XMod
 زندگينامه آلن تورينگ
زندگينامه آلن تورينگزنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفريح شماره 121

زندگينامه آلن تورينگ
به بهانه صدمين سالگرد تولد آلن تورينگ (23 ژوئن)، زنگ تفريح اين شماره را به شرح مختصري از زندگينامه پدر علم كامپيوتر اختصاص  داديم.

 

 صفحه خانگی گوگل در روز تولد او، شبیه‌سازی ماشین تورینگ بود:

 

 


آلن تورينگ (Alen Mathison Turing) ، پدر علم محاسبه نوين و علم رايانه، روز 23 ماه ژوئن 1912 در بريتانيا متولد شد. او دومين و آخرين فرزند خانواده تورينگ بود.  نام خانوادگي تورينگ او را در سطح افراد سرشناس و با اصالت بريتانيا قرار مي‌داد. پدرش عضو مامورين شهري هند بود و چون والدين او مي‌خواستند فرزندانشان در بريتانيا بزرگ شوند او و برادر بزرگترش جان بيشتر نزد خويشان و دوستان والدينشان در لندن بودند. اين رها کردن فرزند در سنين اوليه تأثير کمي بر روي جان - برادر آلن- و نيز بسياري از نسل طبقه متوسط آن زمان داشت، ولي معلوم شد که آلن تورينگ  آسيب عميقي از اين تجربيات اوليه ديد، او لکنت زبان مشخصي پيدا کرد.

 

 

از همان كودكي علائم نبوغ در وي هويدا بود. او در سن 14 سالگي توانست به مدرسه دولتي و پرهزينه "شربورن" در شهر دورست راه پيدا كند اما تمايل ذاتي او به سمت رياضيات و علم نزد اساتيد اين مدرسه اهميتي نداشت زيرا در آن دوره  تاكيد بيشتر روي مسائل و مباحث كلاسيك بود. در همان سال مدير مدرسه براي والدين او نامه نوشت كه :"اگر او مي‌خواهد دانشمند شود وقت خود را در يك مدرسه دولتي هدر مي‌دهد".
 

 

  از همان كودكي علائم نبوغ در وي هويدا بود. او در سن 14 سالگي توانست به مدرسه دولتي و پرهزينه "شربورن" در شهر دورست راه پيدا كند اما تمايل ذاتي او به سمت رياضيات و علم نزد اساتيد اين مدرسه اهميتي نداشت زيرا در آن دوره  تاكيد بيشتر روي مسائل و مباحث كلاسيك بود. در همان سال مدير مدرسه براي والدين او نامه نوشت كه :"اگر او مي‌خواهد دانشمند شود وقت خود را در يك مدرسه دولتي هدر مي‌دهد".
با اين حال تورينگ توانايي قابل توجه خود را در زمينه‌هاي مورد علاقه‌اش، با حل مسايل پيچيده در سال 1927 بدون اينكه حتي حساب ديفرانسيل مقدماتي خوانده باشد به نمايش گذاشت. در سال 1928 با كريستوفر مركوم كه از دانشجويان سال بالايي او بود رابطه دوستي پيدا كرد كه اين دوستي در سال 1930 با مرگ مركوم پايان يافت. کريستوفر اولين کسي بود که پيله تنهايي او را سوراخ کرده بود و  با مرگ او تورينگ درهم شكست و ايمان مذهبي خود را از دست داد.

 

تورينگ در سال‌هاي 1931 تا 1934 مشغول تحصيل در دانشگاه كينگس كالج بود و به خاطر مقاله‌اش در رابطه با قضيه محديديت مركزي در سال 1935 به عنوان عضو آنجا انتخاب شد.
در 28 ماه مي سال 1936 در مقاله "درباره‌ي اعداد شمارا با استفاده از انسكيداس پرابلم"، تورينگ فرمول بندي‌هاي سال 1931 كورت گودل را درباره محدوديت‌هاي اثبات و محاسبات تجديد كرد و زبان رياضي محور گودل را با چيزي كه امروزه ماشين تورينگ ناميده مي‌شود جايگزين كرد. او اثبات كرد با چنين ماشيني مي تواند هر مسئله‌اي را كه اين قابليت را دارد تا به صورت الگوريتم بيان شود را حل كرد، حتي اگر هيچ ماشين تورينگ واقعي به دليل سرعت كم آن نسبت به جايگزين‌هاي مناسب آن كاربرد عملي نداشته باشد.

 


تورينگ در سال‌ 1938 دكتراي خود را از دانشگاه پرينستون دريافت كرد. پايان نامه او در رابطه با محاسبات نسبي بود. در سال 1938 تورينگ در سازمان رمز نگاري انگليس مشغول به كار شد. او روي مسئله ماشين اينگما آلمان‌ها كار مي كرد.

 

 ماشين انيگما
انيگما نام دسته‌اي از ماشين‌هاي الكترومكانيكي مبتني بر روتر است كه براي رمزنگاري و رمزگشايي پيام هاي محرمانه به‌ كار مي‌رفته است.اين ماشين در سال‌هاي 1920 ميلادي به عنوان يك محصول تجاري عرضه شد. ارتش نازي مدل خاصي از اين ماشين به نام انيگماي ورماخت را توليد نمود و از آن در جنگ جهاني دوم به‌ كار برد. متفقين با تلاش دانشمندان و رياضي‌دانان از جمله آلن تورينگ موفق به گشودن رمز پيام‌هاي ارتش آلمان‌ها شدند.

 

 

ظهور كامپيوتر
در سال 1945 تا 1947 تورينگ در آزمايشگاه ملي فيزيك روي موتور محاسبه خودكار كار مي‌كرد. او در 19 فوريه1946 مقاله اي ارائه كردكه  اولين  طرح كامپيوتر برنامه‌دار انگلستان بود. با وجود موفقيت وي در اين طرح  در شروع پروژه تاخير به وجود آمد و او علاقه خود را براي ادامه كار از دست داد. در اواخر 1947 به كمبريج بازگشت.  در زماني كه او دور از كمبريج بود پروژه سابقش در غياب او كامل شد و اولين برنامه ي خود را در 10 مي1950 اجرا كرد. تورينگ از سال 1952 تا زمان مرگش در 1954 روي زيست شناسي رياضياتي كار كرد. علاقه اصلي او درك الگوي فيبوناچي در ساختار گياهان بود. او در 8 ژوئن 1954 بر اثر مسموميت با سيانور جان سپرد.  بسياري مرگ او را عمدي ميدانستند و پليس بريتانيا مرگ او را خودكشي اعلام كرد.


ماشين تورينگ
ماشين تورينگ به يك ماشين حالات متناهي مي‌گويند كه در آن با هر انتقال يك نماد بر روي نوار چاپ مي‌شود. مكانيزم اين ماشين مقدماتي است اما مفهوم آن براي پوشش عملكردهاي بسيار پيچيده كافي و گسترده است. خافظه اين ماشين ساختاري بسيار ساده دارد و مي‌تواند به صورت يك آرايه يك بعدي از عناصر (سلول‌ها) باشد كه هر يك از سلول‌ها مي‌توانند حافظ تنها يك نماد باشند. اين آرايه از هر دو طرف باز و نا محدود است. در واقع حافظ بي‌نهايت است و اطلاعات آن مي‌تواند به هر ترتيبي فراخوانده شود.

 

 

جايزه تورينگ
جايزه تورينگ معتبرترين جايزه در علم رايانه است كه هر سال از سوي انجمن ماشين محاسب  "ACM "  به اشخاصي كه سهم بسزايي در زمينه كامپيوتر دارند اعطا مي شود. از آنجاييكه جايزه نوبل براي علم كامپيوتر وجود ندارد از اين جايزه به عنوان جايزه نوبل در كامپيوتر ياد مي شود.


 

1391/4/6لينک مستقيم

فرستنده :
امیر HyperLink HyperLink 1391/12/14
مـتـن : بسیار عالی بود.
بسیار لذت بردم.
لطفا بیشتر از این دست مطالب بنویسید.
پاسـخ : سلام
خوشحالم که به زندگی دانشمندان علاقه دارید، حتما در آینده مطالب بیشتری را به زندگی دانشمندان اختصاص خواهم داد.

موفق باشید

فرستنده :
mostafa HyperLink HyperLink 1391/12/14
مـتـن : سلام ببخشید این تورینگ که شما معرفی کرد کردید مشکل اخلاقی دارد [...] بهتر نیست شخصیت های دیگر را که از نظر اخلاقی مورد تایید است معرفی کنید .باتشکر ازسایت شما
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
در مورد زندگی شخصی دانشمندان همیشه داستان‌هایی وجود دارد که ممکن است که واقعیت نداشته باشد. مساله‌ای که در مورد تورینگ معروف است یک بیماری است که متاسفانه به‌دلیل واکنش‌هایی نادرستی که جامعه‌ی آن زمان انگلیس با این مساله داشته موجب شده که او زندگی سختی داشته باشد.
در هر صورت همه‌ی دانشمندان در سراسر تاریخ عقاید و رفتارهای گوناگونی داشته‌اند که وظیفه‌ی ما زیر ذره‌بین گذاشتن زندگی شخصی تک تک دانشمندان نیست. آنچه که برای ما مهم است علم است و به‌کارگیری صحیح آن در زندگی انسان و ساختن جامعه‌ای سالم‌تر و بهتر.

موفق باشید.


نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 زندگينامه آلن تورينگ
زندگينامه آلن تورينگزنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفريح شماره 121

زندگينامه آلن تورينگ
به بهانه صدمين سالگرد تولد آلن تورينگ (23 ژوئن)، زنگ تفريح اين شماره را به شرح مختصري از زندگينامه پدر علم كامپيوتر اختصاص  داديم.

 

 صفحه خانگی گوگل در روز تولد او، شبیه‌سازی ماشین تورینگ بود:

 

 


آلن تورينگ (Alen Mathison Turing) ، پدر علم محاسبه نوين و علم رايانه، روز 23 ماه ژوئن 1912 در بريتانيا متولد شد. او دومين و آخرين فرزند خانواده تورينگ بود.  نام خانوادگي تورينگ او را در سطح افراد سرشناس و با اصالت بريتانيا قرار مي‌داد. پدرش عضو مامورين شهري هند بود و چون والدين او مي‌خواستند فرزندانشان در بريتانيا بزرگ شوند او و برادر بزرگترش جان بيشتر نزد خويشان و دوستان والدينشان در لندن بودند. اين رها کردن فرزند در سنين اوليه تأثير کمي بر روي جان - برادر آلن- و نيز بسياري از نسل طبقه متوسط آن زمان داشت، ولي معلوم شد که آلن تورينگ  آسيب عميقي از اين تجربيات اوليه ديد، او لکنت زبان مشخصي پيدا کرد.

 

 

از همان كودكي علائم نبوغ در وي هويدا بود. او در سن 14 سالگي توانست به مدرسه دولتي و پرهزينه "شربورن" در شهر دورست راه پيدا كند اما تمايل ذاتي او به سمت رياضيات و علم نزد اساتيد اين مدرسه اهميتي نداشت زيرا در آن دوره  تاكيد بيشتر روي مسائل و مباحث كلاسيك بود. در همان سال مدير مدرسه براي والدين او نامه نوشت كه :"اگر او مي‌خواهد دانشمند شود وقت خود را در يك مدرسه دولتي هدر مي‌دهد".
 

 

  از همان كودكي علائم نبوغ در وي هويدا بود. او در سن 14 سالگي توانست به مدرسه دولتي و پرهزينه "شربورن" در شهر دورست راه پيدا كند اما تمايل ذاتي او به سمت رياضيات و علم نزد اساتيد اين مدرسه اهميتي نداشت زيرا در آن دوره  تاكيد بيشتر روي مسائل و مباحث كلاسيك بود. در همان سال مدير مدرسه براي والدين او نامه نوشت كه :"اگر او مي‌خواهد دانشمند شود وقت خود را در يك مدرسه دولتي هدر مي‌دهد".
با اين حال تورينگ توانايي قابل توجه خود را در زمينه‌هاي مورد علاقه‌اش، با حل مسايل پيچيده در سال 1927 بدون اينكه حتي حساب ديفرانسيل مقدماتي خوانده باشد به نمايش گذاشت. در سال 1928 با كريستوفر مركوم كه از دانشجويان سال بالايي او بود رابطه دوستي پيدا كرد كه اين دوستي در سال 1930 با مرگ مركوم پايان يافت. کريستوفر اولين کسي بود که پيله تنهايي او را سوراخ کرده بود و  با مرگ او تورينگ درهم شكست و ايمان مذهبي خود را از دست داد.

 

تورينگ در سال‌هاي 1931 تا 1934 مشغول تحصيل در دانشگاه كينگس كالج بود و به خاطر مقاله‌اش در رابطه با قضيه محديديت مركزي در سال 1935 به عنوان عضو آنجا انتخاب شد.
در 28 ماه مي سال 1936 در مقاله "درباره‌ي اعداد شمارا با استفاده از انسكيداس پرابلم"، تورينگ فرمول بندي‌هاي سال 1931 كورت گودل را درباره محدوديت‌هاي اثبات و محاسبات تجديد كرد و زبان رياضي محور گودل را با چيزي كه امروزه ماشين تورينگ ناميده مي‌شود جايگزين كرد. او اثبات كرد با چنين ماشيني مي تواند هر مسئله‌اي را كه اين قابليت را دارد تا به صورت الگوريتم بيان شود را حل كرد، حتي اگر هيچ ماشين تورينگ واقعي به دليل سرعت كم آن نسبت به جايگزين‌هاي مناسب آن كاربرد عملي نداشته باشد.

 


تورينگ در سال‌ 1938 دكتراي خود را از دانشگاه پرينستون دريافت كرد. پايان نامه او در رابطه با محاسبات نسبي بود. در سال 1938 تورينگ در سازمان رمز نگاري انگليس مشغول به كار شد. او روي مسئله ماشين اينگما آلمان‌ها كار مي كرد.

 

 ماشين انيگما
انيگما نام دسته‌اي از ماشين‌هاي الكترومكانيكي مبتني بر روتر است كه براي رمزنگاري و رمزگشايي پيام هاي محرمانه به‌ كار مي‌رفته است.اين ماشين در سال‌هاي 1920 ميلادي به عنوان يك محصول تجاري عرضه شد. ارتش نازي مدل خاصي از اين ماشين به نام انيگماي ورماخت را توليد نمود و از آن در جنگ جهاني دوم به‌ كار برد. متفقين با تلاش دانشمندان و رياضي‌دانان از جمله آلن تورينگ موفق به گشودن رمز پيام‌هاي ارتش آلمان‌ها شدند.

 

 

ظهور كامپيوتر
در سال 1945 تا 1947 تورينگ در آزمايشگاه ملي فيزيك روي موتور محاسبه خودكار كار مي‌كرد. او در 19 فوريه1946 مقاله اي ارائه كردكه  اولين  طرح كامپيوتر برنامه‌دار انگلستان بود. با وجود موفقيت وي در اين طرح  در شروع پروژه تاخير به وجود آمد و او علاقه خود را براي ادامه كار از دست داد. در اواخر 1947 به كمبريج بازگشت.  در زماني كه او دور از كمبريج بود پروژه سابقش در غياب او كامل شد و اولين برنامه ي خود را در 10 مي1950 اجرا كرد. تورينگ از سال 1952 تا زمان مرگش در 1954 روي زيست شناسي رياضياتي كار كرد. علاقه اصلي او درك الگوي فيبوناچي در ساختار گياهان بود. او در 8 ژوئن 1954 بر اثر مسموميت با سيانور جان سپرد.  بسياري مرگ او را عمدي ميدانستند و پليس بريتانيا مرگ او را خودكشي اعلام كرد.


ماشين تورينگ
ماشين تورينگ به يك ماشين حالات متناهي مي‌گويند كه در آن با هر انتقال يك نماد بر روي نوار چاپ مي‌شود. مكانيزم اين ماشين مقدماتي است اما مفهوم آن براي پوشش عملكردهاي بسيار پيچيده كافي و گسترده است. خافظه اين ماشين ساختاري بسيار ساده دارد و مي‌تواند به صورت يك آرايه يك بعدي از عناصر (سلول‌ها) باشد كه هر يك از سلول‌ها مي‌توانند حافظ تنها يك نماد باشند. اين آرايه از هر دو طرف باز و نا محدود است. در واقع حافظ بي‌نهايت است و اطلاعات آن مي‌تواند به هر ترتيبي فراخوانده شود.

 

 

جايزه تورينگ
جايزه تورينگ معتبرترين جايزه در علم رايانه است كه هر سال از سوي انجمن ماشين محاسب  "ACM "  به اشخاصي كه سهم بسزايي در زمينه كامپيوتر دارند اعطا مي شود. از آنجاييكه جايزه نوبل براي علم كامپيوتر وجود ندارد از اين جايزه به عنوان جايزه نوبل در كامپيوتر ياد مي شود.


 

1391/4/6لينک مستقيم

فرستنده :
امیر HyperLink HyperLink 1391/12/14
مـتـن : بسیار عالی بود.
بسیار لذت بردم.
لطفا بیشتر از این دست مطالب بنویسید.
پاسـخ : سلام
خوشحالم که به زندگی دانشمندان علاقه دارید، حتما در آینده مطالب بیشتری را به زندگی دانشمندان اختصاص خواهم داد.

موفق باشید

فرستنده :
mostafa HyperLink HyperLink 1391/12/14
مـتـن : سلام ببخشید این تورینگ که شما معرفی کرد کردید مشکل اخلاقی دارد [...] بهتر نیست شخصیت های دیگر را که از نظر اخلاقی مورد تایید است معرفی کنید .باتشکر ازسایت شما
پاسـخ : سلام دوست عزیز.
در مورد زندگی شخصی دانشمندان همیشه داستان‌هایی وجود دارد که ممکن است که واقعیت نداشته باشد. مساله‌ای که در مورد تورینگ معروف است یک بیماری است که متاسفانه به‌دلیل واکنش‌هایی نادرستی که جامعه‌ی آن زمان انگلیس با این مساله داشته موجب شده که او زندگی سختی داشته باشد.
در هر صورت همه‌ی دانشمندان در سراسر تاریخ عقاید و رفتارهای گوناگونی داشته‌اند که وظیفه‌ی ما زیر ذره‌بین گذاشتن زندگی شخصی تک تک دانشمندان نیست. آنچه که برای ما مهم است علم است و به‌کارگیری صحیح آن در زندگی انسان و ساختن جامعه‌ای سالم‌تر و بهتر.

موفق باشید.


نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تاییدانصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content