XMod
  شخصي موفق است كه به اهدافش رسيده باشد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 190)
 شخصي موفق است كه به اهدافش رسيده باشد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 190)
اصل اين است كه آدم خودش احساس موفقيت كند- مصاحبه با دکتر «عباس نوذري»- قسمت اول

 

 

 شخصي موفق است كه

به اهدافش رسيده باشد

 

 



قسمت اول|قسمت دوم|قسمت سوم 

 

 

 

استاد لطفاً ابتدا خودتان را معرفي كنيد ؟ 

«عباس نوذري» هستم، متولد 1343 شهر «شيراز». تحصيلات دوره‌ي دبيرستان را در شيراز گذراندم.

 پس از قبولي در دانشگاه به تهران آمدم و در دانشكده‌ي علوم مشغول به تحصيل شدم.

 دوران فوق ليسانس را در در «دانشگاه علم و صنعت» در رشته‌ي «هوش مصنوعي» طي كردم.

 براي دوره‌ي دكتري در دو دانشگاه علم و صنعت و علوم پذيرفته شدم ولي در نهايت دانشكده‌ي علوم را انتخاب كردم.

 در سال 1382 تحصيلاتم به پايان رسيد و پس از اخذ مدرك دكتري از همان سال در دانشكده‌ي علوم مشغول به كار شدم.

 مدرسه‌ي ابتدايي‌ام« راز» نام داشت و دوران راهنمايي را در مدرسه‌اي به نام «صورتگر» طي كردم.

 مدرك ديپلم‌ام را از دبيرستان «پيوند» گرفتم.

 در آن زمان استفاده از آموزشگاه يا مركز آموزشي به شكلي كه امروزه متداول اسـت رواج نداشت.

 به‌طور كلي چنين مراكزي وجود نداشت. همه‌ي دانش‌آموز‌ها فقط با استفاده از مدرسه و كتاب هاي درسي خودشان درس مي‌خواندند.

 

 

آيا شما دانش آموز ممتازي بوديد؟      

خير. البتـه تا مقطـع راهنمـايي ممتـاز بودم ولي در زمـان دبيرستـان به نـوعي نسـبت به درس خواندن بي‌علاقـه شده بـودم و بعد از اتـمام دوره‌ي دبيرسـتان هم مستقيمـاً وارد دانشـگاه نشـدم.

 در آن زمـان دانشگاه‌ها تعطيـل بـودند. من مدت 3-4 سال بعد از دبيرستان به كار رانندگي تاكسي مشغول شدم.

 بعد از آن دوباره تصميم به ادامه‌ي تحصيل گرفتم و وارد دانشگاه شـدم.

 

 

لطفاً قدري راجع‌به پروژه‌هاي تحقيقاتي‌تان توضيح بفرماييد؟  

 ما درايـن‌جا در3-2 زمينـه كار مي‌كنيـم.

 كار‌هـاي تحقيقـاتي ما از قبيـل «الگوريتـم‌هاي مـوازي»،« توليـد درختـان»،« محاسـبات مولكولي» و« بيوانفورماتيـك» است؛ كه به همـراه دانشـجو‌هاي دوره‌ي فوق ليسـانس و دكـتري روي اين چهار موضوع كار مي‌كنيم.

 يكي از زمينه‌هايي كه نام بردم محاسبات مولكولي است.

 در محاسبات مولكولي ما از رشته‌هاي «DNA »كه در سلول هرموجود زنده‌اي وجود دارد، براي محاسبات استفاده مي‌كنيم و سعي‌مان بر اين است كه مسئله‌هايمان را با آن روش حل كنيم.

 كار ما اين است كه مسئله را با رشته‌هاي DNA كد مي‌كنيم بعد با يك سري عمليات مجازي كه روي رشته‌هاي DNA وجود دارند، در آزمايشگاه‌هاي زيستي آن را حل مي‌كنيم. و يا به‌طور مثال عمل برش يك رشته‌ي DNA را در آزمايشگاه انجام مي‌دهيم.

 

 

يكي از كار‌هاي حل كردن و پيدا كردن در گراف است؟   

ما اول گراف را با رشته‌ي DNA كد مي‌كنيم بعد« operation »هايي كه وجود دارد را روي رشته‌ي DNA انجام مي‌دهيم.

 در نهايت مي‌توانيم مسير  ؟  را پيدا كنيم.

حسن اين مدل محاسباتي اين است كه چون عمليات روي رشته‌ي DNA مي‌تواند به صورت موازي انجام شود مثلاً يك عمل مي‌تواند روي ميليون‌ها رشته‌ي DNA انجام شود.

 در نتيجه سرعت محاسبات بالا مي‌رود.

 به‌طور مثال حل مسئله‌ي مسير ؟ يك مسئله‌ي ؟ است كه اين مسئله با كامپيوتر معمولي حل نمي‌شود.

 ولي در مدل محاسبات مولكولي در On حل مي‌شود.  

 

 

پس استفاده از DNA به دليل سرعتي است كه دارد ؟

 بله . دقيقاً به خاطر سرعتي است كه دارد.  

 

 

 پس با زيست‌شناسي هم خيلي مرتبط است؟   

  به دليل اين‌كه ما در حال حاضر امكانات آزمايشگاهي نداريم، اين كار‌ها را به‌صورت تئوري و در حد طراحي الگوريتم انجام مي‌دهيم.

 در كشورهاي ديگر در موارد مشابه الگوريتم‌ها را در محيط آزمايشگاهي تست مي‌كنند.

و نتيجه‌ي نهايي را دريافت مي‌كنند.

 كار ما معمولاً تئوري است و فقط در همان سطح طراحيِ الگوريتم باقي مي‌ماند.

 اما درستي الگوريتم هايمان را اثبات مي‌كنيم.

يعني اگر در محيط آزمايشگاهي هم پياده‌سازي شود حتماً جواب درست مي‌دهد.

 

 

 چه استفاده‌اي از اين نوع حل مسئله مي‌توان كرد؟

 پروژه‌هايي كه در حال حاضر روي‌ آن‌ها كار مي‌كنيم كاربد‌شان فقط مختص همين زمان نيست.

 اين الگوريتم‌ها در حال حاضر فقط يك سري مدل‌هاي تئوري است كه در آزمايشگاه انجام مي‌شود اما شايد بعد از پيشرفت علم به كمك اين مدل‌ها بتوانند مدل‌هاي كامپيوتري مولكولي بسازند كه به حل مسئله‌ها كمك كند. 

 

 

اين الگوريتم‌ها هنوز در هيچ جاي دنيا استفاده نشده است؟  

خير هنوز استفاده‌ي عملي صورت نگرفته است.

 معمولاً روي همين موارد نظري و تئوري كه در كامپيوتر وجود دارد كار‌هاي تحقيقاتي انجام مي‌شود.

 و لازم نيست كه حتماً در حال حاضر كاربرد داشته باشد بسياري از اين الگوريتم‌ها ممكن است در آينده مورد استفاده قرار گيرند. 

 

 

يعني توانايي ساخت آن وجود ندارد؟

هنوز تكنولوژي آن‌قدر پيشرفت نكرده است كه بتوان كامپيوتري ساخت كه قسمتي از آن يك آزمايشگاه كوچك زيست‌شناسي باشد و عمليات آن به صورت اتوماتيك انجام شود. 

 

 

 سرعت همچين  ؟  چقدر است؟

همان‌طوركه گفتم سرعت خيلي بالا مي‌رود.

 الگوريتمي كه زمانش نماي است تبديل به On مي‌شود.

 يعني تأثيرش به اين صورت است.

 ولي اين موارد عموماً تئوري است.اين‌كه چه زماني عملي شود، و اين‌كه آيا واقعاً عملي خواهد شد يا خير مطلبي است كه آينده آن را معلوم مي‌كند.

 

 

در مورد پروژه‌هاي تحقيقاتي ديگرتان هم مي‌شود توضيحاتي بدهيد؟     

يكي ديگر از كارهايي كه ما انجام مي‌دهيم، طراحي الگوريتم‌ها براي توليد درختان است.

 مثلاً يكي از موضوع‌هاي كامپيوتري درخت‌ها هستند، يك درخت از يك مجموعه  ؟  و يك سري شاخه تشكيل شده است.

 ما مي‌خواهيم الگوريتم‌هايي را طراحي كنيم كه تمام اين درخت ها را برايمان توليد كند.

 معمولاً اين درخت‌ها را با روشي كدگذاري مي‌كنند و به صورت يك رشته‌ي عددي درمي‌آورند.

 بعد ما آن رشته‌ي عددي را توليد مي‌كنيم. براي توليد الگوريتم آن‌ها را طراحي مي‌كنيم.

 مثلاً يكي از كدهاي خيلي ساده مي‌تواند اين باشد كه گره‌هاي درخت، يعني آن‌هايي كه غيربرگ هستند را با 1 (يك) lable ‌گذاري كنيم.

 و آن‌هايي كه برگ هستند را با 0 (صفر) lable گذاري كنيم و بعد درخت را «preorder »پيمايشش كنيم.

 يك كد صفر و يك به دست مي‌آوريم 1 0 1 0 1 00 1 بعد يك الگوريتم مي‌نويسيم كه كدهاي مجاز براي درخت‌ها را توليد كند.

 ما انواع درخت‌ها را داريم. درخت‌هاي باينري binary ، درخت‌هاي ؟ ، ؟ ، ؟ ، ما توليد انواع درخت‌ها را داريم.

 اين‌ها مسائل تئوري و محض هستند و كاربرد مستقيم ندارند.

 همه‌شان مسائلي هستند كه ما به خاطر و جالب بودن‌شان روي آن‌ها كار مي‌كنيم مكان كاربرد آن‌ها برا‌يمان مهم نيست. 

 

 

شما غير از حوزه‌ي تخصصي خودتان در حوزه‌ي ديگري هم به صورت تخصصي مطالعه داشته‌ايد؟   

خير.  

 

 

به نظر شما يك دانش‌آموز يا دانش‌جوي موفق بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟     

موفقيت در ذهن هركس تعريف خاص خودش را دارد.

 وبه نظر من براي افراد مختلف كاملاً متفاوت است.

به نظر من شخصي موفق است كه به اهدافش رسيده باشد.

منظور آن هدفي است كه در ذهنش دارد، و اهداف در ذهن افراد مختلف متفاوت است.

 هركسي از درس خواندنش هدفي دارد.

 اصل اين است كه آدم خودش احساس موفقيت كند.

 

 

 چه عواملي باعث موفقيت شما بوده ؟    

 پارامترهاي تأثيرگذار خيلي زياد است.

 كلاً همه‌ي پارامترهايي كه در زنـدگي آدم تأثير مي‌گـذارد مي‌توانـد در موفقيت آدم هم نقش داشته باشد.

 اعم از خانواده ، امكانات آموزشي ، امكـانات رفاهي و ... همـه‌ي اين‌ها دست به دست يكديگر مي‌دهند و باعث مي‌شوند كه يك آدم به اهدافش برسد.

 من فكر مي‌كنم در حال حاضر تا حدودي به اهدافم رسيد‌ه‌ام و تمام مواردي هم كه نام بردم در ايـن امر نقش داشته‌اند.

 

 

تلاش خودتان چه‌قدر تأثير داشته است؟    

تلاش خودم هم بي‌تأثير نبوده است.

 سعي و تلاش خود آدم هم يك پارامتر مهم است.

 اگر همه‌ي امكـانات وجود داشته باشد اما سعي و تلاش نباشد موفقيت امكان‌پذير نيست. البته عكس اين موضـوع هم صـادق است.

 

 

تأثير دوست‌ها به چه اندازه است؟   

 دوست هم خيلي مهم است.

همان‌طور كه گفتم همه‌ي چيزهايي كه در زندگي انسان مهم است در موفقيت او هم تأثيـر مي‌گـذارند.

 اين‌كه روحيـات دوستـان هر كس چه‌طـور باشد و آن‌ها در زندگـي چـه اهـدافي را دنبـال مي‌كنند تأثيـر زيادي مي‌توانـد بر روي آينـده‌ي شخص بگـذارد.

به نـظر من انسـان از جامعـه هم خيلي تأثير مي‌پذيرد.

 

 

دوست خوب چه تعريفي دارد؟    

به نظر من دوست خوب براي انسان كسي است كه اهدافش با آدم مشترك باشد.

 اگر دو دوست كه با يكديگر رفت وآمد دارند هدف مشابه هم داشته باشند، هر دو نفر مي‌توانند به هم كمك كنند.

 ولـي اگر اهدافشـان متفاوت باشد نمي‌توانند در موفقيت يكديگر تأثير گذار باشند.

 

 

به نظر شما آيا انسان نبايد به اهداف خود جهت بدهد ؟  مثلاً تا يك مرحله پيش برود و بعد متوجه شود كه هدف خوبي را انتخاب نكرده است و آن هدف را عوض كند؟    

 اين‌كار درست است.

 انسان در مراحل مختلف زندگي درك متفاوتي از زندگي پيدا مي‌كند.

 قاعدتاً اهدافش هم مي‌تواند متفاوت باشد.

 مواقعي وجود دارد كه آدم چيزي را به عنوان هدف درنظر مي‌گيرد، ولي بعد متوجه مي‌شود كه اشتباه بوده است و آن را تغييرمي‌دهد.

 انسان دائماً در حال يادگيري است. هر چه‌قدر پيش مي‌رود چيزها و مطالب بيش‌تري ياد مي‌گيرد و قاعدتاً چيزهايي هم كه ياد مي‌گيرد روي هدفش تأثير مي‌گذارد.

 

 

 نظر شما در مورد يادگيري به‌صورت جمعي چيست؟     

اين‌كار خيلي خوب است.

 به نظر من انسان اكثر چيزها را در محيط‌هاي جمعي ياد مي‌گيرد.

 بخشي از ياد‌گيري‌ها شخصي و اختصاصي است ولي عمده‌ي قسمت ياد‌گير‌ي به صورت جمعي است.

 و به نظر من به‌اين صورت خيلي بهتر است.

 و اساساً مدرسه‌ها به همين دليل ايجاد شده‌اند.

 در حال حاضر بعضي از خانواده‌ها حتي اين امكان را دارند كه در منزل خودشان به بچه‌هاي‌شان آموزش بدهند.

 ولي مدرسه چيز ديگري است. يعني بچه‌ها در آن‌جا علاوه بر آموزش جمعي زندگيِ جمعي را هم فرامي‌گيرند. 

 

 

اين نوع آموزش بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد كه مفيد باشد؟    

 به نظر من نمي‌توان ويژگي‌اي براي آموزش تعريف كرد.

 آموزش تعريف خاص خودش را دارد.

 بهترين چيزي كه مي‌تواند در يك كلاس درس وجود داشته باشد اين است كه ميان مدرس و دانش‌آموز تبادل نظر و گفت‌وگو وجود داشته باشد.

 و صحبت كردن در كلاس درس يك‌طرفه نباشد و به اين صورت نباشد كه فقط معلم درس را توضيح دهد شاگردان گوش كنند، در كلاس سؤال و جواب و بحث وجود داشته باشد.

 به نظر من آموزش درست آموزشي است كه در آن بحث وجود داشته باشد و فقط از طرف معلم و به صورت يك‌طرفه نباشد.

حال اگر در كنار آن يك سري امكانات آموزشي هم استفاده شود خيلي بهتر است.

 مثلاً در هنگام آموزش مواقعي كه نياز به كار عملي وجود داشته باشد، بايد اين كار صورت گيرد.

 استفاده از امكانات سمعي بصري نيز كمك زيادي به امر آموزش مي‌كند. 

 

 

آيا شما در دبيرستان خاصي درس مي‌خوانديد ؟

دبيرستان من يكي از دبيرستان‌هاي خوب شيراز بود.

 در آن زمان فقط يك دبيرستان خاص در شيراز بود كه به آن دبيرستان دانشگاه مي‌گفتند و وابسته به دانشگاه بود.

 بقيه‌ي دبيرستان‌ها معمولي بودند. دبيرستاني هم كه من بودم جزء دبيرستان‌هاي خوب شيراز بود.

 

 

به نظر شما مهم است كه آدم در چه دبيرستاني يا چه دانشگاهي درس بخواند؟     

بله اين موضوع خيلي مهم است.

 همان‌طور كه گفتم امكانات خيلي مهم است.

 به نظر من هرچه‌قدر هم كه يك دانش‌آ.وز با هوش وپرتلاش باشد، اما در مدرسه‌ي خوبي تحصيل نكند و معلم‌هاي خوبي هم نداشته باشد نمي‌تواند موفق شود.

يعني مدرسه و معلم‌ها خيلي تاثير‌گذارند.

 

به نظر شما كنكور روش گزينشي مناسبي است؟ 

نه اصلاً. اما به نظر من با شرايط فعلي جامعه‌ي ما بهترين چيز است.

چون همان‌طور كه گفتم شرايط جامعه فرق مي‌كند چون كنكور چيزي را هم نشان نمي‌دهد ولي الان بهترين است.

 شايد زماني كه ما امتحان كنكور داديم وضعيت 90% از الان بهتر بود.

 درآن زمان معلم خصوصي و كلاس هاي كنكور وجود نداشت.

 اگر اين چيزهايي كه آموزش را تبديل به آموزش كاذب مي‌كند وجود نداشته باشد، كنكور چيز خوبي است.

 ولي موقعي كه آدم‌ها براي تست زدن كاناليزه مي‌شوند ديگر كنكور نمي‌تواند چيز خوبي باشد.

ولي فكر كنم براي شرايط جامعه‌ي ما بهترين روش است. به نظر من در جامعه‌ي ما روشي نمي تواند جاي‌گزين آن شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1389/6/20 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
  شخصي موفق است كه به اهدافش رسيده باشد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 190)
 شخصي موفق است كه به اهدافش رسيده باشد (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 190)
اصل اين است كه آدم خودش احساس موفقيت كند- مصاحبه با دکتر «عباس نوذري»- قسمت اول

 

 

 شخصي موفق است كه

به اهدافش رسيده باشد

 

 



قسمت اول|قسمت دوم|قسمت سوم 

 

 

 

استاد لطفاً ابتدا خودتان را معرفي كنيد ؟ 

«عباس نوذري» هستم، متولد 1343 شهر «شيراز». تحصيلات دوره‌ي دبيرستان را در شيراز گذراندم.

 پس از قبولي در دانشگاه به تهران آمدم و در دانشكده‌ي علوم مشغول به تحصيل شدم.

 دوران فوق ليسانس را در در «دانشگاه علم و صنعت» در رشته‌ي «هوش مصنوعي» طي كردم.

 براي دوره‌ي دكتري در دو دانشگاه علم و صنعت و علوم پذيرفته شدم ولي در نهايت دانشكده‌ي علوم را انتخاب كردم.

 در سال 1382 تحصيلاتم به پايان رسيد و پس از اخذ مدرك دكتري از همان سال در دانشكده‌ي علوم مشغول به كار شدم.

 مدرسه‌ي ابتدايي‌ام« راز» نام داشت و دوران راهنمايي را در مدرسه‌اي به نام «صورتگر» طي كردم.

 مدرك ديپلم‌ام را از دبيرستان «پيوند» گرفتم.

 در آن زمان استفاده از آموزشگاه يا مركز آموزشي به شكلي كه امروزه متداول اسـت رواج نداشت.

 به‌طور كلي چنين مراكزي وجود نداشت. همه‌ي دانش‌آموز‌ها فقط با استفاده از مدرسه و كتاب هاي درسي خودشان درس مي‌خواندند.

 

 

آيا شما دانش آموز ممتازي بوديد؟      

خير. البتـه تا مقطـع راهنمـايي ممتـاز بودم ولي در زمـان دبيرستـان به نـوعي نسـبت به درس خواندن بي‌علاقـه شده بـودم و بعد از اتـمام دوره‌ي دبيرسـتان هم مستقيمـاً وارد دانشـگاه نشـدم.

 در آن زمـان دانشگاه‌ها تعطيـل بـودند. من مدت 3-4 سال بعد از دبيرستان به كار رانندگي تاكسي مشغول شدم.

 بعد از آن دوباره تصميم به ادامه‌ي تحصيل گرفتم و وارد دانشگاه شـدم.

 

 

لطفاً قدري راجع‌به پروژه‌هاي تحقيقاتي‌تان توضيح بفرماييد؟  

 ما درايـن‌جا در3-2 زمينـه كار مي‌كنيـم.

 كار‌هـاي تحقيقـاتي ما از قبيـل «الگوريتـم‌هاي مـوازي»،« توليـد درختـان»،« محاسـبات مولكولي» و« بيوانفورماتيـك» است؛ كه به همـراه دانشـجو‌هاي دوره‌ي فوق ليسـانس و دكـتري روي اين چهار موضوع كار مي‌كنيم.

 يكي از زمينه‌هايي كه نام بردم محاسبات مولكولي است.

 در محاسبات مولكولي ما از رشته‌هاي «DNA »كه در سلول هرموجود زنده‌اي وجود دارد، براي محاسبات استفاده مي‌كنيم و سعي‌مان بر اين است كه مسئله‌هايمان را با آن روش حل كنيم.

 كار ما اين است كه مسئله را با رشته‌هاي DNA كد مي‌كنيم بعد با يك سري عمليات مجازي كه روي رشته‌هاي DNA وجود دارند، در آزمايشگاه‌هاي زيستي آن را حل مي‌كنيم. و يا به‌طور مثال عمل برش يك رشته‌ي DNA را در آزمايشگاه انجام مي‌دهيم.

 

 

يكي از كار‌هاي حل كردن و پيدا كردن در گراف است؟   

ما اول گراف را با رشته‌ي DNA كد مي‌كنيم بعد« operation »هايي كه وجود دارد را روي رشته‌ي DNA انجام مي‌دهيم.

 در نهايت مي‌توانيم مسير  ؟  را پيدا كنيم.

حسن اين مدل محاسباتي اين است كه چون عمليات روي رشته‌ي DNA مي‌تواند به صورت موازي انجام شود مثلاً يك عمل مي‌تواند روي ميليون‌ها رشته‌ي DNA انجام شود.

 در نتيجه سرعت محاسبات بالا مي‌رود.

 به‌طور مثال حل مسئله‌ي مسير ؟ يك مسئله‌ي ؟ است كه اين مسئله با كامپيوتر معمولي حل نمي‌شود.

 ولي در مدل محاسبات مولكولي در On حل مي‌شود.  

 

 

پس استفاده از DNA به دليل سرعتي است كه دارد ؟

 بله . دقيقاً به خاطر سرعتي است كه دارد.  

 

 

 پس با زيست‌شناسي هم خيلي مرتبط است؟   

  به دليل اين‌كه ما در حال حاضر امكانات آزمايشگاهي نداريم، اين كار‌ها را به‌صورت تئوري و در حد طراحي الگوريتم انجام مي‌دهيم.

 در كشورهاي ديگر در موارد مشابه الگوريتم‌ها را در محيط آزمايشگاهي تست مي‌كنند.

و نتيجه‌ي نهايي را دريافت مي‌كنند.

 كار ما معمولاً تئوري است و فقط در همان سطح طراحيِ الگوريتم باقي مي‌ماند.

 اما درستي الگوريتم هايمان را اثبات مي‌كنيم.

يعني اگر در محيط آزمايشگاهي هم پياده‌سازي شود حتماً جواب درست مي‌دهد.

 

 

 چه استفاده‌اي از اين نوع حل مسئله مي‌توان كرد؟

 پروژه‌هايي كه در حال حاضر روي‌ آن‌ها كار مي‌كنيم كاربد‌شان فقط مختص همين زمان نيست.

 اين الگوريتم‌ها در حال حاضر فقط يك سري مدل‌هاي تئوري است كه در آزمايشگاه انجام مي‌شود اما شايد بعد از پيشرفت علم به كمك اين مدل‌ها بتوانند مدل‌هاي كامپيوتري مولكولي بسازند كه به حل مسئله‌ها كمك كند. 

 

 

اين الگوريتم‌ها هنوز در هيچ جاي دنيا استفاده نشده است؟  

خير هنوز استفاده‌ي عملي صورت نگرفته است.

 معمولاً روي همين موارد نظري و تئوري كه در كامپيوتر وجود دارد كار‌هاي تحقيقاتي انجام مي‌شود.

 و لازم نيست كه حتماً در حال حاضر كاربرد داشته باشد بسياري از اين الگوريتم‌ها ممكن است در آينده مورد استفاده قرار گيرند. 

 

 

يعني توانايي ساخت آن وجود ندارد؟

هنوز تكنولوژي آن‌قدر پيشرفت نكرده است كه بتوان كامپيوتري ساخت كه قسمتي از آن يك آزمايشگاه كوچك زيست‌شناسي باشد و عمليات آن به صورت اتوماتيك انجام شود. 

 

 

 سرعت همچين  ؟  چقدر است؟

همان‌طوركه گفتم سرعت خيلي بالا مي‌رود.

 الگوريتمي كه زمانش نماي است تبديل به On مي‌شود.

 يعني تأثيرش به اين صورت است.

 ولي اين موارد عموماً تئوري است.اين‌كه چه زماني عملي شود، و اين‌كه آيا واقعاً عملي خواهد شد يا خير مطلبي است كه آينده آن را معلوم مي‌كند.

 

 

در مورد پروژه‌هاي تحقيقاتي ديگرتان هم مي‌شود توضيحاتي بدهيد؟     

يكي ديگر از كارهايي كه ما انجام مي‌دهيم، طراحي الگوريتم‌ها براي توليد درختان است.

 مثلاً يكي از موضوع‌هاي كامپيوتري درخت‌ها هستند، يك درخت از يك مجموعه  ؟  و يك سري شاخه تشكيل شده است.

 ما مي‌خواهيم الگوريتم‌هايي را طراحي كنيم كه تمام اين درخت ها را برايمان توليد كند.

 معمولاً اين درخت‌ها را با روشي كدگذاري مي‌كنند و به صورت يك رشته‌ي عددي درمي‌آورند.

 بعد ما آن رشته‌ي عددي را توليد مي‌كنيم. براي توليد الگوريتم آن‌ها را طراحي مي‌كنيم.

 مثلاً يكي از كدهاي خيلي ساده مي‌تواند اين باشد كه گره‌هاي درخت، يعني آن‌هايي كه غيربرگ هستند را با 1 (يك) lable ‌گذاري كنيم.

 و آن‌هايي كه برگ هستند را با 0 (صفر) lable گذاري كنيم و بعد درخت را «preorder »پيمايشش كنيم.

 يك كد صفر و يك به دست مي‌آوريم 1 0 1 0 1 00 1 بعد يك الگوريتم مي‌نويسيم كه كدهاي مجاز براي درخت‌ها را توليد كند.

 ما انواع درخت‌ها را داريم. درخت‌هاي باينري binary ، درخت‌هاي ؟ ، ؟ ، ؟ ، ما توليد انواع درخت‌ها را داريم.

 اين‌ها مسائل تئوري و محض هستند و كاربرد مستقيم ندارند.

 همه‌شان مسائلي هستند كه ما به خاطر و جالب بودن‌شان روي آن‌ها كار مي‌كنيم مكان كاربرد آن‌ها برا‌يمان مهم نيست. 

 

 

شما غير از حوزه‌ي تخصصي خودتان در حوزه‌ي ديگري هم به صورت تخصصي مطالعه داشته‌ايد؟   

خير.  

 

 

به نظر شما يك دانش‌آموز يا دانش‌جوي موفق بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟     

موفقيت در ذهن هركس تعريف خاص خودش را دارد.

 وبه نظر من براي افراد مختلف كاملاً متفاوت است.

به نظر من شخصي موفق است كه به اهدافش رسيده باشد.

منظور آن هدفي است كه در ذهنش دارد، و اهداف در ذهن افراد مختلف متفاوت است.

 هركسي از درس خواندنش هدفي دارد.

 اصل اين است كه آدم خودش احساس موفقيت كند.

 

 

 چه عواملي باعث موفقيت شما بوده ؟    

 پارامترهاي تأثيرگذار خيلي زياد است.

 كلاً همه‌ي پارامترهايي كه در زنـدگي آدم تأثير مي‌گـذارد مي‌توانـد در موفقيت آدم هم نقش داشته باشد.

 اعم از خانواده ، امكانات آموزشي ، امكـانات رفاهي و ... همـه‌ي اين‌ها دست به دست يكديگر مي‌دهند و باعث مي‌شوند كه يك آدم به اهدافش برسد.

 من فكر مي‌كنم در حال حاضر تا حدودي به اهدافم رسيد‌ه‌ام و تمام مواردي هم كه نام بردم در ايـن امر نقش داشته‌اند.

 

 

تلاش خودتان چه‌قدر تأثير داشته است؟    

تلاش خودم هم بي‌تأثير نبوده است.

 سعي و تلاش خود آدم هم يك پارامتر مهم است.

 اگر همه‌ي امكـانات وجود داشته باشد اما سعي و تلاش نباشد موفقيت امكان‌پذير نيست. البته عكس اين موضـوع هم صـادق است.

 

 

تأثير دوست‌ها به چه اندازه است؟   

 دوست هم خيلي مهم است.

همان‌طور كه گفتم همه‌ي چيزهايي كه در زندگي انسان مهم است در موفقيت او هم تأثيـر مي‌گـذارند.

 اين‌كه روحيـات دوستـان هر كس چه‌طـور باشد و آن‌ها در زندگـي چـه اهـدافي را دنبـال مي‌كنند تأثيـر زيادي مي‌توانـد بر روي آينـده‌ي شخص بگـذارد.

به نـظر من انسـان از جامعـه هم خيلي تأثير مي‌پذيرد.

 

 

دوست خوب چه تعريفي دارد؟    

به نظر من دوست خوب براي انسان كسي است كه اهدافش با آدم مشترك باشد.

 اگر دو دوست كه با يكديگر رفت وآمد دارند هدف مشابه هم داشته باشند، هر دو نفر مي‌توانند به هم كمك كنند.

 ولـي اگر اهدافشـان متفاوت باشد نمي‌توانند در موفقيت يكديگر تأثير گذار باشند.

 

 

به نظر شما آيا انسان نبايد به اهداف خود جهت بدهد ؟  مثلاً تا يك مرحله پيش برود و بعد متوجه شود كه هدف خوبي را انتخاب نكرده است و آن هدف را عوض كند؟    

 اين‌كار درست است.

 انسان در مراحل مختلف زندگي درك متفاوتي از زندگي پيدا مي‌كند.

 قاعدتاً اهدافش هم مي‌تواند متفاوت باشد.

 مواقعي وجود دارد كه آدم چيزي را به عنوان هدف درنظر مي‌گيرد، ولي بعد متوجه مي‌شود كه اشتباه بوده است و آن را تغييرمي‌دهد.

 انسان دائماً در حال يادگيري است. هر چه‌قدر پيش مي‌رود چيزها و مطالب بيش‌تري ياد مي‌گيرد و قاعدتاً چيزهايي هم كه ياد مي‌گيرد روي هدفش تأثير مي‌گذارد.

 

 

 نظر شما در مورد يادگيري به‌صورت جمعي چيست؟     

اين‌كار خيلي خوب است.

 به نظر من انسان اكثر چيزها را در محيط‌هاي جمعي ياد مي‌گيرد.

 بخشي از ياد‌گيري‌ها شخصي و اختصاصي است ولي عمده‌ي قسمت ياد‌گير‌ي به صورت جمعي است.

 و به نظر من به‌اين صورت خيلي بهتر است.

 و اساساً مدرسه‌ها به همين دليل ايجاد شده‌اند.

 در حال حاضر بعضي از خانواده‌ها حتي اين امكان را دارند كه در منزل خودشان به بچه‌هاي‌شان آموزش بدهند.

 ولي مدرسه چيز ديگري است. يعني بچه‌ها در آن‌جا علاوه بر آموزش جمعي زندگيِ جمعي را هم فرامي‌گيرند. 

 

 

اين نوع آموزش بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد كه مفيد باشد؟    

 به نظر من نمي‌توان ويژگي‌اي براي آموزش تعريف كرد.

 آموزش تعريف خاص خودش را دارد.

 بهترين چيزي كه مي‌تواند در يك كلاس درس وجود داشته باشد اين است كه ميان مدرس و دانش‌آموز تبادل نظر و گفت‌وگو وجود داشته باشد.

 و صحبت كردن در كلاس درس يك‌طرفه نباشد و به اين صورت نباشد كه فقط معلم درس را توضيح دهد شاگردان گوش كنند، در كلاس سؤال و جواب و بحث وجود داشته باشد.

 به نظر من آموزش درست آموزشي است كه در آن بحث وجود داشته باشد و فقط از طرف معلم و به صورت يك‌طرفه نباشد.

حال اگر در كنار آن يك سري امكانات آموزشي هم استفاده شود خيلي بهتر است.

 مثلاً در هنگام آموزش مواقعي كه نياز به كار عملي وجود داشته باشد، بايد اين كار صورت گيرد.

 استفاده از امكانات سمعي بصري نيز كمك زيادي به امر آموزش مي‌كند. 

 

 

آيا شما در دبيرستان خاصي درس مي‌خوانديد ؟

دبيرستان من يكي از دبيرستان‌هاي خوب شيراز بود.

 در آن زمان فقط يك دبيرستان خاص در شيراز بود كه به آن دبيرستان دانشگاه مي‌گفتند و وابسته به دانشگاه بود.

 بقيه‌ي دبيرستان‌ها معمولي بودند. دبيرستاني هم كه من بودم جزء دبيرستان‌هاي خوب شيراز بود.

 

 

به نظر شما مهم است كه آدم در چه دبيرستاني يا چه دانشگاهي درس بخواند؟     

بله اين موضوع خيلي مهم است.

 همان‌طور كه گفتم امكانات خيلي مهم است.

 به نظر من هرچه‌قدر هم كه يك دانش‌آ.وز با هوش وپرتلاش باشد، اما در مدرسه‌ي خوبي تحصيل نكند و معلم‌هاي خوبي هم نداشته باشد نمي‌تواند موفق شود.

يعني مدرسه و معلم‌ها خيلي تاثير‌گذارند.

 

به نظر شما كنكور روش گزينشي مناسبي است؟ 

نه اصلاً. اما به نظر من با شرايط فعلي جامعه‌ي ما بهترين چيز است.

چون همان‌طور كه گفتم شرايط جامعه فرق مي‌كند چون كنكور چيزي را هم نشان نمي‌دهد ولي الان بهترين است.

 شايد زماني كه ما امتحان كنكور داديم وضعيت 90% از الان بهتر بود.

 درآن زمان معلم خصوصي و كلاس هاي كنكور وجود نداشت.

 اگر اين چيزهايي كه آموزش را تبديل به آموزش كاذب مي‌كند وجود نداشته باشد، كنكور چيز خوبي است.

 ولي موقعي كه آدم‌ها براي تست زدن كاناليزه مي‌شوند ديگر كنكور نمي‌تواند چيز خوبي باشد.

ولي فكر كنم براي شرايط جامعه‌ي ما بهترين روش است. به نظر من در جامعه‌ي ما روشي نمي تواند جاي‌گزين آن شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1389/6/20 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content