XMod
 توانا بود هر كه دانا و ديندار بود (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 97)
توانا بود هر كه دانا و ديندار بود (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 97)
به‌نظر من مهم‌ترين عامل موفقيت، پشتكار است ... مصاحبه با دكتر «عباس عباسي» يكي از اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌تكنيك)

توانا بود هر كه دانا و ديندار بود






اشاره
دكتر «عباس عباسي» يكي از اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌تكنيك) است كه متواضعانه به سؤال‌هاي همكارن‌مون در زمينه‌هاي مختلف جواب داده‌اند.

ضمن تشكر از ايشان نظرتون رو به ين مصاحبه‌ي هرچند كوتاه جلب مي‌كنيم و اين نويد رو به‌تون مي‌ديم كه به‌زودي مصاحبه‌هايي رو با اساتيد برجسته‌ي دانشگاه‌هاي ايران تقديم‌تون مي‌كنيم.





 



لطفا خودتونو معرفي كنيد! (سن

و مراكز تحصيلي و مراكز آموزش عالي‌اي كه در آن‌ها درس خوانده‌ايد، جهش در پايه‌هاي تحصيلي، عناوين و مسؤوليت‌هاي اجرايي مانند استاد بودن و ... ).

54 سال دارم، سال 1356 از دانشگاه علم و صنعت در رشته‌ي مهندسي مكانيك (تأسيسات حرارتي) فارغ‌التحصيل شدم. بعد از سربازي مدت 2 سال در آموزش و پرورش دبير فني بودم و سپس در سازمان صنايع ملي كار كردم و بعد براي ادامه‌ي تحصيل به انگلستان رفتم و كارشناسي ارشد و دكتراي مكانيك در گرايش تبديل انرژي خود را از دانشگاه «بيرمنگام» (Birmingham) در سال 68 اخذ كرده و به ايران برگشتم.

از ابتداي سال 1369 در دانشگاه مشغول به تدريس و انجام پروژه‌هاي پژوهشي شده‌ام. در حال حاضر دانشيار دانشكده‌ي مكانيك هستم. مسؤوليت‌هاي اجرايي مختلفي هم داشته‌ام كه اگر بخواهم اسم ببرم طولاني مي‌شود. لطفاً به آدرس ذيل مراجعه بفرماييد:
 

me.aut.ac.ir\abbassi.htm

 



 

لطفاً كمي هم در مورد رشته‌اتون

و زمينه‌هاي پروژه‌هاي پژوهشي‌تون توضيح بديد و اگر امكان دارد يكي از پروژه‌هاتون رو براي بچه‌ها توضيح بديد.

رشته‌ام مكانيك، گرايش حرارت و سيالات يا تبديل انرژي است. پروژه‌هاي پژوهشي كه تا ‌به‌حال از طريق دانشگاه با صنعت به كمك دوستانم انجام داده‌ام بيش‌تر در زمينه‌ي مميزي انرژي صنايع، طرح برچسب انرژي چيلرها و فن كويل‌ها و بهينه كردن مصرف انرژي بوده است‌.

يكي از پروژه‌ها در مورد درجه‌بندي چيلرهاي ساخت داخل از لحاظ مصرف انرژي بود. آزمايشگاه استاندارد آزمايش چيلرها را طراحي و سپس تعدادي از چيلرهاي داخلي را در آن، تحت شرايط استاندارد آزمايش و پس از تحليل نتايج مصرف انرژي آن‌ها و مقايسه با مصرف چيلرهاي شركت‌هاي خارجي جدولي براي رتبه‌بندي مرغوبيت چيلرهاي ساخت داخل ارائه شد.

شايد شما براي بعضي از محصول‌هاي برقي برچسب انرژي را مشاهده كرده‌ايد؛ در واقع اين برچسب در اين پروژه براي چيلرها ارائه شد. البته در اين مورد علل ضعف عملكردي چيلرهاي ساخت داخل تعيين و براي رفع آن‌ها نيز راهكار‌هايي ارائه شد.



خودتون رو آدم موفقي مي‌دونيد؟!

اصلاً به نظرتون موفقيت چطوري تعريف مي‌شه؟! (اگه امكان داره مهم‌ترين عوامل و رموز موفقيت رو هم بگيد!)

درجه‌ي موفقيت نسبي است. بنابراين وضعيت فعلي نسبت به وضعيت آرماني را مي‌شود سنجيد و درجه‌ي موفقيت را تعيين كرد. مهم‌ترين عامل موفقيت به‌نظرم پشتكار داشتن است.



فكر مي‌كنيد يك دانش‌آموز و

دانش‌پژوه موفق (و در عين حال يك دانشجوي آينده) چه ويژگي‌هايي داره؟!

هدفمند حركت مي‌كند؛ در رسيدن به آرمان‌هايش پشتكار دارد. شهامت اصلاح خطاهايش را دارد. از تجربه‌ي ديگران استفاده مي‌كند. 



چه كسي الگوي شما هست
(بوده)؟! و چرا؟!
الگوي خاصي نداشتم. فقط هر جا بودم احساس مي‌كردم بايد نهايت تلاشم را براي هدف مورد نظر به‌كار بگيرم. 



آقاي دكتر! در مورد جوي كه در

دوره‌ي متوسطه‌ي ايران وجود داره چه نظري داريد و در مورد كنكور و المپياد ... و چه پيشنهادي داريد؟!

متأسفانه از جو دوره‌ي متوسطه در ايران خبري ندارم. تا چند سال پيش كه فرزندانم تحصيل مي‌كردند تا حدودي اطلاع داشتم ولي الان نه، فقط مي‌دانم كه رقابت شديدي بين دانش‌آموزان براي ورود به دانشگاه وجود دارد. 



و در مورد جو دانشگاه ... با توجه

به اين‌كه بيش‌تر مخاطبان ما رو دانش‌آموزان دبيرستاني تشكيل مي‌دن چه توصيه‌هايي به‌شون داريد؟!

در دانشگاه محيط بازتر از دبيرستان است. جو دانشگاه با دانشگاه به لحاظ مسائل سياسي، آموزشي و اجتماعي فرق مي‌كند. 



يه سؤال شخصي: شما توي

رشته‌اتون دنبال چي مي‌گرديد؟! چي شد كه مكانيك رو انتخاب كرديد؟!

رشته‌ي ما مثل ساير رشته‌ها هزاران شاخه‌ي فرعي كاربردي دارد. همه در مجموع فكر مي‌كنم دنبال اين مطلب هستيم كه اگر توانستيم مرزهاي دانش را قدري جلو ببريم. 



آقاي دكتر! شما چقدر از وقت‌تون

صرف تدريس و پژوهش مي‌شود؟! اوقات فراغت رو چه‌جوري مي‌گذرونيد؟!

از صبح تا قبل از خواب مشغول كارهاي دانشگاه هستم. سعي مي‌كنم روزي يك‌ساعت نيز ورزش كنم. 



بهترين تجربه‌اي كه داشتيد...؟!
هرچه انسان بيش‌تر به كارهاي خوب و مفيد براي بالا بردن آگاهي و خودسازي و كمك به ساير هم‌نوعان بپردازد خداوند متعال درهاي رحمتش را به روي او باز مي‌كند. 



بهترين كتابي كه خونديد...؟!

كتاب زياد خوانده‌ام، واقعاً مشكل است بگويم كدام بهتر بوده است. 



يه بيت شعر مي‌گيد؟!
توانا بود هر كه دانا و ديندار بود. 


به دانش‌آموزان علاقه‌مند به

پژوهش در اين رشته چه توصيه‌اي داريد؟! از كجا و چه‌طوري شروع كنند و چه‌جوري به علاقه‌اشون بپردازند؟!

پس از ورود به دانشگاه سعي كنند شناخت كافي نسبت به مباني علم مكانيك پيدا كنند. پس از انتخاب گرايش، راه‌هاي نيل به علاقه‌اشون را ما سعي مي‌كنيم به‌شون نشون بديم، در واقع كار ما معلم‌ها همين است. 



در مورد دانش‌پژوه موفق صحبت

كرديم، حالا لطفاً كمي در مورد دانشجو‌هاي نخبه و چگونگي حمايت از اون‌ها بگيد. چه نهاد‌هايي از دانشجويان با‌استعداد حمايت مي‌كنند؟

براي اين عزيزان آيين‌نامه‌هاي خاصي وجود دارد. براي مثال در دانشگاه‌ها دفاتري براي حمايت از دانشجويان ممتاز هست كه حمايت‌هاي لازم از آن‌ها را به‌عمل مي‌آورند. 



و اما يك موضوع تكراري ولي
مهم ... فرار مغز‌ها؟!
متأسفانه بهترين استعداد‌هاي كشور كه هزينه زيادي براي‌شان شده است تمايل زيادي به رفتن به خارج دارند. شرايط عمومي داخل و ارتباط‌هاي زيادي كه امكانش فراهم شده اين ميل جابجايي را تشديد هم كرده است.

به‌هر‌حال خارج كشور به‌لحاظ امكانات تحصيلي و سيستم‌هاي مديريت مدرن و جاذبه‌هاي ديگر بسيار پر‌كشش است، ولي يك نكته را عزيزان نبايد فراموش كنند و آن حفظ هويت فردي است كه متاسفانه در آن محيط‌ها پس از چند سال از دست مي‌رود و اين جاي نگراني دارد.
 



خيلي ممنون ... حرف آخر؟!
ديگه عرضي ندارم و منتظر حضور سبز شما عزيزان در دانشگاه هستيم. 

1387/5/20 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 توانا بود هر كه دانا و ديندار بود (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 97)
توانا بود هر كه دانا و ديندار بود (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 97)
به‌نظر من مهم‌ترين عامل موفقيت، پشتكار است ... مصاحبه با دكتر «عباس عباسي» يكي از اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌تكنيك)

توانا بود هر كه دانا و ديندار بود






اشاره
دكتر «عباس عباسي» يكي از اساتيد دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي‌تكنيك) است كه متواضعانه به سؤال‌هاي همكارن‌مون در زمينه‌هاي مختلف جواب داده‌اند.

ضمن تشكر از ايشان نظرتون رو به ين مصاحبه‌ي هرچند كوتاه جلب مي‌كنيم و اين نويد رو به‌تون مي‌ديم كه به‌زودي مصاحبه‌هايي رو با اساتيد برجسته‌ي دانشگاه‌هاي ايران تقديم‌تون مي‌كنيم.





 



لطفا خودتونو معرفي كنيد! (سن

و مراكز تحصيلي و مراكز آموزش عالي‌اي كه در آن‌ها درس خوانده‌ايد، جهش در پايه‌هاي تحصيلي، عناوين و مسؤوليت‌هاي اجرايي مانند استاد بودن و ... ).

54 سال دارم، سال 1356 از دانشگاه علم و صنعت در رشته‌ي مهندسي مكانيك (تأسيسات حرارتي) فارغ‌التحصيل شدم. بعد از سربازي مدت 2 سال در آموزش و پرورش دبير فني بودم و سپس در سازمان صنايع ملي كار كردم و بعد براي ادامه‌ي تحصيل به انگلستان رفتم و كارشناسي ارشد و دكتراي مكانيك در گرايش تبديل انرژي خود را از دانشگاه «بيرمنگام» (Birmingham) در سال 68 اخذ كرده و به ايران برگشتم.

از ابتداي سال 1369 در دانشگاه مشغول به تدريس و انجام پروژه‌هاي پژوهشي شده‌ام. در حال حاضر دانشيار دانشكده‌ي مكانيك هستم. مسؤوليت‌هاي اجرايي مختلفي هم داشته‌ام كه اگر بخواهم اسم ببرم طولاني مي‌شود. لطفاً به آدرس ذيل مراجعه بفرماييد:
 

me.aut.ac.ir\abbassi.htm

 



 

لطفاً كمي هم در مورد رشته‌اتون

و زمينه‌هاي پروژه‌هاي پژوهشي‌تون توضيح بديد و اگر امكان دارد يكي از پروژه‌هاتون رو براي بچه‌ها توضيح بديد.

رشته‌ام مكانيك، گرايش حرارت و سيالات يا تبديل انرژي است. پروژه‌هاي پژوهشي كه تا ‌به‌حال از طريق دانشگاه با صنعت به كمك دوستانم انجام داده‌ام بيش‌تر در زمينه‌ي مميزي انرژي صنايع، طرح برچسب انرژي چيلرها و فن كويل‌ها و بهينه كردن مصرف انرژي بوده است‌.

يكي از پروژه‌ها در مورد درجه‌بندي چيلرهاي ساخت داخل از لحاظ مصرف انرژي بود. آزمايشگاه استاندارد آزمايش چيلرها را طراحي و سپس تعدادي از چيلرهاي داخلي را در آن، تحت شرايط استاندارد آزمايش و پس از تحليل نتايج مصرف انرژي آن‌ها و مقايسه با مصرف چيلرهاي شركت‌هاي خارجي جدولي براي رتبه‌بندي مرغوبيت چيلرهاي ساخت داخل ارائه شد.

شايد شما براي بعضي از محصول‌هاي برقي برچسب انرژي را مشاهده كرده‌ايد؛ در واقع اين برچسب در اين پروژه براي چيلرها ارائه شد. البته در اين مورد علل ضعف عملكردي چيلرهاي ساخت داخل تعيين و براي رفع آن‌ها نيز راهكار‌هايي ارائه شد.



خودتون رو آدم موفقي مي‌دونيد؟!

اصلاً به نظرتون موفقيت چطوري تعريف مي‌شه؟! (اگه امكان داره مهم‌ترين عوامل و رموز موفقيت رو هم بگيد!)

درجه‌ي موفقيت نسبي است. بنابراين وضعيت فعلي نسبت به وضعيت آرماني را مي‌شود سنجيد و درجه‌ي موفقيت را تعيين كرد. مهم‌ترين عامل موفقيت به‌نظرم پشتكار داشتن است.



فكر مي‌كنيد يك دانش‌آموز و

دانش‌پژوه موفق (و در عين حال يك دانشجوي آينده) چه ويژگي‌هايي داره؟!

هدفمند حركت مي‌كند؛ در رسيدن به آرمان‌هايش پشتكار دارد. شهامت اصلاح خطاهايش را دارد. از تجربه‌ي ديگران استفاده مي‌كند. 



چه كسي الگوي شما هست
(بوده)؟! و چرا؟!
الگوي خاصي نداشتم. فقط هر جا بودم احساس مي‌كردم بايد نهايت تلاشم را براي هدف مورد نظر به‌كار بگيرم. 



آقاي دكتر! در مورد جوي كه در

دوره‌ي متوسطه‌ي ايران وجود داره چه نظري داريد و در مورد كنكور و المپياد ... و چه پيشنهادي داريد؟!

متأسفانه از جو دوره‌ي متوسطه در ايران خبري ندارم. تا چند سال پيش كه فرزندانم تحصيل مي‌كردند تا حدودي اطلاع داشتم ولي الان نه، فقط مي‌دانم كه رقابت شديدي بين دانش‌آموزان براي ورود به دانشگاه وجود دارد. 



و در مورد جو دانشگاه ... با توجه

به اين‌كه بيش‌تر مخاطبان ما رو دانش‌آموزان دبيرستاني تشكيل مي‌دن چه توصيه‌هايي به‌شون داريد؟!

در دانشگاه محيط بازتر از دبيرستان است. جو دانشگاه با دانشگاه به لحاظ مسائل سياسي، آموزشي و اجتماعي فرق مي‌كند. 



يه سؤال شخصي: شما توي

رشته‌اتون دنبال چي مي‌گرديد؟! چي شد كه مكانيك رو انتخاب كرديد؟!

رشته‌ي ما مثل ساير رشته‌ها هزاران شاخه‌ي فرعي كاربردي دارد. همه در مجموع فكر مي‌كنم دنبال اين مطلب هستيم كه اگر توانستيم مرزهاي دانش را قدري جلو ببريم. 



آقاي دكتر! شما چقدر از وقت‌تون

صرف تدريس و پژوهش مي‌شود؟! اوقات فراغت رو چه‌جوري مي‌گذرونيد؟!

از صبح تا قبل از خواب مشغول كارهاي دانشگاه هستم. سعي مي‌كنم روزي يك‌ساعت نيز ورزش كنم. 



بهترين تجربه‌اي كه داشتيد...؟!
هرچه انسان بيش‌تر به كارهاي خوب و مفيد براي بالا بردن آگاهي و خودسازي و كمك به ساير هم‌نوعان بپردازد خداوند متعال درهاي رحمتش را به روي او باز مي‌كند. 



بهترين كتابي كه خونديد...؟!

كتاب زياد خوانده‌ام، واقعاً مشكل است بگويم كدام بهتر بوده است. 



يه بيت شعر مي‌گيد؟!
توانا بود هر كه دانا و ديندار بود. 


به دانش‌آموزان علاقه‌مند به

پژوهش در اين رشته چه توصيه‌اي داريد؟! از كجا و چه‌طوري شروع كنند و چه‌جوري به علاقه‌اشون بپردازند؟!

پس از ورود به دانشگاه سعي كنند شناخت كافي نسبت به مباني علم مكانيك پيدا كنند. پس از انتخاب گرايش، راه‌هاي نيل به علاقه‌اشون را ما سعي مي‌كنيم به‌شون نشون بديم، در واقع كار ما معلم‌ها همين است. 



در مورد دانش‌پژوه موفق صحبت

كرديم، حالا لطفاً كمي در مورد دانشجو‌هاي نخبه و چگونگي حمايت از اون‌ها بگيد. چه نهاد‌هايي از دانشجويان با‌استعداد حمايت مي‌كنند؟

براي اين عزيزان آيين‌نامه‌هاي خاصي وجود دارد. براي مثال در دانشگاه‌ها دفاتري براي حمايت از دانشجويان ممتاز هست كه حمايت‌هاي لازم از آن‌ها را به‌عمل مي‌آورند. 



و اما يك موضوع تكراري ولي
مهم ... فرار مغز‌ها؟!
متأسفانه بهترين استعداد‌هاي كشور كه هزينه زيادي براي‌شان شده است تمايل زيادي به رفتن به خارج دارند. شرايط عمومي داخل و ارتباط‌هاي زيادي كه امكانش فراهم شده اين ميل جابجايي را تشديد هم كرده است.

به‌هر‌حال خارج كشور به‌لحاظ امكانات تحصيلي و سيستم‌هاي مديريت مدرن و جاذبه‌هاي ديگر بسيار پر‌كشش است، ولي يك نكته را عزيزان نبايد فراموش كنند و آن حفظ هويت فردي است كه متاسفانه در آن محيط‌ها پس از چند سال از دست مي‌رود و اين جاي نگراني دارد.
 



خيلي ممنون ... حرف آخر؟!
ديگه عرضي ندارم و منتظر حضور سبز شما عزيزان در دانشگاه هستيم. 

1387/5/20 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content