XMod
 «لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 112)
«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 112)
مصاحبه با «مجيد اختراء‌چيان» نقره‌ی كشوری فيزيك 86 ... ممتاز‌ترين رمز موفقيتم تلاش و پشتكار است، كه هر دو از لطف خداست.

«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ»






اشاره
اول موافق نبود باهاش مصاحبه كنيم، چون می‌گفت اطلاعات يه نقره‌ی كشوری از اطلاعات يه طلای كشوری كم‌تره و بهتره بريم و با يه طلای كشوری مصاحبه كنيم!!!

اما بچه‌ها، واقعاً اين‌طوری نيست، نظر‌تون چيه؟! بياين اين مصاحبه رو با «مجيد اختراع‌چيان» دارنده‌ی مدال نقره‌ی كشوری رو با هم بخونيم بعدش ما رو از نظرتون مطلع كنيد.


 


 


 

خودت را معرفي کن!
بنده «مجيد اختراء‌چيان» هستم دانش‌آموز پيش‌دانشگاهي مدرسه‌ي «علامه حلي همدان» و دارنده‌ي مدال نقره‌ي كشوري المپياد فيزيك در سال 86.

 




جو مناسبي در مدرسه‌ی ما وجود داشت و
خيلي از بچه‌هاي مدرسه هم شروع به‌كار براي المپياد كرده بودند.



 
از ورود به المپياد نترسيد، از كنكور هم نترسيد.




چی شد که وارد المپياد شدی؟
از کجا شروع کردی؟
سالي كه ما وارد دبيرستان شديم مدرسه‌ي ما 2 مدال جهاني در رشته‌ي شيمي و چند مدال كشوري ديگه در شيمي، فيزيك و رياضي گرفته بود و جو مناسبي در مدرسه وجود داشت و خيلي از بچه‌هاي مدرسه هم شروع به‌كار براي المپياد كرده بودند خصوصاً در رشته‌ي شيمي.

دبير فيزيك ما (آقاي «فرجي») سر كلاس خارج از مباحث اصلي كتاب در مورد مباحث جالبي از فيزيك صحبت مي‌كرد كه علاقه‌ي من را به فيزيك تقويت كرد و من در ابتدا نه به‌عنوان المپياد بلكه در همان موارد (مثل كوانتوم، نسبيت و ...) شروع به مطالعه كردم و آخر سال دوم دبيرستان مطالعه براي المپياد را شروع كردم.




تدريس مطالب خارج از كتاب توسط دبير فيزيك‌مان علاقه‌ام را به‌فيزيك تقويت كرد.



اميدوارم كه هدف‌شان از المپياد فرار از كنكور نباشد!




چه کسانی مشوقت بودند؟
در زمينه‌ي المپياد مشوقان من دوستانم، معلمانم و والدينم بودند.




من در ابتدا نه به‌عنوان المپياد بلكه در همان موارد (مثل كوانتوم، نسبيت و ...)
شروع به مطالعه كردم.



«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ»




حالا از المپياد بگوييم ... مراحل
کشوري چه‌جوري هستند؟

همه‌ي مراحل به‌صورت كشوري برگزار مي‌شوند؛ يك توضيح كلي در مورد مراحل المپياد فيزيك اين‌كه:

در مرحله‌ي اول - كه سؤال‌ها به‌صورت چند‌گزينه‌اي و پاسخ كوتاه هستند - حدود 1000 نفر انتخاب مي‌شوند.
در مرحله‌ی‌ دوم سؤال‌ها تشريحي هستند به‌علاوه‌ي يك سؤال آزمايشگاهی كه نمره‌ي مرحله‌ي اول هم در نمره‌ي نهايي دو مرحله تأثير داده مي‌شود و در نهايت حدود 40 نفر (به‌اندازه‌ي يك كلاس) به دوره‌ي تابستاني راه پيدا مي‌كنند.

در دوره‌ي تابستاني حدود 5 امتحان تئوري و 5 امتحان آزمايشگاه گرفته مي‌شود كه معمولاً آزمايشگاه تقريباً 35 درصد نمره‌ي كل را تشكيل مي‌دهد و در نهايت 10 نفر مدال طلا مي‌گيرند و اين 10 نفر در دوره‌ي انتخابي تيم شركت مي‌كنند كه 5 نفر از آن‌ها به مسابقه‌ي جهاني مي‌روند.
 




آخر سال دوم دبيرستان مطالعه براي المپياد را شروع كردم



به نظر شما رمز موفقيتت
چيست؟

البته جدا كردن عواملي كه در موفقيت تأثير دارند سخت است ولي شايد ممتاز‌ترين‌شان علاقه و پشتكار باشند كه همه‌ي اين‌ها و هم‌چنين خود موفقيت از لطف خداوند هستند.




در زمينه‌ي المپياد مشوقان من دوستانم، معلمانم و والدينم بودند.




از کلاس‌هاي تقويتي و ...
استفاده کردي؟!

به جز يك دوره‌ي يك‌هفته‌اي - كه آموزش و پرورش همدان برگزار كرد - در هيچ كلاس ديگري شركت نكردم، البته در شهر ما كلاس مناسبي هم براي المپياد فيزيك وجود نداشت. 




از رقابت و موفق نشدن نترسيد و كمبود‌ها را
با تلاش از ميان ببريد





کنکور چيست؟! فرق کنکور با
المپياد؟! معايب و مزاياي هر کدام ...

اين‌كه كنكور چيست فكر مي‌كنم واضح باشد ولي فرقش با المپياد:

خب براي المپياد آن درسي را كه دوست داري و آن مباحثي را كه به آن‌ها علاقه‌مندي مي‌خواني و از ياد‌گيري عميق اين مطالب - كه به‌آن‌ها علاقه داري - لذت مي‌بري ولي براي كنكور بايد همه‌ي درس‌ها را - چه آن‌هايي را كه دوست داري و چه آن‌هايي را كه علاقه‌اي نداري - بخوانی و نمي‌تواني وقت خيلي زيادي براي يك مبحث يا درس خاص بگذاري و لازم نيست همه‌چيز را خيلي عميق ياد بگيري هر چند كه يادگيري عميق مي‌تواند كمك هم بكند.

ولي المپياد و كنكور از نظر من هيچ تضادي با هم ندارند و هر كدام مي‌تواند به موفقيت در ديگري كمك كند به شرطي‌كه خيلي افراط نشود.

خود من كه در المپياد فيزيك كار كرده بودم در رياضي و فيزيك براي كنكور مشكلي نداشتم. زمان خيلي كم‌تري براي اين دروس نياز بود كه مي‌توانستم براي بقيه‌ي درس‌ها بگذارم و آن‌ها را تقويت كنم. در نهايت هم نتيجه‌ي نسبتاً خوبي در كنكور گرفتم (رتبه‌ي 23 كشوري).

امتياز ديگري هم كه براي المپيادي‌ها در انتخاب رشته قايل مي‌شوند به كساني كه رتبه‌ي مورد نظرشان را كسب نكرده‌اند كمك زيادي مي‌كند.
 




ممتاز‌ترين رمز موفقيتم تلاش و پشتكار است
كه هر دو از لطف خداست.




حالا مي‌خواهي در دانشگاه چه
رشته‌اي بخوانی ... با توجه به اين‌که از سال دوم مي‌تواني دو‌رشته بخواني چه رشته‌(هايي) را انتخاب مي‌کني؟!

رشته‌ي برق را انتخاب كرده‌ام و اگر بتوانم فيزيك را هم به‌عنوان رشته‌ي دوم در كنارش مي‌خوانم. 



به جز يك دوره‌ي يك‌هفته‌اي - كه آموزش و پرورش همدان برگزار كرد -
در هيچ كلاس ديگري شركت نكردم.




به علاقه‌مندان براي شرکت در
المپياد چه توصيه‌اي داري؟!

از ورود به المپياد نترسند! اگر خودشان را باور كنند و تلاش داشته باشند موفق مي‌شوند.

از كنكور هم نترسند(!) مطمئن باشند كه اگر هم مدال طلا نگيرند المپياد به نتيجه‌ي كنكورشان كمك مي‌كند و البته من اميدوارم كه هدف‌شان از المپياد فرار از كنكور نباشد!
 




در شهر ما كلاس مناسبي هم براي المپياد فيزيك وجود نداشت.



 

اوقات فراغتت را چه‌جوري
مي‌گذراني؟!

بهترين تفريح من خواندن كتاب است، فيلم هم نسبتاً زياد مي‌بينم. اگر فرصتي پيش بيايد فوتبال هم بازي مي‌كنم. 




در المپياد آن‌چيزی را می‌خوانی كه به‌آن علاقه داری
و از آن لذت می‌بری!




بهترين تجربه‌اي که داشتي؟!

بهترين تجربه را نمي‌شود خيلي ساده مشخص كرد ولي يكي از بهترين تجربه‌هاي زندگي‌ام دوره‌ي تابستاني المپياد فيزيك بوده است. 




يادگيري عميق مي‌تواند كمك هم بكند!




بهترين کتابي که خواندي؟!

واقعاً نمي‌دانم كدام بهترين بوده است. 




ولي المپياد و كنكور از نظر من هيچ تضادي با هم ندارند و هر كدام مي‌تواند
به موفقيت در ديگري كمك كند به شرطي‌كه خيلي افراط نشود!




يك‌بيت شعر بگو ...

جاي‌شعر اين عبارت قرآني را مي‌گويم:

«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ»
 




اگر خودشان را باور كنند و تلاش داشته باشند موفق مي‌شوند!




خيلي ممنون ... حرف آخر؟!

از همه‌ي كساني كه از كمك به من دريغ نداشتند و براي من دعا كردند تشكر مي‌كنم و از همه‌ي خوانندگان اين مصاحبه التماس دعا دارم.

يك‌بار ديگر هم به كساني‌كه مي‌خواهند گام در مسير المپياد بگذارند تأكيد مي‌كنم كه از سختي‌هاي رقابت و از موفق نشدن نترسيده و هر كمبودي را كه در هر شرايطي وجود داشته باشد مي‌توانيد با تلاش خودتان جبران كنيد.

1387/6/13 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 «لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 112)
«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ» (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 112)
مصاحبه با «مجيد اختراء‌چيان» نقره‌ی كشوری فيزيك 86 ... ممتاز‌ترين رمز موفقيتم تلاش و پشتكار است، كه هر دو از لطف خداست.

«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ»






اشاره
اول موافق نبود باهاش مصاحبه كنيم، چون می‌گفت اطلاعات يه نقره‌ی كشوری از اطلاعات يه طلای كشوری كم‌تره و بهتره بريم و با يه طلای كشوری مصاحبه كنيم!!!

اما بچه‌ها، واقعاً اين‌طوری نيست، نظر‌تون چيه؟! بياين اين مصاحبه رو با «مجيد اختراع‌چيان» دارنده‌ی مدال نقره‌ی كشوری رو با هم بخونيم بعدش ما رو از نظرتون مطلع كنيد.


 


 


 

خودت را معرفي کن!
بنده «مجيد اختراء‌چيان» هستم دانش‌آموز پيش‌دانشگاهي مدرسه‌ي «علامه حلي همدان» و دارنده‌ي مدال نقره‌ي كشوري المپياد فيزيك در سال 86.

 




جو مناسبي در مدرسه‌ی ما وجود داشت و
خيلي از بچه‌هاي مدرسه هم شروع به‌كار براي المپياد كرده بودند.



 
از ورود به المپياد نترسيد، از كنكور هم نترسيد.




چی شد که وارد المپياد شدی؟
از کجا شروع کردی؟
سالي كه ما وارد دبيرستان شديم مدرسه‌ي ما 2 مدال جهاني در رشته‌ي شيمي و چند مدال كشوري ديگه در شيمي، فيزيك و رياضي گرفته بود و جو مناسبي در مدرسه وجود داشت و خيلي از بچه‌هاي مدرسه هم شروع به‌كار براي المپياد كرده بودند خصوصاً در رشته‌ي شيمي.

دبير فيزيك ما (آقاي «فرجي») سر كلاس خارج از مباحث اصلي كتاب در مورد مباحث جالبي از فيزيك صحبت مي‌كرد كه علاقه‌ي من را به فيزيك تقويت كرد و من در ابتدا نه به‌عنوان المپياد بلكه در همان موارد (مثل كوانتوم، نسبيت و ...) شروع به مطالعه كردم و آخر سال دوم دبيرستان مطالعه براي المپياد را شروع كردم.




تدريس مطالب خارج از كتاب توسط دبير فيزيك‌مان علاقه‌ام را به‌فيزيك تقويت كرد.



اميدوارم كه هدف‌شان از المپياد فرار از كنكور نباشد!




چه کسانی مشوقت بودند؟
در زمينه‌ي المپياد مشوقان من دوستانم، معلمانم و والدينم بودند.




من در ابتدا نه به‌عنوان المپياد بلكه در همان موارد (مثل كوانتوم، نسبيت و ...)
شروع به مطالعه كردم.



«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ»




حالا از المپياد بگوييم ... مراحل
کشوري چه‌جوري هستند؟

همه‌ي مراحل به‌صورت كشوري برگزار مي‌شوند؛ يك توضيح كلي در مورد مراحل المپياد فيزيك اين‌كه:

در مرحله‌ي اول - كه سؤال‌ها به‌صورت چند‌گزينه‌اي و پاسخ كوتاه هستند - حدود 1000 نفر انتخاب مي‌شوند.
در مرحله‌ی‌ دوم سؤال‌ها تشريحي هستند به‌علاوه‌ي يك سؤال آزمايشگاهی كه نمره‌ي مرحله‌ي اول هم در نمره‌ي نهايي دو مرحله تأثير داده مي‌شود و در نهايت حدود 40 نفر (به‌اندازه‌ي يك كلاس) به دوره‌ي تابستاني راه پيدا مي‌كنند.

در دوره‌ي تابستاني حدود 5 امتحان تئوري و 5 امتحان آزمايشگاه گرفته مي‌شود كه معمولاً آزمايشگاه تقريباً 35 درصد نمره‌ي كل را تشكيل مي‌دهد و در نهايت 10 نفر مدال طلا مي‌گيرند و اين 10 نفر در دوره‌ي انتخابي تيم شركت مي‌كنند كه 5 نفر از آن‌ها به مسابقه‌ي جهاني مي‌روند.
 




آخر سال دوم دبيرستان مطالعه براي المپياد را شروع كردم



به نظر شما رمز موفقيتت
چيست؟

البته جدا كردن عواملي كه در موفقيت تأثير دارند سخت است ولي شايد ممتاز‌ترين‌شان علاقه و پشتكار باشند كه همه‌ي اين‌ها و هم‌چنين خود موفقيت از لطف خداوند هستند.




در زمينه‌ي المپياد مشوقان من دوستانم، معلمانم و والدينم بودند.




از کلاس‌هاي تقويتي و ...
استفاده کردي؟!

به جز يك دوره‌ي يك‌هفته‌اي - كه آموزش و پرورش همدان برگزار كرد - در هيچ كلاس ديگري شركت نكردم، البته در شهر ما كلاس مناسبي هم براي المپياد فيزيك وجود نداشت. 




از رقابت و موفق نشدن نترسيد و كمبود‌ها را
با تلاش از ميان ببريد





کنکور چيست؟! فرق کنکور با
المپياد؟! معايب و مزاياي هر کدام ...

اين‌كه كنكور چيست فكر مي‌كنم واضح باشد ولي فرقش با المپياد:

خب براي المپياد آن درسي را كه دوست داري و آن مباحثي را كه به آن‌ها علاقه‌مندي مي‌خواني و از ياد‌گيري عميق اين مطالب - كه به‌آن‌ها علاقه داري - لذت مي‌بري ولي براي كنكور بايد همه‌ي درس‌ها را - چه آن‌هايي را كه دوست داري و چه آن‌هايي را كه علاقه‌اي نداري - بخوانی و نمي‌تواني وقت خيلي زيادي براي يك مبحث يا درس خاص بگذاري و لازم نيست همه‌چيز را خيلي عميق ياد بگيري هر چند كه يادگيري عميق مي‌تواند كمك هم بكند.

ولي المپياد و كنكور از نظر من هيچ تضادي با هم ندارند و هر كدام مي‌تواند به موفقيت در ديگري كمك كند به شرطي‌كه خيلي افراط نشود.

خود من كه در المپياد فيزيك كار كرده بودم در رياضي و فيزيك براي كنكور مشكلي نداشتم. زمان خيلي كم‌تري براي اين دروس نياز بود كه مي‌توانستم براي بقيه‌ي درس‌ها بگذارم و آن‌ها را تقويت كنم. در نهايت هم نتيجه‌ي نسبتاً خوبي در كنكور گرفتم (رتبه‌ي 23 كشوري).

امتياز ديگري هم كه براي المپيادي‌ها در انتخاب رشته قايل مي‌شوند به كساني كه رتبه‌ي مورد نظرشان را كسب نكرده‌اند كمك زيادي مي‌كند.
 




ممتاز‌ترين رمز موفقيتم تلاش و پشتكار است
كه هر دو از لطف خداست.




حالا مي‌خواهي در دانشگاه چه
رشته‌اي بخوانی ... با توجه به اين‌که از سال دوم مي‌تواني دو‌رشته بخواني چه رشته‌(هايي) را انتخاب مي‌کني؟!

رشته‌ي برق را انتخاب كرده‌ام و اگر بتوانم فيزيك را هم به‌عنوان رشته‌ي دوم در كنارش مي‌خوانم. 



به جز يك دوره‌ي يك‌هفته‌اي - كه آموزش و پرورش همدان برگزار كرد -
در هيچ كلاس ديگري شركت نكردم.




به علاقه‌مندان براي شرکت در
المپياد چه توصيه‌اي داري؟!

از ورود به المپياد نترسند! اگر خودشان را باور كنند و تلاش داشته باشند موفق مي‌شوند.

از كنكور هم نترسند(!) مطمئن باشند كه اگر هم مدال طلا نگيرند المپياد به نتيجه‌ي كنكورشان كمك مي‌كند و البته من اميدوارم كه هدف‌شان از المپياد فرار از كنكور نباشد!
 




در شهر ما كلاس مناسبي هم براي المپياد فيزيك وجود نداشت.



 

اوقات فراغتت را چه‌جوري
مي‌گذراني؟!

بهترين تفريح من خواندن كتاب است، فيلم هم نسبتاً زياد مي‌بينم. اگر فرصتي پيش بيايد فوتبال هم بازي مي‌كنم. 




در المپياد آن‌چيزی را می‌خوانی كه به‌آن علاقه داری
و از آن لذت می‌بری!




بهترين تجربه‌اي که داشتي؟!

بهترين تجربه را نمي‌شود خيلي ساده مشخص كرد ولي يكي از بهترين تجربه‌هاي زندگي‌ام دوره‌ي تابستاني المپياد فيزيك بوده است. 




يادگيري عميق مي‌تواند كمك هم بكند!




بهترين کتابي که خواندي؟!

واقعاً نمي‌دانم كدام بهترين بوده است. 




ولي المپياد و كنكور از نظر من هيچ تضادي با هم ندارند و هر كدام مي‌تواند
به موفقيت در ديگري كمك كند به شرطي‌كه خيلي افراط نشود!




يك‌بيت شعر بگو ...

جاي‌شعر اين عبارت قرآني را مي‌گويم:

«لَيْسَ لِلْإنْسان‌ِ إلّا ما سَعَيَ»
 




اگر خودشان را باور كنند و تلاش داشته باشند موفق مي‌شوند!




خيلي ممنون ... حرف آخر؟!

از همه‌ي كساني كه از كمك به من دريغ نداشتند و براي من دعا كردند تشكر مي‌كنم و از همه‌ي خوانندگان اين مصاحبه التماس دعا دارم.

يك‌بار ديگر هم به كساني‌كه مي‌خواهند گام در مسير المپياد بگذارند تأكيد مي‌كنم كه از سختي‌هاي رقابت و از موفق نشدن نترسيده و هر كمبودي را كه در هر شرايطي وجود داشته باشد مي‌توانيد با تلاش خودتان جبران كنيد.

1387/6/13 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content