XMod
 مصاحبه با «پويا اسفنديار» دارنده‌ي مدال المپياد نقره‌ي كشوري (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 9)
مصاحبه با «پويا اسفنديار» دارنده‌ي مدال المپياد نقره‌ي كشوري (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 9)
يک المپيادي بايد از «مطالعه» و «حل کردن» مسائل لذت ببرد.

«پويا اسفنديار» دارنده‌ي مدال المپياد نقره‌ي كشوري:
 فکر مي‌کنم مهم‌ترين بخش
براي شروع المپياد پيدا کردن علايق شخصي است






 اشاره

اوقات فراغت يكي از مهم‌ترين زمان‌ها است به‌ويژه براي ايجاد شدت و عمق يادگيري مخصوصاً براي بچه‌هايي كه خود را براي المپيادها آماده مي‌كنند: «در باشگاه بيش‌تر از هر موقعي، فوتبال بازي مي‌کرديم که البته در شرايط پر فشار روحي آن دوره لازم بود»؛ اين صحبت يكي از بچه‌هاي المپياد كامپيوتر است كه با وي مصاحبه‌اي را ترتيب داده‌ايم.

انجام هر كار مفيدي كه دوست داشته باشيم مهم‌ترين راه گذراندن اوقات فراغت است. در اين‌صورت آمادگي و نيروي‌مان براي حضور فعاليت‌هاي علمي و آزمون‌هاي عمومي و اختصاصي نظير: كنكور و المپيادهاي علمي به شدت افزوده خواهد شد.

توجه شما را به مصاحبه با «پويا اسفندياري» - كه داراي جمله‌هاي ارزشمندي است – جلب مي‌كنيم.‌                 


 خواهشمند است خودتان را معرفي کنيد.


 من «پويا اسفنديار» متولد سال 1365 هستم. از دوره‌ي راهنمايي وارد مدرسه‌ي «علامه حلي تهران» شدم و در سال سوم دبيرستان موفق به کسب «مدال نقره‌ کشوري کامپيوتر» شدم.                                                     

يک المپيادي بايد از «مطالعه» و «حل کردن» مسائل لذت ببرد

 در راه رسيدن به هدف بايد تلاش كرد

 در المپياد کامپيوتر بهترين روش آماده‌سازي بعد از يادگيري مفاهيم اساسي، «حل تمرين» است.

 



 از چه زماني به «کامپيوتر» علاقه‌مند شديد؟! چه عاملي باعث شد که وارد المپياد «کامپيوتر» شويد؟!

 راستش را بخواهيد من از ابتداي دوره‌ي راهنمايي به «کامپيوتر» و «برنامه‌نويسي» علاقه‌مند شدم. اما المپياد را بسيار ديرتر يعني از ابتداي سال سوم دبيرستان شروع کردم. جو دبيرستان ما به‌گونه‌اي بود که انتخاب يک المپياد و مطالعه درباره‌ي آن از پيش‌فرض‌ها بود لذا «المپياد کامپيوتر» را برگزيدم زيرا که «بيش‌ترين علاقه» را به آن داشتم.

پس از شرکت در آزموني در دبيرستان در کمال ناباوري خودم را در جمع هفت‌نفري ديدم که اصطلاحاً «رده‌ي ب کامپيوتر» خوانده مي‌شدند و مجاز بودند براي مطالعه‌ي المپياد در بعضي از کلاس‌ها حاضر نشوند.                   

 هر كسي خود را باور نكند نمي‌تواند به موفقيت دست پيدا كند.

 باور کنيد موفقيت شما در درجه‌ي اول و دوم و سوم تنها به «تلاش» و «اراده‌ي شما» بستگي دارد نه چيز ديگر!

 کنکور باعث مي‌شد بسياري از درس‌هايي را مکرراً مطالعه کنم که علاقه‌اي به آن‌ها نداشتم!!!



 چه کساني مشوق شما بودند؟!


 مسلماً در درجه‌ي اول «پدر»، «مادر» و «خواهرم» بودند که شرايط لازم را براي من فراهم کردند و همواره مرا به تلاش، تشويق مي‌کردند. در مدرسه نيز برخي از جمله: «معلم‌ها»ي رياضي و فيزيک مرا به فعاليت‌هاي علمي مانند: المپياد تشويق مي‌کردند.                                                                                                            

 اوقات فراغتم را در درجه‌ي اول به «مطالعه» سپري مي‌كنم کتاب‌هاي مربوط به «کامپيوتر» و کتاب‌هاي متفرقه. در «اينترنت» هم زياد گشت و گذار مي‌کنم و هرچه گيرم بيايد مي‌خوانم! در درجه‌ي دوم هم احتمالاً بازي‌هاي کامپيوتري قرار مي‌گيرد!

 در باشگاه بيش‌تر از هر موقعي، فوتبال بازي مي‌کرديم که البته در شرايط پر فشار روحي آن دوره لازم بود.



 لطفاً اولين کتاب‌هايي را نام ببريد که در زمينه‌ي المپياد كامپيوتر خوانده‌ايد.

 فکر کنم اولين کتاب «الفباي المپياد کامپيوتر» بود که براي شروع بسيار مناسب بود. سپس با راهنمايي‌هاي المپيادي‌هاي سال‌هاي گذشته به مطالعه‌ي چندين کتاب از جمله: «اصول و فنون ترکيبيات»، «گراف West»، «الگوريتم CLRS»، «الگوريتم Creative»، «مسائل Tomescu»، «استراتژي‌هاي حل مسأله» و ... پرداختم.                                      



 توصيه‌ي شما به علاقمندان به المپياد کامپيوتر چيست و از کجا و چه گونه بايد شروع کنند؟

 فکر مي‌کنم مهم‌ترين بخش براي شروع المپياد، پيدا کردن «علايق شخصي» است. يک المپيادي بايد از «مطالعه» و «حل کردن» مسائل لذت ببرد تا بتواند مفاهيم را عميقاً درک کند. اگر کسي در خود اين علاقه را مي‌بيند حتما بايد وارد گود شود و خود را بيازمايد.

بعد از آن بايد «منابع المپياد» را از کساني بپرسد که در جريان کار هستند و در راه رسيدن به هدف «تلاش» کنند.

در المپياد کامپيوتر بهترين روش آماده‌سازي بعد از يادگيري مفاهيم اساسي، «حل تمرين» است.


 حالا از المپياد صحبت كنيم ... المپياد در مراحل کشوري چگونه هست؟

 در مورد مراحل و چگونگي قبول شدن داوطلبان که بسيار گفته شده است. بايد گفت تقريباً در مراحل اول و دوم المپياد کامپيوتر، داوطلب سر و کاري با کامپيوتر ندارد و صرفاً بايد تعدادي مسأله را حل کند؛ حتماً مي‌دانيد كه در زمينه‌ي «رياضيات» پيش‌نياز «کامپيوتر» و «تست هوش» هستند.

اميدوارم با «گذر زمان» و «افزودن درس‌هاي برنامه نويسي به دبيرستان» و «بالا رفتن امکانات در کشور» به‌تدريج «برنامه نويسي» به مراحل اوليه‌ي المپياد اضافه شود.                                                                     



 رمز موفقيتتان را در چه چيز مي‌دانيد؟

 هر کسي تا خود را باور نکند نمي‌تواند به موفقيت دست پيدا کند. البته من شايد به‌دليل اين‌که امکانات و راهنماهاي خوبي در راه المپياد داشته‌ام نتوانم اين حرف را بزنم. اما باور کنيد موفقيت شما در درجه‌ي اول و دوم و سوم تنها به «تلاش» و «اراده‌ي شما» بستگي دارد نه چيز ديگر!


 آيا براي كسب موفقيت از کلاس‌هاي تقويتي و مواردي اين‌چنين استفاده کرده‌ايد؟

 نه. در دبيرستان کلاس المپياد داشتيم و احتياجي به کلاس تقويتي نبود.


 به‌نظر شما «کنکور» چيست؟! چه فرقي با «المپياد» دارد؟! درباره‌ي معايب و ضررهاي هرکدام صحبت كنيد.

 خيلي‌خوشحالم که در زندگي تحت‌آزمون بزرگي مثل «کنکور» قرار گرفتم. هر چند از لحاظ روحي، كنكور ضربه‌هايي را به هر کسي وارد مي‌کند اما شايد مثل يک دوره‌ي سربازي، انسان‌ساز باشد! فرق اساسي «کنکور» و «المپياد» گذشته از سطح بالاتر و عمق بيش‌تر المپياد به علاقه برمي‌گردد. شايد در شرايط عادي هرگز به‌سراغ بسياري از منابع کنکور نمي‌رفتم اما کنکور باعث مي‌شد بسياري از درس‌هايي را مکرراً مطالعه کنم که علاقه‌اي به آن‌ها نداشتم!!!


 تصميم داريد در دانشگاه چه رشته‌اي را ادامه دهيد ... با توجه به اين‌که از سال دوم دانشگاه مي‌تواني دو رشته را بخوانيد، چه رشته(هايي) را انتخاب مي‌كنيد؟

 

 در حال حاضر «سال سوم مهندسي کامپيوتر» «دانشگاه صنعتي شريف» هستم؛ دو رشته‌اي هم نخواهم شد. ترجيح مي‌دهم روي يک‌رشته تمرکز کنم ولي اگر قرار بود دو رشته‌اي شوم رشته‌ي «فيزيک» را انتخاب مي‌کردم.   













 اوقات فراغتتان را چگونه مي‌گذرانيد؟

 اوقات فراغتم را در درجه‌ي اول به «مطالعه» سپري مي‌كنم کتاب‌هاي مربوط به «کامپيوتر» و کتاب‌هاي متفرقه. در «اينترنت» هم زياد گشت و گذار مي‌کنم و هرچه گيرم بيايد مي‌خوانم! در درجه‌ي دوم هم احتمالاً بازي‌هاي کامپيوتري قرار مي‌گيرد!                                                                                                              

 شرکت در مسابقه‌ي روبوکاپ 2006. هم مرحله‌ي «آماده‌سازي» و هم «مسافرت به آلمان» - که ميزبان مسابقات بود – تجربه‌هاي زيادي را نصيبم کردند.                                                     
                                                                               
 اميدوارم «بي‌مهري»‌هايي که نسبت به دانش‌پژوهان مي‌شود به‌تدريج جاي خود را به «حمايت» دهد.



 درباره‌ي بهترين تجربه‌اي که داشتيد، صحبت كنيد.

 شرکت در مسابقه‌ي روبوکاپ 2006. هم مرحله‌ي «آماده‌سازي» و هم «مسافرت به آلمان» - که ميزبان مسابقات بود – تجربه‌هاي زيادي را نصيبم کردند.


 از بهترين کتابي که خوانده‌ايد، بگوييد.

 کتابي را که تمام کرده باشم احتمالاً کتاب‌هاي داستاني «صادق هدايت» را مي‌توانم نام ببرم. از «شاهنامه» هم خيلي‌خوشم مي‌آيد ولي خيلي‌کم خوانده‌ام.


 اگر امكان دارد يك بيت شعر بگوييد.

 اي برادر تو همان انديشه‌اي - مابقي خود استخوان و ريشه‌اي.                                                               



 در مورد دوره‌ي باشگاه دانش‌پژوهان جوان که گذرانديد توضيح دهيد. به‌نظر شما دوره‌‌هاي باشگاه چه معايب و ضررهايي در کارش دارد؟

 

 يکي از بهترين دوران زندگيم همين 32 ماهي بود که در باشگاه بودم. در باشگاه «جو رقابتي» در تمام المپيادها به‌چشم مي‌خورد. اما ظاهراً به‌تصديق المپيادي‌هاي سال‌هاي گذشته، تفريح در دوره‌ي کامپيوتر به‌شدت رواج دارد. فکر کنم بيش‌تر از هر موقعي، فوتبال بازي مي‌کرديم که البته در شرايط پر فشار روحي آن دوره لازم بود.

شايد با تصميم گيري‌هاي صحيح در سطوح بالا بتوان از پتانسيل بالايي که در باشگاه وجود دارد در جهت «توليد بيش‌تر علم» در کشور علاوه بر کسب مدال‌هاي مختلف در سطح بين‌المللي استفاده کرد.


 خيلي ممنون ... چنان‌چه توصيه يا صحبت ديگري داريد، بفرماييد.

 سال گذشته يکي از مسؤولان در پاسخ به سؤالي در زمينه‌ي طرح‌هاي آينده براي نخبگان، جوابي بسيار نااميدکننده داد. اميدوارم بي‌مهري‌هايي که نسبت به دانش‌پژوهان مي‌شود به‌تدريج جاي خود را به «حمايت» دهد.


 از اين‌كه وقتتان را در اختيار ما گذاشتيد تشكر مي‌كنيم.

 من هم از شما ممنونم که نظرهاي مرا جويا شديد. موفق باشيد.

1385/7/3 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : با سلام خدمت دوست عزيز به نظر شما براي شركت در المپياد (فيزيك و..)
چون من عاشق فيزيك هستم . استفاده ارتست هوش وتقويت هوش نيست ؟(خواهشا منبعي معرفي كنيد)
باتشكر
پاسـخ : دوست خوبم!
خير براي شركت در المپياد فيزيك و مطالعه در اين زمينه بايد همت و پشتكار داشته باشي. نيازي به تست هوش نيست. درك مطلب و مفاهيم فيزيك نيازي به تست هوش ندارد. مطالعه و فراگيري فيزيك را هم از كتاب‌هاي درسي ابتدا و بعد با كتاب‌هايي چون فيزيك پايه و دوره‌ي درسي فيزيك آژغاز كنيد.
اين دو عناوين كتاب‌هايي هستند كه مي‌تواني معمولا در كتاب‌فروشي‌هايي -كه كتب فيزيك را دارند - تهيه كني. مي‌تواني در بخش «مشاوره»‌ي المپياد فيزيك با جزويات سؤالاتت رو مطرح كني.

فرستنده :
HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : وضع مالی خوبی داشتند
پاسـخ : دوست خوبم!
داشتن امكانات مالي خوب يك نعمت و مرحمت الهي است ولي همين امكانات در بسياري از مواقع باعث عدم رشد استعدادهاي باطني انسان مي‌شود. بسياري از دانشمندان و افراد موفق جامعه تحت فشار و عدم وجود حداقل امكانات رشد كرده‌اند.
اگرچه عوامل مختلفي نظير: نقش جامعه و فرهنگ اطرافيان را نبايد بي‌اهميت تلقي كرد.

فرستنده :
saman HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : besyar aly va jazabo khandani anghadar delam mikhahad roozi manand inha shavam va anghadar mahv sohbathayeshan boodeam ke sedaye dade madaram ra nashenidam albatte man hanooz aval rahnamaiiam vali dar olampyadhaye doreye rahnamaii va dabestan maghame aval ra dar ostane golestan kasb kardam.
پاسـخ : ايميل فرستنده: parsafw@yahoo.com
سامان جان!
ديدن نمونه‌ها و الگوهاي موفق فقط بايد براي اين باشد كه بدانيم ما نيز در صورت پشتكار و حرفه‌اي شدن در يك زمينه‌ي علمي مي‌توانيم موفق باشيم.
چه بسا افراد بسيار موفقي كه اسم آن‌ها به‌عنوان نفر اول ... مطرح نشده است ولي تأثيرشان بر اجتماع بسيار بسيار بيش‌تر از آدم‌هاي المپيادي است.
قطعاً شما برادر گرامي كه توانسته‌ايد در استان گلستان مقام اول را كسب كنيد رموزي براي موفقيت خود داشته‌ايد و توانسته‌ايد برخي از بي‌نهايت استعداد باطني خود را بيابيد. مطمئن باشيد توانايي شما بسيار بيش از آن‌چيزي است كه فكر مي‌كنيد كافي است به خودتان اهميت بدهيد و با عزت نفس فوق‌العاده در مسير دلخواه البته با مشورت افراد صاحبنظر و هدف‌دار حركت كنيد.
ما براي موفقيت تك‌تك شما دعا مي‌كنيم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 مصاحبه با «پويا اسفنديار» دارنده‌ي مدال المپياد نقره‌ي كشوري (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 9)
مصاحبه با «پويا اسفنديار» دارنده‌ي مدال المپياد نقره‌ي كشوري (مصاحبه و گزارش شماره‌ي 9)
يک المپيادي بايد از «مطالعه» و «حل کردن» مسائل لذت ببرد.

«پويا اسفنديار» دارنده‌ي مدال المپياد نقره‌ي كشوري:
 فکر مي‌کنم مهم‌ترين بخش
براي شروع المپياد پيدا کردن علايق شخصي است






 اشاره

اوقات فراغت يكي از مهم‌ترين زمان‌ها است به‌ويژه براي ايجاد شدت و عمق يادگيري مخصوصاً براي بچه‌هايي كه خود را براي المپيادها آماده مي‌كنند: «در باشگاه بيش‌تر از هر موقعي، فوتبال بازي مي‌کرديم که البته در شرايط پر فشار روحي آن دوره لازم بود»؛ اين صحبت يكي از بچه‌هاي المپياد كامپيوتر است كه با وي مصاحبه‌اي را ترتيب داده‌ايم.

انجام هر كار مفيدي كه دوست داشته باشيم مهم‌ترين راه گذراندن اوقات فراغت است. در اين‌صورت آمادگي و نيروي‌مان براي حضور فعاليت‌هاي علمي و آزمون‌هاي عمومي و اختصاصي نظير: كنكور و المپيادهاي علمي به شدت افزوده خواهد شد.

توجه شما را به مصاحبه با «پويا اسفندياري» - كه داراي جمله‌هاي ارزشمندي است – جلب مي‌كنيم.‌                 


 خواهشمند است خودتان را معرفي کنيد.


 من «پويا اسفنديار» متولد سال 1365 هستم. از دوره‌ي راهنمايي وارد مدرسه‌ي «علامه حلي تهران» شدم و در سال سوم دبيرستان موفق به کسب «مدال نقره‌ کشوري کامپيوتر» شدم.                                                     

يک المپيادي بايد از «مطالعه» و «حل کردن» مسائل لذت ببرد

 در راه رسيدن به هدف بايد تلاش كرد

 در المپياد کامپيوتر بهترين روش آماده‌سازي بعد از يادگيري مفاهيم اساسي، «حل تمرين» است.

 



 از چه زماني به «کامپيوتر» علاقه‌مند شديد؟! چه عاملي باعث شد که وارد المپياد «کامپيوتر» شويد؟!

 راستش را بخواهيد من از ابتداي دوره‌ي راهنمايي به «کامپيوتر» و «برنامه‌نويسي» علاقه‌مند شدم. اما المپياد را بسيار ديرتر يعني از ابتداي سال سوم دبيرستان شروع کردم. جو دبيرستان ما به‌گونه‌اي بود که انتخاب يک المپياد و مطالعه درباره‌ي آن از پيش‌فرض‌ها بود لذا «المپياد کامپيوتر» را برگزيدم زيرا که «بيش‌ترين علاقه» را به آن داشتم.

پس از شرکت در آزموني در دبيرستان در کمال ناباوري خودم را در جمع هفت‌نفري ديدم که اصطلاحاً «رده‌ي ب کامپيوتر» خوانده مي‌شدند و مجاز بودند براي مطالعه‌ي المپياد در بعضي از کلاس‌ها حاضر نشوند.                   

 هر كسي خود را باور نكند نمي‌تواند به موفقيت دست پيدا كند.

 باور کنيد موفقيت شما در درجه‌ي اول و دوم و سوم تنها به «تلاش» و «اراده‌ي شما» بستگي دارد نه چيز ديگر!

 کنکور باعث مي‌شد بسياري از درس‌هايي را مکرراً مطالعه کنم که علاقه‌اي به آن‌ها نداشتم!!!



 چه کساني مشوق شما بودند؟!


 مسلماً در درجه‌ي اول «پدر»، «مادر» و «خواهرم» بودند که شرايط لازم را براي من فراهم کردند و همواره مرا به تلاش، تشويق مي‌کردند. در مدرسه نيز برخي از جمله: «معلم‌ها»ي رياضي و فيزيک مرا به فعاليت‌هاي علمي مانند: المپياد تشويق مي‌کردند.                                                                                                            

 اوقات فراغتم را در درجه‌ي اول به «مطالعه» سپري مي‌كنم کتاب‌هاي مربوط به «کامپيوتر» و کتاب‌هاي متفرقه. در «اينترنت» هم زياد گشت و گذار مي‌کنم و هرچه گيرم بيايد مي‌خوانم! در درجه‌ي دوم هم احتمالاً بازي‌هاي کامپيوتري قرار مي‌گيرد!

 در باشگاه بيش‌تر از هر موقعي، فوتبال بازي مي‌کرديم که البته در شرايط پر فشار روحي آن دوره لازم بود.



 لطفاً اولين کتاب‌هايي را نام ببريد که در زمينه‌ي المپياد كامپيوتر خوانده‌ايد.

 فکر کنم اولين کتاب «الفباي المپياد کامپيوتر» بود که براي شروع بسيار مناسب بود. سپس با راهنمايي‌هاي المپيادي‌هاي سال‌هاي گذشته به مطالعه‌ي چندين کتاب از جمله: «اصول و فنون ترکيبيات»، «گراف West»، «الگوريتم CLRS»، «الگوريتم Creative»، «مسائل Tomescu»، «استراتژي‌هاي حل مسأله» و ... پرداختم.                                      



 توصيه‌ي شما به علاقمندان به المپياد کامپيوتر چيست و از کجا و چه گونه بايد شروع کنند؟

 فکر مي‌کنم مهم‌ترين بخش براي شروع المپياد، پيدا کردن «علايق شخصي» است. يک المپيادي بايد از «مطالعه» و «حل کردن» مسائل لذت ببرد تا بتواند مفاهيم را عميقاً درک کند. اگر کسي در خود اين علاقه را مي‌بيند حتما بايد وارد گود شود و خود را بيازمايد.

بعد از آن بايد «منابع المپياد» را از کساني بپرسد که در جريان کار هستند و در راه رسيدن به هدف «تلاش» کنند.

در المپياد کامپيوتر بهترين روش آماده‌سازي بعد از يادگيري مفاهيم اساسي، «حل تمرين» است.


 حالا از المپياد صحبت كنيم ... المپياد در مراحل کشوري چگونه هست؟

 در مورد مراحل و چگونگي قبول شدن داوطلبان که بسيار گفته شده است. بايد گفت تقريباً در مراحل اول و دوم المپياد کامپيوتر، داوطلب سر و کاري با کامپيوتر ندارد و صرفاً بايد تعدادي مسأله را حل کند؛ حتماً مي‌دانيد كه در زمينه‌ي «رياضيات» پيش‌نياز «کامپيوتر» و «تست هوش» هستند.

اميدوارم با «گذر زمان» و «افزودن درس‌هاي برنامه نويسي به دبيرستان» و «بالا رفتن امکانات در کشور» به‌تدريج «برنامه نويسي» به مراحل اوليه‌ي المپياد اضافه شود.                                                                     



 رمز موفقيتتان را در چه چيز مي‌دانيد؟

 هر کسي تا خود را باور نکند نمي‌تواند به موفقيت دست پيدا کند. البته من شايد به‌دليل اين‌که امکانات و راهنماهاي خوبي در راه المپياد داشته‌ام نتوانم اين حرف را بزنم. اما باور کنيد موفقيت شما در درجه‌ي اول و دوم و سوم تنها به «تلاش» و «اراده‌ي شما» بستگي دارد نه چيز ديگر!


 آيا براي كسب موفقيت از کلاس‌هاي تقويتي و مواردي اين‌چنين استفاده کرده‌ايد؟

 نه. در دبيرستان کلاس المپياد داشتيم و احتياجي به کلاس تقويتي نبود.


 به‌نظر شما «کنکور» چيست؟! چه فرقي با «المپياد» دارد؟! درباره‌ي معايب و ضررهاي هرکدام صحبت كنيد.

 خيلي‌خوشحالم که در زندگي تحت‌آزمون بزرگي مثل «کنکور» قرار گرفتم. هر چند از لحاظ روحي، كنكور ضربه‌هايي را به هر کسي وارد مي‌کند اما شايد مثل يک دوره‌ي سربازي، انسان‌ساز باشد! فرق اساسي «کنکور» و «المپياد» گذشته از سطح بالاتر و عمق بيش‌تر المپياد به علاقه برمي‌گردد. شايد در شرايط عادي هرگز به‌سراغ بسياري از منابع کنکور نمي‌رفتم اما کنکور باعث مي‌شد بسياري از درس‌هايي را مکرراً مطالعه کنم که علاقه‌اي به آن‌ها نداشتم!!!


 تصميم داريد در دانشگاه چه رشته‌اي را ادامه دهيد ... با توجه به اين‌که از سال دوم دانشگاه مي‌تواني دو رشته را بخوانيد، چه رشته(هايي) را انتخاب مي‌كنيد؟

 

 در حال حاضر «سال سوم مهندسي کامپيوتر» «دانشگاه صنعتي شريف» هستم؛ دو رشته‌اي هم نخواهم شد. ترجيح مي‌دهم روي يک‌رشته تمرکز کنم ولي اگر قرار بود دو رشته‌اي شوم رشته‌ي «فيزيک» را انتخاب مي‌کردم.   













 اوقات فراغتتان را چگونه مي‌گذرانيد؟

 اوقات فراغتم را در درجه‌ي اول به «مطالعه» سپري مي‌كنم کتاب‌هاي مربوط به «کامپيوتر» و کتاب‌هاي متفرقه. در «اينترنت» هم زياد گشت و گذار مي‌کنم و هرچه گيرم بيايد مي‌خوانم! در درجه‌ي دوم هم احتمالاً بازي‌هاي کامپيوتري قرار مي‌گيرد!                                                                                                              

 شرکت در مسابقه‌ي روبوکاپ 2006. هم مرحله‌ي «آماده‌سازي» و هم «مسافرت به آلمان» - که ميزبان مسابقات بود – تجربه‌هاي زيادي را نصيبم کردند.                                                     
                                                                               
 اميدوارم «بي‌مهري»‌هايي که نسبت به دانش‌پژوهان مي‌شود به‌تدريج جاي خود را به «حمايت» دهد.



 درباره‌ي بهترين تجربه‌اي که داشتيد، صحبت كنيد.

 شرکت در مسابقه‌ي روبوکاپ 2006. هم مرحله‌ي «آماده‌سازي» و هم «مسافرت به آلمان» - که ميزبان مسابقات بود – تجربه‌هاي زيادي را نصيبم کردند.


 از بهترين کتابي که خوانده‌ايد، بگوييد.

 کتابي را که تمام کرده باشم احتمالاً کتاب‌هاي داستاني «صادق هدايت» را مي‌توانم نام ببرم. از «شاهنامه» هم خيلي‌خوشم مي‌آيد ولي خيلي‌کم خوانده‌ام.


 اگر امكان دارد يك بيت شعر بگوييد.

 اي برادر تو همان انديشه‌اي - مابقي خود استخوان و ريشه‌اي.                                                               



 در مورد دوره‌ي باشگاه دانش‌پژوهان جوان که گذرانديد توضيح دهيد. به‌نظر شما دوره‌‌هاي باشگاه چه معايب و ضررهايي در کارش دارد؟

 

 يکي از بهترين دوران زندگيم همين 32 ماهي بود که در باشگاه بودم. در باشگاه «جو رقابتي» در تمام المپيادها به‌چشم مي‌خورد. اما ظاهراً به‌تصديق المپيادي‌هاي سال‌هاي گذشته، تفريح در دوره‌ي کامپيوتر به‌شدت رواج دارد. فکر کنم بيش‌تر از هر موقعي، فوتبال بازي مي‌کرديم که البته در شرايط پر فشار روحي آن دوره لازم بود.

شايد با تصميم گيري‌هاي صحيح در سطوح بالا بتوان از پتانسيل بالايي که در باشگاه وجود دارد در جهت «توليد بيش‌تر علم» در کشور علاوه بر کسب مدال‌هاي مختلف در سطح بين‌المللي استفاده کرد.


 خيلي ممنون ... چنان‌چه توصيه يا صحبت ديگري داريد، بفرماييد.

 سال گذشته يکي از مسؤولان در پاسخ به سؤالي در زمينه‌ي طرح‌هاي آينده براي نخبگان، جوابي بسيار نااميدکننده داد. اميدوارم بي‌مهري‌هايي که نسبت به دانش‌پژوهان مي‌شود به‌تدريج جاي خود را به «حمايت» دهد.


 از اين‌كه وقتتان را در اختيار ما گذاشتيد تشكر مي‌كنيم.

 من هم از شما ممنونم که نظرهاي مرا جويا شديد. موفق باشيد.

1385/7/3 لينک مستقيم

فرستنده :
ناشناس HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : با سلام خدمت دوست عزيز به نظر شما براي شركت در المپياد (فيزيك و..)
چون من عاشق فيزيك هستم . استفاده ارتست هوش وتقويت هوش نيست ؟(خواهشا منبعي معرفي كنيد)
باتشكر
پاسـخ : دوست خوبم!
خير براي شركت در المپياد فيزيك و مطالعه در اين زمينه بايد همت و پشتكار داشته باشي. نيازي به تست هوش نيست. درك مطلب و مفاهيم فيزيك نيازي به تست هوش ندارد. مطالعه و فراگيري فيزيك را هم از كتاب‌هاي درسي ابتدا و بعد با كتاب‌هايي چون فيزيك پايه و دوره‌ي درسي فيزيك آژغاز كنيد.
اين دو عناوين كتاب‌هايي هستند كه مي‌تواني معمولا در كتاب‌فروشي‌هايي -كه كتب فيزيك را دارند - تهيه كني. مي‌تواني در بخش «مشاوره»‌ي المپياد فيزيك با جزويات سؤالاتت رو مطرح كني.

فرستنده :
HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : وضع مالی خوبی داشتند
پاسـخ : دوست خوبم!
داشتن امكانات مالي خوب يك نعمت و مرحمت الهي است ولي همين امكانات در بسياري از مواقع باعث عدم رشد استعدادهاي باطني انسان مي‌شود. بسياري از دانشمندان و افراد موفق جامعه تحت فشار و عدم وجود حداقل امكانات رشد كرده‌اند.
اگرچه عوامل مختلفي نظير: نقش جامعه و فرهنگ اطرافيان را نبايد بي‌اهميت تلقي كرد.

فرستنده :
saman HyperLink HyperLink 1386/8/19
مـتـن : besyar aly va jazabo khandani anghadar delam mikhahad roozi manand inha shavam va anghadar mahv sohbathayeshan boodeam ke sedaye dade madaram ra nashenidam albatte man hanooz aval rahnamaiiam vali dar olampyadhaye doreye rahnamaii va dabestan maghame aval ra dar ostane golestan kasb kardam.
پاسـخ : ايميل فرستنده: parsafw@yahoo.com
سامان جان!
ديدن نمونه‌ها و الگوهاي موفق فقط بايد براي اين باشد كه بدانيم ما نيز در صورت پشتكار و حرفه‌اي شدن در يك زمينه‌ي علمي مي‌توانيم موفق باشيم.
چه بسا افراد بسيار موفقي كه اسم آن‌ها به‌عنوان نفر اول ... مطرح نشده است ولي تأثيرشان بر اجتماع بسيار بسيار بيش‌تر از آدم‌هاي المپيادي است.
قطعاً شما برادر گرامي كه توانسته‌ايد در استان گلستان مقام اول را كسب كنيد رموزي براي موفقيت خود داشته‌ايد و توانسته‌ايد برخي از بي‌نهايت استعداد باطني خود را بيابيد. مطمئن باشيد توانايي شما بسيار بيش از آن‌چيزي است كه فكر مي‌كنيد كافي است به خودتان اهميت بدهيد و با عزت نفس فوق‌العاده در مسير دلخواه البته با مشورت افراد صاحبنظر و هدف‌دار حركت كنيد.
ما براي موفقيت تك‌تك شما دعا مي‌كنيم.

نظر شما پس از تاييد در سايت قرار داده خواهد شد
نام :
پست الکترونيکي :
صفحه شخصي :
نظر:
تایید انصراف
 New Blog
شما بايد وارد شده واجازه ساخت و يا ويرايش وبلاگ را داشته باشيد.
 Blog Archive
 Blog List
 test
Use module action menu to edit content
 1











 صفحه‌ي اول

تنظیمات میزبان
مديريت پورتال‌ها
تعاریف ماژول‌ها
مدیریت فایل
مشتريان تبليغات
SQL
زمانبندي برنامه‌ها
مديريت زبان‌ها
مديريت جستجو
مديريت لیست‌ها
مديريت کاربران ارشد
Open-SearchEngine Admin
رویه ها
تنظیمات سایت
مديريت صفحات
نقش های امنیتی
مديريت كاربران
مشتريان تبليغات
گزارشات سایت
گروه های خبری
مدیریت فایل
سطل بازيافت
نمایشگر رخدادها
رویه ها
مديريت زبان‌ها
تنظیمات سایت
احراز هویت
مرورگر راهكارها
PageBlaster
What's New
صفحات شركت صفر و يك
نظرسنجي انجمن كامپيوتر
تست براي خانم معزي
صفحه خالي
ورود
جواد
مخفي3
مخفي 4
صفحه چت و گفتگو
تست - اميرغياثوند
تست انجمن
مسابقات المپيادها
المپيادهاي علمي رشد
تالار گفتگو
زنگ تفريح المپيادها
تست معرفي سايت
عليمرداني
صدري
خانه كامپيوتر
تست نظرسنجي
عليمرداني 2
پيمان داودي
عليمرداني 4
المپياد رياضي
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد زيست شناسي
عليمرداني 5
وب 2
وب 2 (صفحه اول)
قريبي فر
زنگ‌تفريح‌ها
فلش‌هاي بزرگ شيمي
عليمرداني 6
عليمرداني 10
عليمرداني 12
تست آلبوم
فراز اميرغياثوند
پرسش و پاسخ زيست شناسي
پرسش و پاسخ علمي
پرسش و پاسخ كامپيوتر
پرسش و پاسخ علمي
فعاليت‌هاي علمي
صدري تست
تست
فلش‌هاي رياضي
برندگان شيمي واقعي2
درباره رشد
نقشه سايت
ارتباط با رشد
صفحه اصلي انجمنها
راهنماي استفاده از انجمن
پایگاههای مدارس و استانها
پایگاههای رشد
پایگاههای مفید
وزارت آموزش و پرورش
معرفي چرخه‌ي سوخت هسته‌اي ايران
شهيد بهشتي و آموزش و پرورش
پایگاه مدارس جمهوری اسلامی ایران
فراخوان مقاله‌ی پدافند غيرعامل
ويژه‌نامه‌ی ماه مبارك رمضان
فراخوان مقاله‌ی اقتصاد سالم
ويژه‌نامه‌ی نوروز 1388 هجری شمسی
مسابقه‌ی عكاسی - مكان‌های ديدنی ايران - 1388
جشنواره‌ی فرهنگی و هنری پايداری ملی
پدافند غيرعامل - شبكه‌ی رشد
گالري عكس پدافند غيرعامل رشد
اخبار پدافند غيرعامل
پيوندهای مفيد پدافند غيرعامل
آموزش پدافند غيرعامل
دفاع غيرعامل در دفاع مقدس
بانك فايل پدافند غيرعامل
مقالات منتخب فرهنگيان - پدافند غيرعامل
آموزش دفاع غيرعامل - نظامی
اخبار جشنواره پايداری
بيانيه‌ی هيئت داوران جشنواره‌ی پايداری ملی
مصاحبه با دكتر جلالی - رييس سازمان پدافند غيرعامل
معرفي اعضای شورای سياستگذاری و مسئولين كميته‌ها
جشنواره از منظر دبير جشنواره - سيد محمدرضا مصطفوی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - شعر و داستان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - هنرهای تجسمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی -سايت و پايگاه مجازی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی عمومی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات فرهنگيان
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - مقالات علمی ترجمه‌
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - پژوهش‌های علمی
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - كتاب‌ها
آثار برتر جشنواره پايداری -پايان‌نامه‌های دانشجویی
آثار برتر جشنواره پايداری - مجلات و نشريات
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - گزارش مستند
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - فيلم
آثار برتر جشنواره پايداری ملی - لوح فشرده
هفت‌سين چيست؟
آيين‌های نوروزی ايرانيان
پيامك‌های نوروزي
صوت و اسكرين‌سيور نوروزی
عيد در فرهنگ اسلامی
نوروز از ديدگاه دكتر شريعتی
گالری تصاوير نوروز 1388 رشد
مسابقه‌ی عكاسی مكان‌های ديدنی ايران - نوروز 1388
دعاهای روزهاي ماه رمضان
ربناهای قرآن
پایگاه مدارس استان آذربایجان شرقی
پایگاه مدارس استان آذربایجان غربی
پایگاه مدارس استان اردبیل
پایگاه مدارس استان اصفهان
پایگاه مدارس استان ایلام
پایگاه مدارس استان بوشهر
پایگاه مدارس استان تهران
پایگاه مدارس استان چهارمحال و بختیاری
پایگاه مدارس استان خراسان شمالی
پایگاه مدارس استان خراسان رضوی
پایگاه مدارس استان خراسان جنوبی
پایگاه مدارس استان خوزستان
پایگاه مدارس استان زنجان
پایگاه مدارس استان سمنان
پایگاه مدارس استان سیستان و بلوچستان
پایگاه مدارس استان فارس
پایگاه مدارس استان قزوین
پایگاه مدارس استان قم
پایگاه مدارس استان کردستان
پایگاه مدارس استان کرمان
پایگاه مدارس استان کرمانشاه
پایگاه مدارس استان کهکیلویه و بویراحمد
پایگاه مدارس استان گلستان
پایگاه مدارس استان گیلان
پایگاه مدارس استان لرستان
پایگاه مدارس استان مازندران
پایگاه مدارس استان مرکزی
پایگاه مدارس استان هرمزگان
پایگاه مدارس استان همدان
پایگاه مدارس استان یزد
پایگاه های علمی، آموزشی، فرهنگی
سازمان های دولتی
رسانه ها
معرفی پایگاههای دانشگاهی و موسسات آموزش عالی
معرفی مدارس
بانك نرم‌افزار رشد
آلبوم عكس
دانشنامه
آزمون الكترونيكي و بانك سؤال
فعاليت‌هاي علمي رشد
هدايت تحصيلی
آموزش الكترونيكي
امتحانات نهایی پايه‌ی سوم متوسطه
سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای سال 86
سؤالات نهايي رشته‌هاي نظري سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي فني سال 85
سؤالات نهايي رشته‌هاي حرفه‌اي سال 85
سؤالات نهایی رشته‌های نظری سال 86
سؤالات نهایی رشته‌های فنی سال 86
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 87
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های حرفه‌ای خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های نظری خرداد 88
برنامه و سؤالات نهایی رشته‌های فنی خرداد 88
آموزش ويندوز و نرم‌افزارهاي كاربردي
آموزش تایپ فارسی
آموزش الکترونیکی كتاب‌های درسی
متن کتاب های درسی
انتخاب من
مشاغل من
مجموعه سوالات
مشاوره‌ي تيزهوشان و اولیاي آن‌ها
مصاحبه المپيادها
پيوندها
المپياد رياضي
نتايج نظرسنجي
علوم و فنون جديد
رباتيك
مشاهده‌ي علمي
مناسبت‌ها
لينك‌هاي مسابقه‌ها و زنگ‌تفريح‌هاي المپيادها
كارآفريني
المپياد كامپيوتر
المپياد فيزيك
المپياد شيمي
المپياد زيست‌شناسي
زنگ تفريح زيست
مسابقه‌ي زيست‌
سرفصل‌ها
آموزش زيست‌شناسي
مصاحبه و گزارش زيست‌شناسي
انيميشن‌هاي زنگ‌تفريح‌هاي زيست‌شناسي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني زيست‌شناسي
راهنماي سايت المپياد زيست‌شناسي
برندگان مسابقه‌ي المپياد زيست‌شناسي
پرسش و پاسخ شيمي
مسابقه‌ي المپياد شيمي
راهنماي سايت المپياد شيمي
زنگ تفريح شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
آموزش شيمي
مصاحبه و گزارش شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي
تاريخچه‌ي المپياد جهاني شيمي - 3
مسابقه‌ي شيمي > برندگان مسابقه‌ي شيمي
برندگان شيمي واقعي(مخفي)
مسابقه‌ي فيزيك
زنگ تفريح فيزيك
تاريخچه‌ي ني فيزيك
برندگان مسابقه‌ي المپياد فيزيك
راهنماي سايت المپياد فيزيك
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت پانزدهم
بزرگان فيزيك
آموزش فيزيك
مصاحبه و گزارش فيزيك
عكس روز فيزيك
عكس المپياد فيزيك
مسابقه كامپيوتر
زنگ تفريح كامپيوتر
تاريخچه‌ي المپياد جهاني كامپيوتر
مصاحبه و گزارش كامپيوتر
راهنماي سايت المپياد كامپيوتر
انيميشمن‌هاي كامپيوتر
برندگان مسابقه‌ي المپياد كامپيوتر
مسابقه‌ي رياضي
زنگ تفريح رياضي
تاريخچه‌ي رياضي
راهنماي سايت المپياد رياضي
برندگان مسابقه‌ي رياضي
آموزش رياضي
مصاحبه و گزارش المپياد رياضي
گزارش‌هاي تصويري المپياد رياضي
زنگ تفريج رياضي
گزارش المپياد جهاني فيزيك - قسمت پنجم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سيزدهم
گزارشی از المپیاد جهانی فیزیک - قسمت هفتم
گزارش از المپياد جهاني فيزيك - قسمت يازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هشتم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت شانزدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت هفدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوازدهم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيک- قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت سوم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت دوم
پشت صحنه‌ي المپياد جهاني فيزيك - قسمت اول
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت چهارم
المپياد جهاني رياضي در سال 1387
المپياد جهاني فيزيك در سال 1387
المپياد جهاني كامپيوتر در سال 1387
المپياد جهاني شيمي در سال 1387
المپياد جهاني زيست‌شناسي در سال 1387
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت بيستم
گزارشي از المپياد جهاني فيزيك - قسمت نوزدهم
راهنما
وضعيت:نمايشويرايشDesign پنل كنترل نمايش داده شود؟
عملكردهاي صفحه
اضافه كردن تنظيمات حذف

كپي Export Import
اضافه كردن ماژول جديداضافه كردن ماژول موجودماژول: <يك ماژول انتخاب كنيد>LinksRotatorSimple GallerySimple Gallery Tag CloudSnapsis PageBlasterText/HTMLXML/XSLXMod FormViewZeroAndOne_Menuآكاردئونآناليزگر گوگلاخباراطلاعیه هاانجمناوقات شرعیبازخوردپرسش و پاسختب استريپتب استريپ پيشرفتهچت و گفتگوحساب کاربرفرم سازقاب تبلیغاتیقاب محتواگالري تصاويرگرداننده محتوالینک درختیلینک عکس دارمحتواي زندهمستنداتمعرفی سایتمنومنوي کنارينتایج جستجونظرسنجینقشه سايتنمايش اسلايدي محتواي زندهنمايشگر عكس تصادفيوبلاگورودورودی جستجوکاربران آنلاین SSOکتابهاکتابها-منتخبکتابها-مولفان قاب: ContentPane
عنوان: الحاق: بالاانتها اضافه كردن
قابليت مشاهده: شبيه صفحهفقط ويرايشگران صفحه رديف كردن: چپمركزراستنا مشخص

نصب ماژولهاي اضافي امور معمول
سايت كاربران نقش‌ها

فايل ها راهنما Solutions



شبكه‌ی رشد
سرویسهای آموزشی
گالري‌ها
پيوندها
انجمن‌ها
پست الکترونیکی
شما و رشد
مخفی
اخبار و اطلاعيه‌ها
menuu
مدیریت
میزبان


چهار‌شنيه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ خروج ProfileAdmin



صفحه اولدانشنامهفعالیتهای علمیآموزش الکترونیکیهدایت تحصیلیسوال و آزموناخبار و اطلاعیه هاگالری عکسپیوند هابانک نرم افزارانجمنهاپست الکترونیکی

Edit TabStrip



عنوان

عنوان را در اين قسمت وارد نمائيد
متن

متن را در اين قسمت وارد نمائيد جعبه متن اصلی ویرایشگر متن قوی

  صفحه‌ي اصلي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
    فعاليت‌هاي علمي
تيزهوشان: چملات الهام بخش
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 1
مصاحبه: دكتر كاظم‌پور - 2
مشاوره تيزهوشان | مصاحبه | خبر
 
  المپياد رياضي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد فيزيك
مسابقه: رولر كاستر (10 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد كامپيوتر
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    المپياد شيمي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
 
  المپياد زيست‌شناسي
مسابقه: عبور مكعب‌ها از هم (22 شهريور)
زنگ‌تفريح: ماشين كانوي (2 شهريور)
آموزش | مسابقه | زنگ تفريح | مشاوره
    خبر
» ماشين كانوي (2 شهريور)
» ماشين كانوي (2 شهريور)


متن Html خام


ترتيب نمايش

ترتيب نمايش را در اين قسمت وارد نمائيد
كليدواژه

كليد واژه ها را در اين قسمت وارد نمائيد

تاييد انصراف حذف







صفحه‌‌ی اول | درباره‌‌ی رشد | ارتباط با رشد | نقشه‌‌ی رشد
وزارت آموزش و پرورش > سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی
معاونت فن آوری ارتباطات و اطلاعات آموزشی > دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی

مدت زمان ساخت صفحه 0.5468925 ثانيه
 11
Use module action menu to edit content