XMod
 گفت‌وگو با الوین راث، یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۲
گفت‌وگو با الوین راث، یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۲
دو آمریکایی به نام های الوین راث از دا‏نشگاه هاروارد و لوید اس. شپلی از د‏انشگاه کالیفرنیا برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ معرفی شدند. گفت‌وگوی تلفنی بنیاد نوبل با راث را در زیر می‌توانید بخوانید.

 

 

الوین راث                                                            لوید است شیپلی

 

دو آمریکایی به نام های الوین راث از دا‏نشگاه هاروارد و لوید اس. شیپلی از د‏انشگاه کالیفرنیا برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ معرفی شدند. برندگان نوبل اقتصاد امسال به دلیل نقش خود در مهندسی اقتصاد برای بهتر کار کردن بازار، نوبل اقتصاد امسال را گرفته‌اند. جایزه نوبل امسال، ترکیب تئوری و عمل بود. اين دو اقتصاددان به خاطر «تئوري تخصيص‌هاي پايدار و شيوه طرح بازار»‌ برنده امسال نوبل شدند. تئوري آنها در مورد تحقيق درباره نحوه تطابق عوامل متفاوت اقتصادي نظير دانشجويان با دانشکده‌ها يا حتي افراد اهدا کننده عضو با بيماران دريافت‌کننده عضو بوده است. این تئوری از دل نظریه بازی‌ها برمی‌خاست و لوید شپلی در سامان دادن آن نقش داشت و آلوین ‌راث نشان داد که چگونه می‌توان از نظریه بازی‌ها برای مشکلات پیش روي سیستم‌های مختلف بهره برد. راث از آن گروه افرادی بود که نشان داد تئوری بازی‌ها، بازی نیست. آکادمی سلطنتی سوئد اعلام کرد: با آن که مطالعات این دو پژوهشگر به طور مستقل از یکدیگر انجام شده است، ترکیب نظریه بنیادی شپلی و تحقیقات تجربی، آزمایش‌ها و طراحی عملی را‏ث، زمینه‌ای در حال رشد و پیشرفت برای مطالعه به وجود آورده و عملکرد بسیاری از بازارها را بهتر کرده است. راث 60 ساله، استاد دانشگاه هاروارد بوستون و شيپلي 89 ساله، استاد بازنشسته دانشگاه کاليفرنيا لس‌آجلس است. در این گفت‌وگو نیز همانند سایر گفت‌وگوهای نوبلی، به بررسی مصاحبه‌ای که بنیاد جایزه نوبل با آلوین راث داشته می‌پردازیم.


پس از اینکه از راث راجع به احساساتش در آن روز سوال شد و او بیان داشت که مسلما احساس بسیار خوبی دارد و هیجان زیادی تا انتهای روز در انتطار اوست از راث خواسته شد تا جایزه ای که گرفته است را در قالبی ساده و قابل فهم توضیح دهد.

  
او این چنین می‌گوید که جایزه او در ارتباط با تطابق است و تطابق، کاری است که در اقتصاد انجام می‌شود. مثلا در هنگامی که تصمیم می‌گیرید کدام دانش‌آموز به کدام مدرسه برود، اگر آنها ا‏نتخاب داشته باشند، به‌وسیله سیستم انتخاب تطابق داده می‏شوند به جایی که آنها ترجیحات و خواسته‌های خود را ارائه می‌دهند و مدارس دارای نیازمندی‌ها و یا شاید خواسته‌های آنان نیز هست، و تصمیماتی گرفته می‌شود که چه کسی به کجا برود، چه کسی چه چیزی دریافت ‏کند و ... چیزی است که به تطابق مربوط است. در مثال ا‏نتخاب مدرسه، ما سعی در عملی کردن آن به طریقی شایسته داریم، به‌نحوی که دانش‌آموزان به مدرسه‌ای فرستاده نشوند که اگر این امکان وجود داشته باشد، بخواهند جای خود را با شخص دیگری عوض کنند. و اگر دانش‌آموزان شما  دبیرستانی باشند، در طول زندگی خود با شرایط زیادی همانند همین بازار تطا‏بق برخورد خواهند کرد. آنها تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند، شغل پیدا کنند و در همه این مواقع به ما فکر می‏کنند . 

 

کاری که راث انجام داده است کاربردهای عملی زیادی در زندگی ما دارد. درخواست‌های مدارس‌، تطبیق اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان کلیه. از راث سوال شد که آیا به‌عنوان یک اقتصاددان، با استفاده از این گونه سوال‌ها تئوری‌های خود را در زندگی روزمره به‌کار برده است؟


و او گفت که اقتصاد درمورد زندگی واقعی است و بسیار به آن علاقه‌مند است.

 

دوست داشتیم بدانیم که آیا خود او هنگام استخدام کردن دا‏نشجویان و محققین از همین تئوری‌ها استفاده می‌کند؟


در جواب می‌گوید تمام محققین من با هم تفاوت دارند، اما همه آنها به اقتصاد و اینکه چگونه زندگی ما را شکل داده و چگونه می‌توا‏نیم در مورد آن بیشتر یاد بگیریم علاقه‌مند هستند. تلاش ما بر اینست که کارها را بهتر انجام دهیم و در عین حال یاد بگیریم که این مسائل را درک کنیم.

 

از راث پرسیده شد که به‌عنوان یک جوان چه چیزی  به ا‏و انگیزه اقتصاد‏دان شدن داد؟


راث این طور گفت که تا چندی قبل تبدیل به یک اقتصاددان نشده بود. دکترای او در رشته تحقیق در عملیات است، و به این علاقه‌مند بوده است که با استفاده از ریاضیات، کارایی را بالا ببرد . او در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تحقیق در عملیات تحصیل کرده است و به گفته خود به مسائلی علاقه‌مند بوده که نوعی تلاش برای درک و تلاشی برای ایجاد کارایی بیشتر مسائلی بودند که مردم را به خود مشغول کرده است و این همان معنای اقتصاد است.

 

راث امروزه در دانشکاه واحد درسی به نام اقتصاد تجربی را تدریس می‏کند. از او پرسیده شد که آیا این همان چیزی است که در موردش صحبت می‏کند؟

 

در جواب، راث گفت که در حال حاضر دو دوره آموزشی را تدریس می‌کنم. یکی از آنها طراحی بازار است و دیگری اقتصاد تجربی. اقتصاد تجربی در ارتباط با هدایت تجارب آزمایشگاهی است که اقتصاد را به آزمایشگاه می‌آورد و با ایجاد یک شرایط تحت کنترل در موضوع مورد نظر، به ما این فرصت را می‌دهد که بررسی کنیم درشرایطی که کنترل پذیری از شرایط موجود کمتر است، شاهد چه مسائلی خواهیم بود. طراحی بازار در ارتباط با درک جزییات بازار است که به‌وسیله آنها می‌توان در هنگامی که نقصی به‌وجود آید  آن را حل کنیم.


در سال ۱۹۸۸ راث کتابی نوشت تحت عنوان «Shapley Value»، مقاله‌ای در احترام به  لیولد شیپلی. از او پرسیدیم این کار چگونه شما را تحت تاثیر قرار داد؟


لیولد شیپلی و دیوید گیل، اولین تئوری روشن ار چیزی که تطبیق ایستا نام دارد را توسعه دادند و درباره الگوریتم‌ها فکر کردند. این دو نفر در حقیقت کسانی بودند که مقاله‌ای اولیه در ارتباط با طراحی بازار نوشتند، در حالی که شاید در آن زمان خودشان به این طریق فکر نمی‌کردند. راث می‏گوید من یکی از طرفداران آنها بودم، تا آنجا که در سال ۱۹۹۰ با همکاری ماریلدا الیوریا کتابی به‌نام «Two Sided Matching»  نوشتم. این کتاب به‌نوعی در ادامه بهبود کشف سی ساله تئوری این گونه بازارها بود. به همین خاطر من از طرفداران پروپا‌قرص شیپلی هستم و دریافت این جایزه به همراه او افتخار بسیار بزرگی برای من است.


و مصاحبه با این سوال به پایان رسید که اگر امروز وقتی پیدا کند چگونه جشن خواهد گرفت؟


و راث گفت به زودی یک فنجان قهوه خواهد نوشید.

1391/12/16 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 گفت‌وگو با الوین راث، یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۲
گفت‌وگو با الوین راث، یکی از برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۱۲
دو آمریکایی به نام های الوین راث از دا‏نشگاه هاروارد و لوید اس. شپلی از د‏انشگاه کالیفرنیا برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ معرفی شدند. گفت‌وگوی تلفنی بنیاد نوبل با راث را در زیر می‌توانید بخوانید.

 

 

الوین راث                                                            لوید است شیپلی

 

دو آمریکایی به نام های الوین راث از دا‏نشگاه هاروارد و لوید اس. شیپلی از د‏انشگاه کالیفرنیا برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۱۲ معرفی شدند. برندگان نوبل اقتصاد امسال به دلیل نقش خود در مهندسی اقتصاد برای بهتر کار کردن بازار، نوبل اقتصاد امسال را گرفته‌اند. جایزه نوبل امسال، ترکیب تئوری و عمل بود. اين دو اقتصاددان به خاطر «تئوري تخصيص‌هاي پايدار و شيوه طرح بازار»‌ برنده امسال نوبل شدند. تئوري آنها در مورد تحقيق درباره نحوه تطابق عوامل متفاوت اقتصادي نظير دانشجويان با دانشکده‌ها يا حتي افراد اهدا کننده عضو با بيماران دريافت‌کننده عضو بوده است. این تئوری از دل نظریه بازی‌ها برمی‌خاست و لوید شپلی در سامان دادن آن نقش داشت و آلوین ‌راث نشان داد که چگونه می‌توان از نظریه بازی‌ها برای مشکلات پیش روي سیستم‌های مختلف بهره برد. راث از آن گروه افرادی بود که نشان داد تئوری بازی‌ها، بازی نیست. آکادمی سلطنتی سوئد اعلام کرد: با آن که مطالعات این دو پژوهشگر به طور مستقل از یکدیگر انجام شده است، ترکیب نظریه بنیادی شپلی و تحقیقات تجربی، آزمایش‌ها و طراحی عملی را‏ث، زمینه‌ای در حال رشد و پیشرفت برای مطالعه به وجود آورده و عملکرد بسیاری از بازارها را بهتر کرده است. راث 60 ساله، استاد دانشگاه هاروارد بوستون و شيپلي 89 ساله، استاد بازنشسته دانشگاه کاليفرنيا لس‌آجلس است. در این گفت‌وگو نیز همانند سایر گفت‌وگوهای نوبلی، به بررسی مصاحبه‌ای که بنیاد جایزه نوبل با آلوین راث داشته می‌پردازیم.


پس از اینکه از راث راجع به احساساتش در آن روز سوال شد و او بیان داشت که مسلما احساس بسیار خوبی دارد و هیجان زیادی تا انتهای روز در انتطار اوست از راث خواسته شد تا جایزه ای که گرفته است را در قالبی ساده و قابل فهم توضیح دهد.

  
او این چنین می‌گوید که جایزه او در ارتباط با تطابق است و تطابق، کاری است که در اقتصاد انجام می‌شود. مثلا در هنگامی که تصمیم می‌گیرید کدام دانش‌آموز به کدام مدرسه برود، اگر آنها ا‏نتخاب داشته باشند، به‌وسیله سیستم انتخاب تطابق داده می‏شوند به جایی که آنها ترجیحات و خواسته‌های خود را ارائه می‌دهند و مدارس دارای نیازمندی‌ها و یا شاید خواسته‌های آنان نیز هست، و تصمیماتی گرفته می‌شود که چه کسی به کجا برود، چه کسی چه چیزی دریافت ‏کند و ... چیزی است که به تطابق مربوط است. در مثال ا‏نتخاب مدرسه، ما سعی در عملی کردن آن به طریقی شایسته داریم، به‌نحوی که دانش‌آموزان به مدرسه‌ای فرستاده نشوند که اگر این امکان وجود داشته باشد، بخواهند جای خود را با شخص دیگری عوض کنند. و اگر دانش‌آموزان شما  دبیرستانی باشند، در طول زندگی خود با شرایط زیادی همانند همین بازار تطا‏بق برخورد خواهند کرد. آنها تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند، شغل پیدا کنند و در همه این مواقع به ما فکر می‏کنند . 

 

کاری که راث انجام داده است کاربردهای عملی زیادی در زندگی ما دارد. درخواست‌های مدارس‌، تطبیق اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان کلیه. از راث سوال شد که آیا به‌عنوان یک اقتصاددان، با استفاده از این گونه سوال‌ها تئوری‌های خود را در زندگی روزمره به‌کار برده است؟


و او گفت که اقتصاد درمورد زندگی واقعی است و بسیار به آن علاقه‌مند است.

 

دوست داشتیم بدانیم که آیا خود او هنگام استخدام کردن دا‏نشجویان و محققین از همین تئوری‌ها استفاده می‌کند؟


در جواب می‌گوید تمام محققین من با هم تفاوت دارند، اما همه آنها به اقتصاد و اینکه چگونه زندگی ما را شکل داده و چگونه می‌توا‏نیم در مورد آن بیشتر یاد بگیریم علاقه‌مند هستند. تلاش ما بر اینست که کارها را بهتر انجام دهیم و در عین حال یاد بگیریم که این مسائل را درک کنیم.

 

از راث پرسیده شد که به‌عنوان یک جوان چه چیزی  به ا‏و انگیزه اقتصاد‏دان شدن داد؟


راث این طور گفت که تا چندی قبل تبدیل به یک اقتصاددان نشده بود. دکترای او در رشته تحقیق در عملیات است، و به این علاقه‌مند بوده است که با استفاده از ریاضیات، کارایی را بالا ببرد . او در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته تحقیق در عملیات تحصیل کرده است و به گفته خود به مسائلی علاقه‌مند بوده که نوعی تلاش برای درک و تلاشی برای ایجاد کارایی بیشتر مسائلی بودند که مردم را به خود مشغول کرده است و این همان معنای اقتصاد است.

 

راث امروزه در دانشکاه واحد درسی به نام اقتصاد تجربی را تدریس می‏کند. از او پرسیده شد که آیا این همان چیزی است که در موردش صحبت می‏کند؟

 

در جواب، راث گفت که در حال حاضر دو دوره آموزشی را تدریس می‌کنم. یکی از آنها طراحی بازار است و دیگری اقتصاد تجربی. اقتصاد تجربی در ارتباط با هدایت تجارب آزمایشگاهی است که اقتصاد را به آزمایشگاه می‌آورد و با ایجاد یک شرایط تحت کنترل در موضوع مورد نظر، به ما این فرصت را می‌دهد که بررسی کنیم درشرایطی که کنترل پذیری از شرایط موجود کمتر است، شاهد چه مسائلی خواهیم بود. طراحی بازار در ارتباط با درک جزییات بازار است که به‌وسیله آنها می‌توان در هنگامی که نقصی به‌وجود آید  آن را حل کنیم.


در سال ۱۹۸۸ راث کتابی نوشت تحت عنوان «Shapley Value»، مقاله‌ای در احترام به  لیولد شیپلی. از او پرسیدیم این کار چگونه شما را تحت تاثیر قرار داد؟


لیولد شیپلی و دیوید گیل، اولین تئوری روشن ار چیزی که تطبیق ایستا نام دارد را توسعه دادند و درباره الگوریتم‌ها فکر کردند. این دو نفر در حقیقت کسانی بودند که مقاله‌ای اولیه در ارتباط با طراحی بازار نوشتند، در حالی که شاید در آن زمان خودشان به این طریق فکر نمی‌کردند. راث می‏گوید من یکی از طرفداران آنها بودم، تا آنجا که در سال ۱۹۹۰ با همکاری ماریلدا الیوریا کتابی به‌نام «Two Sided Matching»  نوشتم. این کتاب به‌نوعی در ادامه بهبود کشف سی ساله تئوری این گونه بازارها بود. به همین خاطر من از طرفداران پروپا‌قرص شیپلی هستم و دریافت این جایزه به همراه او افتخار بسیار بزرگی برای من است.


و مصاحبه با این سوال به پایان رسید که اگر امروز وقتی پیدا کند چگونه جشن خواهد گرفت؟


و راث گفت به زودی یک فنجان قهوه خواهد نوشید.

1391/12/16 لينک مستقيم

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content