XMod
 تحول کامپیوترها در صد سال آینده 
تحول کامپیوترها در صد سال آینده زنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفریح شماره ۱۸۱

 قانون مور را که گوردون مور در سال 1965 ایجاد کرد را به یاد دارید؟ او گفت که تعداد ترانزیستورهایی که

مهندسان می‌توانند روی یک چیپ سیلیکونی جا بدهند هر سال دو برابر می‌شود. این سرعت دیوانه کننده در طی سال‌های اخیر کم شده‌است و تقریبا به هر دو سال یکبار رسیده‌است.

 

 قبلا این جوک مطرح بود که وقتی یک کامپیوتر را خریداری می‌کنی تا از مغازه به خانه برسی دیگه کهنه و قدیمی شده! اما با این کاهش در سرعت توسعه کامپیوترها، آینده‌ی کامپیوتر چگونه است؟
با این فرض که تولیدکنندگان میکروپروسسورها بتوانند با همین سرعت پیش بروند، قدرت پردازش کامپیوترهای ما باید هر دو سال یکبار دوبرابر شود. این یعنی که کامپیوترها تا صد سال آینده 1,125,899,906,842,624 برابر قدرتمندتر از مدل‌های امروزی خواهند بود!!! حتی تصورش هم سخت است!
 
 اما حتی گوردن مور بر خلاف پایدار بودن قانون مور به این مدت طولانی هشدار داد. در سال 2005 مور گفت که وقتی ترانزیستورها به مقیاس اتمی برسند، ما به موانع اساسی غیر قابل حل خواهیم رسید و در آن صورت ما قادر نخواهیم بود که ترانزیستورهای بیشتری در در یک فضای مشابه جا دهیم.
 
ما می‌توانیم این مانع را با ساختن چیپ‌های پردازنده‌ای بزرگ‌تر دور بزنیم، اما ترانیزیستورها گرما تولید می‌کنند و یک پردازنده داغ موجب خاموشی کامپیوتر می‌شود. کامپیوترهای با پردازنده‌های سریع نیازمند سستم خنک کننده مناسب جهت جلوگیری از داغ شدن هستند. هرچه چیپ‌های پردازنده بزرگ‌تر شوند، کامپیوتر در هنگام کار کردن با سرعت بالا گرمای بیشتری تولید می‌کند.
 
یک تاکتیک دیگر استفاده از معماری چندهسته‌ای است. پردازنده چندهسته‌ای هر قسمت قدرت پردازشی خود را به یک هسته تخصیص می‌دهد. آنها می‌توانند انجام محاسباتی که می‌توانند به اجزای کوچک‌تر شکسته شوند را مدیریت کنند، با این حال آنها در مدیریت مسائل محاسباتی بزرگ که قادر به شکسبته شدن به اجزای کوچک‌تر نیستند، خوب عمل نمی‌کنند. کامپیوترهای آینده احتمالا متکی بر مدل کاملا متفاوتی نسبت به ماشین‌های سنتی هستند. اگر کلا پردازنده‌های قدیمی مبتنی بر ترانزیستور را کنار بگذاریم چه؟
تکنولوژی فیبرنوری از اکنون هم شروع به ایجاد تغییرات سریع در کامپیوترها کرده‌اند. خط‌های داده‌ فیبرنوری اطلاعات را با سرعت باورنکردنی منتقل می‌کنند و نسبت به واسط کاربری الکترومغناطیسی آسیب‌پذیر نیستند. اگر بشود کامپیتری ساخت که برای انتقال اطلاعات از نور به جای برق استفاده می‌کند چه؟ یکی از مزایای این کامپیوترسیستم نوری و فوتونیک است که گرمای کمتری نسبت به پردازنده ترانزیستوری الکترونیکی سنتی تولید می‌کندو اطلاعات با سرعت بیشتری منتقل می‌شوند. اما مهندسان هنوز باید روی ایجاد ترانزیستور نوری فشرده که بتواند تولید انبوه شود کار کنند.دانشمند ETH زوریخ توانسته‌اند ترانزیستور نوری در ابعاد یک مولکول تولید کنند اما برای اثربخش بودن سیستم، دانشمندان باید مولکول را را تا  -273 درجه سلسیوس یا 1 درجه کلوین خنک کنند، که این دما فقط کمی گرمتر از دمای اعماق فضاست و این کار عملا برای یک کاربر متوسط کامپیوتر شدنی نیست.
 
ترانزیستورهای فوتونیک می‌توانند بخشی از کامپیوترهای کوانتومی باشند. برخلاف کامپیوترهای سنتی که از اعداد باینری یا بیت‌ها برای انجام عملیات استفاده می‌کنند، کامپیوترهای کوانتومی از بیت‌های کوانتومی یا کوابیت استفاده می‌کنند. یک بیت یا صفر است و یا یک، مانند یک کلید برق که یا روشن است و یا خاموش. اما یک کوابیت می‌تواند هم صفر باشد و هم یک (و یا هرچیزی بین صفر و یک)، مانند کلیدی که هم می‌تواند روشن باشد هم خاموش باشد و هرچیزی میان روشن و خاموش باشد.

یک کامپیوتر کوانتومی باید قادر باشد تا مسائل بزرگ‌تری را با تقسیم کردن آن به بخش‌های کوچک‌تر با سرعت خیلی بیشتری نسبت به کامپیوترهای سنتی حل کند. به این مسائل، مسائل Embarrassingly parallel می‌گویند. اما کامپیوترهای کوانتومی ماهیت ناپایداری دارند. اگر حالت کوانتومی کامپیوتر آشفته باشد، فدرت محاسباتی کامپیوتر ممکن برگردد به کامپیوترهای سنتی. مانند ترانزیستور نوری ساخته شده در زوریخ، کامپیوترهای کوانتومی باید در دمای کمی پایین تر از صفر مطلق جهت حفظ وضعیت کوانتومی باید نگهداری شوند. 

 

تیم‌هایی از دانشمندان کامپیوتر بر روی ایجاد کامپیوترهایی که از DNA برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند کار می‌کنند. این ترکیب علم کامپیوتر و بیولوژی می‌تواند راهی به سوی نسل آینده کامپیوترها باشد. کامپیوتر DNA ای مزایای زیادی نسبت به ماشین‌های سنتی دارند. برای مثال DNA یک منبع فراوان و ارزان است. اگر بتوان از DNA به عنوان یک ابزار پردازش داده استفاده کرد، می‌توان در رشته کامپیوتر تحول ایجاد کرد.

 

 
 
 
1392/10/1 لينک مستقيم

فرستنده :
امین شکری HyperLink HyperLink 1395/5/17
مـتـن : سلام ببخشید نمی شد یکم خلاصه تر می کردینش
پاسـخ : سلام، واقعاً از این خلاصه تر برای این موضوعهای روز؟

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1395/5/17
مـتـن : alist

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1393/2/31
مـتـن : من تخصص کامپوتر هستم مطالب خیلی عالی بود
ولی رسیدن به صفر مطلق امکان پذیر نیست

فرستنده :
امیررضا HyperLink HyperLink 1392/12/7
مـتـن : خیلی جالب است

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 تحول کامپیوترها در صد سال آینده 
تحول کامپیوترها در صد سال آینده زنگ تفريح كامپيوتر
زنگ تفریح شماره ۱۸۱

 قانون مور را که گوردون مور در سال 1965 ایجاد کرد را به یاد دارید؟ او گفت که تعداد ترانزیستورهایی که

مهندسان می‌توانند روی یک چیپ سیلیکونی جا بدهند هر سال دو برابر می‌شود. این سرعت دیوانه کننده در طی سال‌های اخیر کم شده‌است و تقریبا به هر دو سال یکبار رسیده‌است.

 

 قبلا این جوک مطرح بود که وقتی یک کامپیوتر را خریداری می‌کنی تا از مغازه به خانه برسی دیگه کهنه و قدیمی شده! اما با این کاهش در سرعت توسعه کامپیوترها، آینده‌ی کامپیوتر چگونه است؟
با این فرض که تولیدکنندگان میکروپروسسورها بتوانند با همین سرعت پیش بروند، قدرت پردازش کامپیوترهای ما باید هر دو سال یکبار دوبرابر شود. این یعنی که کامپیوترها تا صد سال آینده 1,125,899,906,842,624 برابر قدرتمندتر از مدل‌های امروزی خواهند بود!!! حتی تصورش هم سخت است!
 
 اما حتی گوردن مور بر خلاف پایدار بودن قانون مور به این مدت طولانی هشدار داد. در سال 2005 مور گفت که وقتی ترانزیستورها به مقیاس اتمی برسند، ما به موانع اساسی غیر قابل حل خواهیم رسید و در آن صورت ما قادر نخواهیم بود که ترانزیستورهای بیشتری در در یک فضای مشابه جا دهیم.
 
ما می‌توانیم این مانع را با ساختن چیپ‌های پردازنده‌ای بزرگ‌تر دور بزنیم، اما ترانیزیستورها گرما تولید می‌کنند و یک پردازنده داغ موجب خاموشی کامپیوتر می‌شود. کامپیوترهای با پردازنده‌های سریع نیازمند سستم خنک کننده مناسب جهت جلوگیری از داغ شدن هستند. هرچه چیپ‌های پردازنده بزرگ‌تر شوند، کامپیوتر در هنگام کار کردن با سرعت بالا گرمای بیشتری تولید می‌کند.
 
یک تاکتیک دیگر استفاده از معماری چندهسته‌ای است. پردازنده چندهسته‌ای هر قسمت قدرت پردازشی خود را به یک هسته تخصیص می‌دهد. آنها می‌توانند انجام محاسباتی که می‌توانند به اجزای کوچک‌تر شکسته شوند را مدیریت کنند، با این حال آنها در مدیریت مسائل محاسباتی بزرگ که قادر به شکسبته شدن به اجزای کوچک‌تر نیستند، خوب عمل نمی‌کنند. کامپیوترهای آینده احتمالا متکی بر مدل کاملا متفاوتی نسبت به ماشین‌های سنتی هستند. اگر کلا پردازنده‌های قدیمی مبتنی بر ترانزیستور را کنار بگذاریم چه؟
تکنولوژی فیبرنوری از اکنون هم شروع به ایجاد تغییرات سریع در کامپیوترها کرده‌اند. خط‌های داده‌ فیبرنوری اطلاعات را با سرعت باورنکردنی منتقل می‌کنند و نسبت به واسط کاربری الکترومغناطیسی آسیب‌پذیر نیستند. اگر بشود کامپیتری ساخت که برای انتقال اطلاعات از نور به جای برق استفاده می‌کند چه؟ یکی از مزایای این کامپیوترسیستم نوری و فوتونیک است که گرمای کمتری نسبت به پردازنده ترانزیستوری الکترونیکی سنتی تولید می‌کندو اطلاعات با سرعت بیشتری منتقل می‌شوند. اما مهندسان هنوز باید روی ایجاد ترانزیستور نوری فشرده که بتواند تولید انبوه شود کار کنند.دانشمند ETH زوریخ توانسته‌اند ترانزیستور نوری در ابعاد یک مولکول تولید کنند اما برای اثربخش بودن سیستم، دانشمندان باید مولکول را را تا  -273 درجه سلسیوس یا 1 درجه کلوین خنک کنند، که این دما فقط کمی گرمتر از دمای اعماق فضاست و این کار عملا برای یک کاربر متوسط کامپیوتر شدنی نیست.
 
ترانزیستورهای فوتونیک می‌توانند بخشی از کامپیوترهای کوانتومی باشند. برخلاف کامپیوترهای سنتی که از اعداد باینری یا بیت‌ها برای انجام عملیات استفاده می‌کنند، کامپیوترهای کوانتومی از بیت‌های کوانتومی یا کوابیت استفاده می‌کنند. یک بیت یا صفر است و یا یک، مانند یک کلید برق که یا روشن است و یا خاموش. اما یک کوابیت می‌تواند هم صفر باشد و هم یک (و یا هرچیزی بین صفر و یک)، مانند کلیدی که هم می‌تواند روشن باشد هم خاموش باشد و هرچیزی میان روشن و خاموش باشد.

یک کامپیوتر کوانتومی باید قادر باشد تا مسائل بزرگ‌تری را با تقسیم کردن آن به بخش‌های کوچک‌تر با سرعت خیلی بیشتری نسبت به کامپیوترهای سنتی حل کند. به این مسائل، مسائل Embarrassingly parallel می‌گویند. اما کامپیوترهای کوانتومی ماهیت ناپایداری دارند. اگر حالت کوانتومی کامپیوتر آشفته باشد، فدرت محاسباتی کامپیوتر ممکن برگردد به کامپیوترهای سنتی. مانند ترانزیستور نوری ساخته شده در زوریخ، کامپیوترهای کوانتومی باید در دمای کمی پایین تر از صفر مطلق جهت حفظ وضعیت کوانتومی باید نگهداری شوند. 

 

تیم‌هایی از دانشمندان کامپیوتر بر روی ایجاد کامپیوترهایی که از DNA برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند کار می‌کنند. این ترکیب علم کامپیوتر و بیولوژی می‌تواند راهی به سوی نسل آینده کامپیوترها باشد. کامپیوتر DNA ای مزایای زیادی نسبت به ماشین‌های سنتی دارند. برای مثال DNA یک منبع فراوان و ارزان است. اگر بتوان از DNA به عنوان یک ابزار پردازش داده استفاده کرد، می‌توان در رشته کامپیوتر تحول ایجاد کرد.

 

 
 
 
1392/10/1 لينک مستقيم

فرستنده :
امین شکری HyperLink HyperLink 1395/5/17
مـتـن : سلام ببخشید نمی شد یکم خلاصه تر می کردینش
پاسـخ : سلام، واقعاً از این خلاصه تر برای این موضوعهای روز؟

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1395/5/17
مـتـن : alist

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1393/2/31
مـتـن : من تخصص کامپوتر هستم مطالب خیلی عالی بود
ولی رسیدن به صفر مطلق امکان پذیر نیست

فرستنده :
امیررضا HyperLink HyperLink 1392/12/7
مـتـن : خیلی جالب است

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content