XMod
 لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان (مصاحبه و گزارش شماره‌ی 115)
لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان (مصاحبه و گزارش شماره‌ی 115)
مصاحبه با سيد «امير سادات موسوی» دارنده‌ی دو مدال نقره و طلای جهانی ... پس قرار‌مان فقط: «کار و کوشش و تلاش»

لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان






اشاره
قبل‌ها با آقايان «جمشيد رضايی ميانرودی» و «پويا بنی‌اسدی» و خانم «الهه‌سادات نقيب» دارندگان مدال طلای المپياد نجوم مصاحبه داشته‌ايم و تصميم گرفتيم برای شما دوستان باز هم با يك المپياد نجومی ديگر مصاحبه كنيم. «سيد امير سادات موسوی» علاوه بر آن‌كه هم مدال طلای كشوری دارند و هم مدال طلای جهانی، با وزن عروضی آشنا هستند!
واقعاً مصاحبه برای من لذت‌بخش بود، می‌دونم برای شما هم همين‌طوره، چی؟! باور نمی‌كنيد؟! پس بخونيدش!!!




خودت را معرفی کن!
«سید امیر سادات موسوی» هستم. در سالِ 1369 در شهرستان «ملایر» متولد شدم و در مدرسه‌ی «علامه حلی همدان» تحصیل می‌کردم.
در سال 1386 (2007 ميلادی) موفق به كسب مدال طلای جهانی نجوم  شدم و در سال 1387 (2008 ميلادی) توانستم مدال نقره‌ی المپياد جهانی نجوم و اختر‌فيزيك را كسب كنم.

 






 

چی شد که وارد المپیاد شدی؟!
از شروع دبیرستان خیلی به درس فیزیک علاقه داشتم و کمی بعد تصمیم گرفتم برای المپیاد فیزیک بخوانم تا این‌که در سال دوم دبیرستان اطلاعاتی در زمینه‌ی المپیاد نجوم به‌دست آوردم و متوجه شدم چنین المپیادی هم برگزار می‌شود. با توجه به علاقه‌ای که به علم نجوم داشتم تصمیم گرفتم برای المپیاد نجوم تلاش کنم.






چه کسانی مشوقت بودن؟!
در این راه مشوقین بسیاری داشته‌ام اما پدر و مادرم مشوقین اصلی‌ام بوده‌اند.



از کجا شروع کردی؟!

زمانی که شروع به کار در زمینه‌ی المپیاد نجوم کردم به‌خاطر این‌که پایه‌ی فیزیکم نسبتاً خوب بود در بسیاری از موارد مشکل چندانی نداشتم و خیلی خوب می‌توانستم مباحثی مثل: «مکانیک سماوی» را بخوانم و سؤال حل کنم. اما شروع کارم در مباحث دیگر مثل: «نجوم کروی» و مباحث مقدماتی «اخترفیزیک» تقریباً از صفر بود.



حالا از المپیاد بگیم ... مراحل

کشوری چه‌جوری هست؟!
همان‌طور که می‌دانید همه‌ساله برای گزینش دانش‌پژوهان دوره‌ی تابستانی، دو‌مرحله آزمون برگزار می‌شود. در المپیاد نجوم مرحله‌ی اول شامل حدود 40 سؤال تستی و چند مسأله‌ی کوتاه است و مرحله‌ی دوم به‌صورت کاملاً تشریحی و با حدود 8 سؤال برگزار می‌شود.
مباحثی که معمولاً از آن‌ها سؤال مطرح می‌شوند عبارت‌اند از: «اخترفیزیک»، «مکانیک سماوی»، «نجوم کروی»، «رصد» و مطالب ساده‌ای از «کیهان‌شناسی».
البته در آزمون مرحله‌ی اول و مرحله‌ی دوم «رصد» جایگاه قابل ملاحظه‌ای ندارد اما با توجه به این‌که در سطح جهانی بخشی از امتحان «رصد» است معمولاً در دوره‌ی کشوری، آموزش‌هایی در این زمینه داده می‌شود و حتی امتحان «رصد» در پایان دوره برگزار می‌شود.
امتحان‌هايی که در دوره‌ی تابستانی برگزار می‌شود تعدادی امتحان تئوری، یک امتحان تحلیلی ویک امتحان «رصد» است.
تفاوت سؤال‌های تحلیلی با مسائل تئوری در این است که سؤال‌های تحلیلی عموماً کار کردن با تعداد زیادی داده‌های ثبت‌شده‌ی واقعی است و معمولاً نیاز به بررسی داده‌ها، رسم نمودار و به‌صورت کلی تحلیلِ داده‌ها برای رسیدن به جواب است در حالی‌که سؤال‌های امتحان‌های تئوری تنها نیازمند محاسبه‌های عادی است.
 



به نظرت رمز موفقیت‌ات چی
هست؟!
من سعی کردم علاوه بر تلاش و کوشش، در این مسیر به خدا توکل کنم و همواره از خداوند یاری بطلبم. 



از کلاس‌های تقویتی و ...
استفاده کردی؟!
کلاس‌های خوبی در زمینه‌ی المپیاد نجوم در شهر ما برگزار نمی‌شد و من بیش‌تر کارم استفاده کردن از کتاب‌هایی بود که در اختیار داشتم. تنها کلاس مفیدی که در آن شرکت کردم مربوط به تعطیلات نوروز قبل از مرحله‌ی دوم بود که به‌مدت دو روز استادی از تهران برای آموزش قبولی‌های مرحله‌ی اول دعوت شده بود. 



کنکور چیه؟! فرق کنکور با المپیاد
چیه؟! معایب و مزايای هر کدوم ...
اصلاً نظر مساعدی نسبت به کنکور ندارم و فکر می‌کنم باعث از بین بردن روحیه‌ی خلاقانه در ذهن دانش‌اموزان می‌شود و به‌نظر من هدر دادن حداقل یک‌‌سال از پر شور‌ترین سال‌های عمر جوانان کشورمان اسراف بسیار بزرگی است و امیدوارم هرچه زود‌تر فکری به حال آن شود.
البته المپیاد هم موجب تک‌بعدی شدن دانش‌اموزان می‌شود چرا که این‌طور رایج شده ‌است دانش‌اموزان المپیادی تمام درس‌های مدرسه را رها می‌کنند و فقط به یک‌رشته‌ی خاص می‌پردازند؛ این به‌عقیده‌ی من اصلاً خوب نیست.
اما در عین‌حال فکر می‌کنم المپیاد تأثیر خوبی می‌تواند رویِ دانش‌اموزان بگذارد از جمله این‌که آن‌ها می‌توانند بیش‌تر به خودشان متکی باشند و در آینده هم نیاز‌های علمی خود را راحت‌تر برطرف سازند...
 



حالا می‌خواهی دانشگاه چه

رشته‌ای رو ادامه بدی ... با توجه به این‌که از سال دوم می‌تونی دو رشته بخونی چه رشته(هایی) رو انتخاب می‌کنی؟!

هم اکنون در حال تحصیل در رشته‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هستم. اما فعلاً قصد دورشته‌ای خواندن را ندارم و فکر می‌کنم بهتر است تمام وقتم را روی یک رشته بگذارم. 



به علاقه‌مندان برای شرکت در

المپیاد چه توصیه‌ای داری؟

توصیه‌ی من به کسانی‌که می‌خواهند در المپیاد نجوم موفق شوند این است که حل سؤال را فراموش نکنند و مطمئن باشند مهم‌ترین کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند حل سؤال و تمرین است؛ و خواندن مطالب بسیار زیاد و پیشرفته بدون توانایی حل سؤال برای المپیاد فایده‌ای نخواهد داشت.
در ضمن امیدوارم یاری گرفتن از خداوند را هیچ‌وقت فراموش نکنند.
 



اوقات فراغتت رو چه‌جوری

می‌گذرونی؟!

بیش‌ترین علاقه‌ام مطالعه‌ی کتاب است. و سعی می‌کنم در زمینه‌های مختلفی مطالعه داشته باشم. 



بهترین کتابی که خوندی؟!
فکر می‌کنم بهترین کتابی که خوانده‌ام و انشاءالله تا همیشه خواهم خواند «قرآن» است؛ کتابی که همیشه برایم جذاب و آموزنده است. 



در مورد دوره‌ی باشگاه که

گذروندی بگو؟! باشگاه چه معایب و مزايايی در کارش داره؟!

البته من ایراد‌های زیادی در کارکرد باشگاه می‌بینم هم به‌صورت کلی و هم در خصوص کمیته‌ی المپیاد نجوم.اما فکر می‌کنم طرح آن‌ها در چنین جایگاهی چندان مناسب نباشد.
سعی کرده‌ام با باشگاه تا حدودی همکاری‌ام را حفظ کنم و خودم هم در راستای رفع مشکل‌های موجود تا حدی که می‌توانم مفید باشم.



یه بیت شعر بگو ...

یک بیت خیلی کم است، من دوست دارم یکی از اشعارم را به‌صورت کامل بگویم (البته نمی‌دانم آن را از متن مصاحبه حذف می‌کنید یا نه)!!!
به‌هر حال این شعر مربوط به زمانی است که در المپیاد جهانی سال 2008 مدال نقره گرفتم. چون سابقه‌ی یک مدال طلای جهانی داشتم بعد از اعلام نتایج خیلی ناراحت و غمگین شده بودم و این شعر مربوط به آن موقع است:

در کنار جمعیت، مانده بودم آش و لاش
با نگاه نا‌امید، با زبان غرق «کاش»

ناگهان یکی نشست پیش قلب من و گفت:
«تند می‌روی چرا؟ صبر کن، کمی یواش

از چه این چنین شدی؟ از مدال نقره‌ات؟
سیم و زر مهم که نیست، بی خیال هر دو تاش

دل به این جهان نبند، هِی به روی او نخند
رفتنی‌ست، هر چه هست، از تبار این قماش

راستی چه کرده‌ای، در المپیاد دین
وقت امتحان کم است، فکر آن مدال باش

لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان
پس قرار‌مان فقط: کار و کوشش و تلاش».
 



خیلی ممنون ... حرف آخر؟
حرفی نیست، خیلی متشکرم. 



در پايان
شمايی كه با خواندن اين مصاحبه به نجوم علاقه‌مند شدی، می‌تونی به لينك زير هم سر بزنی و لذت ببری:
نجوم آماتوری را چگونه آغاز کنیم؟

1387/7/18 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان (مصاحبه و گزارش شماره‌ی 115)
لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان (مصاحبه و گزارش شماره‌ی 115)
مصاحبه با سيد «امير سادات موسوی» دارنده‌ی دو مدال نقره و طلای جهانی ... پس قرار‌مان فقط: «کار و کوشش و تلاش»

لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان






اشاره
قبل‌ها با آقايان «جمشيد رضايی ميانرودی» و «پويا بنی‌اسدی» و خانم «الهه‌سادات نقيب» دارندگان مدال طلای المپياد نجوم مصاحبه داشته‌ايم و تصميم گرفتيم برای شما دوستان باز هم با يك المپياد نجومی ديگر مصاحبه كنيم. «سيد امير سادات موسوی» علاوه بر آن‌كه هم مدال طلای كشوری دارند و هم مدال طلای جهانی، با وزن عروضی آشنا هستند!
واقعاً مصاحبه برای من لذت‌بخش بود، می‌دونم برای شما هم همين‌طوره، چی؟! باور نمی‌كنيد؟! پس بخونيدش!!!




خودت را معرفی کن!
«سید امیر سادات موسوی» هستم. در سالِ 1369 در شهرستان «ملایر» متولد شدم و در مدرسه‌ی «علامه حلی همدان» تحصیل می‌کردم.
در سال 1386 (2007 ميلادی) موفق به كسب مدال طلای جهانی نجوم  شدم و در سال 1387 (2008 ميلادی) توانستم مدال نقره‌ی المپياد جهانی نجوم و اختر‌فيزيك را كسب كنم.

 






 

چی شد که وارد المپیاد شدی؟!
از شروع دبیرستان خیلی به درس فیزیک علاقه داشتم و کمی بعد تصمیم گرفتم برای المپیاد فیزیک بخوانم تا این‌که در سال دوم دبیرستان اطلاعاتی در زمینه‌ی المپیاد نجوم به‌دست آوردم و متوجه شدم چنین المپیادی هم برگزار می‌شود. با توجه به علاقه‌ای که به علم نجوم داشتم تصمیم گرفتم برای المپیاد نجوم تلاش کنم.






چه کسانی مشوقت بودن؟!
در این راه مشوقین بسیاری داشته‌ام اما پدر و مادرم مشوقین اصلی‌ام بوده‌اند.



از کجا شروع کردی؟!

زمانی که شروع به کار در زمینه‌ی المپیاد نجوم کردم به‌خاطر این‌که پایه‌ی فیزیکم نسبتاً خوب بود در بسیاری از موارد مشکل چندانی نداشتم و خیلی خوب می‌توانستم مباحثی مثل: «مکانیک سماوی» را بخوانم و سؤال حل کنم. اما شروع کارم در مباحث دیگر مثل: «نجوم کروی» و مباحث مقدماتی «اخترفیزیک» تقریباً از صفر بود.



حالا از المپیاد بگیم ... مراحل

کشوری چه‌جوری هست؟!
همان‌طور که می‌دانید همه‌ساله برای گزینش دانش‌پژوهان دوره‌ی تابستانی، دو‌مرحله آزمون برگزار می‌شود. در المپیاد نجوم مرحله‌ی اول شامل حدود 40 سؤال تستی و چند مسأله‌ی کوتاه است و مرحله‌ی دوم به‌صورت کاملاً تشریحی و با حدود 8 سؤال برگزار می‌شود.
مباحثی که معمولاً از آن‌ها سؤال مطرح می‌شوند عبارت‌اند از: «اخترفیزیک»، «مکانیک سماوی»، «نجوم کروی»، «رصد» و مطالب ساده‌ای از «کیهان‌شناسی».
البته در آزمون مرحله‌ی اول و مرحله‌ی دوم «رصد» جایگاه قابل ملاحظه‌ای ندارد اما با توجه به این‌که در سطح جهانی بخشی از امتحان «رصد» است معمولاً در دوره‌ی کشوری، آموزش‌هایی در این زمینه داده می‌شود و حتی امتحان «رصد» در پایان دوره برگزار می‌شود.
امتحان‌هايی که در دوره‌ی تابستانی برگزار می‌شود تعدادی امتحان تئوری، یک امتحان تحلیلی ویک امتحان «رصد» است.
تفاوت سؤال‌های تحلیلی با مسائل تئوری در این است که سؤال‌های تحلیلی عموماً کار کردن با تعداد زیادی داده‌های ثبت‌شده‌ی واقعی است و معمولاً نیاز به بررسی داده‌ها، رسم نمودار و به‌صورت کلی تحلیلِ داده‌ها برای رسیدن به جواب است در حالی‌که سؤال‌های امتحان‌های تئوری تنها نیازمند محاسبه‌های عادی است.
 



به نظرت رمز موفقیت‌ات چی
هست؟!
من سعی کردم علاوه بر تلاش و کوشش، در این مسیر به خدا توکل کنم و همواره از خداوند یاری بطلبم. 



از کلاس‌های تقویتی و ...
استفاده کردی؟!
کلاس‌های خوبی در زمینه‌ی المپیاد نجوم در شهر ما برگزار نمی‌شد و من بیش‌تر کارم استفاده کردن از کتاب‌هایی بود که در اختیار داشتم. تنها کلاس مفیدی که در آن شرکت کردم مربوط به تعطیلات نوروز قبل از مرحله‌ی دوم بود که به‌مدت دو روز استادی از تهران برای آموزش قبولی‌های مرحله‌ی اول دعوت شده بود. 



کنکور چیه؟! فرق کنکور با المپیاد
چیه؟! معایب و مزايای هر کدوم ...
اصلاً نظر مساعدی نسبت به کنکور ندارم و فکر می‌کنم باعث از بین بردن روحیه‌ی خلاقانه در ذهن دانش‌اموزان می‌شود و به‌نظر من هدر دادن حداقل یک‌‌سال از پر شور‌ترین سال‌های عمر جوانان کشورمان اسراف بسیار بزرگی است و امیدوارم هرچه زود‌تر فکری به حال آن شود.
البته المپیاد هم موجب تک‌بعدی شدن دانش‌اموزان می‌شود چرا که این‌طور رایج شده ‌است دانش‌اموزان المپیادی تمام درس‌های مدرسه را رها می‌کنند و فقط به یک‌رشته‌ی خاص می‌پردازند؛ این به‌عقیده‌ی من اصلاً خوب نیست.
اما در عین‌حال فکر می‌کنم المپیاد تأثیر خوبی می‌تواند رویِ دانش‌اموزان بگذارد از جمله این‌که آن‌ها می‌توانند بیش‌تر به خودشان متکی باشند و در آینده هم نیاز‌های علمی خود را راحت‌تر برطرف سازند...
 



حالا می‌خواهی دانشگاه چه

رشته‌ای رو ادامه بدی ... با توجه به این‌که از سال دوم می‌تونی دو رشته بخونی چه رشته(هایی) رو انتخاب می‌کنی؟!

هم اکنون در حال تحصیل در رشته‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف هستم. اما فعلاً قصد دورشته‌ای خواندن را ندارم و فکر می‌کنم بهتر است تمام وقتم را روی یک رشته بگذارم. 



به علاقه‌مندان برای شرکت در

المپیاد چه توصیه‌ای داری؟

توصیه‌ی من به کسانی‌که می‌خواهند در المپیاد نجوم موفق شوند این است که حل سؤال را فراموش نکنند و مطمئن باشند مهم‌ترین کاری که آن‌ها می‌توانند انجام دهند حل سؤال و تمرین است؛ و خواندن مطالب بسیار زیاد و پیشرفته بدون توانایی حل سؤال برای المپیاد فایده‌ای نخواهد داشت.
در ضمن امیدوارم یاری گرفتن از خداوند را هیچ‌وقت فراموش نکنند.
 



اوقات فراغتت رو چه‌جوری

می‌گذرونی؟!

بیش‌ترین علاقه‌ام مطالعه‌ی کتاب است. و سعی می‌کنم در زمینه‌های مختلفی مطالعه داشته باشم. 



بهترین کتابی که خوندی؟!
فکر می‌کنم بهترین کتابی که خوانده‌ام و انشاءالله تا همیشه خواهم خواند «قرآن» است؛ کتابی که همیشه برایم جذاب و آموزنده است. 



در مورد دوره‌ی باشگاه که

گذروندی بگو؟! باشگاه چه معایب و مزايايی در کارش داره؟!

البته من ایراد‌های زیادی در کارکرد باشگاه می‌بینم هم به‌صورت کلی و هم در خصوص کمیته‌ی المپیاد نجوم.اما فکر می‌کنم طرح آن‌ها در چنین جایگاهی چندان مناسب نباشد.
سعی کرده‌ام با باشگاه تا حدودی همکاری‌ام را حفظ کنم و خودم هم در راستای رفع مشکل‌های موجود تا حدی که می‌توانم مفید باشم.



یه بیت شعر بگو ...

یک بیت خیلی کم است، من دوست دارم یکی از اشعارم را به‌صورت کامل بگویم (البته نمی‌دانم آن را از متن مصاحبه حذف می‌کنید یا نه)!!!
به‌هر حال این شعر مربوط به زمانی است که در المپیاد جهانی سال 2008 مدال نقره گرفتم. چون سابقه‌ی یک مدال طلای جهانی داشتم بعد از اعلام نتایج خیلی ناراحت و غمگین شده بودم و این شعر مربوط به آن موقع است:

در کنار جمعیت، مانده بودم آش و لاش
با نگاه نا‌امید، با زبان غرق «کاش»

ناگهان یکی نشست پیش قلب من و گفت:
«تند می‌روی چرا؟ صبر کن، کمی یواش

از چه این چنین شدی؟ از مدال نقره‌ات؟
سیم و زر مهم که نیست، بی خیال هر دو تاش

دل به این جهان نبند، هِی به روی او نخند
رفتنی‌ست، هر چه هست، از تبار این قماش

راستی چه کرده‌ای، در المپیاد دین
وقت امتحان کم است، فکر آن مدال باش

لحظه‌های زندگی، برگه‌های امتحان
پس قرار‌مان فقط: کار و کوشش و تلاش».
 



خیلی ممنون ... حرف آخر؟
حرفی نیست، خیلی متشکرم. 



در پايان
شمايی كه با خواندن اين مصاحبه به نجوم علاقه‌مند شدی، می‌تونی به لينك زير هم سر بزنی و لذت ببری:
نجوم آماتوری را چگونه آغاز کنیم؟

1387/7/18 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content