعده پيروي مي‌كنند:

الف – رنگ نمايش‌داده شده‌ي چراغ راهنمايي تنها به موقعيت‌هاي سوييچ‌ها بستگي دارد.

ب – اگر در يك زمان موقعيت‌هاي همه‌ي سه سوييچ را تغيير دهيم رنگ چراغ راهنمايي تغيير خواهد كرد.

در حالت اول چراغ راهنمايي «قرمز» بوده سه سوييچ در موقعيت «صفر» قرار دارند.

 

شكل 1.

سوييچ A را به وضعيت 1 منتقل مي‌كنيم در اين‌صورت چراغ راهنمايي «زرد» مي‌شود.

 

شكل 2.

به‌نظر شما اگر دومين سوييچ به موقعيت 2 تغيير يابد (شكل 3) چه اتفاقي خواهد افتاد؟

 

شكل 3.

به‌طور كلي توضيح دهيد كدام موقعيت‌هاي سوييچ‌ها به كدام‌ رنگ‌هاي چراغ راهنمايي بستگي دارد.




جواب
زماني كه دومين سوييچ به وضعيت 2 تغيير مي‌يابد چراغ راهنمايي «زرد» باقي مي‌ماند! رنگ چراغ راهنمايي تنها به موقعيت سوييچ اول بستگي دارد.

ممكن است از يك گراف داراي 27 رأس با برچسب‌هاي الف ب ج استفاده شود:

هريك از موقعيت‌هاي ،  و  نمايانگر «صفر»، «يك» يا «دو» هستند كه در آن ،  و  به‌ترتيب موقعيت‌هاي اولين، دومين و سومين محسوب مي‌شوند. دو رأس چنين گرافي زماني با يك يال به يكديگر متصل مي‌شوند كه عدد مربوط به تمام برچسب‌هاي آن‌ها در همه‌ي سه جزو متفاوت باشند. استفاده از «گراف‌ها» باعث مي‌شود بعضي روابط ساده‌تر شوند اما براي ساده‌سازي جواب اين مسأله به‌نظر مي‌رسد نبايد از اين روش استفاده شود.

در جدول 1 فهرستي از 27 حالت وجود دارد كه از علامت  در ستون‌هايي از هر رنگ استفاده مي‌شود كه با قاعده‌ي «ب» حذف شده است.

ابتدا با  (به‌عنوان وضعيت اوليه) شروع مي‌كنيم كه در آن همه‌ي سه سوييچ در موقعيت «صفر» هستند ... هم‌چنين  در ستون «قرمز» و عدد با يك  در ستون «زرد» وجود دارد.

با اعمال قاعده‌ي 2، هر وضعيتي با ارقام غيرصفر در همه‌ي سه حالت باعث اعمال علامت  در ستون‌ «قرمز» مي‌شود. اين موارد به رنگ «قرمز» نمي‌تواند مرتبط باشد.

به‌طور مشابه حالت‌هايي با عدد 1 در اولين محل و ارقام غيرصفر در دو دو محل ديگر باعث اعمال علامت  در ستون‌ «زرد» مي‌شود (جدول 1).

جدول 1 – حالت اوليه.

 قرمز

زرد

سبز

 

قرمز

زرد سبز   قرمز

زرد

سبز

000

قرمز

      100       200         

001

     

101

     

201

     

002

     

102

     

202

     

010

     

110

     

210

     

011

 

 

111

   

211

سبز

012

 

 

112

   

212

سبز

020

     

120

     

220

     

021

 

 

121

     

221

سبز

022

 

 

122

     

222

سبز

از آن‌جايي كه ، ،  و  ممكن نيست «زرد» ‌باشند در اين حالت‌ها چراغ راهنمايي «سبز» خواهد بود. بنابراين باعث اعمال علامت  در ستون‌ «سبز» مي‌شود.

بنابراين اكنون داراي چهار حالت سبز  خواهيم بود؛ هريك از اين حالت‌ها به ما اجازه مي‌دهند نتيجه بگيريم كه بسياري از حالت‌ها به‌نام‌هاي و  نمي‌تواند «سبز» باشد كه در آن جمع‌ها به‌پيمانه‌ي 3 تنزل يافته‌اند.

در حقيقت اين‌ها همه‌ي حالت‌هايي هستند كه با «صفر» يا «يك» آغاز مي‌شوند. نتيجه مي‌گيريم كه هر حالتي كه با «صفر» يا «يك» آغاز مي‌شوند نمي‌توانند «سبز» باشند (جدول 2).

جدول 2.

 

 قرمز

زرد

سبز

 

قرمز

زرد سبز   قرمز

زرد

سبز

000

قرمز

 

100  

زرد

200      

001

   

101

   

201

     

002

   

102

   

202

     

010

   

110

   

210

     

011

قرمز

111

زرد

211

سبز

012

قرمز

112

زرد

212

سبز

020

   

120

   

220

     

021

قرمز

121

زرد

221

سبز

022

قرمز

122

زرد

222

سبز

اين امر به ما اجازه مي‌دهد ، ،  و  بايد نشان‌دهنده‌ي چراغ راهنمايي در وضعيت «قرمز» بوده و ، ،  و  بيانگر وضعيت «زرد» باشند.

اطلاعات جديدمان به ما اجازه مي‌دهد نتيجه بگيريم هر سه‌تايي‌اي كه با 1 يا 2 آغاز مي‌شود نمي‌تواند «قرمز» باشد؛ علت آن است كه ،  و بيانگر از در همه‌ي سه موقعيت متفاوت است؛ اين در حالي است كه و در همه‌ي موقعيت‌هاي سه‌گانه از متفاوت است. به‌همان ترتيب با ، ، ،  و  تفاوت دارند.

به‌طور مشابه هر سه‌تايي‌اي كه با يك «صفر» يا «دو» آغاز مي‌شود نمي‌تواند «زرد» باشد.

اين امر منتهي به نتيجه‌ي ذيل مي‌شود:

- «اگر اولين سوييچ در موقعيت «صفر» باشد چراغ راهنمايي «قرمز» خواهد بود. اگر اولين سوييچ در موقعيت «يك» باشد چراغ راهنمايي «زرد» و اگر اولين سوييچ در موقعيت «دو» باشد چراغ راهنمايي «سبز» خواهد بود».

به‌ويژه زماني كه سوييچ دوم از حالت به موقعيت 2 تغيير يابد چراغ راهنمايي «زرد» باقي خواهد ماند.

بايد توجه داشت كه تقارني وجود دارد كه به ما اجازه مي‌دهد نتيجه‌ي معمول‌تري به‌دست آوريم. آن‌چه واقعاً نشان داده‌ايم آن است كه به‌محض اطلاع از دو حالتي كه به رنگ‌هاي متفاوتي بستگي دارد اين حالت‌ها در موقعيت يك سوييچ با يكديگر تفاوت دارند در حالي كه مطابق با دو موقعيت ديگر هستند پس مي‌دانيم كه وضعيت سوييچ متفاوت به‌تنهايي كنترل‌كننده‌ي رنگ‌ها خواهد بود.

به‌عنوان مثال
در حالي كه مي‌دانيم هر دو حالت  و  با رنگ «سبز» تطبيق دارد. بنابراين به اطلاعات بيش‌تري نياز خواهيم داشت. به‌علاوه اين‌كه گفته شود  «سبز» است در حالي كه  «زرد» مي‌باشد كافي نخواهد بود.

اين امر به هر عدد از سوييچ سه‌موقعيتي اجازه مي دهد رنگ‌هاي «قرمز»، «زرد» و «سبز» چراغ راهنمايي را كنترل كند. گفته مي‌شود تنها زماني كه موقعيت‌هاي سوييچ‌ها تغيير مي‌كند رنگ چراغ راهنمايي دستخوش تغيير خواهد شد.

بنابراين در واقع مي‌توان ثابت كرد عامل كنترل‌كننده در رنگ چراغ راهنمايي تنها مربوط به يكي از سوييچ‌ها است. ظاهراً اين مسأله يكي از مسائل با ريشه‌ي نامعلوم در مجارستان در دهه‌ي 1350 (1970 ميلادي) بوده است.

1387/4/9 لينک مستقيم

فرستنده :
محمد علي برومند HyperLink HyperLink 1387/4/25
مـتـن : سبز ميگردد.
زيرا اگر هر سه سويچ را يك گراف جهت دار درنظر بگيريم كه از سه مولفه ساخته شده باشند، در اين صورت سه حالت بالا سه گراف غير يكريخت مي باشد در اولي :داراي سه مولفه با سه يال،در حالت دوم داراي يك مولفه با يك يال و دو مولفه باسه يال ودر حالت آخر دومولفه با سه يال ويك مولفه با
دو يال قرار دارد.به همين جهت سه گراف غير يكريخت داريم. درنتيجه حالت آخر بايد سبز باشد.
پاسـخ : ايميل فرستنده: roshdeno@yahoo.com
تاريخ تولد: 1387/4/20

محمد علي جان!
از اين‌كه با شجاعت به اين سؤال پاسخ دادي ازت تشكر مي‌كنيم.
اما براي دوستات توضيح ندادي به‌فرض يك‌ريخت بودن گراف‌ها چگونه نتيجه گرفتي كه در حالت آخر چراغ بايد «سبز» باشد.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1387/4/25
مـتـن : به‌نظر شما اگر دومين سوييچ به موقعيت 2 تغيير يابد (شكل 3) چه اتفاقي خواهد افتاد؟ در اين‌صورت چراغ راهنمايي «زرد» مي‌شود.
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1387/4/12


دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
جوابت كاملاً صحيحه.
منتها راجع به علت جوابت هم براي دوستات توضيح بده.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله مثل هميشه موفق باشي!

فرستنده :
علی ظفر مسافر HyperLink HyperLink 1387/4/25
مـتـن : به نظر من این چراغ یک سری رمز به صورت علامت های منفی (سبز) و مثبت (نارنجی) و خنثی به معنی قرمز میباشد که این علامت ها با ترکیب سوییچ ها به دست می اید به این شکل که کلید 1 علامت مثبت و کلید صفر به معنا خنثی و کلید دو به معنای علامت منفی میباشد که در شکل یک سوییچ اول و دوم و سوم خنثی اند و جمع انها نیز خنثی است پس چراغ به رنگ قرمز است و در شکل دو سوییچ اول و دوم خنثی اما سوییچ سوم مثبت است و جمع برداری انها مثبت است که در نهایت چراغ نارنجی است و اما در شکل سه سوییچ اول خنثی و سوییچ دوم منفی و سوییچ سوم منفی است که جمع برداری انها منفی است و باید چراغ به رنگ سبز در اید. ممنونم.
پاسـخ : ايميل فرستنده: ali_zafarzafar@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1387/4/12

علي جان!
از اين‌كه با شجاعت به اين سؤال پاسخ دادي ازت تشكر مي‌كنيم.
اما دوست خوبم
سؤا‌ل‌مون از شما اينه كه چرا بعد از اختصاص علامت‌هاي مثبت، منفي و خنثي به موقعيت‌هاي 1، 2 و 0، علامت چراغ راهنمايي را به «جمع» برداري اين علايم مرتبط كرده‌اي ...
در اين مورد لطفاً توضيح بيش‌تري بده!
اما اگر ازمون راهنمايي بخواي پيشنهاد مي‌كنم كليه‌ي حالت‌هاي ممكن (مجموعاً 27 حالت) را به‌صورت جدولي در نظر بگيري.
بنابراين اگر مثلاً: سه چراغ در وضعيت 000 (هر سه صفر) باشند طبق قاعده چراغ راهنمايي را «قرمز» درنظر بگيري و اگر مثلاً: موقعيت 100 باشد طبق قاعده چراغ راهنمايي را «زرد» محسوب كني و ...
اين‌جوري فكر مي‌كنم كار خيلي ساده مي‌شه.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 چراغ‌هاي راهنمايي (مسابقه‌ي شماره‌ي 82)
چراغ‌هاي راهنمايي (مسابقه‌ي شماره‌ي 82)مسابقه كامپيوتر
ضرب گراف‌ها، آناليز فوريه و روش‌هاي اسپكترال ... سؤال همراه با جواب

چراغ‌هاي راهنمايي






اشاره
آن‌چه با عنوان «چكيده» در اول مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌ها مشاهده مي‌كنيد صرفاً مخصوص معلمان، مربيان، كارشناسان محترم آموزشي و ساير علاقه‌مندان است.



چكيده
اهداف آموزشي
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي – دانش
    
- «دانش راه‌ها و وسايل برخورد با امور جزوي» > «دانش روش‌ها و روش‌شناسي»
 اهداف آموزشي در حوزه‌ي شناختي - توانايي‌ها و مهارت‌هاي ذهني
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تفسير»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «كاربستن»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تحليل» > «تحليل روابط»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «توليد يك نقشه يا مجموعه‌ اقدام‌هاي پيشنهادي»
    
- «فهميدن» > «ترجمه» > «تركيب» < «استنتاج مجموعه‌اي از روابط انتزاعي»
 نتايج مورد نظر
    - آشنايي با گراف‌ها
 محتواي آموزشي
    
- گراف‌ها.




سؤال

مسؤوليت تنظيم چراغ‌هاي راهنمايي رانندگي را به يك استاد دانشگاه در رشته‌ي كامپيوتر سپرده‌اند. رنگ‌هاي «قرمز»، «زرد» و «سبز» يك چراغ راهنمايي با سوييچ‌هاي سه‌موقعيتي كنترل مي‌شود. سه موقعيت هر سوييچ با اعداد صفر، 1 و 2 مشخص شده و سوييچ‌ها از دو قاعده پيروي مي‌كنند:

الف – رنگ نمايش‌داده شده‌ي چراغ راهنمايي تنها به موقعيت‌هاي سوييچ‌ها بستگي دارد.

ب – اگر در يك زمان موقعيت‌هاي همه‌ي سه سوييچ را تغيير دهيم رنگ چراغ راهنمايي تغيير خواهد كرد.

در حالت اول چراغ راهنمايي «قرمز» بوده سه سوييچ در موقعيت «صفر» قرار دارند.

 

شكل 1.

سوييچ A را به وضعيت 1 منتقل مي‌كنيم در اين‌صورت چراغ راهنمايي «زرد» مي‌شود.

 

شكل 2.

به‌نظر شما اگر دومين سوييچ به موقعيت 2 تغيير يابد (شكل 3) چه اتفاقي خواهد افتاد؟

 

شكل 3.

به‌طور كلي توضيح دهيد كدام موقعيت‌هاي سوييچ‌ها به كدام‌ رنگ‌هاي چراغ راهنمايي بستگي دارد.




جواب
زماني كه دومين سوييچ به وضعيت 2 تغيير مي‌يابد چراغ راهنمايي «زرد» باقي مي‌ماند! رنگ چراغ راهنمايي تنها به موقعيت سوييچ اول بستگي دارد.

ممكن است از يك گراف داراي 27 رأس با برچسب‌هاي الف ب ج استفاده شود:

هريك از موقعيت‌هاي ،  و  نمايانگر «صفر»، «يك» يا «دو» هستند كه در آن ،  و  به‌ترتيب موقعيت‌هاي اولين، دومين و سومين محسوب مي‌شوند. دو رأس چنين گرافي زماني با يك يال به يكديگر متصل مي‌شوند كه عدد مربوط به تمام برچسب‌هاي آن‌ها در همه‌ي سه جزو متفاوت باشند. استفاده از «گراف‌ها» باعث مي‌شود بعضي روابط ساده‌تر شوند اما براي ساده‌سازي جواب اين مسأله به‌نظر مي‌رسد نبايد از اين روش استفاده شود.

در جدول 1 فهرستي از 27 حالت وجود دارد كه از علامت  در ستون‌هايي از هر رنگ استفاده مي‌شود كه با قاعده‌ي «ب» حذف شده است.

ابتدا با  (به‌عنوان وضعيت اوليه) شروع مي‌كنيم كه در آن همه‌ي سه سوييچ در موقعيت «صفر» هستند ... هم‌چنين  در ستون «قرمز» و عدد با يك  در ستون «زرد» وجود دارد.

با اعمال قاعده‌ي 2، هر وضعيتي با ارقام غيرصفر در همه‌ي سه حالت باعث اعمال علامت  در ستون‌ «قرمز» مي‌شود. اين موارد به رنگ «قرمز» نمي‌تواند مرتبط باشد.

به‌طور مشابه حالت‌هايي با عدد 1 در اولين محل و ارقام غيرصفر در دو دو محل ديگر باعث اعمال علامت  در ستون‌ «زرد» مي‌شود (جدول 1).

جدول 1 – حالت اوليه.

 قرمز

زرد

سبز

 

قرمز

زرد سبز   قرمز

زرد

سبز

000

قرمز

      100       200         

001

     

101

     

201

     

002

     

102

     

202

     

010

     

110

     

210

     

011

 

 

111

   

211

سبز

012

 

 

112

   

212

سبز

020

     

120

     

220

     

021

 

 

121

     

221

سبز

022

 

 

122

     

222

سبز

از آن‌جايي كه ، ،  و  ممكن نيست «زرد» ‌باشند در اين حالت‌ها چراغ راهنمايي «سبز» خواهد بود. بنابراين باعث اعمال علامت  در ستون‌ «سبز» مي‌شود.

بنابراين اكنون داراي چهار حالت سبز  خواهيم بود؛ هريك از اين حالت‌ها به ما اجازه مي‌دهند نتيجه بگيريم كه بسياري از حالت‌ها به‌نام‌هاي و  نمي‌تواند «سبز» باشد كه در آن جمع‌ها به‌پيمانه‌ي 3 تنزل يافته‌اند.

در حقيقت اين‌ها همه‌ي حالت‌هايي هستند كه با «صفر» يا «يك» آغاز مي‌شوند. نتيجه مي‌گيريم كه هر حالتي كه با «صفر» يا «يك» آغاز مي‌شوند نمي‌توانند «سبز» باشند (جدول 2).

جدول 2.

 

 قرمز

زرد

سبز

 

قرمز

زرد سبز   قرمز

زرد

سبز

000

قرمز

 

100  

زرد

200      

001

   

101

   

201

     

002

   

102

   

202

     

010

   

110

   

210

     

011

قرمز

111

زرد

211

سبز

012

قرمز

112

زرد

212

سبز

020

   

120

   

220

     

021

قرمز

121

زرد

221

سبز

022

قرمز

122

زرد

222

سبز

اين امر به ما اجازه مي‌دهد ، ،  و  بايد نشان‌دهنده‌ي چراغ راهنمايي در وضعيت «قرمز» بوده و ، ،  و  بيانگر وضعيت «زرد» باشند.

اطلاعات جديدمان به ما اجازه مي‌دهد نتيجه بگيريم هر سه‌تايي‌اي كه با 1 يا 2 آغاز مي‌شود نمي‌تواند «قرمز» باشد؛ علت آن است كه ،  و بيانگر از در همه‌ي سه موقعيت متفاوت است؛ اين در حالي است كه و در همه‌ي موقعيت‌هاي سه‌گانه از متفاوت است. به‌همان ترتيب با ، ، ،  و  تفاوت دارند.

به‌طور مشابه هر سه‌تايي‌اي كه با يك «صفر» يا «دو» آغاز مي‌شود نمي‌تواند «زرد» باشد.

اين امر منتهي به نتيجه‌ي ذيل مي‌شود:

- «اگر اولين سوييچ در موقعيت «صفر» باشد چراغ راهنمايي «قرمز» خواهد بود. اگر اولين سوييچ در موقعيت «يك» باشد چراغ راهنمايي «زرد» و اگر اولين سوييچ در موقعيت «دو» باشد چراغ راهنمايي «سبز» خواهد بود».

به‌ويژه زماني كه سوييچ دوم از حالت به موقعيت 2 تغيير يابد چراغ راهنمايي «زرد» باقي خواهد ماند.

بايد توجه داشت كه تقارني وجود دارد كه به ما اجازه مي‌دهد نتيجه‌ي معمول‌تري به‌دست آوريم. آن‌چه واقعاً نشان داده‌ايم آن است كه به‌محض اطلاع از دو حالتي كه به رنگ‌هاي متفاوتي بستگي دارد اين حالت‌ها در موقعيت يك سوييچ با يكديگر تفاوت دارند در حالي كه مطابق با دو موقعيت ديگر هستند پس مي‌دانيم كه وضعيت سوييچ متفاوت به‌تنهايي كنترل‌كننده‌ي رنگ‌ها خواهد بود.

به‌عنوان مثال
در حالي كه مي‌دانيم هر دو حالت  و  با رنگ «سبز» تطبيق دارد. بنابراين به اطلاعات بيش‌تري نياز خواهيم داشت. به‌علاوه اين‌كه گفته شود  «سبز» است در حالي كه  «زرد» مي‌باشد كافي نخواهد بود.

اين امر به هر عدد از سوييچ سه‌موقعيتي اجازه مي دهد رنگ‌هاي «قرمز»، «زرد» و «سبز» چراغ راهنمايي را كنترل كند. گفته مي‌شود تنها زماني كه موقعيت‌هاي سوييچ‌ها تغيير مي‌كند رنگ چراغ راهنمايي دستخوش تغيير خواهد شد.

بنابراين در واقع مي‌توان ثابت كرد عامل كنترل‌كننده در رنگ چراغ راهنمايي تنها مربوط به يكي از سوييچ‌ها است. ظاهراً اين مسأله يكي از مسائل با ريشه‌ي نامعلوم در مجارستان در دهه‌ي 1350 (1970 ميلادي) بوده است.

1387/4/9 لينک مستقيم

فرستنده :
محمد علي برومند HyperLink HyperLink 1387/4/25
مـتـن : سبز ميگردد.
زيرا اگر هر سه سويچ را يك گراف جهت دار درنظر بگيريم كه از سه مولفه ساخته شده باشند، در اين صورت سه حالت بالا سه گراف غير يكريخت مي باشد در اولي :داراي سه مولفه با سه يال،در حالت دوم داراي يك مولفه با يك يال و دو مولفه باسه يال ودر حالت آخر دومولفه با سه يال ويك مولفه با
دو يال قرار دارد.به همين جهت سه گراف غير يكريخت داريم. درنتيجه حالت آخر بايد سبز باشد.
پاسـخ : ايميل فرستنده: roshdeno@yahoo.com
تاريخ تولد: 1387/4/20

محمد علي جان!
از اين‌كه با شجاعت به اين سؤال پاسخ دادي ازت تشكر مي‌كنيم.
اما براي دوستات توضيح ندادي به‌فرض يك‌ريخت بودن گراف‌ها چگونه نتيجه گرفتي كه در حالت آخر چراغ بايد «سبز» باشد.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

فرستنده :
m2006123 HyperLink HyperLink 1387/4/25
مـتـن : به‌نظر شما اگر دومين سوييچ به موقعيت 2 تغيير يابد (شكل 3) چه اتفاقي خواهد افتاد؟ در اين‌صورت چراغ راهنمايي «زرد» مي‌شود.
پاسـخ : ايميل فرستنده: m2006123@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1387/4/12


دوست خوبم!
ضمن تشكر از شما
جوابت كاملاً صحيحه.
منتها راجع به علت جوابت هم براي دوستات توضيح بده.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله مثل هميشه موفق باشي!

فرستنده :
علی ظفر مسافر HyperLink HyperLink 1387/4/25
مـتـن : به نظر من این چراغ یک سری رمز به صورت علامت های منفی (سبز) و مثبت (نارنجی) و خنثی به معنی قرمز میباشد که این علامت ها با ترکیب سوییچ ها به دست می اید به این شکل که کلید 1 علامت مثبت و کلید صفر به معنا خنثی و کلید دو به معنای علامت منفی میباشد که در شکل یک سوییچ اول و دوم و سوم خنثی اند و جمع انها نیز خنثی است پس چراغ به رنگ قرمز است و در شکل دو سوییچ اول و دوم خنثی اما سوییچ سوم مثبت است و جمع برداری انها مثبت است که در نهایت چراغ نارنجی است و اما در شکل سه سوییچ اول خنثی و سوییچ دوم منفی و سوییچ سوم منفی است که جمع برداری انها منفی است و باید چراغ به رنگ سبز در اید. ممنونم.
پاسـخ : ايميل فرستنده: ali_zafarzafar@yahoo.com
تاريخ ارسال: 1387/4/12

علي جان!
از اين‌كه با شجاعت به اين سؤال پاسخ دادي ازت تشكر مي‌كنيم.
اما دوست خوبم
سؤا‌ل‌مون از شما اينه كه چرا بعد از اختصاص علامت‌هاي مثبت، منفي و خنثي به موقعيت‌هاي 1، 2 و 0، علامت چراغ راهنمايي را به «جمع» برداري اين علايم مرتبط كرده‌اي ...
در اين مورد لطفاً توضيح بيش‌تري بده!
اما اگر ازمون راهنمايي بخواي پيشنهاد مي‌كنم كليه‌ي حالت‌هاي ممكن (مجموعاً 27 حالت) را به‌صورت جدولي در نظر بگيري.
بنابراين اگر مثلاً: سه چراغ در وضعيت 000 (هر سه صفر) باشند طبق قاعده چراغ راهنمايي را «قرمز» درنظر بگيري و اگر مثلاً: موقعيت 100 باشد طبق قاعده چراغ راهنمايي را «زرد» محسوب كني و ...
اين‌جوري فكر مي‌كنم كار خيلي ساده مي‌شه.
منتظر جوابت هستيم.
انشاءالله موفق باشي!

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content