XMod
 رياضيات و طبيعت - 2
رياضيات و طبيعت - 2 مشاهده‌ي علمي
عكس‌هاي زيبا با توضيحاتي كوتاه ...

مشاهده قبلي (رياضيات و طبيعت 1)

صفحه‌ي اصلي مشاهده علمي

مشاهده بعدي (صورت هنگام صحبت)


      

 عدد پی

هر دایره، حتی قرص خورشیدی که در این تصویر از کسوف کامل در کاپادوچیای ترکیه در سال 2006 گرفته شده است، بدون استثناء از این قاعده پیروی می کند که محیط تقسیم بر قطر برابر با عدد پی است. این عدد اولین بار به طور نه چندان دقیق توسط مصریان و بابلیان محاسبه شد. رقم اعشار پی (...1415926/3) تا حدود هزار میلیون رقم محاسبه شده است.



فراکتال‌ها

تعداد زبادی از عوامل طبیعی مانند شبنم بر روی شاخه های یک درخت، نشان دهنده‌ی رابطه‌ای است که "همسانی" در مقیاس‌های کوچک و کوچک تر دارد. این طبیعت فراکتال، فرم هایی از فراکتال‌های ریاضی را تقلید می کند به طوري‌که شکل‌ها در مقیاس‌های متفاوت تکرار می شوتد. فراکتال های این چنینی مانند مجموعه‌ی معروف مندلبرو (Mandelbrot) قابل بیان توسط هندسه‌ی کلاسیک نیستند.


   


     
 صفر -  جای‌بان و عدد

صفر یکی از مفاهیم بسیار مهم در ریاضیات است. مفهوم صفر به عنوان جای بان (برای مثال : کاربرد صفر در تمایز عدد 33 و 303)؛ در تمدن های هند و بابلی شکل گرفت. سه ریاضیدان هندی، به نام‌های براهما گوپتا، ماهاویرا، بهاسکارا، به ترتیب در سده های 628 ،850 و 1185 بعد از میلاد مسیح صفر را به عنوان یک عدد ارزش گذاری کردند و قواعدی برای جمع، تفریق ضرب و تقسیم به وسیله ی صفر وضع نمودند.



دنباله فیبوناچی

لئوناردو فیبوناچیِ ایتالیایی جهانگردی بود که مفهوم صفر و سیستم عددیِ  هندو-عربی را در سال 1200 بعد از میلاد، به اروپاییان معرفی کرد. او همچنین دنباله‌ای از اعداد را با استفاده از جمعیت ایده‌آلی از خرگوش‌ها شرح داد. این جمعیت ایده‌آل شامل یک جفت خرگوش است که در هر ماه یک جفت دیگر تولید کند با این فرض که برای هر جفت یک ماه زمان لازم است تا به بلوغ برسد. حاصل این زاد‌آوری به صورت دنباله‌‌ای از اعداد  ... و0،1،1،2،3،5،8،13  است. هر عدد در این دنباله از جمع دو عدد قبل بدست می‌آید.


     


      
 تناسب طلایی (فی)

نسبت اعداد متوالی در دنباله‌ی فیبوناچی، به عددی معروف به نسبت طلایی یا فی (= ...618033989/1) نزدیک مي‌شود. این تناسب  زیباشناختیٍ جذاب، در بسیاری از طرح‌های معمارانه‌ی ساخت بشر و همچنین در معماری گیاهان یافت می‌شود. مارپیچ طلاییِ تشکیل‌شده، به شیوه‌ای شبیه به مارپیچ فیبوناچی را می‌توان با دنبال کردن طرح دانه‌های آفتابگردان از مرکز به طرف خارج در تصویر روبه‌رو مشاهده کرد.



دنباله‌ی هندسی

باکتری‌هایی مانند
جمعیت خود را در زمانی کمتر از 40 دقیقه به دو برابر افزایش می دهند. این الگوی رشد جمعیت، دنباله‌ای هندسی است که هر عدد از دو برابر شدن عدد قبل حاصل می شود:
[f(n+1) = 2 f(n)] 
و باعث افزایش سریع در جمعیت در زمان بسیار کوتاه می شود.


     



     

مثال نقض 
 

اثبات، ابزاری است برای یافتن قوانینی که در ریاضیات تعریف می‌شوند. یکی از این اثبات‌ها در ریاضیات «مثال نقض» است. روشی که برای اثبات پدیده‌ای طبیعی توسط خانم نانسی نایت در مرکز تحقیقات آب و هوای آمریکا، در بررسی تئوری بی‌همتایی دانه‌های برف به‌کار گرفته شد. این تئوری در ابتدا توسط  آقای ویلسن بنتلی در جریان شاهکار عکس‌برداری وی از حدود 5000 دانه‌ی برف در سال 1930 مطرح شد. او هیچ دو دانه‌ی برفی شبیه به هم را نیافت.





بی‌نهایت
 

آیا یک بی‌نهایت (بیکران) از بی‌نهایت دیگر بزرگ‌تر است؟ تعداد همه‌ی اعداد طبیعی مانند ... ,1,2,3 بی‌نهایت است. همچنین مجموعه‌ی اعداد بین صفر و یک بیکران است. آیا یک مجموعه‌ی اعداد از مجموعه‌ی اعداد دیگر بزرگ‌تر خواهد بود؟ سوال های عمیق ریاضیات مانند این می تواند در شما احساسی از کوچکی در عالم پهناور به وجود آورد.


    

 

مشاهده قبلي (رياضيات و طبيعت 1)

صفحه‌ي اصلي مشاهده علمي

مشاهده بعدي (صورت هنگام صحبت)


1388/6/18 لينک مستقيم

فرستنده :
نعمت الله HyperLink HyperLink 1391/6/1
مـتـن : بسيار عالي بود.

فرستنده :
فلاح طلب HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : برايم جلب ومفيد است

فرستنده :
خانم HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : خوب است

فرستنده :
scientist HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : سلام. مطلب خوبی بود. اگه مطالبی در مورد کاربرد ریاضیات تو سایت بذارید خیلی خوب میشه. ممنون

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : عاااااااااااااااااااااااااااالی بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/11
مـتـن : مطلبتون خوب بود ولی کمی کوتاه بود کامل تر و مفصل تر باشه بهتره

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1389/2/7
مـتـن : خوب بود

فرستنده :
حمید HyperLink HyperLink 1389/2/2
مـتـن : من فکر می کنم که تمام معلومات ما بر یک اصول و منتج به قوانین مشابه می گردد مثلا تعداد برگهای یک درخت در نقطه مشخص متناسب با شرایط پرورشی آن وژنتیک منحصر به فرد آن می باشد و چنانچه از همان درخت چند نشاء تهیه شود و در شرایط مشابه پرورش یابد قاعدتا باید تعداد برگ یکسان داشته باشند اینطور نیست؟
در مورد دانه های برف تنها عوامل محیطی می باشند که تاثیر گذارند نه؟
پاسـخ : حمید جان نظر تو کاملا درسته.در این مطلب سعی شده با نگاه قاعده مند ریاضی به عوامل طبیعی نگاه بشه و این دیدگاه بیان بشه که هر عامل طبیعی حتی بی نظم ترین و بیقاعده ترین اونها مثل فراکتال ها با داشتن حداکثر آشفتگی و بی نظمی باز هم از یک نظم ریاضیاتی تبعیت می کنه. در مثالی که خودت اوردی درباره برگ درختان یا الگوی رشد شاخه ها این نظم و الگوی ریاضی توسط ژنتیک (رمز های زیستی) به گیاه القا می شه و هرگز درختی در طبیعت نمی بینی که شاخه هاش در یک راستای عمودی و زیر هم قرار بگیره.عوامل طبیعی و محیطی می تونند در این نظم تاثیر گذار باشند اما نمی تونند ساختار کلی رو تغییر بدهندشاید مثال درخت زیاد خوب نباشه اما این نظم دیوانه کننده و بدون نقص رو می تونی در الگو های گلبرگ های گل آفتابگردان یا مخروط ها به وضوح ببینی. پیشنهاد می کنم برای لحظه ای خودت رو از بند قواعد زیستی رها کنی تا بتونی زیبایی که من مد نظرم هست رو در طبیعت ببینی. موفق باشی.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/2/2
مـتـن : خوب بود

فرستنده :
roohullah HyperLink HyperLink 1389/2/2
مـتـن : this page was interesting for me.
so i am waiting for another new information
best regards
roohullah.

فرستنده :
ولی محمدی طراح ونقاش HyperLink HyperLink 1388/10/30
مـتـن : برای من هندسه جالب است وهمیشه دنبال هندسه پنهان در موجودات هستم میتوانید مطالب دراین خصوص را برام ارسال نمایید متشکر میشوم
پاسـخ : سلام دوست عزير
لطفا منظورتون رو از «هندسه‌ي پنهان» را براي ما به‌طور دقيق‌تر بنويسيد.
در موجودات مختلف مي‌توان از نگاه‌هاي متفاوت، هندسه‌هاي متفاوتي را پيدا كرد، از جمله «هندسه‌ي فراكتالي»
ما هندسه‌هاي ناپيدايي در فيزيك نيز داريم كه واقعاً پنهانند، يعني بشر نمي‌تواند درك ذهني‌اي از آن داشته باشد و فقط به‌صورت تئوري مطالعه مي‌شوند.

فرستنده :
نیلو وآذین HyperLink HyperLink 1388/10/20
مـتـن : ما الان سر زنگ کامپیوتر توی سایت مدرسه نشستیم روز 5شنبه زنگ آخر که خسته کننده ترین زنگ هفته است سایت خوبی بود کاری کرد چرت نزنیم
پاسـخ : آفرين به شما :)
البته حتما قبلش درساتونو كامل خونده بودين ;)
حالا چرا فكر مي‌كنين درس كامپيوتر خسته‌كنندس؟!
مطلب‌هاي كامپيوتر سايت رو ديديد؟ مثلا مطلب‌هاي هوش مصنوعي در قسمت «علوم و فنون جديد». حتما يه نگاهي بندازيد، اميدوارم بعدش نظرتون راجع به درس كامپيوتر بهتر بشه.

با آرزوي موفقيت و شادي هميشگي شما

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/10/20
مـتـن : افتضاح

فرستنده :
بطليموس HyperLink HyperLink 1388/10/20
مـتـن : خوب بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : سایت خوبی بود

فرستنده :
سید علی غفاری HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : بد

فرستنده :
دکترحسابی HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : ای ب نبود پسرچون!!!تلاش بیشتر کن

فرستنده :
فلاح HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : جالب بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/8/15
مـتـن : سايت خيلي خوبي بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/8/15
مـتـن : ریاضیات علمی بسیار جذاب است که پیدا کردن مصداق های طبیعی برای قضایا درک موضوع را آسان تروجذاب ترمی کندوریاضیات راشیرین ترمی کند

فرستنده :
انیشتین HyperLink HyperLink 1388/8/2
مـتـن : افتضاح بود

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 رياضيات و طبيعت - 2
رياضيات و طبيعت - 2 مشاهده‌ي علمي
عكس‌هاي زيبا با توضيحاتي كوتاه ...

مشاهده قبلي (رياضيات و طبيعت 1)

صفحه‌ي اصلي مشاهده علمي

مشاهده بعدي (صورت هنگام صحبت)


      

 عدد پی

هر دایره، حتی قرص خورشیدی که در این تصویر از کسوف کامل در کاپادوچیای ترکیه در سال 2006 گرفته شده است، بدون استثناء از این قاعده پیروی می کند که محیط تقسیم بر قطر برابر با عدد پی است. این عدد اولین بار به طور نه چندان دقیق توسط مصریان و بابلیان محاسبه شد. رقم اعشار پی (...1415926/3) تا حدود هزار میلیون رقم محاسبه شده است.



فراکتال‌ها

تعداد زبادی از عوامل طبیعی مانند شبنم بر روی شاخه های یک درخت، نشان دهنده‌ی رابطه‌ای است که "همسانی" در مقیاس‌های کوچک و کوچک تر دارد. این طبیعت فراکتال، فرم هایی از فراکتال‌های ریاضی را تقلید می کند به طوري‌که شکل‌ها در مقیاس‌های متفاوت تکرار می شوتد. فراکتال های این چنینی مانند مجموعه‌ی معروف مندلبرو (Mandelbrot) قابل بیان توسط هندسه‌ی کلاسیک نیستند.


   


     
 صفر -  جای‌بان و عدد

صفر یکی از مفاهیم بسیار مهم در ریاضیات است. مفهوم صفر به عنوان جای بان (برای مثال : کاربرد صفر در تمایز عدد 33 و 303)؛ در تمدن های هند و بابلی شکل گرفت. سه ریاضیدان هندی، به نام‌های براهما گوپتا، ماهاویرا، بهاسکارا، به ترتیب در سده های 628 ،850 و 1185 بعد از میلاد مسیح صفر را به عنوان یک عدد ارزش گذاری کردند و قواعدی برای جمع، تفریق ضرب و تقسیم به وسیله ی صفر وضع نمودند.



دنباله فیبوناچی

لئوناردو فیبوناچیِ ایتالیایی جهانگردی بود که مفهوم صفر و سیستم عددیِ  هندو-عربی را در سال 1200 بعد از میلاد، به اروپاییان معرفی کرد. او همچنین دنباله‌ای از اعداد را با استفاده از جمعیت ایده‌آلی از خرگوش‌ها شرح داد. این جمعیت ایده‌آل شامل یک جفت خرگوش است که در هر ماه یک جفت دیگر تولید کند با این فرض که برای هر جفت یک ماه زمان لازم است تا به بلوغ برسد. حاصل این زاد‌آوری به صورت دنباله‌‌ای از اعداد  ... و0،1،1،2،3،5،8،13  است. هر عدد در این دنباله از جمع دو عدد قبل بدست می‌آید.


     


      
 تناسب طلایی (فی)

نسبت اعداد متوالی در دنباله‌ی فیبوناچی، به عددی معروف به نسبت طلایی یا فی (= ...618033989/1) نزدیک مي‌شود. این تناسب  زیباشناختیٍ جذاب، در بسیاری از طرح‌های معمارانه‌ی ساخت بشر و همچنین در معماری گیاهان یافت می‌شود. مارپیچ طلاییِ تشکیل‌شده، به شیوه‌ای شبیه به مارپیچ فیبوناچی را می‌توان با دنبال کردن طرح دانه‌های آفتابگردان از مرکز به طرف خارج در تصویر روبه‌رو مشاهده کرد.



دنباله‌ی هندسی

باکتری‌هایی مانند
جمعیت خود را در زمانی کمتر از 40 دقیقه به دو برابر افزایش می دهند. این الگوی رشد جمعیت، دنباله‌ای هندسی است که هر عدد از دو برابر شدن عدد قبل حاصل می شود:
[f(n+1) = 2 f(n)] 
و باعث افزایش سریع در جمعیت در زمان بسیار کوتاه می شود.


     



     

مثال نقض 
 

اثبات، ابزاری است برای یافتن قوانینی که در ریاضیات تعریف می‌شوند. یکی از این اثبات‌ها در ریاضیات «مثال نقض» است. روشی که برای اثبات پدیده‌ای طبیعی توسط خانم نانسی نایت در مرکز تحقیقات آب و هوای آمریکا، در بررسی تئوری بی‌همتایی دانه‌های برف به‌کار گرفته شد. این تئوری در ابتدا توسط  آقای ویلسن بنتلی در جریان شاهکار عکس‌برداری وی از حدود 5000 دانه‌ی برف در سال 1930 مطرح شد. او هیچ دو دانه‌ی برفی شبیه به هم را نیافت.





بی‌نهایت
 

آیا یک بی‌نهایت (بیکران) از بی‌نهایت دیگر بزرگ‌تر است؟ تعداد همه‌ی اعداد طبیعی مانند ... ,1,2,3 بی‌نهایت است. همچنین مجموعه‌ی اعداد بین صفر و یک بیکران است. آیا یک مجموعه‌ی اعداد از مجموعه‌ی اعداد دیگر بزرگ‌تر خواهد بود؟ سوال های عمیق ریاضیات مانند این می تواند در شما احساسی از کوچکی در عالم پهناور به وجود آورد.


    

 

مشاهده قبلي (رياضيات و طبيعت 1)

صفحه‌ي اصلي مشاهده علمي

مشاهده بعدي (صورت هنگام صحبت)


1388/6/18 لينک مستقيم

فرستنده :
نعمت الله HyperLink HyperLink 1391/6/1
مـتـن : بسيار عالي بود.

فرستنده :
فلاح طلب HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : برايم جلب ومفيد است

فرستنده :
خانم HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : خوب است

فرستنده :
scientist HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : سلام. مطلب خوبی بود. اگه مطالبی در مورد کاربرد ریاضیات تو سایت بذارید خیلی خوب میشه. ممنون

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1390/11/17
مـتـن : عاااااااااااااااااااااااااااالی بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/8/11
مـتـن : مطلبتون خوب بود ولی کمی کوتاه بود کامل تر و مفصل تر باشه بهتره

فرستنده :
محمد HyperLink HyperLink 1389/2/7
مـتـن : خوب بود

فرستنده :
حمید HyperLink HyperLink 1389/2/2
مـتـن : من فکر می کنم که تمام معلومات ما بر یک اصول و منتج به قوانین مشابه می گردد مثلا تعداد برگهای یک درخت در نقطه مشخص متناسب با شرایط پرورشی آن وژنتیک منحصر به فرد آن می باشد و چنانچه از همان درخت چند نشاء تهیه شود و در شرایط مشابه پرورش یابد قاعدتا باید تعداد برگ یکسان داشته باشند اینطور نیست؟
در مورد دانه های برف تنها عوامل محیطی می باشند که تاثیر گذارند نه؟
پاسـخ : حمید جان نظر تو کاملا درسته.در این مطلب سعی شده با نگاه قاعده مند ریاضی به عوامل طبیعی نگاه بشه و این دیدگاه بیان بشه که هر عامل طبیعی حتی بی نظم ترین و بیقاعده ترین اونها مثل فراکتال ها با داشتن حداکثر آشفتگی و بی نظمی باز هم از یک نظم ریاضیاتی تبعیت می کنه. در مثالی که خودت اوردی درباره برگ درختان یا الگوی رشد شاخه ها این نظم و الگوی ریاضی توسط ژنتیک (رمز های زیستی) به گیاه القا می شه و هرگز درختی در طبیعت نمی بینی که شاخه هاش در یک راستای عمودی و زیر هم قرار بگیره.عوامل طبیعی و محیطی می تونند در این نظم تاثیر گذار باشند اما نمی تونند ساختار کلی رو تغییر بدهندشاید مثال درخت زیاد خوب نباشه اما این نظم دیوانه کننده و بدون نقص رو می تونی در الگو های گلبرگ های گل آفتابگردان یا مخروط ها به وضوح ببینی. پیشنهاد می کنم برای لحظه ای خودت رو از بند قواعد زیستی رها کنی تا بتونی زیبایی که من مد نظرم هست رو در طبیعت ببینی. موفق باشی.

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1389/2/2
مـتـن : خوب بود

فرستنده :
roohullah HyperLink HyperLink 1389/2/2
مـتـن : this page was interesting for me.
so i am waiting for another new information
best regards
roohullah.

فرستنده :
ولی محمدی طراح ونقاش HyperLink HyperLink 1388/10/30
مـتـن : برای من هندسه جالب است وهمیشه دنبال هندسه پنهان در موجودات هستم میتوانید مطالب دراین خصوص را برام ارسال نمایید متشکر میشوم
پاسـخ : سلام دوست عزير
لطفا منظورتون رو از «هندسه‌ي پنهان» را براي ما به‌طور دقيق‌تر بنويسيد.
در موجودات مختلف مي‌توان از نگاه‌هاي متفاوت، هندسه‌هاي متفاوتي را پيدا كرد، از جمله «هندسه‌ي فراكتالي»
ما هندسه‌هاي ناپيدايي در فيزيك نيز داريم كه واقعاً پنهانند، يعني بشر نمي‌تواند درك ذهني‌اي از آن داشته باشد و فقط به‌صورت تئوري مطالعه مي‌شوند.

فرستنده :
نیلو وآذین HyperLink HyperLink 1388/10/20
مـتـن : ما الان سر زنگ کامپیوتر توی سایت مدرسه نشستیم روز 5شنبه زنگ آخر که خسته کننده ترین زنگ هفته است سایت خوبی بود کاری کرد چرت نزنیم
پاسـخ : آفرين به شما :)
البته حتما قبلش درساتونو كامل خونده بودين ;)
حالا چرا فكر مي‌كنين درس كامپيوتر خسته‌كنندس؟!
مطلب‌هاي كامپيوتر سايت رو ديديد؟ مثلا مطلب‌هاي هوش مصنوعي در قسمت «علوم و فنون جديد». حتما يه نگاهي بندازيد، اميدوارم بعدش نظرتون راجع به درس كامپيوتر بهتر بشه.

با آرزوي موفقيت و شادي هميشگي شما

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/10/20
مـتـن : افتضاح

فرستنده :
بطليموس HyperLink HyperLink 1388/10/20
مـتـن : خوب بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : سایت خوبی بود

فرستنده :
سید علی غفاری HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : بد

فرستنده :
دکترحسابی HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : ای ب نبود پسرچون!!!تلاش بیشتر کن

فرستنده :
فلاح HyperLink HyperLink 1388/10/1
مـتـن : جالب بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/8/15
مـتـن : سايت خيلي خوبي بود

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1388/8/15
مـتـن : ریاضیات علمی بسیار جذاب است که پیدا کردن مصداق های طبیعی برای قضایا درک موضوع را آسان تروجذاب ترمی کندوریاضیات راشیرین ترمی کند

فرستنده :
انیشتین HyperLink HyperLink 1388/8/2
مـتـن : افتضاح بود

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content