XMod
 رمز موفقیت در المپیاد نجوم: کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 132)
رمز موفقیت در المپیاد نجوم: کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 132)
پیشنهادم این است بچه‌ها حتماً برای مطالعه در المپیاد، مشاوره بگیرند و وقت‌شان را تلف نکنند ... مصاحبه با «صدرا جزايري» دارنده‌ي مدال طلاي كشوري 1385 و جهاني 2006 المپياد نجوم

پیشنهادم این است بچه‌ها حتماً برای مطالعه در المپیاد، مشاوره بگیرند و وقت‌شان را تلف نکنند

دچار خودبزرگ‌بيني نشويد

رمز موفقیت در المپیاد نجوم، کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن است






اشاره
«صدرا» سال اول فقط تا مرحله‌ي اول نجوم رفت و سال بعد تونست طلاي نجوم بگيره.
به‌نظرشون توي المپياد نجوم نقش معلم خيلي پررنگ‌تر از بقيه‌ي المپيادها مي‌تونه باشه.
بيايم با هم با بقيه‌ي نظرات‌شون آشنا شيم.

راستي بچه‌ها لطفاً در مورد مصاحبه‌ها، كمي‌ها و كاستي‌ها و يا خوبي‌هاشون نظر بدين تا ما بتونيم مصاحبه‌هاي بهتر و با كيفيت‌تري و مطابق و باب ميل‌تون در بياريم. واقعاً خواهش‌منديم.

در ضمن اگر سؤالي از فرد مصاحبه‌شده داريد بپرسيد تا ازشون بپرسيم و جواب‌تونو بديم.




خودت را معرفی كن!
«صدرا جزایری» متولد 68، دبستان «سپهر معرفت» بودم راهنمایی و دبیرستان و پیش‌دانشگاهی «مفید 2» بودم. طلای المپیاد نجوم 1385 و برنز جهانی نجوم 2006.

 



 

چی شد كه وارد المپياد شدی؟
از سال سوم راهنمایی با یک‌سری کلاس نجوم در خارج مدرسه وارد نجوم شدم.

سال اول دبیرستان المپیاد نجوم مثل بقیه‌ي المپیادها ملی شد (يعني قبل از آن برای سمپادی‌ها برگزار می‌شد و معافیت کنکور نداشت!)

من هم رفتم سراغ المپیاد. سال اول فقط مرحله‌ي اول قبول شدم. سال بعد طلا گرفتم!



چه كسانی مشوقت بودن؟
پدر و مادر.

این خیلی مهم است که وقتی آدم دنبال علاقه‌اش می‌رود (البته با آگاهی و سنجش درست اولویت‌ها) پدر و مادر او را به‌خاطر این که بخشی از وقت‌اش را به‌جای درس خواندن صرف کار دیگر می‌کند سرزنش نکنند و تشویقش هم بکنند.

معلمی در «مفید 2» به‌نام «سید محمد کلانتریان» هم تشویق‌ام می‌کردند و خیلی کمک‌ام مي‌کردند.

و معلمین دیگری در «مفید 2» از جمله معلم فیزیکم آقای «محمد‌پور» و دیگر عزیزان.



حالا از المپياد بگيم ... مراحل
كشوری چه‌جوری هست؟
مثل المپیادهای دیگر است (لااقل از این به‌بعد این‌گونه است.) 



به‌نظرت رمز موفقيت‌ات چیه؟
رمز موفقیت در المپیاد نجوم، کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن است. 



از كلاس‌های تقويتی و ...
استفاده كردی؟
فقط برای مرحله‌ي دوم المپیاد نجوم یک‌سری کلاس 2 نفره داشتیم که خیلی مؤثر بود.

در المپیاد نجوم احتمالاً نقش معلم مهم‌تر از المپیادهای دیگر است. چون مطالبی از نجوم به‌صورت مدون در کتاب‌های خاصی نیستند و خیلی پراکنده‌اند.

یا این‌که در سطح بالایی در یک کتاب گفته شده‌اند. مثلاً در مورد فیزیک نوین (مرتبط با نجوم) کتاب هست ولی یک دبیرستانی نمی‌تواند آن‌ها را بفهمد چون ریاضی بلد نیست.

معلم می‌تواند مطالب را ساده‌تر بگوید!
 



كنكور چيه؟ فرق كنكور با المپياد
چيه؟ معايب و مزايای هر كدوم ...
مزایای المپیاد به کنکور
- مجبور نیستی چیزی را که به آن علاقه نداری بخوانی. مثلاً من اصلاً شیمی دوست ندارم. اگر می‌خواستم کنکور بدهم مجبور بودم یعنی در پیش‌دانشگاهی ما این‌طور بود که هفته‌ای حدود 200 تست شیمی بزنم.

خب این کار برای من عذاب است! البته این بدان معنا نیست که من اصلاً نباید شیمی یاد بگیرم. لازم است آدم بعضی کارها را که دوست ندارد انجام دهد.

- یک‌سالی که برای کنکور می‌خوانی اگر بخواهی بروی فلان دانشگاه، کم‌تر به کارهای دیگر می‌رسی.

در حقیقت یک امتحان نباید این‌قدر وقت آدم را بگیرد. المپیاد وقت‌گیر هست ولی نه این‌قدر.

- من رشد علمی را که در یک طلای المپیاد فیزیک یا ریاضی می‌بینم در دارنده‌ی رتبه‌ي اول کنکور سراسری نمی‌بینم!

کنکور خواندن بیش از آن‌که رشد علمی ایجاد کند وقت می‌گیرد.

مزایای کنکور به المپیاد
المپیاد ریسک دارد. مثلاً اگر به دوره بروی و طلا نگیری یک تابستان را از دست داده‌ای.

مخصوصاً اگر به خواندن درس‌های مدرسه عادت نداشته باشی وضعیت بدتر است.

ولی شنیده‌ام در دبیرستان «علامه حلی تهران» بهترین نتیجه‌های کنکور را نقره‌های فیزیک کشوری می‌آورند.
 



حالا می‌خواهی دانشگاه چه

رشته‌ای رو ادامه بدی ... با توجه به اين‌كه از سال دوم می‌تونی دو رشته بخونی چه رشته(هايی) رو انتخاب می‌كنی؟

انشاءالله فقط فیزیک.

البته اخیراً دوستی بنده را به خواندن ریاضی همراه فیزیک وسوسه کرده است!



به علاقه‌مندان برای شركت در
المپياد چه توصيه‌ای داری؟
در مرحله‌ي اول نجوم چند صد نفر انتخاب می‌شوند.

در مرحله‌ی دوم حدود 40 نفر.

در مرحله‌ی کشوری 10 نفر.

یک دیدگاه این است که در این مهلکه(!) چند 100 نفر چیزی عایدشان نشده، چند ده نفر ضرر کرده و تعداد انگشت‌شماری سود کرده‌اند.

این حالتی است که هدف از المپیاد را فقط عبور از سد کنکور بدانیم متأسفانه خیلی‌ها این دیدگاه را دارند.

اما به‌جز کنکور، المپیاد خواندن فواید جانبی دیگری هم دارد.

مثلاً در مورد فیزیک، کسی که برای المپیاد فیزیک درس می‌خواند نوعاً فیزیک را دقیق‌تر از بقیه یاد می‌گیرد.

این در دانشگاه می‌تواند برای او امتیاز محسوب شود چون زودتر از بقیه سعی کرده فیزیک را درک کند.

عبور از مراحل بالا به فرد این احساسِ درست را القا می‌کند که با کمک خدا و به‌وسیله‌ی تکیه بر توانایی‌هایش خیلی کارها را می‌تواند انجام دهد.

اگر به دوره راه پیدا کنید دوستان خیلی خوبی هم پیدا می‌نماييد.

پیشنهادم این است بچه‌ها حتماً برای مطالعه در المپیاد، مشاوره بگیرند و وقت‌شان را تلف نکنند. البته این که یک‌سری مباحثی با ربط به مثلاً نجوم ولی بی‌ربط به المپیاد نجوم‌ به‌بهانه‌ی المپیاد خوانده شود خوب است.

ولی نباید به گونه‌ای وقت آدم را بگیرد که منجر به عدم رسیدن به اهدافش بشود!
 



اوقات فراغت‌ات رو چه‌جوری
می‌گذرونی؟
در حال حاضر پنج‌شنبه‌ها حدود 90 دقیقه فوتبال بازی می‌کنم. تلویزیون به‌صورت پراکنده می‌بینم. 



بهترين تجربه‌اي كه داشتي؟
سؤال از این کلی‌تر نبود!

بهترین تجربه‌ی علمی‌ام را می‌گویم. نحوه‌ی علاقه‌مند شدنم به فیزیک، در دوره‌ي آمادگی تیم کتاب مکانیک «کلپنر» را که دست بچه‌ها دیده بودم گرفتم و قسمت‌هایی از آن را خواندم. این کتاب به‌همراه خوب فیزیک درس دادن معلم‌مان در دوره‌ي تابستانه و جهانی، باعث شد شیفته‌ي فیزیک بشوم!
 



يه بيت شعر ... ؟
یک تیکه‌اشو تقلب کردم (رفتم از کتاب دیدم!): از مولوی

خود ز فلک برتریم وز ملک افزون‌تریم
زین دو چرا نگذریم؟ منزل ما کبریاست

بخت جوان یار ما، دادن جان کار ما
قافله سالار ما، فخر جهان مصطفاست

(بر نبی‌خاتم و اهل‌بیت او صلوات)



به‌نظر تو مدارس چه كمكي به بچه‌ها

براي قبولي در المپاد مي‌توانند بكنند؟!

این‌که یک‌سری آدم در مدرسه انتخاب کنیم و همه‌ی کلاس‌هايشان را حذف کنیم که بروند المپیاد بخوانند کار درستی نیست. چون کسر بزرگ‌تر این آدم‌ ها (شاید همه‌اشان) ضرر می‌کنند.

دوره‌ي دبیرستان در زندگی «یک‌بار» اتفاق می‌افتد و دارای خصوصیات خاص خودش است که در جاهای دیگر نیست، من از دبیرستان خودم، سر کلاس رفتن با بچه ها بودم خیلی چیزها یاد گرفته‌ام.

اما از آن‌طرف سخت‌گیری زیاد هم خوب نیست. وقتی مدرسه می‌فهمد دانش‌آموزی علاقه‌مند و پای کار است باید به او فرصت مطالعه بدهد. مخصوصاً در زمان‌های نزدیک به برگزاری المپیاد.
 



آفت المپياد؟
خودبزرگ‌بيني!



خيلی ممنون
خواهش مي‌كنم.

1387/11/21 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 رمز موفقیت در المپیاد نجوم: کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 132)
رمز موفقیت در المپیاد نجوم: کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 132)
پیشنهادم این است بچه‌ها حتماً برای مطالعه در المپیاد، مشاوره بگیرند و وقت‌شان را تلف نکنند ... مصاحبه با «صدرا جزايري» دارنده‌ي مدال طلاي كشوري 1385 و جهاني 2006 المپياد نجوم

پیشنهادم این است بچه‌ها حتماً برای مطالعه در المپیاد، مشاوره بگیرند و وقت‌شان را تلف نکنند

دچار خودبزرگ‌بيني نشويد

رمز موفقیت در المپیاد نجوم، کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن است






اشاره
«صدرا» سال اول فقط تا مرحله‌ي اول نجوم رفت و سال بعد تونست طلاي نجوم بگيره.
به‌نظرشون توي المپياد نجوم نقش معلم خيلي پررنگ‌تر از بقيه‌ي المپيادها مي‌تونه باشه.
بيايم با هم با بقيه‌ي نظرات‌شون آشنا شيم.

راستي بچه‌ها لطفاً در مورد مصاحبه‌ها، كمي‌ها و كاستي‌ها و يا خوبي‌هاشون نظر بدين تا ما بتونيم مصاحبه‌هاي بهتر و با كيفيت‌تري و مطابق و باب ميل‌تون در بياريم. واقعاً خواهش‌منديم.

در ضمن اگر سؤالي از فرد مصاحبه‌شده داريد بپرسيد تا ازشون بپرسيم و جواب‌تونو بديم.




خودت را معرفی كن!
«صدرا جزایری» متولد 68، دبستان «سپهر معرفت» بودم راهنمایی و دبیرستان و پیش‌دانشگاهی «مفید 2» بودم. طلای المپیاد نجوم 1385 و برنز جهانی نجوم 2006.

 



 

چی شد كه وارد المپياد شدی؟
از سال سوم راهنمایی با یک‌سری کلاس نجوم در خارج مدرسه وارد نجوم شدم.

سال اول دبیرستان المپیاد نجوم مثل بقیه‌ي المپیادها ملی شد (يعني قبل از آن برای سمپادی‌ها برگزار می‌شد و معافیت کنکور نداشت!)

من هم رفتم سراغ المپیاد. سال اول فقط مرحله‌ي اول قبول شدم. سال بعد طلا گرفتم!



چه كسانی مشوقت بودن؟
پدر و مادر.

این خیلی مهم است که وقتی آدم دنبال علاقه‌اش می‌رود (البته با آگاهی و سنجش درست اولویت‌ها) پدر و مادر او را به‌خاطر این که بخشی از وقت‌اش را به‌جای درس خواندن صرف کار دیگر می‌کند سرزنش نکنند و تشویقش هم بکنند.

معلمی در «مفید 2» به‌نام «سید محمد کلانتریان» هم تشویق‌ام می‌کردند و خیلی کمک‌ام مي‌کردند.

و معلمین دیگری در «مفید 2» از جمله معلم فیزیکم آقای «محمد‌پور» و دیگر عزیزان.



حالا از المپياد بگيم ... مراحل
كشوری چه‌جوری هست؟
مثل المپیادهای دیگر است (لااقل از این به‌بعد این‌گونه است.) 



به‌نظرت رمز موفقيت‌ات چیه؟
رمز موفقیت در المپیاد نجوم، کسب مهارت در حل مسأله و اشتباه نکردن است. 



از كلاس‌های تقويتی و ...
استفاده كردی؟
فقط برای مرحله‌ي دوم المپیاد نجوم یک‌سری کلاس 2 نفره داشتیم که خیلی مؤثر بود.

در المپیاد نجوم احتمالاً نقش معلم مهم‌تر از المپیادهای دیگر است. چون مطالبی از نجوم به‌صورت مدون در کتاب‌های خاصی نیستند و خیلی پراکنده‌اند.

یا این‌که در سطح بالایی در یک کتاب گفته شده‌اند. مثلاً در مورد فیزیک نوین (مرتبط با نجوم) کتاب هست ولی یک دبیرستانی نمی‌تواند آن‌ها را بفهمد چون ریاضی بلد نیست.

معلم می‌تواند مطالب را ساده‌تر بگوید!
 



كنكور چيه؟ فرق كنكور با المپياد
چيه؟ معايب و مزايای هر كدوم ...
مزایای المپیاد به کنکور
- مجبور نیستی چیزی را که به آن علاقه نداری بخوانی. مثلاً من اصلاً شیمی دوست ندارم. اگر می‌خواستم کنکور بدهم مجبور بودم یعنی در پیش‌دانشگاهی ما این‌طور بود که هفته‌ای حدود 200 تست شیمی بزنم.

خب این کار برای من عذاب است! البته این بدان معنا نیست که من اصلاً نباید شیمی یاد بگیرم. لازم است آدم بعضی کارها را که دوست ندارد انجام دهد.

- یک‌سالی که برای کنکور می‌خوانی اگر بخواهی بروی فلان دانشگاه، کم‌تر به کارهای دیگر می‌رسی.

در حقیقت یک امتحان نباید این‌قدر وقت آدم را بگیرد. المپیاد وقت‌گیر هست ولی نه این‌قدر.

- من رشد علمی را که در یک طلای المپیاد فیزیک یا ریاضی می‌بینم در دارنده‌ی رتبه‌ي اول کنکور سراسری نمی‌بینم!

کنکور خواندن بیش از آن‌که رشد علمی ایجاد کند وقت می‌گیرد.

مزایای کنکور به المپیاد
المپیاد ریسک دارد. مثلاً اگر به دوره بروی و طلا نگیری یک تابستان را از دست داده‌ای.

مخصوصاً اگر به خواندن درس‌های مدرسه عادت نداشته باشی وضعیت بدتر است.

ولی شنیده‌ام در دبیرستان «علامه حلی تهران» بهترین نتیجه‌های کنکور را نقره‌های فیزیک کشوری می‌آورند.
 



حالا می‌خواهی دانشگاه چه

رشته‌ای رو ادامه بدی ... با توجه به اين‌كه از سال دوم می‌تونی دو رشته بخونی چه رشته(هايی) رو انتخاب می‌كنی؟

انشاءالله فقط فیزیک.

البته اخیراً دوستی بنده را به خواندن ریاضی همراه فیزیک وسوسه کرده است!



به علاقه‌مندان برای شركت در
المپياد چه توصيه‌ای داری؟
در مرحله‌ي اول نجوم چند صد نفر انتخاب می‌شوند.

در مرحله‌ی دوم حدود 40 نفر.

در مرحله‌ی کشوری 10 نفر.

یک دیدگاه این است که در این مهلکه(!) چند 100 نفر چیزی عایدشان نشده، چند ده نفر ضرر کرده و تعداد انگشت‌شماری سود کرده‌اند.

این حالتی است که هدف از المپیاد را فقط عبور از سد کنکور بدانیم متأسفانه خیلی‌ها این دیدگاه را دارند.

اما به‌جز کنکور، المپیاد خواندن فواید جانبی دیگری هم دارد.

مثلاً در مورد فیزیک، کسی که برای المپیاد فیزیک درس می‌خواند نوعاً فیزیک را دقیق‌تر از بقیه یاد می‌گیرد.

این در دانشگاه می‌تواند برای او امتیاز محسوب شود چون زودتر از بقیه سعی کرده فیزیک را درک کند.

عبور از مراحل بالا به فرد این احساسِ درست را القا می‌کند که با کمک خدا و به‌وسیله‌ی تکیه بر توانایی‌هایش خیلی کارها را می‌تواند انجام دهد.

اگر به دوره راه پیدا کنید دوستان خیلی خوبی هم پیدا می‌نماييد.

پیشنهادم این است بچه‌ها حتماً برای مطالعه در المپیاد، مشاوره بگیرند و وقت‌شان را تلف نکنند. البته این که یک‌سری مباحثی با ربط به مثلاً نجوم ولی بی‌ربط به المپیاد نجوم‌ به‌بهانه‌ی المپیاد خوانده شود خوب است.

ولی نباید به گونه‌ای وقت آدم را بگیرد که منجر به عدم رسیدن به اهدافش بشود!
 



اوقات فراغت‌ات رو چه‌جوری
می‌گذرونی؟
در حال حاضر پنج‌شنبه‌ها حدود 90 دقیقه فوتبال بازی می‌کنم. تلویزیون به‌صورت پراکنده می‌بینم. 



بهترين تجربه‌اي كه داشتي؟
سؤال از این کلی‌تر نبود!

بهترین تجربه‌ی علمی‌ام را می‌گویم. نحوه‌ی علاقه‌مند شدنم به فیزیک، در دوره‌ي آمادگی تیم کتاب مکانیک «کلپنر» را که دست بچه‌ها دیده بودم گرفتم و قسمت‌هایی از آن را خواندم. این کتاب به‌همراه خوب فیزیک درس دادن معلم‌مان در دوره‌ي تابستانه و جهانی، باعث شد شیفته‌ي فیزیک بشوم!
 



يه بيت شعر ... ؟
یک تیکه‌اشو تقلب کردم (رفتم از کتاب دیدم!): از مولوی

خود ز فلک برتریم وز ملک افزون‌تریم
زین دو چرا نگذریم؟ منزل ما کبریاست

بخت جوان یار ما، دادن جان کار ما
قافله سالار ما، فخر جهان مصطفاست

(بر نبی‌خاتم و اهل‌بیت او صلوات)



به‌نظر تو مدارس چه كمكي به بچه‌ها

براي قبولي در المپاد مي‌توانند بكنند؟!

این‌که یک‌سری آدم در مدرسه انتخاب کنیم و همه‌ی کلاس‌هايشان را حذف کنیم که بروند المپیاد بخوانند کار درستی نیست. چون کسر بزرگ‌تر این آدم‌ ها (شاید همه‌اشان) ضرر می‌کنند.

دوره‌ي دبیرستان در زندگی «یک‌بار» اتفاق می‌افتد و دارای خصوصیات خاص خودش است که در جاهای دیگر نیست، من از دبیرستان خودم، سر کلاس رفتن با بچه ها بودم خیلی چیزها یاد گرفته‌ام.

اما از آن‌طرف سخت‌گیری زیاد هم خوب نیست. وقتی مدرسه می‌فهمد دانش‌آموزی علاقه‌مند و پای کار است باید به او فرصت مطالعه بدهد. مخصوصاً در زمان‌های نزدیک به برگزاری المپیاد.
 



آفت المپياد؟
خودبزرگ‌بيني!



خيلی ممنون
خواهش مي‌كنم.

1387/11/21 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content